Tisk z adresy https://www.raft.cz/serial.aspx?ID_serialu=11

Seriál Expedice

Mocná Zambezi - II. díl

Rapid No. 12 Three sisters (Tři sestry) WW3-4 jsou vlastně tři peřeje těsně za sebou. Vypečená je obzvláště druhá sestra, kde se za třetí vlnou skrývá válec jako hrom ...
22.03.2010 Anička

Mocná Zambezi - I. díl

Na naší cestě napříč Afrikou jsme dorazili do městečka Livingstone na jihu Zambie. Město je pojmenované po anglickém badateli, který objevil Viktoriiny vodopády. O pár let později oblast zkoumal i náš Emil Holub a mimo jiné vytvořil ...
17.03.2010 Anička [reakce: 3]

Řeka Tana – Keňa

Naše expediční vozidla jsou již skoro měsíc na cestě Afrikou, projela východ Evropy, blízký východ, Egypt, Súdán, Etiopii, vyjela téměř do poloviny kopce Mt. Kenya. A teď nás konečně dovezou k naší první africké řece ...
01.02.2010 Anna Moravová [reakce: 9]

South Nahanni River XII.

Venku jsem v půl osmé a pozoruji vycházející slunce. Můj stín je třicet metrů dlouhý a Blue Fish Mountain, tentokrát už na západě za námi, svítí růžově. Uvařil jsem hrachovou polévku a na chvíli zalezl do stanu. Zbyšek se vyhrabal v deset a už zase pospí ...
05.03.2007 Honza [reakce: 3]

South Nahanni River XI.

Dnes máme v plánu dojet do vesnice Nahanni Butte. Tím vlastně skončíme na řece a necháme se dovézt do Fort Simpsonu pro auto. Dopadne to ale jinak ...
26.02.2007 Honza

South Nahanni River X.

Po obědě opouštíme hezké tábořiště s vyvěračkou a po chvíli vyjíždíme z Prvního kaňonu. Asi po 6 km má být Klaus Hot Springs, malá jezírka, spíš hluboké louže s vývěrem teplé, 35 stupňové vody. Bujně se bavíme představou, že tam najdeme Babičku ...
19.02.2007 Honza

South Nahanni River IX.

Dopoledne trávíme na tábořišti a opouštíme ho až před druhou hodinou odpoledne. V této části nám řeka vynahrazuje svou lenivost před vodopád. Je velmi rychlá a peřejnatá, sevřená skalami. Vždy na jedné straně jdou skály až do vody. Podle GPS jedeme až osm ...
12.02.2007 Honza

South Nahanni River VIII.

Tak dnes tedy přenášení - portáž. Je slunečno a poměrně teplo. Vyspinkaní, začínáme tahat bagáž až v jednu odpoledne. Máme loď, dva pytle a dva kýble. Od tábořiště vede lesem dřevěný chodníček, což využívá Zbyšek a loď po něm táhne. To mi nijak neladí s ...
04.02.2007 Honza

South Nahanni River VII.

Dnes zůstáváme na místě. Tábořiště je dobré a tak dělám velký oheň, sušíme a vaříme čočku s lanšmítem. Následují kotle čajů (vzpomínka na Vaškovo prohlášení na Šumavě na tábořišti u ještě mrňavé Malše) a budujeme přístřešek i nad ohněm, protože opět zača ...
29.01.2007 Honza

South Nahanni River VI.

Vlevo se skály oddálily, údolí se rozestoupilo a kamenitým prahem, přes metr vysokým dostáváme zleva Broken Skull River – řeku rozbité lebky. Tady by Lešek poznamenal: „Tohle nás živí.“ Tedy ten přítok. Hned za přítokem stavíme, je tu místo na stan. ...
15.01.2007 Honza [reakce: 2]

South Nahanni River V.

Po snídani ještě zkouším rybařit, zatímco Zbyšek balí. Nechce se mi do neoprénu, vypadá studeně, nelákavě. Dáváme loď na vodu, nakládáme a přejíždíme přes celé jezero k potoku, který nás dovede do řeky. Je asi 400 metrů dlouhý, hluboký na necelý list pádl ...
08.01.2007 Honza

South Nahanni River IV.

Jezírka Island Lakes (Island, Honeymoon a Haywire) se objevila nalevo a pilot mi sdělil, že nepřistaneme na Honeymoon L. ale na Haywire L., ze kterého vyjedeme potokem přímo do řeky (jezera Haywire a Honeymoon jsou vedle sebe, v kilometráži je „naše“ oz ...
02.01.2007 Honza [reakce: 1]

South Nahanni River III.

Odstartovali jsme proti větru, i proti proudu řeky a zamířili na západ k hradbě hor. V kabině bylo tak málo místa, že jsme se s pilotem navzájem dotýkali lokty. Zdvojený knipl se pohyboval těsně přede mnou a nohy jsem musel dát pod sedačku ...
18.12.2006 Honza

South Nahanni River II.

Fort Simpson je zde od roku 1800, což už je pro Kanadu historie. Bylo to první bělošské sídlo v této oblasti N. W. T., označované jako West Arctic. Stan jsme postavili v místním campgroundu. Byli jsme tam sami ...
11.12.2006 Honza

South Nahanni River I.

Představa dovolené na kánoi bývá spojována s bezstarostnou pohodou teplého léta, většinou na některé z našich řek, s koupáním kdykoli se nám zachce, s veselou partou na vodě, u ohýnku nebo i v hospodě hned od řeky. V případě velmi zhoršeného počasí nebo ...
06.12.2006 Honza

Mongolsko-český slovníček

Na závěr celého seriálu ještě krátký slovníček mongolských pojmů ...
24.04.2002 Gogo

Mongolsko - DOMA

A jsem doma. Dva nevšedně strávené měsíce utekly jako voda pod mým gumovým člunem v Orchoně a já se pozvolna nořím, ať chci, nebo ne, do chaosu evropského standardu. Jen chvílemi se vzdaluji, a to když usedám nad stránky této knihy ...
17.04.2002 Gogo

Mongolsko - shledání v Moskvě

Operace zajíc! Co to obnášelo, zaznělo-li zajíc? Střelhbitě jsme vybalili velkou brašnu, do které v mžiku tento mladík vklouzl, přikryli jsme ho dekou a zazipli. Ano, černý pasažér na palubě ...
11.04.2002 Gogo

Mongolsko - vlakem do Ruska

Pomalu minul čas odjezdu mého expresu, stále ještě nepřipojeného k lokomotivě. Zašli jsme tedy do mého kupé a kluci mne mým spolucestujícím dvěma Mongolům a jednomu Japonci představili jako jejich přítele. Ťukli jsme si vodkou ...
08.04.2002 Gogo

Mongolsko - loučení

Zorek na nás v bytě svého bratra opravdu čekal a nezahálel. Na stole se prostírala slušná hostina, kterou připravil, a není mi jasný, kde na ní sebral. Baštíme národní jídla, až se nám boule za ušima dělají a řešíme, jak to vymyslet ...
20.03.2002 Gogo

Mongolsko -poslední den v Ulan

Ve vestibulu postávala stejně jako já dívka, kterou jsem zde v sousední slovenské ambasádě již zahlédl. Dali jsme se do řeči a pozvolna opouštěli ambasádu. Náš rozhovor zabředl do slastí a strastí života této země ...
14.03.2002 Gogo

Mongolsko - poslední tři dny

Vydali jsme se za Zorygbatem. Nebyl doma, tak jsme zasunuli lístek se vzkazem a cestou zpět si vylepšili finanční situaci prodejem prázdných lahví, které Bóďa posbíral v nevelké suterénní místnosti ...
06.03.2002 Gogo

Mongolsko - prohlídka města

Usadil nás v obývacím pokoji, pustil nám televizi, a jeho rodina nám začala snášet jídlo. Asi jsme museli slušně čpět a být špinaví, protože druhá místnost tohoto čtyřpokojového bytu, kam nás uvedl, byla koupelna. Bóďa se v ní usídlil ...
28.02.2002 Gogo

Mongolsko - konečně v Bulganu

Cestou jsme si s Bóďou na větru, který naše auto rozhánělo, sušili své veskrz promoklé pelechy. A už zas známé škum, škum, škum, došlo uhlí, došla pára, auťák si zas bumbat žádá ...
21.02.2002 Gogo

Mongolsko - pohoda bez benzínu

Jako první jel Kamas. Auto to sice bylo, ale dýzlák. Druhé jely dvě cisterny, samozřejmě prázdné, ale po butili jsme z nádrže dostali. Jednu jsme si donesli k našemu autu, a když jsme dojeli k silnici, dolili nám druhou ...
13.02.2002 Gogo

Předcházející [ 1 2 3 z 3 ] Další
nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

Desatero vodáka

20.07.2021 13:16 Pokud míříte na Soču, pozor na časové omezení průsmyku Predel. Ten bývá po 18 hodině až do 6 ranní uzavřen. Více na foto.
16.07.2021 13:39 Na Jizeře začala oprava provaleného jez Hubálov. Místo je označené a je nutné přenášení vpravo. Více na našem facebooku.
12.07.2021 11:58 Zvýšený stav vody v kombinaci s podceňováním jezů si vyžádal život vodačky na jezu ve Štěkni. Na místě bylo ale nehod více, ostatní se podařilo zachránit. Také na Ohři bojovali vodáci o život v jezu Černý mlýn.
10.07.2021 14:06 Pozor na množství padlých stromů v korytech po posledních bouřkách. V kombinaci se zvýšeným průtokem to může být velmi nebezpečné. Padlé stromy jsou na horní Ohři, ale také na Divoké Orlici pod Žamberkem, 2 stromy na Úpě v Ratibořicích a u Čáslavek.
03.07.2021 8:16 Pozor, od 6.7. bude uzavřena silnice do Krňovic, kde je oblíbené vysedací místo na Orlici. Pro ukončení splutí je nutné volit buď Štěnkov nebo Blešno!
14.06.2021 17:16 Od 31.05. do konce září 2021 by měla být odstavena vodní elektrárna Práčov na Chrudimce. Pokud by řekou teklo např. po deštích alespoň 12 kubíků, půjde vše korytem a krásný úsek Peklo bude sjízdný.
10.06.2021 7:18 Včera proběhla údržba propusti ve Zlaté Koruně, kde se montoval odpadlý kryt z roxorů, který trhal lodě. Byla zahrazena a nebyla průjezdná. Dle posledních zpráv by snad mělo být vše vyřešeno a propust by měla být průjezdná.
02.06.2021 16:00 Aktualizujeme termíny pro manipulaci a pouštění vody na Jihlavě v červnu: 6.6. pro veřejnost 12 kubíků, 19.6. pouze pro závodníky v rámci ČPV 15 kubíků a 27.6. opět pro veřejnost 12 kubíků. Dne 20.6. bude i manipulace na Víru, ale pouze na Vír I pro závody ČPV, z Vír II nic nepoteče (oprava hráze)!
01.06.2021 8:39 Časopis Pádler vydal letní přílohu časopisu NA VODU, která je zdarma k přečtení na padler.cz. Obsahuje mnoho zajímavých rad a jeden velmi zajímavý rozhovor :-)
13.04.2021 10:10 V Karlových Varech se bude opravovat Dvorský most. Během jara a září se uzavře celá řeka, ale během sezóny by měla být možnost proplout při pravé straně u břehu. Více na facebooku AVTS.
23.07. Bazar koupím: Ahoj, nějakej parchant nám v noci z neděle na pondělí 19.7. ukradl na Jizeře v Podspálově žlutou Vyd

22.07. Bazar koupím: Kupím starší Pálavu

22.07. Bazar prodám: Prodám Dětský kajak Galasport DINO (Slalomka) Lehký kajak pro dětské vodácké začátky Optimální nos

21.07. Ztráta: MOBIL Xiaomi Redmi Note v priehladnom puzdre. Aj keby bol nefunkcny - ide mi o pamatovu kartu s fotk

20.07. Bazar koupím: Koupím mořský kajak. Pouze plast.

20.07. Bazar prodám: Dětský kajak Pyranha REBEL Nízká hmotnost, užší sezení, stabilita, rychlost a obratnost. Délka 214

20.07. Bazar prodám: ZET Raptor Ne jen na kanále ježděný ;-) kajak ZET Raptor. Nevařený, neprosedlé dno, běžné opotř

20.07. Bazar prodám: Dagger Outlaw, playboat (délka 231 cm, šířka 62 cm, hmotnost 18,1 kg, hmotnost jezdce 63 – 104 kg, v

16.07. Bazar koupím: kajak pro 10ti leté dítě

16.07. Bazar koupím: Koupím pálavu

Vtip Karla Macase
20.07. Salza: Ahoj, po víkendové povodni sjelo do řeky několik kamenných lavin, a plavalo v ní dost klád. Ale již
18.07. Svratka: Dnes 18.7. byl padlý strom přes celou řeku asi 400 m před železničním mostem v Borači. Lépe přenést
14.07. Nysa Klodzka: V úseku na úrovni obce Suzka, teče řeka cca 4 km nově jinudy, a to zhruba takto: https://mapy.cz/s/
13.07. Mže: Včera jízda z Pavlovic za stavu 90 ve Stříbře. Ideální stav, i tak se musí dávat pozor pod Pavlovice
12.07. Zrmanja: Ahoj, 29.6.2021 jsme jeli tradiční úsek z Kaštela Žegarskiho k mostu u vodopádu Berberov buk. Stav 4
12.07. Metuje: 9.7.2021, druhé (slavětínské) rameno Staré řeky: asi 20 x přetahování stromů v korytě, mnoho komplik
09.07. Divoká Orlice: Dnes jsme zkoušeli plout ze Žamberka. Varování, nejezdit! Hodne popadanych stromu, silný proud.
27.06. Salza: TAXI na SALZE ! Ubyly parkovací místa na výstupu Saggraben, přibylo ale pravidelné TAXI mezi Grossre
23.05. Mže: Na přehradě Hracholusky není kvůli stavebním pracem v blízkosti domku hrázného průchozí silnička dol
05.05. Labe: Ahoj, na horním Labi v první peřeji pod Esíčkem (úsek pod Labskou soutěsku-Vrchlabí) je strom přes