Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Slapaci-kanoi-po-Dunaji-aneb-Wachauske-testovani.aspx?ID_clanku=2333 edit=2

Šlapací kánoí po Dunaji aneb Wachauské testování

Diskuse nad článkem
Re: Rychlost, Vladimír Hejtmánek, 09.11.2021 21:42:07
Střízlivě odhaduji že na stojící hladině dlouhodobě udržitelných 6 km/hod. Šlapadlo se dá nastavit jako přehazovačka a můžeš to brázdit i desítkou (zkoušel to Martin Teichman z Profiplastu), ale pokud nemáš stehna jako Smolík, nevydržíš. Šestka a proud dává dobrý výsledek.
Příští rok na jaře bych rád prubnul na nafukovacím katamaránu Labe, tam nejsou takové větry. Uvidíme. Smajlík

Odpovědět

Rychlost, Guma, 09.11.2021 17:46:24
Vlado a jakoupak rychlost Tvůj slapohyb dokáže na vodě vyvinout?
Dá se u toho vůbec nosit klobouk bez šňůrky pod bradou?
G

Odpovědět

šlapací, Chobotnice, 08.11.2021 22:10:17
Kdyby ti někdo řikal, že děláš zbytečně komplikovaný věci, tak doporučuju tenhle článek o nohama poháněnejch loďkách. smallboatsmonthly.com/article/...

Odpovědět

Re: Pěkný čtení, Vladimír, 18.10.2021 21:51:17
Kamaráde, pokud rodíš loď (od emočních vazeb po tu krev z při laminování pořezaných rukou) ji nemůžeš nazvat Bestie. Vzhledem k tomu, co jsem si vymaloval blbě, se ke mně zachovala poměrně slušně. Pokračování? Mám ještě nafukovací katamarán na šlapací pohon, alternativa na Dunaj. Plus - skladnost při logistice. Nevýhoda - plavební vlastnosti. Otestuji možná ještě letos na stejné trase. Uvidíme. Smajlík

Odpovědět

Re: Pěkný čtení, Vladimír, 18.10.2021 21:50:39
Kamaráde, pokud rodíš loď (od emočních vazeb po tu krev z při laminování pořezaných rukou) ji nemůžeš nazvat Bestie. Vzhledem k tomu, co jsem si vymaloval blbě, se ke mně zachovala poměrně slušně. Pokračování? Mám ještě nafukovací katamarán na šlapací pohon, alternativa na Dunaj. Plus - skladnost při logistice. Nevýhoda - plavební vlastnosti. Otestuji možná ještě letos na stejné trase. Uvidíme. Smajlík

Odpovědět

Pěkný čtení, Had, 18.10.2021 8:25:35
Ahoj Vladimíre musím říct dost napínavé čtení:) ale vnitře bych tu loď pojmenoval Bestie kdy bude další pokračování? Had

Odpovědět

Pěkný čtení, Had, 18.10.2021 8:16:10
Ahoj Vladimíre musím říct dost napínavé čtení:) ale vnitře bych tu loď pojmenoval Bestie kdy bude další pokračování? Had

Odpovědět

Re: Kývačky + plovák, Vladimír, 19.09.2021 23:34:53
Ahoj, šlapadlo je na kývačky. Je stavitelné na několik variant námaha/výkon, jako přehazovačka u kola.
Lanka mám dvě, levé a pravé, řízení je dost fajnová záležitost, roli hraje každý centimetr natočení. Na ovládání jednou rukou (to mám na nafukovacím katamaránu na kormidlo) je to navíc fyzicky náročnější, přece jen ty plováky kladou nějaký odpor. Smajlík

Odpovědět

Kývačky + plovák, Guma, 19.09.2021 21:41:48
Ahoj Vláďo,
blahopřeji k sestrojení originelního stroje schopného plavby.
Mám dotaz k pohybu kupředu a řízení.
1. Ten nožní pohyb, to asi nebude šlapadlo s kruhovým pohybem? Připadá mi to podle fotek spíše na kývačky.
2. Když řídíš lankem ty plováky, děláš to každou rukou pro každý plovák nebo jsou ty plováky nějak propojené a řídíš jenom jeden, ale zahýbají oba?
Díky a zdar Tvým plavbám dole Dunajom.
G

Odpovědět

Re: ovládací lanka, Vladimír, 17.09.2021 22:20:10
Lanka procházejí vodicím kovovým očkem a to je místo, kde se dřou. Nově jsem koupil pletenou nylonovou šňůru 8 mm. Chce to trošku jezdit a uvidíme.

Odpovědět

ovládací lanka, Střelec, 17.09.2021 20:40:29
Z čeho máš ovládací lanka? Neposloužila by líp padáková šňůra?

Odpovědět

Re: Gratulace, Vladimír, 16.09.2021 14:46:13
Nafukovací katamarán na šlapací pohon mám taky a už jsem jej testoval na moři kolem Murteru. Vloni jsem ho předělával, abych když chci vyjmout šlapací agregát na Besy nemusel rozmontovávat konstrukci schrány. Teď jen vyjmu a přendám na druhou loď.
Šlapadlo má obrovskou sílu a zvládá i ve velkých vlnách a protivětru, avšak jen po decimetrech a při tak malé rychlosti a ve vlnách zabírá blbě kormidlo. Je třeba mít u sebe pádlo a kormidlovat jím. Což chce nějaký zácvik a cit pro řízení, ale celkem to jde, akorát to připomíná hru na varhany.
Každá z mých šlapacích lodí má něco, katamarán je stabilnější, Besy rychlejší, točí obě stejně, u katamaránu je na rozdíl od Besy problém s místem pro bagáž, na druhé straně jej lze pro transport rozebrat - i když ten balík (zvlášť po několika inovacích) taky není nejmenší.
Pokud máš zájem, přeneseme diskuzi na soukromé mejly a můžem konzultovat. Smajlík

Odpovědět

Gratulace, MichMar, 16.09.2021 9:52:29
Se přidávám. Chlape, paráda. Rád čtu, že objevitelský duch stále žije. Držím palce a přeji zdraví a sílu k uskutečnění snu. Věz, že nejsi sám, kdo má šlapací plány. Mám vymyšlený katamarán. Jednak by to byl šlapohyb, druhak plachetnice. Plováky nafukovací, paluba na trubkách. Oplachtěný gumák už mám, byl by to logický, druhý, krok. Ta skládací plachetnice je překvapivě použitelná. Inspiraci a pravděpodobně i plováky jsem našel u pana Hraba. Cíl okruh Ostroda-Drveca-Wisla-Elblatski kanál. Jinak Dunaj a Labe ně fascinuje taky. Zatím jsem nedostatečně vybouřen. Ale až budu starší, nedej Bože v důchodu ... M.

Odpovědět

Nádhera, Jabberwocky, 15.09.2021 14:04:48
Naprostá fantasie, vodácká verneovka. Držím palce a pevně věřím, že nakonec, někde u Sfântu Gheorghe, Stanley potká Livingstona Smajlík

Odpovědět

Re: plavba měla 2 fáze, Vladimír, 15.09.2021 13:12:56
Tož Eki to máš naprostou pravdu. Loď vznikala nejprve v hlavě za nocí, kdy jsem nemohl usnout, a pak za podzimních a zimních měsících v loděnici, kdy tam nepáchne ani noha a člověk může být se svými lamináty a pokusy tak báječně sám.
Besy prošla dvěma předfinálními stádii. Nejprve jsem měl stabilně uchycené (odmontovatelné) plováky a vzadu kormidlo, ale byl velký poloměr zatáčení. Pak jsem vyměnil prováky za menší ptáčivé s robustnějším úchytem, protože ty první byly moc velké a vyzvedávaly záď lodě z vody, a taky tlak vody při kormidlování ohýbal úchyty. Co se zadařilo bylo podélné prohnutí dna lodě dovniř tak, aby vzniklo jakési údolíčko, které schovává pohybový mechanismu šlapadla (kloub) a přitom neomezuje záběr ploutví.
No a mezi plavbou na přehradě a na Dunaji je fakt nebeský rozdíl. Na přehradě jsem byl king a na Dunaji jsem byl hlavně zpočátku fakt dost vyjukaný. Ono k tomu přispívá i to sezení, kdy loď začne vyvádět psí kusy a ty z té rekreační pozice kromě náklonu do strany nemůžeš udělat vůbec nic.
No ale vyskakuje se z ní dobře... Smajlík

Odpovědět

Re: plavba měla 2 fáze, Eki, 15.09.2021 10:46:01
Ahoj Vladimíre a dík za pěkný objevitelský článek.
Samozřejmě nic ve zlém - zřejmě vymírající druh objevitele a stavitele, který za dob socialismu, kdy nebylo nic kloudného k dostání, cosi zbastlil v garáži a pak s tím vyplul. Ale neváhal se s tím pochlubit a s těmito slepými uličkami seznámit ostatní.
Všimněme si, že s sebou vzal rodinu na standardních člunech, pro případ ztroskotání a nutnosti záchrany - to myslím jako pochvalu.
Připomnělo mi to dávné vzduchoplavce a jeden Renčínův vtip: Vrací se potlučený vzduchoplavec s polámanými křídly domů a sděluje: Let měl dvě fáze. V té první, poměrně krátké, jsem si připadal jako orel. V té druhé jako naprostý... Smajlík

Odpovědět

Kdyby, KubaN, 15.09.2021 8:58:39
Jó, kdyby tak existovalo něco stabilního, ovladatelného, se šprickou, něco jako mořskej kajak, to by se to jelo. No snad někdo v budoucnu něco takového vymyslí, zatím nezbývá než jezdit na laminátovém katamaráno-šlapadle. Super článek, díky za něj.

Odpovědět

Už jsem se bál,, Kouďa, 15.09.2021 8:40:26
žes Vladimíre zanevřel na psaní. Ale vše má svůj čas a ten se vyplatil. Neskutečný počin a v dobrém musím přidat také jednu repliku z Limonádového Joe: Šílenec! Anarchista! Smajlík
Už se těším na pokračování Smajlík Smajlík

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi