Tisk z adresy https://www.raft.cz/archiv.aspx

Starší články

2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998
Kolem Kuňky na lodi aneb vodácký puťák v čase lockdownu

Poprvé jsem o tomhle ujetém podniku četl jako nedospělec v Sedmičce Miloše Zapletala. Podruhé jej nadnesl před pár lety spoluvedoucí z oddílu Jeník. „Mám prima tip na letní puťák pro doby, kdy bude drahý benzín. Bude to bez pendlu ...
17.05.2021 Tučňák reakce: 18

Přehled zásahů HZS v roce 2020

Ve spolupráci s GŘ HZS otiskujeme ojedinělý přehled nehod z roku 2020, které se staly ve spojitosti s jezy nebo vodáctvím v ČR. Jedná se o interní zápisy hasičů, kteří se přímo účastnili záchranných akcí. Z nich je patrné ...
12.05.2021 HZS, Petr reakce: 2

Sopřečský kanál

O splouvání našeho domácího toku, Opatovického kanálu, bylo už napsáno reportáží a článků mnoho a mezi vodáky je bezesporu notoricky známý. Méně už se toho píše o kanálu Sopřečském, který odbočuje z Opatovického ...
10.05.2021 Kamil Pipek reakce: 4

Splouvání za Jeseníky - Vidnavka, Prudník a Osoblaha

Další den se přesouváme kousek k západu do obce Žulová. Vyplouváme po říčce Vidnavka od místního nádraží. V řece jsou ale velké kameny, které plavbu za aktuálního nižšího stavu průtoku (4,2 m3/s na vodočtu ve Vidnavě) znesnadňují ...
05.05.2021 Eki reakce: 2

Splouvání za Jeseníky - Jesenická Bělá

Podle etologů rituální opakování hezkého a známého uklidňuje, a tak splouváme každý rok ty Otavy ze Sušice a Vltavy z Vyššího Brodu. Na druhou stranu nové neznámé toky jsou pro naše duševno méně klidnou záležitostí, ale vybudí dobrodružstvím naše smysly ...
03.05.2021 Eki reakce: 7

Katastrální lockdown na bezejmenném potoce

Téměř každodenní lockdownové procházky v rámci katastru mě přiměli vyndat mapu a hledat neobvyklé trasy, aby nám už z těch tradičních nehráblo. Při jedné z nich jsme po mostku na lesní cestě překračovali potok ...
28.04.2021 Žralok reakce: 13

Přepravník na vzducholoď

Vzhledem k praktické nepoužitelnosti originálního vaku pro dropstičový kajak Flair, jeho výrazně limitovanou srolovatelnost a kupu nejrůznějšího příslušenství, jsem se rozhodl vytvořit komplexní přepravník. To znamená speciální vak na kolečkách ...
26.04.2021 Střelec reakce: 20

Spodní Ležák - dvakrát jinak

V dnešní době jsme tak nějak zvyklí na to, že informace kolem nás různě rychle zastarávají. Týká se to i popisů řek a potoků. Někdy ale změna přeci jenom trochu překvapí. Mě takhle překvapil spodní Ležák ze Zaječic. Při splutí v říjnu ...
21.04.2021 Vojta Brádle reakce: 2

Ležák

Lodě vykládáme z auta na křižovatce v bývalé obci Ležáky a kolem nás je několik malých mohyl a pomníčků. Jsou roztroušeny po loukách v mělkém údolíčku s potokem uprostřed a s lesy v okolí. Na první pohled by si neznalý člověk vůbec neřekl ...
19.04.2021 Petr reakce: 6

Slupia a Wieprza

Článek o polské řece Slupie už tady na webu je od Šangveho. Zaměřím se tedy spíš na detaily a změny (2018), které při splouvání mohou vodáci využít. A myslím teď především na vodáky, kteří si vozí vlastní ...
14.04.2021 Šakal reakce: 3

Koronáčův vodácký rok 2020 - Bílina z Hostomic

Poslední březnový víkend využíváme teplého slunečného počasí a vybíráme nějakou řeku obtížnosti WW I s dobrou trasou pro návrat cyklisty k autu. Aniž bychom to ještě tušili, tak kromě únorového splutí ...
12.04.2021 Sedloňka reakce: 4

Řeky bavorského podalpí - Salzach a Saalach

Počasí nám přeje a my se přesouváme srpnovým jihovýchodním Bavorskem na další řeky. Naším cílem je tentokrát nejdolnější tok řeky Saalach, která tu tvoří hranici Německa s Rakouskem ...
08.04.2021 Eki reakce: 3

Záchranná podkova mohla zachránit životy, byla ale ukradena

K tragické nehodě 3 osob došlo na jezu v obci Frýdlant nad Ostravicí v pátek 2.4.2021, u kterého se sešla skupina mladých lidí. Obvykle se zde hodně popíjí alkohol. Jeden z nich skočil pod jez ...
06.04.2021 Petr reakce: 35

Řeky bavorského podalpí - Weisse Traun a Alz

Při pozdně letní návštěvě podalpských řek Bavorska se od soutokové oblasti řek Loisach a Isar přesouváme dále na východ. Míjíme velkou ledovcově kalnou rozvodněnou řeku Inn, jejíž pěkný zdejší úsek do Müldorfu jsme už splouvali před třemi lety ...
31.03.2021 Eki reakce: 3

Řeky bavorského podalpí – Loisach a Isar

V srpnu 2020 jsme s mým háčkem navštívili řeky v předhůří bavorských Alp. Řeky jsou tu krásné, dopravně dostupné, bez davů a i na konci léta plné vody. Vzhledem k prázdninové přehuštěnosti jezera u začátku říčky Würm se posouváme ...
29.03.2021 Eki reakce: 14

Řeky bavorského předalpí - Amper

Každoročně řeším, kam na větší letní vodu. Některé úseky řek Českého masivu jsou v létě obleženy splouvači, v jiných voda ke splutí se stoupající teplotou rychle ubývá. Nějaká dostupná pěkná větší tekoucí řeka bez lidí by nebyla? ...
24.03.2021 Eki reakce: 56

Ty vole, tak takhle vybátej jsem na jedničce ještě nebyl

Tak tuto větu pronesl Kuba hned po projetí první podzemní části zakryté Bystřice. To ale předbíháme, a proto začněme pěkně od začátku. Byl to Víťův nápad, nad kterým dumal již hodně, hodně dlouho. Po předcházejícím průzkumu se rozbíhá celá akce ...
22.03.2021 Ronny reakce: 45

Únorová Libochovka ze Žďárce a po Loučce do Svratky

Je začátek února a po oteplení, dešti a tání sněhu zase teče snad úplně všechno. Už od středy jsme plánovali, kam by se dalo jet o víkendu. A jak tak přemýšlím o možnostech něčeho blízkého a zajímavého ...
17.03.2021 Jura reakce: 17

S paddleboardem opět na sever aneb kde končí Odra III/III

Voda do rána výrazně stoupla. Lovím snídani, kterou jsem si večer schoval pod kameny do mělčiny u břehu. Teď je zde vody po kolena. S odjezdem dnes nespěchám, koupu se a peru věci a na vodu vyrážím až po deváté hodině ...
15.03.2021 Honza Landa reakce: 16

S paddleboardem opět na sever aneb kde končí Odra II/III

I dnes vyrážím brzy a už před 8 hodinou připlouvám ke komoře v Brzegu. Tam mi ale obsluha pouze ohlásí, že je śluza zavřená a ukáže kudy přenést. Než vytahám věci na břeh, tak k mému překvapení vyběhne pán z komory i se svými kolegy ...
10.03.2021 Honza Landa reakce: 15

S paddleboardem opět na sever aneb kde končí Odra I/III

Je druhá srpnová sobota, potomek odjíždí na tábor a já tak mám na 14 dní propustku z domu. A jak lépe toho využít než 14denní dřinou na řece. Pro letošek jsem zvolil Odru ...
08.03.2021 Honza Landa reakce: 17

Dolní Šembera

Obleva na začátku února zvedla většinu vodočtů do zelené, a tak po delším váhání došlo v rámci rozšiřování obzorů a poznávání blízkých (po)toků na dolní Šemberu. Pro divokovodní plavce Šembera nabízí ...
03.03.2021 Tibor reakce: 8

Kejtovský potok na Pelhřimovsku

„Pokaždé to dopadne stejně! Co jsi čekal, ty blázne starý?“ V duchu si nadávám, když se po miliontý pátý těžce soukám z lodi na rozčvachtaný bahnitý břeh před spadlou olší, která neprůjezdně přehradila koryto naplněného potoka ...
01.03.2021 Václav reakce: 6

Vlnožrouti

Před koncem minulého roku vyšla další povídková kniha ze soutěže Kenyho Volej nazvaná Vlnožrouti. Jsem velmi rád, že měl Pígo, který vydal v pořadí pátou sérii, dostatek kvalitních povídek, ale zároveň je škoda, že je jedná o poslední díl z této řady ...
24.02.2021 Petr

Berounka za SPA1

Na začátku února bylo všude dost sněhu. Po dvou dešťových dnech prudce stoupají všechny potoky a zdrojnice v povod, i samotná Berounka jde pořád nahoru. Je pátek ráno a na vodočtu ve Zbečně je průtok 154 m3/s, tj. 280 cm ...
22.02.2021 Aleš N. reakce: 3

Rawka, Bzura a opět i Wisla

Další splavným trojříčím ve středním Polsku budiž tyto jmenované vodoteče. Rawka je přítokem Bzury, která se pak vlévá do Visly (Wisła). Sestava se tak dá využít k týdnu na vodě bez nutnosti velkých přejezdů auty ...
17.02.2021 Šakal reakce: 4

Spojnice našich řek - II. část

Zaujaly mě nevšední vodácké terény, v tomhle případě splavná propojení řek v Čechách. Do prvního dílu se mi všechny propojky nevešly, tak tady máte pro inspiraci další dávku ...
15.02.2021 Eki reakce: 20

Skutečné dopady stavby MVE Dubina

Na Ohři v lokalitě Dubina stojí rozvalený jez vysoký zhruba 2m, který se už spíše podobá balvanité peřeji, než klasickému jezu. Nápad vybudovat zde MVE mělo několik zájemců, ale jen jeden uspěl ...
10.02.2021 AVTS reakce: 26

Jak jsme jeli Ploučnici v roce 1991

Druhá výprava na Ploučnici se konala v roce 1991 ve čtyřech dnech od 9. do 12.5. (svátek byl tehdy až devátého). Naším úmyslem bylo tentokrát sjet i dříve "zapovězený" úsek mezi Borečkem a Brennou ...
08.02.2021 Petr reakce: 11

Z Písku do Prahy po kánoi 1940

Rok 1940 byl pro obyvatele Česka hodně náročný. K tragické a prohlubující se totalitní okupaci země se přidaly i špatné zprávy ze zahraničí. Německá armáda drtila v útočných válkách jednotlivé demokratické státy. Po Polsku i Dánsko ...
03.02.2021 Eki reakce: 5

Radomka a Visla

Dalším zajímavým tokem Mazovska je Radomka. Je levostranným přítokem řeky Visly, do které se vlévá pod městečkem Ryczywól asi sedmdesát říčních kilometrů nad Varšavou. Splavný úsek Radomky měří 76 kilometrů ...
01.02.2021 Šakal reakce: 7

Spojnice našich řek - I. část

Zajímají mě i netradiční vodácké terény a rád propojuju – třeba různé myšlenky. Tak přitáhlo mojí pozornost to, kde lze v Čechách propojkami splout z jedné řeky do druhé, jakýsi bonus - 3 toky za cenu jednoho! Druhou mojí motivací bylo přání kamaráda ...
27.01.2021 Eki reakce: 15

Drzewicka a dolní Pilica

Vodáci směřující na vodu do Polska volí spíš severozápadní část země, tedy západní Pomoří, Mazury a Kašuby, kde nalezneme celou řadu toků v přírodní a málo obydlené krajině borovicových lesů ...
25.01.2021 Šakal reakce: 1

Pradědečkův vodácký pravěk 1918 - 1928

Můj pradědeček Josef byl mimo jiné český vodák. Jeho plavby z let 1929 a 1930 jsou stručně popsány zde. Ale co splouval před tím? A jak se k vodáctví vůbec dostal? Pradědeček vystudoval práva v Praze ...
20.01.2021 Eki reakce: 5

Krounka z Otradova

Na Krounku nastupujeme v Otradově u letního koupaliště. Na břehu se s námi loučí nějaká paní, která se ze zvědavosti přišla podívat. „Ať se vám dobře koupe,“ slyším její poslední slova. ...
18.01.2021 Petr reakce: 13

Grabia, Widawka a kus Warty

Řeky Grabia a Widawka nalezneme ve středním Polsku kousek před Lodží. Cesta autem ze středu Čech je tam docela pohodlná, nejlépe přes Liberec, u Zhořelce najedete na bezplatnou polskou dálnici a kolem Vratislavi jedete až na místo ...
13.01.2021 Šakal reakce: 3

Jankovský potok

Začínám pod mostem silnice č. 34 (Pelhřimov – Humpolec) na ř. km 6,0. Dá se sem dostat veřejnou dopravou – nedaleko je autobusová zastávka Velký Rybník, hl. silnice. Vypadá to, že vody není mnoho ...
11.01.2021 Windy reakce: 4

S Maňáskem na věčné časy

Psal se rok 1965, tátovi bylo 7 let. Prázdniny trávil s rodiči a bráchou na chatě, cca 50 metrů od Lužnice u jezu v Sezimově Ústí. Můj děda v knize, kterou ještě stále má, našel návod na stavbu lodičky – Maňásek ...
06.01.2021 Viktor reakce: 21

Co se změnilo a nezměnilo na Zámecké Dyji

Rosničky hlásí poslední snesitelný víkend, a protože rodinné budovatelské povinnosti jsou splněny, turistické cesty odznačeny a houby nasbírány, můžeme hupsnout na vodu. Vodák není nikdy sám a já mám kromě kamarádů, se kterými je nutno se domlouvat ...
04.01.2021 Vladimír reakce: 9

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

18.05.2021 14:54 Byly započaty práce na rekonstrukci železničního mostu přes řeku Sázavu v říčním km 69,6 u obce Rataje nad Sázavou. Je nutné dbát zvýšené opatrnosti při průjezdu místem a případných pokynů stavby.
11.05.2021 18:24 Další akce ze seriálu ČPV byla zrušena. Nebude se konat ČPV Sázava plánovaná na 22.5.
10.05.2021 8:50 Pozor při splouvání Úpy v Úpici. Již rok se tam opravuje most a lešení zasahuje do koryta toku v celé šíři. Z něho ční roxory a trubky - velmi nebezpečné. Fotky místa jsou na našem facebooku. Přenést se dá opatrně vpravo.
06.05.2021 10:47 Byly aktualizovány termíny vypouštění přehrad pro splutí Jihlavy a Bystřičky.
27.04.2021 8:34 Přijeďte se rozjezdit před sezónou v rámci kurzu Technika a taktika jízdy, který se koná 22-23.5. Naučte se bezpečně vyjíždět z vracáků a přejíždět silný proud tak, abyste neplavali. Buďte připraveni na sezónu a přihlašte se do 30.4., kdy se musí potvrdit zarezervovaný kanál.
13.04.2021 10:10 V Karlových Varech se bude opravovat Dvorský most. Během jara a září se uzavře celá řeka, ale během sezóny by měla být možnost proplout při pravé straně u břehu. Více na facebooku AVTS.
12.04.2021 14:05 Další akce se budou v dubnu rušit - ČPV Otava, závody na Kamenici i Labi.
08.04.2021 12:31 Na facebooku AVTS naleznete podrobnosti ke dvěma zajímavým řízením, která právě vedou. Řeší prostupnost MVE Heřmanice na Labi a MVE Benešův mlýn.
25.03.2021 11:35 Nově jsme do sledování stavů sjízdnosti zařadili i některé velmi oblíbené řeky z Rakouska, které se zobrazí i na slepé mapě.
18.03.2021 10:06 Chystá se stavba MVE Nové Městečko na horní Otavě, kde by se měla voda z koryta odvést na vzdálenost cca 800 m. I díky námitkám AVTS byla stavba zařazena do procesu EIA a měla by se proto zpracovat dokumentace s následným procesem hodnocení vlivu na životní prostředí. Více na facebooku avts.
18.05. Bazar prodám: Zet Cross. V naprosto bezvadném stavu, celkově velmi málo jetý. Bez prasklin, vyboulení, vaření. Kou

16.05. Bazar prodám: PULZAR 340 ( letitý, funkční)

13.05. Bazar prodám: Neoprenová bunda

13.05. Bazar prodám: Horolezecká lana 8mm / délky 20 - 30 m Více kusů

13.05. Bazar koupím: kanoe nafukoací

13.05. Bazar prodám: Ahoj, prodám kajak Železný SPUNT. Málo ježděný, v krásném stavu. Pěnové přední opěrky. K vyzkoušen

12.05. Bazar prodám: ZET Toro, bez prasklin a vaření, včetně vaků, ježděný převážně na kanálech

11.05. Bazar prodám: dámský "longjohn" neopren , vel.S - ZÁNOVNÍ Neopren longjohn zn. Barakuda ve velikosti "36" tj. "S"

11.05. Bazar prodám: Vodotěsný vodácký vak 60L, výrobce HIKO - NOVÝ!! prodám vodotěsný (suchý) vodácký vak - velikostí i

11.05. Bazar prodám: nepromokavá taška na vodácké věci, objem 25-30L - NOVÁ Taška pro transport vodáských věcí nepromoka

Vtip Karla Macase
05.05. Labe: Ahoj, na horním Labi v první peřeji pod Esíčkem (úsek pod Labskou soutěsku-Vrchlabí) je strom přes
04.05. Úpa: Pozor v Úpici, kde se opravuje most. Lešení zasahuje do toku v celé šířce, ční tam roxory proti vodě
03.05. Kocába: jeli jsme Kocábu 2.5. odpo za kulminace 79cm v Štěchovicích. Pod N. Knínem je na cca 1km hodně padlý
02.03. Úslava: na rkm 23,7 začala stavba lešení kvůli opravě mostu přes Úslavu na silnici Šťáhlavice-Kornatice, plá
26.02. Hamerský potok: Hned pod jízkem strom přes celou řeku. Další zablokování těsně nad čtvrtou kaskádou - přenést po pra
26.02. Oleška: Před Suticemi 2x spadý strom přes tok, šlo přeskočit a natažená šňůra pod kterou šlo ohnout a projet
08.02. Orlice: Pozor v Třebechovicích u loděnice, 6.2.2021 byly v řece spadlé 2 dráty pro slalomové branky. Dráty
03.12. Moravice: Ahoj, na řece Moravici je v propusti u nové MVE (ř.km. cca 38 - asi 1km pod jezem v Janských koupel
19.11. Hostačovka: Od Hostačovského rybníka je asi 6 stromů, které je nutné přenést a dále několik stromů, které lze dl
18.11. Rožnovská Bečva: Rožnovská Bečva 15km se nachází strom přes celou šíři toku. Je to pod golfovým hřištěm asi 200m a mu