Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Safari-pro-turisty---aneb-dodelej-doma.aspx?ID_clanku=642 edit=2

Safari pro turisty - aneb dodělej doma

Diskuse nad článkem
Re: Dotaz, Bořík, 21.06.2006 15:40:14
Už se mě ptalo víc lidí, takže ještě něco doplním.
Samotné prostřižení přepážky není zas takový problém. Je si potřeba dávat pozor na čistotu.
Přepážka je po vyjmutí ventilu otvorem pro ventil snadno rozpoznatelná, je z tenčího materiálu než pláště a je podélně uprostřed přeložená hranou k otvoru (tedy směrem do většího válce, čili k nám). Tuto hranu je třeba nastřihnout v délce asi 1cm, aby šlo jednu čepel nůžek prostrčit pod ní. Pak jen opatrně střihnout po hraně toho překladu. Stačí 10cm na každou stranu. Při montáži ventilu si pak nesplést stranu matice uvnitř a jak jsem již zmínil, před nasazením ventilu jemě změkčit okraje otvoru třeba acetonem nebo ředidlem, a po nafouknutí ještě jednou kousek dotáhnout (v nafouknutém stavu). Pokud k povolení/utažení ventilu není k dispozici příslušný klíč, dá se vystačit s kouskem rovného železa, které nemá ostré hrany. Utahovat krátkými pevnými škuby za současného tlačení želízka na ventil, aby nedošlo k sežvýknutí čehokoliv na ventilu. A ještě nezapomenout (tak co by malé děti jsme nevnímaly že, koště má dva konce) dávat pozor, aby volnými konci želízka jsme neškrábli někde do člunu.

Osobně se nebojím, že při trhání přepážky při nafukování by se trhání
mohlo přenést do pláště válce, jednak je přepážka z tenčího materiálu a
vlastní slep je naopak mnohem pevnější.

Ještě jedna drobnost, v dubnu jsem se cvaknul pod Zemskou bránou a Safari
chytil za zadní oko. Chvíli jsem ho držel v proudu dnem vzhůru, než se
mo ho podařilo obrátit zase na všechny čtyři. Sedací část sedačky se stihla vysmeknout nahoru ode dna, válce se ke dnu přitiskly a já tam stál určitě nějakou minutu pod balvanem než se mi
podařilo sedačku nacpat zpět (na březích ještě sníh, teklo asi 23 kubíků a v neoprénových rukavicích jsem byl poněkud neohrabaný.
Takže se chystám přilepit na podlážku poblíž vylévacích otvorů nějaká oka, kterými provléknu něco co bude držet podlážku u dna. Vylévacími otvory si nic protáhnout netroufám, aby se neprotrhly.
Zdeněk

Odpovědět

Dotaz, Petr, 26.05.2006 8:56:37
Ahoj Zdenku. Mám Safarko i K1. K1 je velice poklidná loď, která perfektně vylévá a má fantastickou stabilitu. Dá se na ní ujet ksoro cokoli mimo vylsovených extrémů. Ale platíš za to tím, že na klidné vodě od ní více bolí ručičky a na tahání na zádech je o něco těžší.
Safari je docela fajn, ale protože má vlastnosti jaké má, tvoje úprava bočních válců mne mimořádně zaujala. Jako netechnický trouba bych tě chtěl poprosit o podrobnější popis nebo nákres zásahu do válců - přepážky... abych si tam neprostřihnul něco jiného než chci :-)). Děkuji ti velice, chci to vyzkoušet, protože na línější vody by se mi tohle hodilo. Vznikne myslím něco mezi původním Safari a K1, takže se na tom člověk bude moci i fláknout a nehlídat pořád stabilitu - jak známo, originál safarko ani chvilkovou nepozornost moc neodpouští :-))
Pokud si najdeš chvilku, díky ti moc.
Petr

Odpovědět

Dotaz, Petr, 26.05.2006 8:55:50
Ahoj Zdenku. Mám Safarko i K1. K1 je velice poklidná loď, která perfektně vylévá a má fantastickou stabilitu. Dá se na ní ujet ksoro cokoli mimo vylsovených extrémů. Ale platíš za to tím, že na klidné vodě od ní více bolí ručičky a na tahání na zádech je o něco těžší.
Safari je docela fajn, ale protože má vlastnosti jaké má, tvoje úprava bočních válců mne mimořádně zaujala. Jako netechnický trouba bych tě chtěl poprosit o podrobnější popis nebo nákres zásahu do válců - přepážky... abych si tam neprostřihnul něco jiného než chci :-)). Děkuji ti velice, chci to vyzkoušet, protože na línější vody by se mi tohle hodilo. Vznikne myslím něco mezi původním Safari a K1, takže se na tom člověk bude moci i fláknout a nehlídat pořád stabilitu - jak známo, originál safarko ani chvilkovou nepozornost moc neodpouští :-))
Pokud si najdeš chvilku, díky ti moc.
Petr

Odpovědět

Re: eskymák, Freeze, 02.05.2006 15:58:48
Ne že bych ti nevěřil, ale docela by mě zajmala tecnika, tak kdybys mi to video prosim poslal

Odpovědět

Re: eskymák, matouš b., 02.05.2006 13:23:17
pošli mi ho please.

Odpovědět

Re: Junior, matouš b., 02.05.2006 13:18:21
ten článek psal můj táta a na tom juníkoj jezdim já a taky sem spokojen je to stabylní brácha stim bokem proje půlmetrový vlny:-) jenom mi vadí to že musim pod každou peřejí zastavit na vylití vody :-(

Odpovědět

Ještě jedna malá, Bořík, 30.04.2006 8:33:55
Ještě drobnost k montáži ventilů (dle zkušeností servismana): když netěsní, v žádném případě pod něj nedávat lepidlo - nebude těsnit ještě více, mezi stvrdlým lepidlem najde vzduch cestičku mnohem snadněji. Lepší je před montáží povrch změkčit acetonem nebo ředidlem. Po utažení polštář nafouknout a pak jde ventil ještě dotáhnout třeba o 60°.

Odpovědět

eskymák, Geopard, 25.04.2006 12:38:16
Zas tak složité to zvedání není (pokud nevážíš 100 kg :) Kdyby někdo nevěřil tak mu pošlu na email video.

Odpovědět

Re: Eskymák, Freeze, 24.04.2006 19:23:13
MASTER:-D

Odpovědět

Eskymák, jitka, 24.04.2006 15:31:26
To jsou ale vynálezy, na co česká hlavička nepřijde:-)
máme kamaráda, na kajaku se naučil rychle, ač má doteď nejisté a skoro mentální pohyby, ale má strašnou chuť učit se novým věcem. No a tak se stalo, že se naučil zvedat safárko.

Odpovědět

Re: Ovladatelnost, Bořík, 22.04.2006 18:13:18
Eskymáka bych mohl jen hádat. Už na něj nemám dost pohyblivé klouby. Zatím jsem jen jedndou v nějaké diskusi četl něčí svědectví, že se eskymáka na Safárku naučil (a když potom přesedl do plasřáku, tak nahoru točil 540 stuňu :-)) Já tedy do něj naskakuju, když se mohu odrazit ode dna, tak je to docela snadné z boku, ale i na hloubce se dá do něj vydrápat - což jsem zatím na řece nemusel.
Při jízdě je znát, že má trochu kýl, ale neuvědomuji si, že by zatáčení dalo víc práce. Kdybychom vymysleli metodu jak to změřit, tak odhaduji, že při zatáčení je o 10 až 15% horší a směr směr drží o 100% lépe. Teď už nemám s čím porovnávat, protože synkovi úprava válců učarovala také (po té, co já jsem se udržel na nějaké vlnce v protisměru a on s normálním Safárkem ne).
Zdeněk

Odpovědět

Ovladatelnost, Geopard, 21.04.2006 22:11:57
Ahoj. Jak se změnila ovladatelnost kajáčku? Safari používám hlavně na menší potoky nebo řeky za nižšího stavu vody. Velice rychle se s ním manévruje a občas nějaký ten šutr není problém přeskákat. Zvětšení bočních válcu musí také značně ztížit eskymáka.

Odpovědět

Safari, Tom, 20.04.2006 12:10:03
Safari byl můj první kajak na kterým sem se ucil jezdit, problém se stabilitou sem řešil nenafukováním podprdelníku, každej milimetr sezení níž je dost znát, problém nastal když sem se s ním vydal na jarní čeňkárnu, mumlavu a jizeru, tam sem zjistil že je něco špatně a přesedlal do plasťáku, nicméně Safárko mam stále a je to výborné rekreační plavidlo.
Tom

Odpovědět

Junior, Tomáš, 20.04.2006 10:21:13
Já jsem kdysi pro svého syna koupil Juniora a musím potvrdit, že jsme velice spokojeni. Loď je stabilní a odpustí mu skoro všechno (dal na tom i váleček pod lávkou na Troje (pod tlamou). Nicméně jsme postupem času udělali na lodi několik úprav. Použitá sedačka (mini lehátko) je naprosto nepoužitelná. Vzal jsem tedy pěnové bloky používané při přepravě "citlivějšího" nákladu a vyřezal a poslepoval mu sedačku i s nožníma opěrkama. Sedí v suchu vejš a má tudíž i lepší přehled, neodírá si ruce o okraj lodi a hlavně sedí pevně. Letos mu bude 7 a příští rok už dostane plasťáka ;-)

Odpovědět

Malý dodatek, Bořík, 20.04.2006 9:33:30
Dovolím si ještě malý dodatek. Loňský krásný podzim nám neposkytl zajímavou vodu na testování, takže jsme se synkem vyrazili až teď v dubnu a zatím pokaždé jsme si libovali s jeho jízdními vlastnostmi (tedy teď už s jejich - po úpravách válců druhého Safárka). Na klidné hladině nám sice každá párová laminátka snadno ujede, ale v terénu, kde už starosti se sezením ve vodě jsou k ničemu, mohu potvrdit, že Safárko sedí podstatně lépe, než dříve.
Ještě doplněk k nafukování - válce je lépe nafukovat střídavě a zastrkávat sedačku do mezery mezi nimi a podlážkou - jinak už ji tam válce snadno nepustí, zakryjí vylévací otvory a voda z prostředku musí vytékat objížďkou směrem ke špici :-) Možná by to chtělo širší spoj mezi podlážkou a válci, který by také umožnil víc zvětšit vylévací otvory. Někdy je těch šet vteřin na vytečení relativně dlouho.
Zdeněk

Odpovědět

pro hubené, Střelec, 20.04.2006 6:57:40
Problém Safárka je hlavně ten, že při váze kolem metráku a více sedí jezdec v bazénku permanentně. To se dá v pohodě přežít jeden den a při slušném stavu vody (nepoužívám sedačku, ale "buřt"). Výše popsané úpravy zkusím aplikovat - moje vykopávka je ještě z prvních sérií a má malé kulaté vylévací otvory. Rozšíření obvodových "buřtů" bude taky lepší řízené, než přírodní, provedené přirozeným rozpadem materiálu.
V Gumotexu jsou zřejmě přesvědčení, že jednomístná loď má mít nominální nosnost 100 kg a a ni o chlup víc. Když jsem chtěl něco, co by pobralo nejen mou maličkost, ale i bagáž a zásoby na týden cestování, musel jsem upravovat dvoumístnou obludu

Odpovědět

junior, hobo, 19.04.2006 21:34:45
velmi dobré, velmi. a dobře, žesto sepsal "před sezónou". myslím, že svého juniora v garáži taky brzy opráším :-)
ahoj na vodě, Hubert

Odpovědět

Z osmičky O, Z.K., 19.04.2006 19:34:14
Se zájmem jsem si článek přečetl. Popsanou úpravu bočních válců jsem byl nucen vyzkoušet před lety na člunu Helios. Viz článek "Test člunu Safari". Důvodem bylo prasknutí jednoho bočního válce na slunci. Nesymetrie se mi nezamlouvá. Použil jsem naprosto stejný postup. Stabilita: To nemá chybu. Na novém Safárku jsem se tuto úpravu zatím neodvážil realizovat.
Ahoj, Zdeněk.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi