Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Vltava-roku-1931---27-srpen.aspx?ID_clanku=58

Vltava roku 1931 - 27. srpen

článek ze seriálu: Za starých časů | uveřejněno dne: 06.11.2000

Ve čtvrtek ráno vstáváme v 8 hod 36 min, já připravuji snídani a kolega Hlína jde se mýti. Potom pomalu balíme věci. V 9 hod jsme po jídle, strháváme stany, já myji nádobí, vše balíme a připravujeme se k vyplutí. Slunce svítí, ale je velký vítr, stav vody se opět zvýšil o 30 cm a voda stále stoupá. V 11 hod 22 min odnášíme slámu a jdeme trochu osušit stany do hájovny. Potom se rozloučíme s lidmi z hájovny a děkujeme za milé přijetí a pomoc, náš kolega Fery pořizuje snímek hájovny s námi a obyvateli. Pak odcházíme k lodím, kde již definitivně vše balíme a odnášíme s loděmi dolů k vodě. Urovnáváme vše a přesně v 1 hod opouštíme tábor. Pluje se nám dobře. V 1 hod 28 min přistáváme u břehů vesnice Starého Výra, v hostinci u Pečků, kde hodláme obědvat.

Při přistávání se zlomilo pádlo našemu kolegovi, takže jsme měli obavy, že se převrhnou, ale šťastně přistáli. Na další cestu měli pádlo rezervní. Na oběd přišli jsme pozdě, již žádný neměli. Pan hostinský nám začal jmenovat, že měli husu, vepřové se zelím a měl z toho nehoráznou psinu, jak my se jenom olizovali. Potom nám dali bramborovou polévku a usmažili amoletu, které nosili po jedné, tak jsme se střídali v konzumování a takže jsme je ihned strávili. Byli jsme nuceni objednat si ještě každý dva vuřty a chléb, abychom neměli hlad. Jsou 2 hod odpoledne, právě se zapisujeme do pamětní knihy a zakreslujeme naše vlajky. Ve 2 hod 42 min odplouváme, na vlajky dostali jsme kytky. V zápětí vplouváme do prvního polojezu, jede se hezky až nato, že jsme trochu nabrali, ale není toho mnoho. Je velký vítr, tak máme těžkou práci. Ve tři hod 15 min jedeme do druhého polojezu, ale ten nevíme ani, že jsme propluli, byl malý, jedeme dál. Krajina není valná, je to samý kopec s polmi a jen místy je nějaký les. Potom zde již začíná navigace, chvílemi plujeme menšími peřejemi. Ve 3 hod 32 min proplouváme další polojez a za ním opět další. Vítr se trochu utišil, my jsme na chvíli přestali pádlovati a odpočíváme.

Zatímco toto píši je slyšeti další jez, ale projeli jsme ho šťastně. Ve 4 hod 14 min projíždíme vesnicí Zlákovice a jedeme klidně dál. Na to se objevila nevinná peřej, kde náš kolega Fery nabral, takže musel vylejvati. My jsme nabrali jen nepatrně, je to právě 101 km z Českých Budějovic. Ve 4 hod 55 min plujeme dál, krajina je stále málo romantická, vplouváme do polojezu. V 6 hod 6 min jsme u dalšího, ale ten je nějak velký, jdeme se na něj podívat z blízka, jedeme ho přesto, že jsou tam velké boudy a tak v 6 hod 12 min jsme ho projeli, aniž by jsme nabrali. V 6 hod 21 min plujeme ohromným proudem a smějeme se, že by to mělo být až do Prahy. V 6 hod 37 min jsme v Kamýku a sháníme nocleh. Našli jsme ho ve škole, kde dřív měl noclehárnu klub Československých turistů. Museli jsme si snést z půdy slamníky, dali jsme si tam věci a lodě na dvůr. Potom jdeme s Ferym a Anitou přes most do hostince na nějakou tu teplou stravu. Když jsme šli přes most, museli jsme platit 10 hal za osobu. V hostinci jsme si dali dršťkovou polévku s rohlíkem, velmi dobrý salám s chlebem a jedno pivo. Máme zde stále velký hlad, neb zde u vody nám hrozně tráví. Náš kolega Fery říká, že již zde z hladu pomalu začíná šilhat. Najedli jsme dobře a tak v 9 hod jdeme do školy a chystáme se na spaní. Spalo se nám dobře, ale kolega Hlína s Ferym říká, že tam běhali myši velké jako kočky, že se zde ve škole učili počítat.

Jan Matoušek

Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi