Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Vltava-roku-1931---16-srpen.aspx?ID_clanku=38

Vltava roku 1931 - 16. srpen

článek ze seriálu: Za starých časů | uveřejněno dne: 14.08.2000

Vstávali jsme v 7 hod 30 min, oblékli jsme se a v 8 hodin jsme na kávě v hotelu Pošta. Pak jdeme na prohlídku města. Na náměstí Svobody pořizuje kolega Hlína snímek Budějovického náměstí.

V 8 hod 55 min vystupujem na Budějovickou katedrálu, která je těsně u náměstí a obhlížíme město. Počasí není valné, je podmračno, jen místy svítí slunce. Potom kolega pořizuje obrázek starého města z věže.

V 9 hod 15 min sestupujem dolu pokračujem ulicemi, až jsme přišli na Masarykovo náměstí, na kterém je pomník plukovníka Švece. Bylo právě 9 hod 25 min, když na mlýnské stoce na náměstí zjišťujeme pomocí měřících přístrojů teplotu 18° Celsia a stav vody 1/2 m nad normálem. Pak na náměstí Svobody pozorujem lidi jak jsou oblečeni a jak zde se promenádují. Je právě 10 hod, když se jdeme podívat, zdali dostaneme loď. Jak tak jdeme po ulici přijde k nám pán a ptá se, zdali jsme z Prahy a máme-li zde loď. Když jsme přisvědčili, povídá: „tak pojďte mládenci, já vám jí vydám“, později jsme se dozvěděli, že je to sám pan přednosta a že je též náruživým turistou, což se nám velice hodilo a líbilo. Kolega Hlína šel s ním a já šel shánět posluhu.   Sehnal jsem jej, ale jelikož právě čekal na příjezd rychlíku od Prahy a chtěl toho vzíti více najednou, musel jsem čekat. Tu přišel pán a dal mu k odnešení věnec a jelikož to měl při cestě jel s tím věncem pro naši loď. Loď jsme dostali v 10 hod 30 min dopoledne. V 10 hod 38 min nakládáme Nautila na vůz. Pak dali jsme na příď věnec a jdem přes náměstí k vodě. Na cestě zastavili jsme se pro věci v hotelu. Po cestě jsme se smáli, že jedeme jako ze závodů. Litujeme, že nemáme svoje fotoaparáty při ruce neb by to byl dobrý snímek. V 11 hod 55 min naloďujeme a odrážíme od pohostinných břehů Budějovických.

Jedeme zcela jednotvárnou krajinou, úplnou rovinou. Slunce svítí na obloze je však dosti mraků, vypadá to na déšť. Ve 12 hod 30 min odpoledne přijíždíme k prvnímu jezu, ale zjistili jsme, že se nedá za žádnou cenu sjeti. Proto vysedáme a loď přenášíme. Plujeme dál, krajina začíná býti romantická, lidi však nevidíme. V 1 hod 20 min jsme u druhého jezu, přenášíme loď, ale jelikož jsme přišli na krásné místo, pořizuje kolega snímek hned za jezem.

V 1 hod 28 min nasedáme a odplouváme, v zápětí na to vplouváme do první peřeje. Šťastně jsme jí propluli. V 1hod 4 min plujeme vesnicí Bavorovicemi a zároveň menší peřejí. Zámek Hluboká jeví se nám v plné kráse na blízku, ale nemůžem se k němu dostat neb ho máme jednou na levé straně, jindy na pravé a tak to jde ustavičně.

Ve 2 hod 12 min plujeme a kormidelník spatřil na vodě krásné pero, kterého se chtěl hned zmocnit. Jelikož silný proud snesl nás o něco níže, tak museli jsme se vrátit. Ve 2 hod 27 min jsme těsně pod zámkem Hluboká a hodláme přistáti. Je tu jakýsi poloostrov a tak ve 2 hod 34 min dávám rozkaz k přistání. Vytahujeme Nautilusa na břeh a rozbíjíme tábor, dalo nám to hodně práce než jsme vše vybalili a upravili. Ve 3 hod 32 min odpoledne máme stan postavený a kolega Hlína jde fotografovati zámek Hlubokou, zatím co já urovnávám vše ve stanu.

Ve 4 hod 15 min vsedám na Nautila a jedu kolem poloostrova na němž táboříme, sehnati petrolej pro náš vařič a ještě nějaké potraviny. Přivezl jsem pouze pivo, jelikož krámy byly zavřeny a nemohl jsem učiniti další nákupy. Když jsme opět vytáhli Nautila na břeh, umyli jej důkladně, zasedáme k večeři. Máme salám, sýr, chléb, paštiku a vše zapíjíme pivem.   Kolega Hlína se směje, že se máme jako baroni tak jsme přišli na nápad naše zásoby vyfotit neb by to byl dobrý snímek pro pozdější doby, až nebudeme mít co jíst. Říkali jsme, že je Duda na vekendu. Pořídili jsme tedy snímek který, vám předvádíme. Pak jsme vše uklidili a dali se do hraní na naše nástroje. Bylo to velice krásné, když voda se třpytila vycházejícím měsícem. Tóny našich nástrojů nesly se tiše vlahým večerním tichem, v tom přišel k nám jakýsi pán a začal s námi besedovat. Vyptával se nás, kam jedeme a co chceme dál podniknout. Když jsme mu řekli, že chceme se zde zdržeti a prohlédnouti si zámek Hlubokou, odkázal nás, aby jsme se též podívali na lovecký zámeček, patřící k zámku Hluboká. Potom nás onen pán opustil, předem pozdraviv nás trempským Ahoj. Když jsme osiřeli, bylo 6 hod 24 min, dali jsme se do vyvolávání našich dvou snímků. Když jsme byli hotovi a vše uklidili jdeme spát. V noci ve 3 hod nás probudil déšť, pršelo velice, ale nám to nevadilo. Po delší době jsme opět usnuli.