Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Smeda-aneb-do-Polska-vzducholodi.aspx?ID_clanku=2368 edit=2

Smědá aneb do Polska vzducholodí

Diskuse nad článkem
Re: Witka pod Niedow, Ivo, 28.01.2022 18:35:59
Fobie Smajlík, nebyt té předešlé diskuze, tak by mi to slovní spojení i pobavilo. Docela zajimavé. Určitě dobry napad i použitelny.
Snažím se držet nad věcí, takže zjednodušeně nemam problém to dobré ocenit a naopak reagovat i na to špatné adekvatně. No a taky nejsem, viz předešla diskuze, z toho Německa připosraný. Musím se přiznat, že když jsem byl poprvé třeba ve Švýcarsku, tak jsem byl z plno věcí až paf v pozitivním slova smyslu, ale pak když jsem tam byl častěji, tak jsem začal vidět postupně i ty negativa.
Možna někdy jsem i víc temperamentní. To víš, to my někteří štíhlí s nedostatkem tukových vrstev tak někdy máme Smajlík. Tak omluva. No a taky je mi blízký italský styl. V temperamentu, oblečení i životním stylu. A nebyt této vzrušené mimosportovní diskuze, tak by tento članek prošel bez povšimnutí.
Jen promin, ale k tvé udajné pokoře, jak píšeš, bych byl teda opatrnější. Četl jsem některé tvé příspěvky (v jinych starších diskuzích) a nepřišlo mi to ani omylem. Nicméně s Tebou souhlasím v tom, abychom se víc věnovali vodě. Ovšem i to občas i přes snahu nekončí ničím pozitivním, ale tlachaním o ničem... To ale nemluvím o Tobě.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 28.01.2022 15:50:02
Ten "lom" je samozřejmě zjednodušení. Jasně že vodu "žere" Elektrownia Turów v Bogatyni.

Pádlovat okolo zámku se dá - připluješ po Nise, v zatáčce přehodíš loď na pravém břehu přes hliněnou hrás s mohutnými doby, obepluješ zámek Radoměřice, a pak zase přehodíš loď přes násep doprava na Smědou nad posledním jezem (už je tam dost vody), jez se dá po prohlídce pohodlně splout a pokračuješ na soutok a dál po polkso-německé hranici Nisou až do Odry.

Tady jsou fotky: www.horydoly.cz/kolobezky/na-k...

Ale bacha! Už mnoho let se táhne ekonomický problém, protože zámek opravil jeden z nejbohatších Poláků a než ho stačil vybavit uvnitř, tak umřel. A tak hlídá ochranka. Vstup do baráku přísně střeží, ale okolo je jim to jedna. Je otázka, jak si který ochrankář vysvětluje, co je to "okolo". Když jsme tam byli na koloběžkách, tak jsme nesměli akorát na nádvoří. Jinde jim to bylo jedno.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Zdeněk, 28.01.2022 13:17:23
Ahoj Ivo,
opravdu jsi Ivis z Brna, zapisovatel na raft.cz, velesběratel toků a jiných pozoruhodností? Oproti Ekimu a Lasičce Tě mám za jiného Iva.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Eki, 28.01.2022 13:12:43
Ahoj, spíš bych tipoval, že vodu spotřebuje místní velká tepelná elektrárna (odpar z chladicích věží a tak) + ty vytápěné a osvětlované skleníky. Povrchový důl (lom) sám má vody nadbytek, stahuje podzemní vodu z okolí, o tom je ta žaloba. Voda se tak z dolu musí čerpat. Jak by to dopadlo, kdyby se nečerpala, se lze přesvědčit v nedalekém bývalém českém povrchovém uhelném lomu - nyní koupaliště Kristýna. Smajlík
Ještě mám otázku - na spodní Witce je podle map zámek Radomierzyce s vodním příkopem okolo. Jde tam pádlovat? Nevíš o tom Kubo něco? Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 28.01.2022 12:15:51
Kdybys četl, na co reaguješ, tak by ses jistě dočetl, proč jsem Turow zmiňoval: "Přehrada totiž slouží jako zásobárna technické vody pro nechvalně známý důl Turow."

Pro pomalejší chápání jen dodám, že jsem tímto napsal hlavní důvod, proč Witka pod přehradou Niedow téměř nikdy neteče.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Medák, 28.01.2022 11:13:04
K tomu uhlí ... echo24.cz/a/S3nmf/karvinsko-za...

Hlavně mne zaujalo tohle ... „Každá vsázka uhlí do koksovny se totiž míchá z několika různých druhů uhlí tak, aby bylo zajištěno potřebné chemické složení. Proto se australské uhlí dováželo i dříve a míchalo se s tím českým, polským a ruským."

To jsem vůbec netušil. Je vidět, že jsem prd hutník:-))).

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Medák, 28.01.2022 11:07:32
Já fakt nejsu nějaký fanoušek KT, spíš tedy naopak, ale napsal akorát to, že to tam skoro nikdy neteče (Smědá/Witka pod přehradou Niedow), bo právě ta přehrada a přehrada bo důl ... resp. asi hlavně ta elektrárna. Nic víc.

Co je na tom proboha špatně?
Nebo to se jako nesmí?
Fakt bych to s tou vztahovačností nepřeháněl, nebo to tu bude jako když kdysi stačilo říct v Kašperkách "štangli salámu na cestu" a rázem bylo:-))).

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Lasička, 28.01.2022 9:17:42
Dobré ráno. Nešlo mi o to se dohadovat o tvých konkrétních fóbiích (jak to správně nazývá Eki). Co je na tom těžkého toto pochopit? Smajlík Zkus si to tady po sobě třeba za týden přečíst a všimneš si, kolikrát ses rozčiloval sám od sebe a kolik věcí podsouváš ostatním diskutujícím, aniž by zazněly.
Tvoje výkřiky a nálepkování těch, kdo s tebou nesouhlasí, sem prostě nepatří. Ale diskuze o etice diskuze jako takové sem bohužel patří - aktuálně právě kvůli tobě (Ekimu se za ten výlev omlouvám). Abych odpověděl na tvojí otázku: je mi čerstvě 37, tedy už si myslím, že dospělý docela jsem, i když mám pokoru a tuším, že se člověk učí celý život a že ta životní perspektiva se bude ještě párkrát měnit. Pokoru, kterou ty zjevně nemáš, ať už jsi ji ztratil nebo do ní nikdy nedospěl.

Věř, že tvoje politické názory - a mysli si, co chceš - nejsou nijak objevné, odvážné, ani brilantně formulované. Nevím, proč bych si je měl číst právě tady, kde se člověk chce dočíst nějaké upřesnění nebo polemiku k článku. Jasně, že každá diskuze se může stočit úplně mimo, ale ty už to přeháníš. Kdybys raději sám napsal článek, pořídil fotky atd... Máš tady toho sjetého jako nikdo jiný, tvoje výkony jsou objektivně docela hustý. Možná by stálo za to, kdyby ses více podělil o svoje zkušenosti, než aby sis tady vylejval bolavý srdíčko ze čtení zpráv. Smajlík A to je asi tak všechno, co k tomu mám. Přeju ti mnoho šťastných kilometrů na řekách a potocích ai jinak vše dobré. Smajlík

Odpovědět

Re: Witka a uhlí, Eki, 28.01.2022 8:20:21
Ahoj a dík všem za poněkud netradiční diskusi.
Kuba má bezpochyby názory podloženější, ale ani fóbie Ivise bych z diskuse nevytěsňoval, jedná se často o názor velké části obyvatel ČR, takže prostuduju, abych se pak zbytečně nedivil. Smajlík
Okénko geologa: Třetihorní hnědé uhlí se těží povrchově v severních Čechách i v dole Turów (jeho výsypky zasahují až do povodí Smědé). Na zatopených lomech lze s úspěchem pádlovat (třeba zde: www.raft.cz/Clanek-Piskovnopad...
Prvohorní černé uhlí se u nás a v Polsku těží/těžilo podzemními doly. Je to práce špinavá, těžká a zdraví neprospívající. V úzkých chodbách zatopených dolů se pádluje špatně. Ale zaujalo mě, kolik humbuku způsobí jedna zkušební dodávka koksovatelného černého uhlí pro ocelárny, v Austrálii probíhá těžba černého uhlí většinou povrchově, takže proto ta láce. Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 28.01.2022 8:02:37
milý Lasičko,

můžu se Tě zeptat kolik Ti je, když Ty argumentuješ, jak říkaš dospěle? Smajlík Tipnul bych si, že jen o par let víc, než těm, ke kterym takové pubertalní řeči patří. Ale možna se mylím, což by bylo o to smutnější.
Tvrdit tomu, kdo se nějakou prací živí, že ja jsem ten boreček by byla hloupost nebo troufalost, nemyslíš? Jen mi z té tvé uvahy vychazí, že když něco napíše novinař a hezky nebo dobře se to čte, tak to tak bude. Noo, ale maš pravdu, vlastně to tak dnes funguje.Smajlík Takže s Tebou v podstatě souhlasím, jsem strašně špatnej, když jsem si dovolil zamyslet nebo pochybovat nad různym metrem při posuzovaní ekologie. Zkusím si už zapamatovat, že v Australii je těžba uhlí vlastně ekologicky čista, tankery na přepravu jsou skoro bio, Polaci špatní, protože jsou Slovani. Sakra nejsme, ale i my? Smajlík No a zbytek nastuduju od 15-leté norské holčičky (možna už je ji víc, drobna poznamka, škoda že nikdy ještě neukazali její bankovní učty). Ale je fakt, že je hodně dobra, když naučila naslouchat jejím nesmyslům cely svět. A není asi dokonce ani vystudovana novinařka. Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 28.01.2022 7:16:54
no ja hlavně nechapu proč jsi vůbec důl Turow zminoval v souvislosti se Smědou ?? Ale tak možna proto, že jsi pravě čekal pozitivní reakce. Což, jak je vidět se děje. Když Tě to těší, tak super. Ja nemusím jít nutně s proudem bez ohledu na logiku a selsky rozum. No a když už jsi začal s tou dobou davno minulou, tak často smutnou pravdou je, že například na socialismus či Sovětsky svaz nejvíc plivou a kritizují ti, co ho před 89 podporovali nebo využívali jeho vyhod... Ja si raději udržuji zdravy odstup a nemusím nutně vykřikovat za každou cenu, co je zrovna IN nebo se zrovna hodí, at už finančně či jinak. Ale vratme se radši na vodu, tam jsi se zdal mnohem rozumnější a fajn Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 27.01.2022 23:21:24
Netušil jsem, co způsobím ve Tvé mysli praktickou poznámkou, že pod přehradou Niedow neteče téměř nikdy voda v říčce Witka.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Lasička, 27.01.2022 23:08:48
Buď od té dobroty a začni argumentovat dospěle, logicky a pokud možno k věci (tj. k vodáctví), anebo se přesuň někam na Novinky.cz a tam si veď svoje upocený diskuze o tom, jak je celej svět špatně. Koho to zajímá na vodáckém serveru???

Ty si vážně myslíš, že jsi tady Kubu Turka přechytračil? Ne, jsi proti němu opravdu jenom amatér, jak sám píšeš. Co hůř, máš "nízký mentální horizont", říká se tomu Dunning-Krugerův efekt. Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, HH, 27.01.2022 19:55:32
Dost kočkování, mládenci, dejte si raději lok Kola-Lokovy limonády. Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina. Pokud máte tak naléhavost potřebu politických diskusí, prosím, běžte je řešit jinam a na tenhle server je netahejme.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 27.01.2022 19:44:46
No Ty jsi mi miláček. Dobře to dovedeš překroutit a ještě se tvářit, že se držíš faktů Smajlík. Ale zas bys byl hodně špatný novinář, kdyby jsi to neuměl. Jsem proti tobě pouze amatér Smajlík.
A když jsme u těch faktů, tak bych si dovolil upozornit, že o dole Turow jsi začal psát Ty. A moc souvislostí s řekou Smědou teda nemá. Sice je špatné nebo smutné, že elektrárna pouští málo vody dál (pominu navíc teda to, že se bavíme pouze o posledních 2 kilometrech této řeky, na které půjde jen opravdu hodně skalní vodák.), ovšem to by jsi musel v rámci objektivity kritizovat každou MVE atd., co nepouští pro vodáky dost vody.
A tvou zmínku o souvislosti se Sovětskym svazem už vůbec nechápu ?? Sakra něco mi asi uniklo v historii, to asi Němci nenapadli nás, Poláky a další, ale asi obráceně.. Myslím, že jsi dost vystižně ukazal tímto, jak pracuješ s fakty, které jsi tak zdůraznoval...





Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 27.01.2022 10:57:44
Aha. To jsi měl napsat na začátku debaty o polské říčce, že nemáš rád Němce. Nemuseli jsme diskutovat o faktech, která Tě zřejmě vůbec nezajímají.

(Se Smědou / Witkou to má společného snad jen tolik, že se původně jmenovala Wittig a Němcům ji ukradl Stalin, aby do jejího povodí násilně přesídil Lemky a Bojky z původně československého Zakarpatí a polsko-ukrajinské hranice, které zabral pro Sovětský svaz.)

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 27.01.2022 8:15:53
jj, sam jsi na to odpověděl. Hnědého mame sice dost, ale taky ho pro jistotu přestaneme těžit. My jsme prostě takovej vzornej narod, co řeknou Němci to udělame. Jaka analogie s historií. Jen se změnilo koho. Ale jak řikaš, bude se nam lépe dychat. Smajlík. A teprve jestli budou časem jen elektroauta, to se nam panečku bude dychat Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 27.01.2022 0:35:19
Nepleteš teď náhodou tři věci dohromady, které spolu souvisejí jenom tím, že mluvíš o zkamenělém bahnu?

Na Ostravsko se teď vozí černé uhlí z Austrálie (protože těžba ve slojích pod Ostravou se ekonomicky nevyplatí).

Hnědé uhlí se k nám vozí jen v zanedbatelném množství (protože ho máme dost).

Hnědé uhlí se používá k úplně jiným účelům než černé uhlí (Green Deal mj. znamená, že hnědým uhlím časem přestaneme topit a bude se nám lépe dýchat).

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, HH, 26.01.2022 23:47:08
A víte vy u vás, chlapci, že na Ostravsku těžba skončila už před víc než čtvrtstoletím, a že i na Karvinsku těžba běží už jen v jednom jediném posledním dole (ČSM sever), a že i tam by letos nebo nejpozději začátkem příštího roku měla skončit? Jistě, není vytěžen celý objem, ale znovu těžbu obnovit je setsakra těžké a drahé, v některých případech zcela nereálné.
Polské uhlí bychom teoreticky mohli dovézt, kdybychom ovšem s Poláky nebyli ve sporu kvůli uhlí v Turowu, a kdyby ten spor nepramenil právě z toho, že Poláci to uhlí sami naléhavě potřebují. Jistě, dovážet uhlí od protinožců vypadá na první pohled jako totální úlet a magořina, ale zas tak jednoduché to prostě není.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 26.01.2022 23:45:26
Pro německý green deal je tak nějak celkem jedno jaka je barva nebo kvalita uhlí. A na té zakladce mam pocit říkali, že mame i to hnědé uhlí. Ale tak možna pro světové ovzduší je prostě australské uhlí mnohem lepší než polské Smajlík . A tankery mnohem ekologičtější než auta Smajlík. A blbců nebo vychcánků, co budou horečnatě tvrdit, jak je to super, protože dostanou ekologické dotaze nebo možnost vyrabět věci pro elektroauta a podobně určitě bude bohužel dost. I to odborně a hezky podají...

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 26.01.2022 21:40:09
Nechci se tady pouštět do ekonomických teorií, ale jednu věc jsme se učili už na základce před 50 lety: Na Ostravsku je kvalitní černé koksovatelné uhlí, použitelné pro chemický průmysl. Pod Lužickými horami je nekvalitní hnědé uhlí, blízké lignitu, které se hodí jen pro spalování v elektrárnách.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 26.01.2022 18:08:49
Jj, to dava smysl... Smajlík , bezesporu nízká cena pracovni síly v Austrálii, plus aktualne levná doprava... a ze ti Poláci na to nepřišli ? Smajlík

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Kuba Turek, 26.01.2022 17:31:30
To nejsou německé nesmysly. To je aktuální cena uhlí. Prostě v Ostravě a Karviné je těžba dražší, než v Austrálii i s připočtením ceny za dopravu.

Odpovědět

Re: Witka pod Niedow, Ivo, 26.01.2022 17:23:16
Kdyz vidim, ze my aktualne dovážíme uhlí z Austrálie do Ostravy, aby jsme se drzeli německých zelených nesmyslů, tak je otazka zda jsme normální resp. rozumní my nebo Poláci ...
Jinak souhlas, ze Smeda (Witka) v Polsku je nezajimava. Navic uz od hranice je plno zatarasů.

Odpovědět

Witka pod Niedow, Kuba Turek, 26.01.2022 12:17:23
Witka pod přehradou Niedow skoro nikdy neteče. (S výjimkou památného roku 2010, kdy přehradu protrhla a naplnila tehdy právě opuštěný důl Berzdorfer See.) Přehrada totiž slouží jako zásobárna technické vody pro nechvalně známý důl Turow.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour