Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Papirova-lod.aspx?ID_clanku=1680 edit=2

Loď s vůní starých tužek

Diskuse nad článkem
Re: Solo Canoe Plans, Chobotnice, 11.02.2016 22:37:40
Hi Trevor, thank you very much for the link. My boat is based on design of the Northwest Passage Solo. But I like your boats very much, especially the solo one. Seems pretty light, perfect curves... And also you have perfect photo sets on the Ashes web, I love the autumn mood on the photos.

Odpovědět

Solo Canoe Plans, Trevor Paetkau, 11.02.2016 17:43:49
I've noticed that some folks here have seen my boat design ... I would like to share that the plans are available for amateur builders ... perhaps there are some here who would like more information ... http://ashesstillwaterboats.co... ...


Odpovědět

Preklizkova, Murphy, 29.05.2015 22:53:59
Ahoj,
taky se mi jedna podobne tvarovana a s podobnou nosnosti vali v lodenici v Praze. Je ovsem z preklizky. A je v ni jedna dira na opravu. Nejak jsem se k tomu nedostal a dost mozna nikdy nedostanu. Kdyby o ni nekdo mel cirou nahodou zajem, rad pridam podrobnosti.
Mur

Odpovědět

Pecka, Smejo, 15.05.2015 9:00:06
Ahoj,
klobúk dole...fakt nádherná práca, obdivujem každého so šikovnými rukami :)

Odpovědět

Re: Nádherná, Chobotnice, 07.05.2015 8:33:07
No, já mám nynčko rozdělaný totok: http://scontent-vie.xx.fbcdn.n... , námořnickou kníhovnu. To tvoje bych neváhal udělat z proužků 3mm nebo 5mm tlustý bukový překližky, To se dává u těhle člunů na překryv přes sebe, takže nějaký dvéře ze starý almary na šablony, za pětikilo překližku, nařezat někde pruhy, no a lepit, sponkovat, nebo hřebíkovat texlema...

Odpovědět

Re: Nádherná, žralok, 07.05.2015 7:50:28
Dobře , žes zveřejnil rozpočet alespoň mě přešli úvahy nad výrobou tohoto http://www.zralok.estranky.cz/...

Odpovědět

Re: Nádherná, žralok, 07.05.2015 7:46:34
Tak ještě mi pár lodí zbylo , ale ty kuželky by byly nejlepší . Takhle suchou Nežárku jako letos jsem ještě nejel . Vůbec todle jaro bylo pro mě hodně nevodácké i když samozřejmě je na vině kromě sucha i nechuť jezdit profláknuté toky za špatného počasí . Nic co by stálo za to v dojezdové vzdálenosti neteklo . Už mám v plánu dokonce i zoufalou výpravu po totálním voleji a to volej hodně nerad . Mám v plánu konečně doopravit bejvalou Chobotničákovo žebrovku a něco volejnatýho s ní podniknout aby to pádlování mělo alespoň nějakej šmrnc . Mám i v plánu udělat novej Kursk až bude čas a tím ukojit svý známý choutky něco přefiknout páč při pohledu na Chobotničákovo cedrovku jen valím kukadla , slintám a v tom úžasu mě choutky neberou . Smajlík

Odpovědět

Re: Nádherná, Václav, 07.05.2015 7:32:37
???????? Svět se otřásá v základech. A místo ježdění na vodu jsi začal hrát kuželky? Smajlík

Odpovědět

Re: Nádherná, žralok, 07.05.2015 7:16:25
Kdepak sbírečka z tý už skoro nic nezbylo . Dokonce momentálně nevlastním ani jedinej Kursk .

Odpovědět

Re: Nádherná, Chobotnice, 07.05.2015 0:07:36
No, perodrážka tam vlastně je, ale je to jak píšou Amíci "cove and bead", tedy půlkulatý oblouček a na druhé hraně odpovídající důlek. Tadyk je moje hromada štráfkůch: http://scontent-vie.xx.fbcdn.n... to váže štráfky do lajny a druhak nevznikaj spáry, jak se štráfky skládaj do oblouku po formě, že se to na vnější straně nerozšklebuje, ale jen pootočí v tom obloučku. Jináč rozměry těch cedrovejch štráfků jsou 1/4X3/4, tedy cca 6,35X19mm. Plánografie se dřív řikalo místu, kde se kopírovaly plány - velký vejkresy. Pokud to chceš modérně, tak copyshop, kde uměj velkoplošnej tisk. Poslal jsem jim data a za chvíli si jel pro tisky.

Odpovědět

Re: Nádherná, Václav, 06.05.2015 22:00:10
Mám ještě dva technické dotazy anžto jsem truhlářsky nevzdělán: 1) ty "štráfky" (předpokládám, že to jsou ty cedrové latě) se frézují, aby měly nějaká péra, kterými se pasují do sebe? 2) Co je "plánografie", kde ti vytiskli podklady pro kopytová žebra?
A ještě jeden k jízdě: šel bys s tím do něčeho živějšího, řádně vodnatého? Napadá mě třeba Labe pod Vrchlabím, kde byly šutrasy hezky pod vodou. Kdyby se vyvakovala, samozřejmě.
Teď mě napadlo, že to máš vlastně takového tróšinku vymazlenějšího maňáska.... Smajlík

Odpovědět

Re: Nádherná, Chobotnice, 06.05.2015 20:14:31
Jářku matroš vodhadem asi 10, nebo 12 tisíc, podle toho, jestli počítám cenu plánů. No a asi 200 hodin práce. Čili když to vynásobíš nějakou aspoň trochu slušnou hodinovkou, tak jseš na ceně, za kterou se takový prodávaj za velkou louží, teda vod 2500$. No ale dobrý je, že to je prakticky metoda, kterou zvládne v garáži každej, kdo má přímočarou pilu a vibrační brusku, nějaký běžný ruční nářadí na dřevo a dost trpělivosti, za předpokladu, že uhuhlá nějaký truhláře, aby mu vyfrézoval ty štráfky. V zemích vod nás na západ takhle vzniká spousta lodí, stavěj to laici, ale dávaj tomu originalitu, cit, trpělivost a vubec. V Anglii a na západ dál se teda daj koupit hotový štráfky a borty, jen to sestavit. Ještě jsem si vzpomněl na fotky kluků, co dělaj prakticky stejný lodě v Oregonu čistě na takový jejich Cidliny a pod. a hlavně maj bombový fotky. http://ashesstillwaterboats.co...

Odpovědět

Re: Nádherná, Vaclav, 06.05.2015 19:45:03
To je jasnačka. To já jen, že se na ni dobře kouká i se vo ni dobře čte, což my, literární znalci dokážeme ocenit Smajlík I když jsem, přiznávám, myslel na Žraloka a jeho sbírečku, do které by mu vyloženě pasovala. Možná bys mohl začít vyrábět ještě atrapu z polystyrenu právě pro takové účely, třeba by se ti vrátily náklady Smajlík Mimochodem - možná, že už to někde padlo, ale na kolik ta tvoje krasavice přišla a kolik času ti sežrala? Jestli to není obchodní tajemství....

Odpovědět

Re: Nádherná, Chobotnice, 06.05.2015 10:54:17
A to si dovolím nesouhlasit. Ta loď byla vyrobena především k ježdění a musí jezdit. Krom toho, že se na ní jezdí parádně, tak moc nemám rád takovéto věšení sportovního náčiní na zeď v hospodě a podobně. Lyže patří mezi sníh a nohy, loď na vodu. Smajlík

Odpovědět

Re: Nádherná, Václav, 06.05.2015 10:44:00
Chobotnice, já myslím, že ani ta kdyby ta krasavice nejezdila vůbec, je samo o sobě bohu-libé, žes takové umělecké dílo vyrobil. Už jen pro ten pohled a hezkej článek. Těším se na pokračování a závidím šikovné pracky. Smajlík

Odpovědět

Re: Nádherná, Chobotnice, 05.05.2015 20:17:54
No, když jsem si to stopoval na rybníce, takovej sprint, tak jsem to rozjel asi na 3,5 uzle, é, teda 6,5km/h. No ale prostě je to jeko se všema loděma. Poměr šířka/dýlka vychází celkem malej, teda že je ouzká a neni pře-stabilní. Nezvyklýmu a kdo by seděl po paďoursku s kolenama u brady by mohla připadat lehounce labilní. Ale zas mi přjde o chlup stabilnější, než Pyšná princezna pani Possumový. No a ve spojení s tradičníma leč hodně dobrejma tvarama mi přijde výrazně rychlejší, než co jsem kdy měl. Samozřejmě mořák bude furt rychlejší, ale mezi otevřenkama to bude dost slušný. Můžem to na OCmanii zkusit srovnat třeba se saigonovou lodí, ta je taky slušně rychlá. Ale ten tvar dělá dost. U nás jsou obvyklý buď přídě ve tvaru tupějšího klínu, nebo přímo kachního zobáku, takže loď musí tu vodu zpočátku rychle rozhrnout a to klade odpor. Kdežto ty tradiční kanadský cánoe maj za přídí to, čemu se u nožů říká "duté ostří", teprve pak se obloukem rozšiřujou do bachratýho nosnýho středu. To samý záď, že se ta voda za lodí plynule zavírá bez turbulencí. Ale prostě ani po přehradě nemívám pocit, že by to neutíkalo, naopak, když se do toho opřu, jede to pěkně.

Odpovědět

Nádherná, Honza K., 05.05.2015 19:30:37
Nádherná loďka, Chobotničáku, a krásná práce! Prozradíš nám, jak je to s tou rychlostí, vzhledem k váze a délce by měla pěkně svištět?

Odpovědět

Re: ..., HH, 05.05.2015 14:19:22
Jo, máš recht, na ty Němce jsem dočista zapomněl.

Odpovědět

Re: ..., Chobotnice, 05.05.2015 14:02:26
Docela hodně podobných nadšenců je v Německu, oni jsou na to Canadier kanu docela zatížený. Viz https://www.youtube.com/results?search_query=Canadier+Freestyle+Paddeln . Teď tam zrovna proběhlo největší setkání otevřenek v Evropě, ikdyž tam tedy hlavně frčí ty nádherné žebrovky. www.kringelfieber.de Je to trošku dál od nás, asi 550km, ale na pětidenní vejlet to není tragédie a vypadá to, že pro (nás) příznivce flatwateru to musí bejt super akce.

Odpovědět

Re: ..., Honza Hrubeš, 05.05.2015 13:51:14
To je mi naprosto jasné - kdyby to zvládal každy mamlas s prstem v nose, ani by to nemělo ten půvab. Já jsem zatím narazil široko daleko od nás jen na video nějakého Maďara, který to trochu zkouší. V našich vodách bys byl naprostá rarita - což by Ti, myslím, nebylo proti srsti a uměl by sis to užít. Pokud to prubneš, máš ve mně velkého fanouška. Držím palce.

Odpovědět

Re: ..., Chobotnice, 05.05.2015 13:37:01
Ahoj,
jo, šáhnout tě nechám, klidně i svézt. Samozřejmě, že to jde i po divočejší vodě ale za neustálého čtení vody kvůli kamenům. Ona ta loď je vlestně i dost pevná a odolná, ale každý škrábanec mrzí. Spodní Sázava za 30k byla úplně v pohodě, krom jednoho menšího škrábnutí o šutr pod Žampachem, když jsem se začal moc kochat. Jináč otočit se to dá, jak jsem i psal, při velkém nahnutí. Ale zkoušel jsem to na rybníce a musím říct, že jak to elegantně a lehce vypadá, tak je to stejné jako s krasobruslením. Já to zkusil trochu víc nahnout a už jsem se vaklal a radši přestal blbnout, byla celkem zima, o nějakých cvicích nemohla být řeč. To vídeo zvané "Motýlek" je nádherná klasika. Krasopádlení mne stále vábí, ale je to věc spousty tréningu a cviku, trochu to zvládnout.

Odpovědět

..., Honza Hrubeš, 05.05.2015 13:24:35
Máš můj obdiv, hluboce se skláním a smekám. Přesto si dovolím malinko polemizovat s úvahou v závěru Tvého článku. Freestyle canoeing je kupodivu disciplína provozovaná i na zcela hladké vodě. A i když je to pro nás trošku exotická podívaná, rozhodně mu nelze upřít eleganci, byť se jezdá s lodí nahnutou bortem až k hladině.

Jak to dělají Indiáni:
https://www.youtube.com/watch?v=enMSwz5BWGo

Loď se na pětníku otočit dá a vypadá to náramně důstojně:
https://www.youtube.com/watch?v=s8045yS-dfk

Dá se s tím jezdit i jinde než po jezeře:
https://www.youtube.com/watch?v=YqvSOtgg6no
(doporučuji ke shlídnutí rovněž Waterwalker)

Přeju hodně radosti s touhle krasavicí. Jestli tě někde potkám, necháš mě na ni aspoň šáhnout?

Odpovědět

Hmmm ...hmmmmmm, Klasik, 05.05.2015 8:38:55
To je ale fakt véééélká paráda. Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

Re: a dáš jí v plen ..., Chobotnice, 05.05.2015 8:13:40
Plachty stále tuním, už mám třetí verzi, ale ta pracuje dobře. Když to dobře vyjde, bude o plachtění třetí díl literárně zpracovanejch zážitků s Cedrofkou. Je to fantastická záležitost, ale má svoje úskalí. Mimochodem, u Plzně na Boleváku je prý tenhle víkend u nás ojedinělý setkání plachtících kánoí.

Odpovědět

Re: Takticko technická data, Chobotnice, 05.05.2015 8:10:11
No, podle mechanický osobní váhy Cedrofka váží 21kg. Mohla vážit i jen 18, ale tam jsem dal na dno o jednu tenkou vrstvu laminátu víc, támhle ochranné mozazazné pásky na příď a záď, místo jasanu jsem na borty použil těžší javor... Ale vyhovuje mi to. Jináč dýlka je asi 410cm, šířka 77cm.

Odpovědět

Takticko technická data, Kubelius, 05.05.2015 7:36:59
A kolik to tak by očko váží?

Odpovědět

Re: a dáš jí v plen ..., Jirka J., 05.05.2015 6:14:17
Krásná práce. A věřím, že jede, kamarád si postavil stejným způsobem jezerní kajak a v ničem tak rychlém jsem nikdy neseděl.
A jsem zvědav i na to oplachtění, taky o něm přemýšlím, zatím tedy čistě teoreticky.

Odpovědět

Neuvěřitelný !, Aleš N., 04.05.2015 18:28:50
Kolik věků trpělivosti a moří píle a preciznosti mají tvá chapadla ! Smekám všechny pokrývky hlavy, co jsem kdy měl Smajlík .

Odpovědět

Re: a dáš jí v plen ..., Bootsman, 04.05.2015 17:43:32
jo je mi jasné že do kanálu ten skvost nepůjde Smajlík , ale i tak to rád otestuju s láskou a pokorou a rybniční hladině Berounky

Odpovědět

Re: a dáš jí v plen ..., Chobotnice, 04.05.2015 17:06:35
Ahoj, no, na slovutný OCmánii bych na ní chtěl absolvovat páteční předehru Skryje - Roztoky, kde ji můžu i na chvíli půjčit, pokud s tim bude souhlasit stálej plavčík lodi - Honzík. Během víkendu by měla bejt k dispozici ve voplachtěný verzi ku objevování krás canoe-sailingu NAD JEZEM. Pokud bude teda rozumně foukat. Když nebude foukat, bude tam bez plachet. Do canálu ani přes jez v žádnym případě nesmí! Smajlík Smajlík Smajlík Asi ji tam budu brát na úkor tý velký zelený americký otevřenky.

Odpovědět

a dáš jí v plen ..., Bootsman, 04.05.2015 16:52:47
na OCmanii? Jinak velká gratulace k nádherné loďce. Smajlík

Odpovědět

takovou krasavici..., jozka, 04.05.2015 11:59:37
...jsem pred par lety videl v kempu ve Vrbnym. Jako prvni mne napadlo, ze polozit takovou vec na jinou vodu nez jezero je svatokradez. A druha... pak mne vlastne uz nic nenapadlo... jen jsem tam stal a tise obdivoval...

Odpovědět

Krása, Patrik, 04.05.2015 10:51:33
Zlatý ruce !!!

Odpovědět

krása, Radek, 04.05.2015 9:57:32
Ty pracovní postupy mi nic neříkají , ale tvá fortelnost je obdivuhodná. Nádherná keňa, dřevo je nenahraditelné a tys také elegán jak se sluší na takovou jízdu Smajlík

Odpovědět

Opravdu nádhera, Kouďa, 04.05.2015 9:53:18
Přidávám se k obdivovatelům. To je fakt majstrštyk. To dřevo tomu dává nádherný vzhled. Smekám, gratuluji, závidím a přeju mnoho kilometrů. Smajlík Smajlík

Odpovědět

Paráda, Aleš K., 04.05.2015 9:49:15
Tohle je prostě paráda. Byla radost sledovat stavbu z postupně zveřejňovaných fotek. Inu kdo umí, ten umí. Mě zbývá to čumění. Smajlík

Odpovědět

:-), PetrZ, 04.05.2015 9:27:58
Smekám klobouk i vodáckou přilbu.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi