Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Stavba-dalsi-MVE-nebyla-povolena.aspx?ID_clanku=2166 edit=2

Stavba další MVE nebyla povolena

Diskuse nad článkem
Re: Gratulace&díky, Medák, 13.02.2020 12:34:22
Státní ekologové jsou prostě státní správa=úřad, ať se tváří jak chtějí. Takže tam je jediná šance když tam člověk narazí na někoho, kdo opravdu sám chce ... tj. nemá to od nástupu totálně na háku a ani léty se nehibernoval do toho typického, až Kafkovského stavu.

Ale tam to obecně nepřekvapí, už od starýho Procházky:-). U těch aktivistů to sice možná nepřekvapí, ale silně nas..e, protože na jednu stranu mají plnou hubu keců, ale na druhou stranu jim je jedno, když dochází k devastaci reálného ekosystému stejně reálným viníkem.

Vám v každém případě velké díky.

Odpovědět

Re: Gratulace&díky, Ešus, 12.02.2020 15:32:19
Ahoj
teď jsem dostal odpověď na naší žádost o pomoc od AOPK ohledně dohledu nad jezem Benešův Mlýn. Byl jsem tam v lednu, kdy v Lužnici teklo v Bechyni 3,71 m3. Dle manipulačního řádu mělo v podstatě všechno téct přes jez. Jez byl suchý, nadjezí zapadlé o cca 5cm pod horní hranu jezu. Za Asociaci vodní turistiky a sportu a ČSK VT jsem podal oznámení s fotodokumentací na OŽP Tábor, na OŽP Jihočeského kraje a na ČIŽP. Bohužel naší fotodokumentaci nesmí nikdo v dokazování použít, státní orgány si musí udělat vlastní. Za deset let, co komunikujeme s úřady, sice padlo několik pokut, ale jak je vidět, tak majitel vesele nedodržuje vodní zákon dál a stále má licenci.
Proto jsem se letos obrátil na Agenturu ochrany přírody a krajiny, zdali by nebyli ochotni tuto dokumentaci pořídit, protože od nich by se mohla už použít pro řízení.
Bohužel zatím mám odpověď, že v tomto místě nevykonávají žádný výkon státní správy.
Občas začínám mít myšlenky, že některá propojení nejdou zničit, a někdy začínám rozumět i tomu, že kule patřičného kalibru by někdy pomohla.
Takže státní ekologové, respektive ochrana přírody nám moc nepomůže, a různé nátlakové ekoteroristické spolky se na tohle nechytají, protože je to práce, nedá se na tom medializovat jméno a získat snadno sponzory.
Rozhodně ale tenhle boj s Petrem a potažmo s celou Asociací vodní turistiky a sportu nevzdáme.
Ešus

Odpovědět

Re: další MVE, Viktor, 03.02.2020 9:36:41
Ahoj. Čim víc se v hvoně šťourá, tim víc smrdí. Takže nechat to bejt je nejlepší.

Odpovědět

Re: další MVE, Robert, 03.02.2020 9:34:15
Vysokoškolské vzdělání tady nikdo nezesměšňuje. A cesta do pekel spočívá v tom, že ve vysokoškolském vzdělávacím systému, tedy jedné z mála věcí, kterou jsme tady měli daleko lepší než Západ, jsme se si před deseti lety rozhodli Západ "dostihnout".
Mimochodem, mám za sebou patnáct let praxe jako vysokoškolský pedagog a vědec. O těchto věcech mám celkem slušný přehled. A je to přehled neradostný.

Odpovědět

Re: další MVE, Lasička, 03.02.2020 8:52:58
Ahoj Viktore,
jsem rád, že to vidíš podobně, ale pojďme to už dále nerozmazávat a věnovat se věcem vskutku vodáckým - jak říká Vladimír. ... Nicméně musím zpětně uznat, že jsem Střelce napálil zbytečně zvostra a když si to znova přečtu, nejsem si jistý, jestli nakonec pochopil, proč jsem na něj vystartoval (rozuměj: obrátit radikální ekology proti elektrárníkům je taktické, ale popisovat to jako kontrarozvědnou hru z dob minulých je strašně ošklivé a celé se to tím jenom shazuje).
Ahoj Smajlík

Odpovědět

Re: další MVE, Viktor, 03.02.2020 7:10:54
Třeba nikdo nemá potřebu se ho zastávat poněvadž ho tu Lasička hrubě neuráží a pouze poukazuje na dost nepěkný způsoby z dob minulých. Zesměšňovat VŠ je vcelku cesta do pekel, i když chápu jak to bylo myšleno.

Odpovědět

Re: další MVE, Robert, 01.02.2020 21:13:28
Koukám že, Střelce tady zná hromada lidí z různých akcí, ale když ho někdo začne hrubě urážet, tak se za něj nikdo nepostaví a ještě se mu dostane ponaučení, že si to má v zájmu vodácké komunity nechat líbit.

Btw, vysokoškolské vzdělání mívala desetina populace, teď to dostává každý druhý. Takže třeba já už to moc vážně neberu.

Odpovědět

Re: další MVE, Český Honza, 01.02.2020 13:39:14
Nic ve zlým, nic osobního; abys tomu rozumNěl.

Domnívám se, že vysokoškolský titul je podepřen jistou excelentností nejen ve studovaném oboru, ale i v oborech navazujících.

Co se týče mé osoby, jsem obyčejný blbec.

Odpovědět

Re: další MVE, Aleš N., 01.02.2020 10:13:19
Ano, Vladimíre, měl jsem chuť napsat něco obdobného, díky.
Pokud se chceme někam posouvat, je třeba sledovat společné cíle a pracovat na nich.
Láteřit nad tím, co vše je špatně, můžeme také, ale nic se tím nezmění, nezlepší. To sem fakt prosím netahejte, díky Smajlík Smajlík .

Odpovědět

Pomuzu, Pustik, 31.01.2020 22:53:48
rad, v oblasti ochrany prirody se pohybuji denne. Uz jsme spolu u jednoho stolu sedeli pri vyjednavani dalsich toku v Krkonosich. Kdyz budu moct a umet, rad prispeji troskou do mlyna. VJ

Odpovědět

Re: další MVE, Vladimír, 31.01.2020 21:38:11
Ahoj kucí,
doporučuji vám pokračovat v této diskuzi v soukromých mejlech. Tady toto je vodácký server a já si strašně moc vážím toho, že dokážeme být kamarádi i když jsme různých politických názorů a dokážeme se tolerovat - prostě takové to "miluj bližního svého" v praxi, což není časzto ani v církvi. Tato to zatím vždy tak bylo a tak si zde nezavádějme móresy z jiných serverů - i když možná máte pravdu. Smajlík

Odpovědět

Re: další MVE, Lasička, 31.01.2020 20:58:22
Kolego, já přece od začátku chápu, co chceš říct ohledně těch ochránců přírody. A vytírám si s tebou zadek - to je pravda. Hoď se do klidu, nazuj bačkory, udělej si čajíček a vzpomínej na starý časy před perestrojkou, kdy jsi světu kolem sebe a jeho realitě možná docela rozuměl. Smajlík

Odpovědět

Re: další MVE, Střelec, 31.01.2020 19:58:11
Lasičko, je hezký, že se ti nelíbí realita. A ukazuješ, že jako analytik bys chcípnul hlady.
To co popisuju tu jako "suchý jezy" v měkký formě jede už několik let. Používáme (často aktivistický) odbory ochrany přírody proti "ekologickým" MVE. Ekofašos proti jiným ekofašos v náš prospěch. Můžeš si se mnou vytírat pozadí po libosti, ale je to s křížkem po funuse. Jediný, co mi ve skutečnosti můžeš vyčítat, že jsem to nekorekně fláknul na plnou hubu bez vznešený omáčky.
V archivu bezpečnostních složek ti zjevně ukázali jen to, co oni chtěli. Od té doby, co se spolu s ÚSTR podíleli na vyvraždění agenturní sítě naší rozvědky jsou poněkud opatrnější. I když podle jejich chování na archivní konferenci loni v dubnu už jim otrnulo.

Odpovědět

Re: další MVE, Lasička, 31.01.2020 14:40:29
Kolego, moje historické vzdělání je podepřeno vysokoškolským titulem. Znovu zopakuju, co jsem napsal výše a opíšu to raději ještě jednou tak, abys tomu rozumněl:
Tvoje vyjádření v úvodním příspěvku zní jako by vzniklo na služebně StB. Tedy říkám, že to, cos napsal, ve své formě i obsahu silně připomíná technokratický diskurz obsažený v materiálech StB. Strávil jsem v Archivu bezpečnostních složek nějaký čas a tak vím, o čem mluvím.
TOTO TVOJE VYJADŘOVÁNÍ JE PRO OSTUDU! Nejen tvou, ale může poškozovat i celou vodáckou obec, pokud by si to někdo z venku četl. Je pro mě osobně důležité, se proti takovému kanálu vymezit a ukázat, že ne každý vodák na tomto serveru je starý a žlučovitý. A to je celé. Smajlík

Odpovědět

Re: další MVE, Střelec, 31.01.2020 13:25:10
To neni kanál, to je klasická politika - bohužel už od pravěku. Tahat do toho StB je jen tvoje historická nevzdělanost. A pokud za komančů tohle někdo organizoval, byl na potravním řetězci i IQ vejš, než to, co známe jako StB.
A použít mě nemůžou jednoduše proto, že nejsem organizovanej a veřejně se angažovat nehodlam. Doporučená literatura: Vladař od Machiavelliho.

A zvykej si, v Německu je běžné, že policie využívá Antifu jako provokatéry, ač je na seznamu teroristických organizací. U nás si (pokud jsi ideologicky nežádoucí) nemůžeš veřejně dopředu objednat hospodu na akci, protože náležitě "uvědomělí" jedinci (pak vyhrožujou hospodskýmu (zcela dle německého vzoru) tak dlouho, až ti objednávku zruší. Zatím se to dá obejít tím, že hospodu objednáš dopředu, ale vyhlásíš ji účastníkům až necelý den před akcí.

Bejt napadenej "uvědomělou" partičkou z politických důvodů, skončit s rozbitou hubou a pak se dočíst o svý údajný agresivitě už je tady taky běžný.

Vítej ve skutečným světě...


Odpovědět

Re: Wenda, Du-šan, 31.01.2020 0:39:10
Bylo mi potěšením ti pomoci.
A využil jsem té příležitosti, abych trošku zoptimalizoval Hydru Smajlík

Odpovědět

Re: Konečně, Lasička, 30.01.2020 17:40:41
Připojuju se a taky děkuju! Klobouček! Smajlík

Odpovědět

Re: další MVE, Lasička, 30.01.2020 17:39:21
Hlavně k tomu vyjednávání spojenectví nepouštějte tady kolegu Střelce. "Od vytěžení metod ekofašos bude třeba co nejdříve přejít k přímému zneužití ekofašos pro naše účely." To je regulérní estébáčtina. Fuj, to je ale kanál!
Smajlík Smajlík Smajlík


Odpovědět

Poděkování, Lapťa, 30.01.2020 15:02:00
Petře, díky...
Nepřehlédl jsem výzvu v článku, aby se vodáci zapojili buď členstvím, nebo finanční podporou.
Kdo se nechce zavazovat členstvím, ať řeší jak já, trvalý příkaz na částku kterou unesu. Když nás bude dost, tak částka pro činnost AVTS nebude zanedbatelná.
Držím palce do budoucna. Smajlík

Odpovědět

Re: Gratulace&díky, Medák, 30.01.2020 12:13:40
Spolupráce s jinými je docela komplikovaná, protože MVE nevidí jako hrozbu, ale jako "zelenou energii". ... No právě, to je bohužel přesně důkaz toho, že velká část jsou jen fanatici, nic víc. Protože dokonce ani to zelení vlastně neplatí.

Jinak ta argumentace, o které píšeš, je fakt hodna obdivu a poděkování od všech, kteří nechtějí aby se naše řeky změnily v soustavu rybníků. Takže mi je jasné, že po věcné stránce jste ti nejpovolanější, spíš jsem měl na mysli nějaký širší tlak v této oblasti (no to zní blbě!:-). Ale to by asi musela být vůle na druhé straně a ne jen CO2 blbutí.

Odpovědět

Re: AVTS z.s., Petr, 30.01.2020 11:20:56
Ano, protože většina aktivních vodáků je členy některého ze svazů, které zastupujeme, a proto jsou tím pádem členy taktéž. Nevstupují tedy znovu jako jednotlivci.

Odpovědět

další MVE, Střelec, 30.01.2020 7:57:12
O výstavbě MVE přes půl šlajsny na Vltavě pod Malovanou skálou informují na Pádleru.
Vidím že od vytěžení metod ekofašos bude třeba co nejdříve přejít k přímému zneužití ekofašos pro naše účely. V případě suchých jezů to občas zabírá. Vždycky je lepší, když je u tý špinavý práce vidět někdo jinej (a očekávanej).

Odpovědět

AVTS z.s., Zdeněk, 29.01.2020 23:14:00
K dnešnímu dni je členem AVTS z.s. 6 fyzických osob starších 18 let, ano?

Odpovědět

Landreal?, Gauner, 29.01.2020 19:20:49
Můžu se zeptat kdo je investor? Opět firma otce ministra zemědělství Tomana - Landreal?

Odpovědět

Re: Gratulace&díky, Petr, 29.01.2020 14:48:26
Nezkoušelo, ale máme členy, kteří se v oboru ochrany přírody pohybují. Spolupráce s jinými je docela komplikovaná, protože MVE nevidí jako hrozbu, ale jako "zelenou energii".
Nejpádnější důkaz, kterého se i trochu zalekl kraj, že MVE bude stát po většinu roku, by asi ochranáři nevodáci nevymysleli a určitě by ho ani nebyli schopni podložit důkazy. Pokud bychom po někom chtěli zpracovat vyjádření, které jsme udělali, nebylo by to za žádný levný peníz. Ten dotyčný musí vědět, jak bude plánovaná MVE fungovat, zorientovat se v parametrech a výkresech, přečíst několik desítek stránek a spojit si je s ochranou přírody atd. Navíc na to bylo tuším 15 dní a ještě k tomu přes vánoce.

Já si raději problematiku nastuduji z různých zdrojů včetně evropských směrnic. Sice to na začátku dost trvá, než se člověk zorientuje, ale má to své výhody do budoucna. To neznamená, že si nenechám poradit, naopak.

Je vidět, že kraj ve svém stanovisku většinu našich argumentů zahrnul do svých textů včetně odkazu na evropskou směrnici, takže jsme se trefili.

Odpovědět

Re: Wenda, Petr, 29.01.2020 14:13:27
Co to obnáší definují stanovy, ale podstatné věci jsou zde avts.cz/stan-se-clenem.aspx Důležitá je i případná spolupráce, protože každý něco umí a někde bydlí. Na tomto konkrétním případu je ta spolupráce dobře vidět - požádal jsem holky ze Cvoka, aby na kraji v Pardubicích ofotily důležité materiály k žádosti, protože sídlí v Pardubicích. Druhý den jsem je měl na stole a mohl je studovat. Využil jsem dalšího člena Dušana R., aby mi připravil data o průtocích, která jsem následně zpracoval. Na jednoho je toho hodně, ale pokud se zapojíme všichni, můžeme účinně hájit své zájmy.

Odpovědět

Výborná práce, Klasik, 29.01.2020 11:53:19
Pánové, výborná práce.

Zjevně tudy vede cesta, protože si myslím, že většina MVE je z hlediska investora postavena systémem: postavíš "zadarmo" a pak z ní ještě něco "kape". Takže když se změní to "zadarmo" na "za balík", tak je situace zdárně vyřešena. Návratnost investice přesahující 10-15 let je ekonomický nesmysl.

Jen se bojím, že celý dotační se systém je taková "všežravá nenažraná bestie", která vygeneruje za pár let dalšího "investora", který to zase bude zkoušet postavit "zadarmo".

Takže nejásejme předčasně. Je třeba se dostat do pozice, že tento "hlídací pes" tady je a hlídá napořád. Jak píše Medák, ta spolupráci s dalšími je nutná.

AHoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

PS: Netěší mě posun do systému ekoterorismu, ale jinak to zjevně nejde.

Odpovědět

Gratulace&díky, Medák, 29.01.2020 11:50:24
Energetický potenciál našich řek je vyčerpán už dávno ... ale dotační ani náhodou.

Taky by mne zajímalo, kdo vydal ten souhlas ... pět, zpět ... koukám, že se jednalo jen o znalecký posudek. Tak to pak ano, znalecké posudky jsou u nás oblastí, kde je vše možné.

Jinak obdiv a gratulace, i když je otázkou, zda to tímhle končí. A také mne napadá ... nestálo by za zvážení v podobných případech spolupracovat i s nějakými organizacemi ochrany přírody? Nebo se to zkoušelo a tohle je nezajímá? Protože v řadě případů je vidět, že know-how na to, jak do něčeho hodit vidle bezpochyby mají. A tady by to bylo aspoň k užitku.

Odpovědět

Wenda, Wenda, 29.01.2020 11:16:42
Co obnáší stát se členem AVTS?

Odpovědět

Konečně, Vladimír, 29.01.2020 9:49:12
můžeme my vodáci mluvit do rozumného řešení otázek týkajících se prostředí, ve kterém se pohybujeme. Za chvíli nám asi začnou říkat hydroteroristé, ale jak to bez toho "teroru" vypadá, na některých řekách vidíme na vlastní nohy. Kdyby vlastníci MVE dodržovali předpisy, nemuseli bychom se tak bránit.
No a Petře dík za angažovanost (pardon za zprofanované slovo) a za energii, kterou Tě to musí stát. Myslím, že máš podporu a vděk široké vodácké obce. Smajlík

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Jméno:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour