Tisk z adresy https://www.raft.cz/serial.aspx?ID_serialu=3

Seriál Expedice

Mocná Zambezi - II. díl

Rapid No. 12 Three sisters (Tři sestry) WW3-4 jsou vlastně tři peřeje těsně za sebou. Vypečená je obzvláště druhá sestra, kde se za třetí vlnou skrývá válec jako hrom ...
22.03.2010 Anička

Mocná Zambezi - I. díl

Na naší cestě napříč Afrikou jsme dorazili do městečka Livingstone na jihu Zambie. Město je pojmenované po anglickém badateli, který objevil Viktoriiny vodopády. O pár let později oblast zkoumal i náš Emil Holub a mimo jiné vytvořil ...
17.03.2010 Anička [reakce: 3]

Řeka Tana – Keňa

Naše expediční vozidla jsou již skoro měsíc na cestě Afrikou, projela východ Evropy, blízký východ, Egypt, Súdán, Etiopii, vyjela téměř do poloviny kopce Mt. Kenya. A teď nás konečně dovezou k naší první africké řece ...
01.02.2010 Anna Moravová [reakce: 9]

South Nahanni River XII.

Venku jsem v půl osmé a pozoruji vycházející slunce. Můj stín je třicet metrů dlouhý a Blue Fish Mountain, tentokrát už na západě za námi, svítí růžově. Uvařil jsem hrachovou polévku a na chvíli zalezl do stanu. Zbyšek se vyhrabal v deset a už zase pospí ...
05.03.2007 Honza [reakce: 3]

South Nahanni River XI.

Dnes máme v plánu dojet do vesnice Nahanni Butte. Tím vlastně skončíme na řece a necháme se dovézt do Fort Simpsonu pro auto. Dopadne to ale jinak ...
26.02.2007 Honza

South Nahanni River X.

Po obědě opouštíme hezké tábořiště s vyvěračkou a po chvíli vyjíždíme z Prvního kaňonu. Asi po 6 km má být Klaus Hot Springs, malá jezírka, spíš hluboké louže s vývěrem teplé, 35 stupňové vody. Bujně se bavíme představou, že tam najdeme Babičku ...
19.02.2007 Honza

South Nahanni River IX.

Dopoledne trávíme na tábořišti a opouštíme ho až před druhou hodinou odpoledne. V této části nám řeka vynahrazuje svou lenivost před vodopád. Je velmi rychlá a peřejnatá, sevřená skalami. Vždy na jedné straně jdou skály až do vody. Podle GPS jedeme až osm ...
12.02.2007 Honza

South Nahanni River VIII.

Tak dnes tedy přenášení - portáž. Je slunečno a poměrně teplo. Vyspinkaní, začínáme tahat bagáž až v jednu odpoledne. Máme loď, dva pytle a dva kýble. Od tábořiště vede lesem dřevěný chodníček, což využívá Zbyšek a loď po něm táhne. To mi nijak neladí s ...
04.02.2007 Honza

South Nahanni River VII.

Dnes zůstáváme na místě. Tábořiště je dobré a tak dělám velký oheň, sušíme a vaříme čočku s lanšmítem. Následují kotle čajů (vzpomínka na Vaškovo prohlášení na Šumavě na tábořišti u ještě mrňavé Malše) a budujeme přístřešek i nad ohněm, protože opět zača ...
29.01.2007 Honza

South Nahanni River VI.

Vlevo se skály oddálily, údolí se rozestoupilo a kamenitým prahem, přes metr vysokým dostáváme zleva Broken Skull River – řeku rozbité lebky. Tady by Lešek poznamenal: „Tohle nás živí.“ Tedy ten přítok. Hned za přítokem stavíme, je tu místo na stan. ...
15.01.2007 Honza [reakce: 2]

South Nahanni River V.

Po snídani ještě zkouším rybařit, zatímco Zbyšek balí. Nechce se mi do neoprénu, vypadá studeně, nelákavě. Dáváme loď na vodu, nakládáme a přejíždíme přes celé jezero k potoku, který nás dovede do řeky. Je asi 400 metrů dlouhý, hluboký na necelý list pádl ...
08.01.2007 Honza

South Nahanni River IV.

Jezírka Island Lakes (Island, Honeymoon a Haywire) se objevila nalevo a pilot mi sdělil, že nepřistaneme na Honeymoon L. ale na Haywire L., ze kterého vyjedeme potokem přímo do řeky (jezera Haywire a Honeymoon jsou vedle sebe, v kilometráži je „naše“ oz ...
02.01.2007 Honza [reakce: 1]

South Nahanni River III.

Odstartovali jsme proti větru, i proti proudu řeky a zamířili na západ k hradbě hor. V kabině bylo tak málo místa, že jsme se s pilotem navzájem dotýkali lokty. Zdvojený knipl se pohyboval těsně přede mnou a nohy jsem musel dát pod sedačku ...
18.12.2006 Honza

South Nahanni River II.

Fort Simpson je zde od roku 1800, což už je pro Kanadu historie. Bylo to první bělošské sídlo v této oblasti N. W. T., označované jako West Arctic. Stan jsme postavili v místním campgroundu. Byli jsme tam sami ...
11.12.2006 Honza

South Nahanni River I.

Představa dovolené na kánoi bývá spojována s bezstarostnou pohodou teplého léta, většinou na některé z našich řek, s koupáním kdykoli se nám zachce, s veselou partou na vodě, u ohýnku nebo i v hospodě hned od řeky. V případě velmi zhoršeného počasí nebo ...
06.12.2006 Honza

Mongolsko-český slovníček

Na závěr celého seriálu ještě krátký slovníček mongolských pojmů ...
24.04.2002 Gogo

Mongolsko - DOMA

A jsem doma. Dva nevšedně strávené měsíce utekly jako voda pod mým gumovým člunem v Orchoně a já se pozvolna nořím, ať chci, nebo ne, do chaosu evropského standardu. Jen chvílemi se vzdaluji, a to když usedám nad stránky této knihy ...
17.04.2002 Gogo

Mongolsko - shledání v Moskvě

Operace zajíc! Co to obnášelo, zaznělo-li zajíc? Střelhbitě jsme vybalili velkou brašnu, do které v mžiku tento mladík vklouzl, přikryli jsme ho dekou a zazipli. Ano, černý pasažér na palubě ...
11.04.2002 Gogo

Mongolsko - vlakem do Ruska

Pomalu minul čas odjezdu mého expresu, stále ještě nepřipojeného k lokomotivě. Zašli jsme tedy do mého kupé a kluci mne mým spolucestujícím dvěma Mongolům a jednomu Japonci představili jako jejich přítele. Ťukli jsme si vodkou ...
08.04.2002 Gogo

Mongolsko - loučení

Zorek na nás v bytě svého bratra opravdu čekal a nezahálel. Na stole se prostírala slušná hostina, kterou připravil, a není mi jasný, kde na ní sebral. Baštíme národní jídla, až se nám boule za ušima dělají a řešíme, jak to vymyslet ...
20.03.2002 Gogo

Mongolsko -poslední den v Ulan

Ve vestibulu postávala stejně jako já dívka, kterou jsem zde v sousední slovenské ambasádě již zahlédl. Dali jsme se do řeči a pozvolna opouštěli ambasádu. Náš rozhovor zabředl do slastí a strastí života této země ...
14.03.2002 Gogo

Mongolsko - poslední tři dny

Vydali jsme se za Zorygbatem. Nebyl doma, tak jsme zasunuli lístek se vzkazem a cestou zpět si vylepšili finanční situaci prodejem prázdných lahví, které Bóďa posbíral v nevelké suterénní místnosti ...
06.03.2002 Gogo

Mongolsko - prohlídka města

Usadil nás v obývacím pokoji, pustil nám televizi, a jeho rodina nám začala snášet jídlo. Asi jsme museli slušně čpět a být špinaví, protože druhá místnost tohoto čtyřpokojového bytu, kam nás uvedl, byla koupelna. Bóďa se v ní usídlil ...
28.02.2002 Gogo

Mongolsko - konečně v Bulganu

Cestou jsme si s Bóďou na větru, který naše auto rozhánělo, sušili své veskrz promoklé pelechy. A už zas známé škum, škum, škum, došlo uhlí, došla pára, auťák si zas bumbat žádá ...
21.02.2002 Gogo

Mongolsko - pohoda bez benzínu

Jako první jel Kamas. Auto to sice bylo, ale dýzlák. Druhé jely dvě cisterny, samozřejmě prázdné, ale po butili jsme z nádrže dostali. Jednu jsme si donesli k našemu autu, a když jsme dojeli k silnici, dolili nám druhou ...
13.02.2002 Gogo

Předcházející [ 1 2 3 z 3 ] Další
nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

02.04.2024 9:16 Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
27.03.2024 16:05 Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
26.03.2024 15:23 Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
25.03.2024 10:02 Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
15.02.2024 13:19 CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
29.01.2024 9:03 Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
15.01.2024 11:31 Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
16.04. Bazar prodám: Kajakarske padlo Carbon Aker, dvoudílné, 210-220 cm, možnost nastavení délky a libovolného uhlu, kar

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

14.04. Bazar prodám: Pyranha Machno Stout2 L 2021

12.04. Bazar prodám: Remix69

04.04. Bazar prodám: Prodám laminátovou kánoi, drobné oděrky, nalepená (5000 Kč), barel cca 50 l (300 Kč), 2 pádla (400 k

03.04. Bazar prodám: Prodám nafukovací raft ONTARIO 420 (s uzavřenou zádí) v dobrém stavu, pouze s poškozením na dně, kte

03.04. Bazar prodám: Kajak Islander Jive Skvělý turistický kajak na klidnou a mírně tekoucí vodu, velký úložný prostor,

28.03. Bazar koupím: Vesta Langer XL. Stav nového zboží

23.03. Bazar koupím: Vesta Langer XL. Stav nového zboží

23.03. Bazar prodám: Vesta Langer XL. Starší model,ale neježděná - jako nová vzhledem i funkčně.

Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so