Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/loucna.aspx?ID_reky=226 kilo=komentar

59% Oblíbenost řeky

Napiš svůj komentář

Jméno: Mýval, Datum: 06.07.2016
Dnes sjeto ze Zámrsku - nástupní místo, již zažilo lepší časy, sjízdnost po Týnišťko O.K. voda cca. 100 cm, za jezem na Týnišťku šutráky, vrbičkové peklo koryto znečištěné a voňavé po obyvatelích Týnišťka, končili jsme pod modrým mostem v Janovičkách, roksor zaseknutý do dna lodě, má šestiletá dcera nadšená já sedřenej jak mongol ve Foxconu.Příště jen projížďka po Týnišťko dál ani ránu pokud nebudou min. 1000 eté povoďně. Mýval
Jméno: Loučvara, Datum: 11.06.2013
Loučná se dá už projet ze řeky do náhonu na elektrárnu. Po 350 metrech je vlevo molo. Přenáší se cca 180 metrů přes most a za mlýn. U roubenky je možno použít schodiště k odtoku náhonu zpět do řeky.
Jméno: Happy, Datum: 29.04.2011
Letos jsem poprvé vyrazila s kamarádkou na Loučnou. Jeli jsme jen jednodenní úsek, protoze nebylo moc casu, den před Velikonocemi 2011, stav kolem 105 cm v Dasicich. Loď klasická laminátka. Start v Týnišťku, konec Počáply. Co je výhodou tohoto termínu je fakt, že nejsou ještě kopřivy a místy jsou i výhledy z řeky do okolí. V horní části byla řada popadaných stromů, jak každý uvádí, často bohužel i s odpadky. Vzhledem k laminátce a několika jezů jsme celkem přenášeli asi 12x, ale vždy vpohodě a na poměrně krátké vzdálenosti. Nemám pocit, že by toto přenášení byla nějaká hrůza nebo dřina, která by nám kazila vodácký požitek. Doporučuju koňadry na oba konce lodi pro dobrou manipulaci z vysokých břehů. Řeka poměrně rychle proudila v meandrech (v horní části našeho úseku), kde nám občas nebezpečně vehnala loď mezi větve hned za zatáčkou. Aspon trochu adrenalinu. Dost kmenů číhalo i ukrytých pod vodou, člověk musel být prvních 10 km stále ve střehu. Nad Uherskem jsme jeli náhonem, byl tam příjemný majitel a přenášení mu nevadilo. Nad Platěnicemi jsme jeli taky náhonem, ale raději se tomu vyhněte a prekonickujte lod pod jezem, vystoupit se tam sice dá, ale těch keců, co si člověk vyslechne... nicméně nás nakonec (asi majitel) přes ten svuj pozemecek pustil. Můžete se tam setkat s agresivni labuti, zvlášť když ji naženete do nahonu. V dolní části toku, hlavne mezi Sezemicemi a Pocaply je velka kolonie ondater, uz maji i mlade jizda tak pripomina trochu safari. Dolní usek ve zregulovane rece je nudnejsi, nejhorsi jsou useky nad jezy, ktere navic nejsou ani moc zastinene, ale zpestruji ho stupne, je jich tam asi 15, ktere nas prijemne zrychlily a pohoupaly. Ve vode roste spousta lakusniku (takove ty zelene polstare, co neodrou lod). Nejhezci usek byl asi z Uherska do Ceradic, kde se reka krouti, ale uz je sirsi a lip se tam manevruje s lodi. Taky tam snad nebyl zadny strom ve vode, co se nedal objet. Cele nam to trvalo od 9 do 18,30 h i s prestavkami na jidlo, je to asi 28 km. Dalsi vyhodou je, ze mate celou reku pro sebe a pro mistni predstavujete docela atrakci.
Jméno: Martin Laitl, Datum: 07.08.2010
Loučnou jsme sjížděli z urostřed léta za stavu 112 na vodočtu v Dašicích a řeka nás velmi příjemně překvapila. Vyplouvali jsme z Tržku, kde se nás místní ptali jestli jsme si nespletli řeku. Nicméně vody bylo dost, že jsme nemuseli plout jediným náhonem, silný proud, jezy šly překonat snadno a bez problémů lodě stačilo buď spustit, nebo krátce přenést. Jedniný zádrhel byl u jezu Plátenická Valcha, kde je arogantní majitel, který mlýn oplotil velmi daleko a plot byl i přes celé řečiště. Zde bylo nutno lodě asi 400 m přenášet. Na jezu před Vysokym Mýtem jsme se rozhodli pro plavbu původním korytem, které je silně zarostlé a jeho šířka se zmenšila zhruba na polovinu původní šířky - tady se vyplatí se vyzbrojit zahradními kleštěmi na prostříhávání křoví. Řeka hezky meandruje i pod Zámrskem.
Jméno: Víťa Novák, Datum: 13.06.2008
Loučná je sjízdná již za stavu 55 cm ze Zámrsku, tzn. celoročně. Jednodení úsek do Čeradic ZWC+ cca 20 km. Je to super poměrně rychle to teče v prudkých meandrech, na jezu před Uherskem se nechá jet náhonem a projet mlýnem (naposledy jsme to zkoušeli v roce 2004), je tam zabalák, ale při rychlém nájetí se to nedá pokazit. V letních vedrech pěkná romantika a ve stínu. Na koupání to ale není.
Jméno: šakal, Datum: 04.06.2006
červen 2006: Jeli jsme od Vysokého Mýta k Moravanům (Platěnice). Je to zapadané, samé meandry, docela proud, zátarasy, ďábelsky klouzavý bláto a kopřivy na březích. Přelejzání po kmenech, v náplavech, džungle suchých větví, kmenů a bordelu v řece, plno šípků a kopřiv. Ujeli jsme 25 km a končili v 7 večer. Letos jsme určitě byli jedni z prvních, co to jeli, protože přenosky byly totálně zarostlé (metrové kopřivy), suché větve neolámané, průjezdy zatarasené. Jinak jsem nadšen - další řeka, kam klidně pojedu znovu. Meandry jak na Ploučnici, i rychlost plavby podobná: 3-4 km/hod. Samý rozjíždění a zastavování, otočky o 180 a více stupnů. Protržené zkratky meandrů, rozdvojování koryta. A místy silný proud, rozhraní, víry a karfióly v tůních pod podemletými břehy. Voda spíš kalná, ale hlavně od bláta. Několik náhonů, které berou vodu, ale při tomhle stavu jsme jeli jen původním korytem. Jezy na pevných lodích nesjízdné.Od Čeradic je koryto už narovnané. Za týhle vody (122cm v Dašicích) slušný adrenalin v džungli u Pardubic.
Jméno: Tomáš Vařeka, Datum: 28.06.2002
Jeli jsme v roce 2000 na "cyrila, metoděje a mistra jana", kdy dle vodočtu to byl jeden z mála "sjízdných" toků. Jeli jsme od Cerekvic, 1. den to bylo docela hezké, úzké meandrující a sjízdné koryto (raft Colorado - 3 děti, 2 psi a 4 dospělí) srovnatelné s Lužnicí nad Suchdolem s 2 jezy, nutnými k přenešení (u toho prvního vpravo bylo hrachové (a plné) pole - doporučuji, problém je ale se spaním, snad jen u mostu. Druhý den jsme si ovšem šeredně naběhli před Vysokým Mýtem, kde je jez, doleva to vypadá jako náhon a tak jsme to přenesli rovně přes jez, což NEDOPORUČUJI, dále je to totiž maximálně na vypůjčené Topollino, minimum vody, napadané kmeny, několikráte jsme raft tahli po louce vlevo od toku (taky nezapomenutelný zážitek). To levé rameno je asi funkčnější, soudě podle množství vody, které se přidává při soutoku. Další noc se dá spát za koupalištěm pod Vys. Mýtem u lávky před železničním mostkem. Dál jsme již řeku nejeli, ale u dalšího mostu (před Zámrskem) jsme spatřili nefalšovaný kočovný cikánský tábor s maringotkami atd. Tedy souhrn: zážitek, který se nedá zapomenout, ale z vodáckého hlediska nic moc, spíše nic. Ale okolí krásné a královské město Vysoké Mýto též. Na pálavě by to asi šlo, ale u toho jezu - určitě (narozdíl od politiky) DOLEVA.
Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

06.07.16 Loučná: Dnes sjeto ze Zámrsku - nástupní místo, již zažilo lepší časy, sjízdnost po Týnišťko O.K. voda cca. ... více
11.06.13 Loučná: Loučná se dá už projet ze řeky do náhonu na elektrárnu. Po 350 metrech je vlevo molo. Přenáší se c ... více
29.04.11 Loučná: Letos jsem poprvé vyrazila s kamarádkou na Loučnou. Jeli jsme jen jednodenní úsek, protoze nebylo mo ... více
07.08.10 Loučná: Loučnou jsme sjížděli z urostřed léta za stavu 112 na vodočtu v Dašicích a řeka nás velmi příjemně p ... více
13.06.08 Loučná: Loučná je sjízdná již za stavu 55 cm ze Zámrsku, tzn. celoročně. Jednodení úsek do Čeradic ZWC+ cca ... více
04.06.06 Loučná: červen 2006: Jeli jsme od Vysokého Mýta k Moravanům (Platěnice). Je to zapadané, samé meandry, docel ... více
28.06.02 Loučná: Jeli jsme v roce 2000 na "cyrila, metoděje a mistra jana", kdy dle vodočtu to byl jeden z mála "sjíz ... více

Přidat Hotline
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi