Tisk z adresy https://www.raft.cz/archiv.aspx

Starší články

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998
Vodáctví zachraňuje život – Vltava 1942

Vltava mimo sezónu je úžasná řeka. Utichne prázdninový ruch a řece se vrátí její přírodní krása. Nejradši pak mám ty peřejnaté úseky, kde okolo řeky nevede silnice, je tam boží klid. Jste jenom vy s kánoí, šumící řeka a zalesněný skalnatý kaňon okolo ...
09.12.2019 Eki reakce: 2

Brodění jindřichohradecké Kamenice

Barevný podzim. Čas výlovů, čas vypouštění rybníků. Menší ještě nespluté toky se plní a nedočkavě čekají na své prvosjezdy. Leckterý vodák se vrhá do koryt potoků, které jindy překročí suchou nohou. Nežárka svítí na mapě sjízdnosti zeleně už od svého ...
04.12.2019 Windy reakce: 15

Za polárním kruhem na řece Kalix II/II

Ráno ještě chvilku pádlujeme v proudu za občasných malých peřejí a brzo dojedeme k zatím nejtěžší peřeji. Přes šutroviště odhalené díky nízké hladině se dostáváme ke břehu a jdeme si ji prohlédnout ...
02.12.2019 Petr reakce: 1

Za polárním kruhem na řece Kalix I/II

„A jak se máš na tom severu,“ ptám se Kuby, který dorazil s mojí bývalou legendární stříbrnou oktávkou ze švédské Luleå na prázdniny domů. „A nějaké řeky tam v okolí nemáte?“ „No jasně že tam jsou ...
27.11.2019 Petr reakce: 2

Zimní eskymování 2019/2020

V letošním roce došlo k velkému úbytku míst na eskymování pro veřejnost a to z různých důvodů (naplnění kapacity vlastním pořádajícím oddílem, zákaz vnášení kajaků do bazénu, rekonstrukce bazénu ...). Už se nebude konat ...
25.11.2019 Petr

EXPEDÍCIA PIENINY 2020

Vodácka sezóna nekončí ani v zime. Poď s nami na nezabudnuteľný splav Dunajca, ktorý je povolený iba jeden deň v roku, v krásnom prostredí Červeného Kláštora: - Lyžovačka v Jezersku a Bachledovej doline - Zimný splav Dunajca - Turistika ...
tisk. zpráva   21.11.2019 Ivan reakce: 7

Umělý vodní kanál Degárka

Mnozí vodáci okolo jistě propluli. Ti zprava nejspíš bez povšimnutí, těch zleva bylo určitě daleko méně. Když budete okolo Dekárky pádlovat vy, můžete ji zkusit, ale ...
20.11.2019 Jirka Hodic reakce: 11

Speciální podzimní nabídka skladových kajaků WE

Nepropásněte až 40% slevy na vybrané kajaky. Bonusový program + doprava ZDARMA u většiny lodí. Skladem více jak 400 lodí. Veškeré lodě skladem, ceny včetně DPH 21%. Záruka 2 roky. ...
tisk. zpráva   18.11.2019 Water Element

Městská vodní turistika ve Vratislavi: Olawa a Odra

Do slezské metropole Vratislavi (polsky Wroclawi) jsme se s mojí přítelkyní Věrkou vypravili koncem září na prodloužený víkend. Již během plánování dovolené jsem si všiml, že zde funguje několik půjčoven kajaků (splywy kajakowe) ...
13.11.2019 Lasička reakce: 6

Labe z Hřenska do Drážďan

Když Eki ve svém článku dopádloval po řece, která pro malé lodě nikdy nevysychá, až k Hřensku, dovolím si pokračovat dále. Hned u Hřenska může vodák zažít zeměpisnou zvláštnost, podobně jako na Odře a Moravě. Hranice tu vede středem řeky ...
11.11.2019 Chobotnice reakce: 20

Kousek Visly z Tczewa do moře

V jednu letní sobotu v 8 hod ráno sedím v plném vlaku a mířím z Gdaňsku do Tczewa. Město, o kterém slyšeli asi jen ti, kteří se zajímají o mořeplavbu. Sídlila zde jedna z nejstarších polských akademií pro budoucí námořní důstojníky ...
06.11.2019 Tomáš reakce: 13

Osobnost vodní turistiky v anketě Kanoista roku 2019

Po dvou oceněních, která jsem obdržel od Hlavního kapitanátu vodních skautů, z nichž jedna byla medaile za významnou činnost pro rozvoj českého vodního skautingu, se mi dostalo cti i v rámci ankety Kanoista roku 2019 ...
04.11.2019 Petr reakce: 13

Pradědečkova žebrovka ČiŽeBy z roku 1929

Můj pradědeček se jmenoval Josef, byl doktor práv a před devadesáti lety pracoval v Praze, dneska by se řeklo, v Nejvyšším kontrolním úřadě. Svoje trochu nudné zaměstnání si kompenzoval mimo jiné trempingem, skládáním básní, zájmem o historii ...
31.10.2019 Eki reakce: 26

Polsko-ukrajinská hraniční řeka Bug

Pro týdenní splutí řeky jsme letos zvolili polskou řeku Bug, která i při nedostatku vody zajišťovala týdenní plavbu na řece. Naši volbu ovlivnila existence podrobného průvodce s mapou v polštině a angličtině, kterého jsme našli na webu vodáckého kempu ...
28.10.2019 Ještěr reakce: 9

Jak jsme zachraňovali na Grébovce

Letošní rok jsme byli opět pořadatelem osloveni, abychom zajistili záchranu na jednom z problematických míst v rámci populární akce Rio Botičo a to na Grébovce. Stupeň je v regulovaném korytě, kde se před ním jen obtížně ...
23.10.2019 Petr reakce: 16

Co všechno unese Botič?

Nikdy by mě nenapadlo, že Botič někdy pojedu. Všechny ty jezy vhodné dle propozic jenom pro experty, koryto, ze kterého nejde utéct, smrad a humus k tomu. Nicméně se ukázalo, že s přibývajícími léty mi některé věci přestávají vadit ...
21.10.2019 Guma reakce: 11

Tip na splutí aneb Když se vypouští Holná

Někdy nestačí být ve správný čas na správném místě, ale je nutno být správně vybaven. To jsme dnes nebyli a tak svižně tekoucí Holenský potok nadlepšený z vypouštěného rybníka Holná sledujeme pouze ze sedla. Paralelně vedoucí zelená značka je na několika ...
16.10.2019 Martin Tichý reakce: 26

Se psím spřežením ve válci a smrtící rybochod

Jel jsem se spřežením 7 psů na obvyklou projížďku kolem dolní Úpy podél stupňů u Doubravice. Trasu velmi dobře znám a vím, že jsou stupně za vyššího průtoku nebezpečné, tvoří se pod nimi silný vývar ...
14.10.2019 Petr reakce: 10

Meandry Odry pod Starým Bohumínem

Po Odře jsem už plul víckrát, ale nikdy až tak dole. Inspirací mi byl článek o vplutí do Česka. Co takhle z něj naopak vyplout? Takových možností je víc, ale ještě nikdy jsem to nezkusil ...
09.10.2019 Jirka Hodic reakce: 4

Chvála rybníkopádlení

Je mi jasné, že se tímhle článkem u vodácké veřejnosti už nadobro znemožním. Vždyť pádlovat se má po tekoucích řekách, smrtonosných peřejích, hučících vodopádech, důstojných přehradách, mezi exotickými ostrovy jižních moří, po drsných severských jezerech ...
07.10.2019 Eki reakce: 40

Bartošovický potok

Před více než 30 lety jsem splul Okrouhlický potok, přítok Chrudimky s povodím 25 km2. Šoupnout ptákovinu s takhle malým povodím se mi už asi nepovede, ale letošní květnové deště mi umožnily se tomuto číslu alespoň přiblížit. ...
02.10.2019 Jirka Hodic reakce: 14

Latorica - Slovenská Amazonka

Sú rieky, ktoré človeka zaujmú náročnosťou a lákavými perejami, iné zas poskytnú pohodovú, ničím nerušenú plavbu. A potom sú rieky „neprebádané“. Vodák sa tam vyberie len výnimočne (niekedy možno aj omylom), niečo ho k nim však podvedome priťahuje ...
30.09.2019 Matej Mikluš reakce: 3

Jako Cesta do pravěku

Ten retrofilm od Karla Zemana mám rád už od dětství. Asi můj první vodácký film. Možná i proto je ze mě vodák a geolog. No pravda, ti kluci jeli řeku na pramici a veslovali proti proudu, takže vodácky pro mě nic moc, ale ta asociace řeky ...
25.09.2019 Eki reakce: 52

Blíží se 58. ročník Hamerského potoka

Vrchol vodácké sezóny se pomalu blíží. Čekají nás velmi oblíbené podzimní akce, z nichž první se bude konat u Malého Ratmírova na Hamerském potoce. Již 58. ročník se uskuteční o víkendu 5 – 6.10., kdy se bude pouštět voda z rybníku a bude možné potok ...
23.09.2019 Petr reakce: 5

Jezy, vodáci a ekologie na dolní Řezné

Když jsem se vydával na dolní Řeznou, v duchu jsem si představoval, že jezy v Německu budou technicky ultramoderní až futuristické, asi něco jako trojpatrové hlavní vlakové nádraží v Berlíně. Opak byl ale pravdou, jezy se ukázaly být zcela ...
18.09.2019 Lasička reakce: 1

Bavorská řeka Řezná z Rodingu až do Řezna

Když jsem se na jaře rozhlížel, kam by se dalo vyrazit na vodu o prodlouženém, prvním červencovém víkendu, bylo skoro jisté, že po Čechách to nebude. Tentokrát padl hledáček na jihozápad – do Bavorska. Dolní Řezná po zevrubné internetové rešerši vypadala ...
16.09.2019 Lasička reakce: 11

Grand kaňonem Tary v létě

Řeky na Balkáně jsou rájem pro všechny vodáky převážně na jaře, kdy jsou koryta plná vody z tajícího sněhu. Řeka Tara v Černé Hoře, o které se traduje, že je to jedna z nejkrásnějších řek Evropy, není jistě výjimkou ...
11.09.2019 Adam Weicht reakce: 11

Váh z Horného Hričova

Když jsem si přečetl informaci, že je odstaven kanál pod Hričovskou přehradou a všechna voda teče starým korytem, bylo mi hned jasné, že tam musím zajet. Další taková šance může být až za 20 let. Možná si někdo řekne, že se tam dá plout na jaře ...
09.09.2019 Jirka Hodic reakce: 7

Porevoluční Lužnice z Rakouska do Čech

Inspiroval mě článek Ekiho k napsání o našem prvosjezdu na řece Lužnici z Rakouska do Čech, který jsme s partou uskutečnili o velikonocích 1990. S kamarádem jsme chvíli po revoluci dostali nápad, zda by se nedala sjet Lužnice z Rakouska do Čech ...
04.09.2019 Zbyněk reakce: 16

Na vodu roku 1944 - III. díl z Kolodějí do Prahy

Naši partu, splouvající v létě 1944 z jihočeského Staňkova do Prahy, jsme opustili na tábořišti v Kolodějích nad Lužnicí. Někteří vodáci měli po večerním táboráku s kytarou se vstáváním trochu problémy (viz následující fotky), což je tradice ...
02.09.2019 Eki reakce: 60

Na vodu roku 1944 – II. díl: z Rozvodí do Kolodějí

Skupinku vodáků, splouvající v srpnu 1944 z jihočeského Staňkova do Prahy, jsme opustili na Rozvodí. Parta se odtud vydala vpravo po Nové řece. Na Weinzettelu si jeden z kamarádů Jindra značně pochroumal nohu. Aby nemusel plavbu vzdát ...
28.08.2019 Eki reakce: 15

Na vodu roku 1944 - I. díl: ze Staňkova na Rozvodí

Existují různá výročí. Velká i drobná. A je to 75 let co deset kamarádů uskutečnilo letní vodu z jihočeského Staňkova do Prahy. Organizátor byl můj děda Vilém, bylo mu tehdy 37 let. Průběh výpravy nafotila a trochu svéráznou „středověkou“ kronikou pak ...
26.08.2019 Eki reakce: 32

Danube News 2019 aneb Trochu toho dunajského šprochu

Jak již p. t. vodácké čtenářstvo tohoto webu pochopilo, stal se Dunaj mojí La fiume fatal, tedy osudovou řekou. Co také může být krásnějšího, než vstoupit za slunečného rána na oblázkové pláži po pás do teplého veletoku ...
21.08.2019 Vladimír reakce: 11

Splutí řeky Jihlavy v září

chtěli bychom Vás pozvat na letos poslední dvě splutí řeky Jihlavy, které pořádá vodácký oddíl KTL Brno. Splutí proběhnou vždy v neděli 1.9. a 22.9.2019. Voda poteče vždy od 8 do 12 hodin, cca 12 m3/s ...
19.08.2019 KTL Brno reakce: 4

Jak připlout do Česka

Taky jste se to ve škole učili? Prosím? No přece, že z České republiky všechna voda odtéká, že jsme střecha Evropy. Odplout z Česka jde opravdu celoročně a mnoha způsoby: po Labi, Moravě, Odře, Lužické Nise... Ale připlout, aby ta řeka unesla kánoe ...
12.08.2019 Eki reakce: 38

Soutěska z rákosí

Těchto pár řádek je určeno hlavně pro ty, kdo mají čas od času chuť opepřit si sezónu nějakým marginálním, napůl zarostlým tokem, aniž by měli zároveň ambici vyrovnávat se zde proslulým skalním potokářům ...
07.08.2019 Lasička reakce: 10

Změny v získání živnosti ve vodní turistice

Pokud chce někdo pracovat jako podnikatel v rámci vodní turistiky, třeba jako doprovod vodáků na vodě, musí získat živnost poskytování tělovýchovných a sportovních služeb v oblasti vodní turistiky nebo raftingu ...
05.08.2019 Petr reakce: 4

Tri dni na Ondave v rámci splavu Zemplínskych riek

Jedno letné poobedie mi zazvonil mobil a ozval sa mi Marek z OZ Gavra, či by som nemal záujem zúčastniť sa 3 dňového splavu Zemplínskych riek – konkrétne Ondavy. Tento Cyrilo- Metodský splav má na východe dlhú tradíciu ...
31.07.2019 Matej Miklus reakce: 3

Pomníčky u jezů

Omlouvám se, tentokrát to bohužel bude trochu smutnější téma, než články typu „Jak jsem sjel vodopád“. S pomníčky na jezech se občas setkává asi každý vodák. Spíš tedy ten, co před neznámým jezem vystoupí a jde si aktuální stav překážky prohlédnout ...
29.07.2019 Eki reakce: 47

Expedícia Hron z Nemeckej do Zvolena

Po prvom extrémne náročnom dni sme sa zobudili do slnečného rána a kemp sa pomaly začal plniť novými ľudmi, ktorí mali naplánovaný štart z Nemeckej smerom nadol. Po rýchlych raňajkách ...
24.07.2019 Matej Mikluš reakce: 3

Expedícia Horný Hron z Polomky do Nemecké

Koncom Mája priniesli dažde na Slovenku vodu, ktorú by bola škoda nevyužiť a tak som už dlhšie pokukoval po nejakej zaujímavej rieke na viacdňový splav. Prvá voľba padla na Torysu a jej horný tok z Lipan, ale bohužiaľ voda už opadla ...
22.07.2019 Matej Mikluš

Za Vinnetouem na chorvatskou Zrmanju

Na slavnou chorvatskou řeku Zrmanju jsme dorazili v úterý 4. 6., kdy zde ještě opadávala voda po vydatných deštích. Už bylo po povodni, ale i tak ještě vodočet Berberov buk ukazoval úctyhodných 25 m3/s. Přitom limit a současně letní standard ...
17.07.2019 Lasička reakce: 26

Chorvatská Mrežnica za nadstandardní vody

Po Koraně nás čekali dva dny na Mrežnici. Online vodočet Juzbašići hlásil nadstandartních 12 m3/s. Pár dní před naším příjezdem zde řádila povodeň, což pak dokazovaly naplaveniny ve větvích stromů 3 metry nad stávající hladinou ...
15.07.2019 Lasička reakce: 5

Chorvatská Korana ze Slunje

Začátkem letošního června jsem se s partou kamarádů a kamarádek vydal na krasové řeky Chorvatska. Chtěli jsme chytit více vody a vyhnout se vedrům a potenciálním davům turistů ...
10.07.2019 Lasička reakce: 17

Bílina je řeka rázovitá

Start si nelze představit lépe. Člověk vystoupí v Bílině z vlaku, projde nádražní budovou a může rovnou před ní nafukovat člun. Stejnojmenná řeka je snad 30 m od nádražní budovy. Kolorit dotváří hospoda se zahrádkou za řekou ...
08.07.2019 Guma reakce: 6

Hlubokým kaňonem říčky Novelly

K největším vodáckým peckám bezesporu náleží sjezdy různých soutěsek - šlucht. Voda se najednou vtěsná mezi skalní stěny, nabere na síle a s burácením se valí kamsi do neznáma. K vodácké obtížnosti se navíc často přidává obtížné nebo nemožné přenášení ...
03.07.2019 Aleš K. reakce: 3

Jarné čistenie Ondavy

Minulý rok som si dal záväzok splaviť čo najviac riek východného Slovenska. Kedže podmienky neboli priaznivé a veľké sucho decimovalo vodné stavy, moja pozornosť sa upriamila na nížinné rieky. Jednou z nich bola aj Ondava, ktorej dolný tok ...
01.07.2019 Matej Miklus reakce: 5

Zahraniční Lužická Nisa

Bouřky na počátku minulého týdne zvedly vodočty mnohých řek směrem nahoru. Výjimkou nebyla i Lužická Nisa, jedna z mnoha řek „nedaleko“ naší chalupy. Již delší dobu se snažím na tuto říčku, kterou jsem již několikrát v úseku Liberec ...
26.06.2019 Jarda reakce: 1

Tatranská Biela

Biela je tatranská rieka, ľavostranný prítok Popradu. Má dĺžku 20,9 km a ide o typický vysokohorský typ rieky s priemernou lesnatosťou povodia približne 50 %. Pramení v masíve Havrana (2151,5 m n. m.) v Belianskych Tatrách, v nadmorskej výške ...
24.06.2019 Jackie reakce: 3

Vodácké svazy a firmy založily společnou asociaci

Zahrazené a nesplavné jezy, sucho pod jezy, ploty okolo řeky znemožňující přenesení, to je realita dnešní vodní turistiky, které se věnuje téměř 800 000 lidí každý rok. Na vodní turistiku se myslí v rámci vodoprávních řízení jen velmi málo ...
19.06.2019 Petr reakce: 30

Vodácké organizace podaly podnět k ombudsmance

Stav na našich řekách je z pohledu vodáckého často velmi tristní. Nesjízdné jezy, zavřené vorové propustě a často i zavřené sportovní propustě určené přímo pro vodáky. Když k tomu přidáme komplikované přenášení jezů, neprostupné břehy, pak je obtížné ...
17.06.2019 Petr reakce: 11

Oprava nebezpečného jezu na Jizeře. Vzniká zde sifon!

Na Jizeře se od minulého roku opravuje poměrně strategický jez Otradovice na ř. km 4.7. Ten slouží jako zásobárna vody pro Prahu a Středočeský kraj, kde voda z Jizery prochází přes úpravny vody Kárané. Jelikož jez byl ve velmi špatném technickém stavu ...
12.06.2019 Petr reakce: 7

Jihlavka mezi Ivančicemi a Pohořelicemi

Jihlava je město s pěknou ZOO, hnusným obchoďákem v centru a slavnou hokejovou tradicí. Jihlavka je řeka hravá jako štírek a mám ji rád. Je to totiž moje první řeka ...
10.06.2019 Vladimír reakce: 22

Traun mezi Halštatským a Travenským jezerem

Rakouská řeka Traun (česky Travna) je takto označována od ústí Koppentraunu do Halštatského jezera (Halstatter See), protéká Solnou Komorou přes Travenské jezero (Traunsee) a ústí v Linci do Dunaje. Její celá délka je 153 km ...
05.06.2019 Jirka reakce: 12

Zpráva o vodáckém festivalu ve Zruči

Ahoj fšichni. Blíží se nám otevření muzea, tak se jen tak připomínám a obnovuju debatu na téma účasti a neúčasti na otevření a případné předchozí brigádě ...
03.06.2019 Vladimír reakce: 7

5 tipů, kam vyrazit na paddleboarding v Praze a okolí

Připravili jsme pro vás pět nejlepších míst, kde si skvěle zajezdíte a nejvíce si užijete paddleboarding. Tahle místa jsou zajímavá a chytnou vás za srdce. Pojďme se na ně podívat. ...
tisk. zpráva   29.05.2019 Snowboardel reakce: 10

Padesát odstínů zeleně na Malém Dunaji

Malý Dunaj (dále jen MD) je rameno vnitrozemské delty Dunaje na území Slovenska a ohraničuje Žitný ostrov. Odbočuje v Bratislavě a ústí do Váhu u obce Kolárovo, i když kilometráž počítá až s návratem do Dunaje v Komárnu. MD jsem měl v hledáčku delší dobu ...
27.05.2019 Tibor reakce: 5

Vltava bez lidí, aneb jak jsem pronásledoval vodu

O prodlouženém velikonočním víkendu jsem si hodlal střihnout rychlou Vltavu z Vyššáku do Budějovic. Stav vypadal dobře. Ve čtvrtek odpoledne jsem vypadl z práce, doma sebral připravenou výbavu a loď a vystartoval na vlak. Všechno jelo dobře ...
22.05.2019 Střelec reakce: 7

Jez v Lokti bude průjezdný a sjízdné jezy na Sázavě

O komplikacích na Ohři v Lokti jsme již informovali v minulém článku, ale díky Mílovi Pražákovi z Vodácké Ohře se podařilo zajistit velmi příjemnou variantu pro překonání stavby. Původně hrozilo mnoho set metrů přenášení ...
20.05.2019 Petr reakce: 10

Jak jsem začal s paddleboardem

Když jsem v zimě navštívil jeden vodácký obchod a uvidět tam nafouklý paddleboard, říkal jsem si, že je na čase vyzkoušet i tento druh „vodácké lodě“. Zatím jsem s ní přišel do kontaktu jen v rámci videí z vodáckých akcí, ale jaké to je stát na prkně? ...
15.05.2019 Petr reakce: 6

Jak se obléct na raft?

Vodácké dobrodružství vyžaduje také vhodný oděv, díky kterému se můžete cítit pohodlně a budete připraveni na každou situaci. Amatérům, ale i zkušených vodáků se občas stane, že skončí ve vodě, a proto je dobré být připraven na každou situaci ...
tisk. zpráva   13.05.2019 Army-Store.net reakce: 17

Stromy a nebezpečný předmět na Belé

Řeka Belá ještě určitě poteče, protože na horách je hodně sněhu. Krásná a náročná řeka však může být i nebezpečná, jak ukázala loňská nehoda. Také letos jsou stromy v korytě, které mohou znamenat vážné riziko ...
08.05.2019 Petr reakce: 9

Jak jsme zabloudili na Říčku

Na Říčku jsme zabloudili v podstatě omylem. Chtěli jsme jet Zdobnici, která už pomalu klesala k limitu sjízdnosti, a tak jsme se dohadovali, odkud ji pojedeme. Cestou nahoru přejíždíme most přes Říčku, a když jsem viděl ...
06.05.2019 Petr reakce: 2

Podrobnosti k akci 48. ročník 15 km po Divoké Orlici

Po několika zrušených akcí, kdy vodu měla zajišťovat přehradní nádrž, se konečně dočkáme krásného a náročnějšího úseku. Jedná se o 48. ročník „15 km po Divoké Orlici - Memoriál Václava Břízy“ ...
29.04.2019 Petr

Vlašimská Blanice ze Šelmberka

Nejkrásnější den letošního roku jsme s kamarádem Pavlem zasvětili splutí Blanice z míst, odkud se běžně nejezdí. Volba padla na Mladou Vožici. Jen tak se bude člověk cítit v rámci omezených českých měřítek jako objevitel ...
24.04.2019 Honza Štícha reakce: 4

Léčebný a wellness pobyt v Lázních válec

Dovolujeme si vám nabídnout odpočinkový a léčebný den, na který jistě nezapomenete, protože zůstane dlouho ve vaší paměti. Je kombinací speciálních, naprosto unikátních metod a postupů v oblasti léčení, lázeňství a relaxace ...
tisk. zpráva   17.04.2019 Lékařský tým reakce: 2

Horní Nysa Klodzka

Na Nyse Klodzké, která měří téměř 170 km, jsem jel už snad všechny úseky včetně přehrad. Jen jeden mi stále zůstával zapovězen a to úplně horní část. Letošní jarní tání vzbudilo moji pozornost na tuto část a i když o ní mnoho informací není ...
15.04.2019 Petr

Rekonstrukce jezů Řevnice a Loket se zákazem vstupu

V letošním roce bude nutné počítat se zásadními komplikacemi na dvou velmi oblíbených řekách – na Berounce i na Ohři. V Lokti bude realizována oprava jezu a na Berounce na jezu Řevnice bude taktéž probíhat rekonstrukce ...
10.04.2019 Petr reakce: 3

Brozanský náhon

Fascinují mě toky, které se dají splout celé. Člověk má v zápisníku jaksi „odškrtnuto“ a nemusí luštit kilometráž odkud kam to bylo. V Čechách ale nemáme toky s tak vydatným pramenem. Proto celou řeku tu můžu splout jen ve dvou ...
08.04.2019 Eki reakce: 10

Největší komerčně raftovaný vodopád světa

Rafting na Novém Zélandu patří mezi oblíbené sporty. Oblast severního ostrova okolo Rotoruy je známa svými adrenalinovými a outdoorovými aktivitami. Patříte-li mezi milovníky adrenalinu, raftingu a vodních sportů, rozhodně byste si tuto oblast ...
03.04.2019 Adriana reakce: 17

Když v Plzni teče beton

Plzeňáci a návštěvníci centra města si určitě všimli, že se na levém břehu řeky Radbuzy pod zdmi regulace na Anglickém nábřeží od minulého roku něco děje. K vidění jsou larsenové bariéry, armatura, dělníci. Bagry a betonové mixy rejdí řečištěm ...
01.04.2019 Martin reakce: 14

Přehled zásahů HZS v roce 2018

V roce 2018 byla zaznamenána pouze jedna smrtelná vodácká nehoda, ale dvě smrtelné nevodácké nehody v souvislosti s nebezpečnými jezy. Bohužel ani na jednom z těchto jezů nebyly v té době nainstalovány prvky laické pomoci ...
27.03.2019 HZS, Petr reakce: 2

Sami na Stvořidlech

Je začátek března a sníh začíná pomalu tát. Ladím s ostatními, kdo má čas, a nakonec se domlouvám s Vojtou, který přejíždí zrovna na Stvořidla. Ano, na Stvořidla, která už několik let neměla vodu. Nějak si nedokáži vzpomenout, kdy jsem tam byl naposledy ...
25.03.2019 Petr reakce: 8

Romance o jarní trojce

Už zkraje roku teče lecjaký potok či řeka, kamarádi jedou, mě to pěkně krká. Trápí mě virózy, ne však prezidentského typu, k tomu kašel, sem tam sípu, a tak jsem už o dost vod přišel. Už nejde se doma válet, jen smrkat ...
20.03.2019 Kouďa reakce: 8

Pozvánka na odemykání Sázavy a vodácký ples

Když se koryta našich krásných českých řek plní jarní vodou, má každý vodák chuť hned tančit. Tento okamžik se nám právě přiblížil, a proto je na čase, nejen vyrazit na odemykání řeky Sázavy, které proběhne 6. 4. 2019 ...
tisk. zpráva   18.03.2019 Anička reakce: 3

Zlatý potok do Chábor

Vzhledem k tomu, že Zlatý potok v Orlických horách je v posledních dnech na limitu sjízdnosti, pokusím se popsat úsek, který je ideální právě k tomuto stavu. Obvykle jsem totiž začínal v Kounově a končil v Mastech pod lomem a dále již nepokračoval ...
13.03.2019 Petr reakce: 2

Brda z Swieszyna

Na polskou Brdu jsme se rozhodli vyjet už ve čtvrtek večer, protože autobus z Miastka do Swieszyna jede jen v pátek. Bohužel jsme v Bohumíně nepřestoupili a museli tak přestoupit až ve stanici Czechowice. V důsledku toho nám ujel rychlík v Katowicích ...
11.03.2019 Franta reakce: 4

Provizorní oprava nafukovací lodě od Gumotexu

Nafukovací loď se nejčastěji poškodí drobným proražením od větvě nebo ostrého kamene. Pokud máme díru do zhruba 3 cm, můžeme ji poměrně snadno sami na řece opravit. Bohužel se často setkávám s tím, že vodáci ani firmy nedokáží udělat opravu řádně ...
06.03.2019 Petr reakce: 19

Chotovinský potok na blind

Chotovinský potok na Táborsku patří k těm, na kterých buď intuitivně chytíte dost vody při tání či deštích, nebo budete smutně koukat do suché strouhy bez naděje, že do ní smočíte list pádla. Žádný webový vodočet, pěkně postaru. V dávném mailu jsem našel ...
04.03.2019 Václav reakce: 18

Białka od soutoku s Javorinkou

Na tábořiště k soutoku Javorinky s Białkou přijíždíme ve večerních hodinách. Odbočujeme na hrbolatou cestu naproti ski centru Hawran. Transitem zajíždíme kamenitou cestou mezi stromy a parkujeme na volném prostranství téměř na břehu ...
27.02.2019 Nšo-či reakce: 1

Splouvači na Rýně

V teplých letních měsících se na populárních českých řekách každoročně vyrojí mraky splouvačů – typicky to lidí bez hlubšího vztahu k vodáctví, kteří si zapůjčí vodácké vybavení v půjčovnách. Nechávají se pak na raftech či kánoích unášet proudem ...
25.02.2019 Eki reakce: 15

Kam na raft bez zástupu vodáků?

Vydejte se na řeku Moravu nebo si užijte krásy přírody na Jizeře. Milujete rafting nebo kanoistiku, ale chcete mít klid od velkého davu vodáků? Vydejte se na řeku Moravu nebo do Českého Vrbného ...
tisk. zpráva   20.02.2019 Tomáš Osinek reakce: 15

Tisza od ukrajinských hranic po Tokaj

Psal se rok 2012 a my se s manželem vydali na naši čtvrtou a zatím poslední tisícikilometrovou cestu na kole. Tenkrát byla naším cílem ukrajinská hora Hoverla. Ta cesta nedopadla dobře, kousek před maďarsko-ukrajinskou hranicí ...
18.02.2019 Slávka reakce: 47

Psí prvoeskymák

Upozornění: Pokud jste přátelé zvířat, tak tohle určitě nečtěte. Přijal jsem nabídku dělat safety-kajakáře skupině středoškoláků, kteří si pod dozorem dvou profesorek chtěli sjet Sázavu z Týnce do Pikovic. Suše jsem to oznámil manželce ...
13.02.2019 Wigo reakce: 13

Jak šel čas s Hatátitlou

Je tomu cca rok, co jsem brouzdal na různých stránkách a bloumal, co kde mají s vodáckou tématikou. Hledal jsem hlavně inzeráty na prodej zbytků tkanin a střiží na opravu lodí. V tom mé opravářské srdíčko zaplesalo. Inzerát jak rozený pro mě ...
11.02.2019 Viktor reakce: 7

Dolní Morava od Veselí do Durnkrutu

Původně jsme vloni v září chtěli splout řeku Malá Panew, ale protože v Polsku bylo stejně jako u nás málo vody, bylo jasné, že pro 4denní akci musíme zvolit větší řeku. Volba padla na dolní tok Moravy ...
06.02.2019 Franta reakce: 4

Ploučnice za úplňku

Paprsky měsíce rozsvěcí pavučiny povlávající větrem, další se rozpíjí na hladině řeky. Čtyři posádky se připravují na vyplutí z kempu Boreček. Členové výpravy vsedají do kánoí a odpichují se od písčitého břehu ...
04.02.2019 Lasička reakce: 21

Když zážitek - tak zážitek

Zážitkové dárky to je věc. Takový zážitkový dárek může být i svezení nevodáka v deblkajaku na Trojském kanále. Je to aktivita, kterou začal organizovat Henry, aby si poněkud vylepšil výdělek z obchodu s vodáckými věcmi ...
30.01.2019 Wigo reakce: 23

Z Měchenic na Kamýk a zpět, L. P. 1955

Dlouhé zimní večery, doba jako stvořená k probírání se starými fotografiemi, k listování deníky psanými před více než šedesáti lety a k naslouchání vzpomínkám pamětníků. A tak skládám střípky do mozaiky ...
28.01.2019 Windy reakce: 13

Počátky globálního oteplování na Staré řece

Vánoce 2015 a Lužnice tenkrát tekla. Stav dva a půl kubíku na vodočtu v Kazdovně garantoval hezkou plavbu. Venku slunečno, teploty nad deset stupňů. Přiznám se, že jsem pod vlivem četby o aljašských vodách do naší výzbroje přibalil sprej proti komárům ...
23.01.2019 Václav reakce: 16

Hudba na vodě

Furt samá voda, kanoe, pádlo, peřej, také duši je třeba kulturně povznést. Prý to jde i hudbou. Ale jestliže tohle napíšu zrovna já, tak se tomu dá těžko věřit. Kamarádi mi zakazují zpívat nahlas ...
21.01.2019 Vojta reakce: 20

Loreley a Imster Schlucht: Oblíbené destinace raftařů.

Možná vám české peřeje nestačí, možná jen chcete zažít dobrodružství za hranicemi všedních dní. Proto jsme si pro vás připravili dvě zahraniční raftařské speciality, které v příští sezóně prostě musíte zažít ...
tisk. zpráva   16.01.2019 Petr Hlaváč reakce: 5

Dnes je výročí 20 let webu

Je to neuvěřitelné, ale dnes 14.1. slaví web 20 let od svého vzniku. Pokud večer nemáte nic v plánu, tak si otevřete lahvinku něčeho dobrého a zavzpomínejte společně s námi. Společná oslava již proběhla v předstihu ...
14.01.2019 Petr reakce: 11

Krkonošský tobogán jménem Jizerka

Jizerka se kroutí krkonošským údolím většinou podél silnice, takže se dá velká část prohlédnout z auta. Když jsem tudy jezdil na podzimní výlety do hor, vždy jsem se kochal krásným, ale suchým potokem ...
09.01.2019 Herčus reakce: 15

Vánoční jízda 2. ročník - Litavka na Berounce

„Tak co letos, pojedeme?“ ptá se během listopadu Roman, který si vloni na Litavce odbyl svůj vodácký křest. Jasný, 23. prosince je den D. Jenže ráno volá manželka jednoho účastníka, že on s námi rozhodně nepojede, že musí být doma, pomáhat a hlídat ...
07.01.2019 Vikror Vácha reakce: 4

Vánoční Sázava, alias Berounka

Jet na suchou Sázavu, nebo akci zrušit? Jet něco jiného? To byly v týdnu před plánovanou tradiční vánoční plavbou klíčové otázky srovnatelné se Sofiinou volbou (sečtělí vědí, o co jde). Za mnohaletou historii předvánočních jízd ...
02.01.2019 Honza Šup reakce: 5

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

05.12.2019 12:47 Cestovatel a vodák Jiří Havel vydal již pátou knihu svých sportovních zážitků. Tentokrát se jedná o sbírku příběhů ze skal, cest a řek Skandinávie a Ruska. Knížka se jmenuje Příběhy půlnočního slunce, má přes sto stran a zakoupíte ji v e-shopu anebo u autora.
03.12.2019 8:59 Nově doplněná sjízdnost u bulharských řek včetně revize kilometráží a možnosti streetview.
02.12.2019 15:06 Asociace vodní turistiky a sportu podepsala memorandum o spolupráci se Sdružením sportovních svazů. V rámci změny legislativy se tak budeme na zákonodárce obracet prostřednictvím 685 000 registrovaných členů.
29.11.2019 10:39 Dolní Berounka již nebude vodní cestou využitelnou k dopravě. Poslanci ji vyřadili ze zákona o vnitrozemské plavbě. Nebudou se tak stavět další jezy v této části.
26.11.2019 9:04 Vodním skautům ve Dvoře Králové shořela loděnice i se všemi loděmi. Uvítají proto jakoukoli pomoc, aby mohli obnovit svoji činnost. Podívejte se na video, jak to na místě vypadá.
14.11.2019 10:47 MMR vypsalo několik dotačních titulů na podporu cestovního ruchu, které zahrnují možnosti i pro vodní turistiku, jako např. vybudování nástupních míst, informačních cedulí, průvodců.
06.11.2019 11:03 Z jezu v Ledči nad Sázavou zmizí nebezpečně zabetonované ostré kameny. Úřad vydal rozhodnutí, dle kterého mají být čnící kameny odřezány do konce tohoto roku a do konce příštího roku by mělo dojít k zadláždění betonového skluzu jezu plochými kameny.
07.12. Bazar prodám: Ahoj Vodáci, prodávám ŠKODA OCTAVIA I – TOUR combi (66kW). Auto je v dobrém stavu, minulý víkend ná

04.12. Bazar prodám: Prodám kajak Noah (Vaňha). Délka 255 cm. Kajak je v pěkném stavu, nepoškozený, neopravovaný... Cena

03.12. Bazar prodám: Prodám zachovalé neopreny (Longjohn) od špičkové rakouské firmy Camaro. Neopren 4 mm. Dostupné ve ve

02.12. Bazar prodám: Nafukovací kanoe Baraka - lehce použitá, bez záplat. Velice dobrý stav 2 kusy

01.12. Bazar prodám: Nafukovací kajak SAFARI Použitý

01.12. Bazar prodám: Nafukovaci Kanoe BARAKA Použitá

01.12. Bazar prodám: Nafukovaci Kanoe Pálava

26.11. Bazar prodám: Prodám velké množství sklotextilu. Je to velmi hladká střiž 60g/m2. Velmi hladká = velmi levné. Přij

14.11. Bazar prodám: Prodám Karbonové pádlo na sjezd nebo mořský kajak Galasport Seawolf Elite ve výborném stavu. Pádlo j

Vtip Karla Macase
11.09. Rožnovská Bečva: Ahoj, Dne 9.9. a 10.9 2019 jsem projel úsek Prostřední Bečva - konec Rožnova p. Radhoštěm na kajaku
22.08. Hron: 20.8. přehrada v Šalkové vypuštěná, podél obou břehů je spousta hlubokého bahna, vytáhnout loď je po
03.06. Olšava: 2. 6. Po šesti letech stejná trasa: Veletiny - koupaliště Kunovice. Tentokrát bez stromů a docela či
27.05. Dunajec: V roce 2019 bude uzavřen oblíbený kemp v Cervenom Klastore. Majitel hledá nového pronajímatele.
08.05. Otava: 8.5.019 - pod žichovickým jezem to dře i prázdnou nafukovačku. Nepostrádá někdo loď? Asi 1,5 km nad
06.05. Belá: V neděli 5.5.2019 jsme s vodáckou skupinou 12 nafukovacích lodí (RIO, BARAKA) sjížděli řeku Belá od
24.04. Korana: Změna v kilometráži Korany: Na říčním kilometru 51,1 je úplně nový silniční most. Za ním pak na pr
24.03. Vltava: Vltava z Borové Lady do Horní Vltavice, pro kajak vody akorát, šest závor (kmeny přes celou řeku) a
23.03. Desná: nad jezem u výzkumáku ( nevím kam až ) mohutný ruch, prý protipovodňová opatření, doporučuji velkou
20.03. Divoká Orlice: Vršek pod Záhořím začíná být více zarostlý křovím, ale projet se dalo všechno. Hlavně pod Neratovem