Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Vazne-nehody-na-jezu-v-Ratiboricich-na-Viktorce.aspx?ID_clanku=1459 edit=2

Vážné nehody na jezu v Ratibořicích na Viktorce

Diskuse nad článkem
Re: Viktorka dnes, dr. pumell, 20.04.2014 22:53:53
Vi nekdo kolik obeti uz ty tri jezy maji?
Myslim Pohodli (uz neni), Viktorka a Zlic
Opradu to tam neni sranda. Sam jsem ve Zlici rosekal lod uz za stavby jezu. Ale prezil. Muj kamarad ale neeee! Mel by tam byt zakaz!!!
Dekuji.

Odpovědět

Re: Viktorka dnes, dr. pumell, 20.04.2014 22:51:18
Vi nekdo kolik obeti uz ty tri jezy maji?
Myslim Pohodli (uz neni), Viktorka a Zlic
Opradu to tam neni sranda. Sam jsem ve Zlici rosekal lod uz za stavby jezu. Ale prezil. Muj kamarad ale neeee! Mel by tam byt zakaz!!!
Dekuji.

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Kmochacek, 03.05.2013 18:32:39
no třeba by mohla pomoct věrohodná maketa, případně samolepka:
http://www.eurosat.cz/2712-ten...

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Kmochacek, 03.05.2013 18:32:06
no třeba by mohla pomoct věrohodná maketa, případně samolepka:
http://www.eurosat.cz/2712-ten...

Odpovědět

Re: jak zvýšit povědomí o NJ?, Kmochacek, 03.05.2013 18:28:04
A je aspoň na těch různých cedulí link na NJ? Pokud ne, tak ať jdou milá Povodí do pr.... Smajlík

Odpovědět

Re: sobota, zbynek, 03.05.2013 18:10:33
My tam byli taky, nas kamarad, cviceny zachranar, toho kluka resuscitoval do příjezdu zachranky. Podle manzelky toho chlapce to pry jezdili porad, ale asi nedovedli posoudit, ze je vysoky nadstav. Nemeli naprosto zadnou vystroj. Ciry nerozum, skoda zivota.
Za te vody byl ten jez klasicky smrtak jako Radisov nebo Cejnov a jim podobne.

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Ešus, 03.05.2013 16:29:09
Zvažovali jsme to, ale nevím zda bychom něčeho dosáhli. Chodí tam dost lidí okolo, a mnozí by jistě protestovali proti tomu, že je fotopast vyblejskla. Určitě by se našli i takoví, coby se jí snažili rozmlátit nebo ukrást potom , co by je to vyfotilo.
Nezbývá než se smířit s tím , že se najde vždycky nějaký d.e.b.i.l, co se pokusí novou věc zničit, a doufat, že mu přitom někdo zmaluje hřbet.
Ešus

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Milan, 02.05.2013 22:13:46
Taky jsem o tom přemýšlel.... Já se tam sem tam mrknu a budu se dívat, kdo se kolem toho jezu často motá. Myslím, že by se dalo odhadnout kdo tam může dělat problém. Budou to asi nějací floutci co se předvádí před holkama. No uvidíme..... Snad to k něčemu bude Smajlík

Odpovědět

Re: Cedule, Jirka J., 02.05.2013 18:56:13
Je to marný, je to marný... jak říká klasik. Viktorka je toho důkazem. Parta si půjčí raft, majitel půjčovny, osoba provozující školu vodácké záchrany a respektovaný vodácký server - tedy osoba vysoce kvalifikovaná, žádný najatý letní brigádník - jim řekne: Jez v Úpici trhá rafty, na Viktorku pozor, před týdnem se tam utopil člověk. Jejich jediná reakce je obléci si maškarní oblečení a oba zmiňované jezy sjet, ostatně stejně jako všechny ostatní. Co dodat.

Odpovědět

Re: Cedule, Kmochacek, 02.05.2013 18:28:16
tak to by mohl být dobrý byznys pro VŠZ - kurz "Topení ve válci".

Ale vážně. Třeba by se našel někde na turistické řece jez, jehož část by šlo v létě jednoduše upravit tak, že výsledkem by byl přiměřeně držící váleček. A pak o některém víkendu zorganizovat předváděčku Držím a nepustím.

Třeba i to plánované setkání s novináři by mohlo příště být výjezdní někde u jezu...

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Kmochacek, 02.05.2013 18:10:14
co nějaká fotopast?

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Milan, 02.05.2013 15:26:37
Tak to bude tento http://www.nebezpecnejezy.cz/j...
Já zase budu od příštího týdne jezdit do práce na kole a tak tam 2 x denně na to mrknu.... Uhlídat to asi nejde. Lidi jsou ho..da Smajlík Smajlík

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Ešus , 02.05.2013 14:45:38
Ahoj
mně volali policajti někdy kolem 16 hodiny s tím , že stojí u Obřanského jezu. Tetno názeva ale není v kilometráži a protože nejsem v místopisu zběhlý, tak se jen domnívám, že je to ten spodní pod lávkou u dětského hřiště na ostrově.
Tam jsem právě před 14 dny měnil dvě zničená lana. To ze strany od tramvaje bylo rozřezáno na kusy a na druhé straně pro jistotu někdo lano i s podkovou zapálil.
Lidská hloupost je neomezená.
Ešus

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Ešus , 02.05.2013 14:44:51
Ahoj
mně volali policajti někdy kolem 16 hodiny s tím , že stojí u Obřanského jezu. Tetno názeva ale není v kilometráži a protože nejsem v místopisu zběhlý, tak se jen domnívám, že je to ten spodní pod lávkou u dětského hřiště na ostrově.
Tam jsem právě před 14 dny měnil dvě zničená lana. To ze strany od tramvaje bylo rozřezáno na kusy a na druhé straně pro jistotu někdo lano i s podkovou zapálil.
Lidská hloupost je neomezená.
Ešus

Odpovědět

Re: Viktorka dnes, Ešus, 02.05.2013 14:39:58
Taky jsem jel Radošovský jez na Ohři. Jenže jsme si před tím stanovili určitou zásadu kdy ano a kdy už ne. Pokud ve vývařišti jezu dokáže záchrana stát tak, aby pro Tebe sáhla a vytáhla z válce ven, tak je to v pohodě. Pokud se tam ale nedostane, tak nejdeu i kdyny to přede mnou projel bůhví kdo. Sice to může být jetelné, ale zásah nemožný.
Ešus

Odpovědět

Re: Cedule a vandalismus, Milan, 02.05.2013 12:42:29
Včera jsem se byl podívat u Svitavy a jez na Km 10,1 byl v pořádku. http://www.nebezpecnejezy.cz/j... Byl jsem tam tak okolo třetí a i text o možném obecném ohrožení při krádeži či poškození tam byl. Ta ukradená podkova je teda asi na jezu o 400 m níž. Tam jsem se nepodíval Smajlík Patří za to někomu urazit ruce a nakopat mu p...l Smajlík

Odpovědět

Cedule a vandalismus, Ešus , 02.05.2013 10:04:35
Cedule:
navrhovali jsme všem povodím, aby se použily jednotné cedule pro celou ČR. Navrhli jsme - Petr - i grafiku těch cedulí. Použilo je pouze povodí Moravy, závod Horní Morava na Řepčíně a povdí Dyje na Svitavě v Brně. Ostatní použili lidovou tvořivost, která bohužel snížila sílu informace, kterou ta cedule měla mít.
Před 14 dny jsem byl vyměňovat zničené věci vandaly v Brně. Na jedné straně jezu rozřezané lano na kousky, na druhé starně se někdo potřeboval ohřát a tak lano i s podkovou zapálil. Po ohlášení jsme obojí vyměnili. Včera mi volali policisté z Brna, že na Obřanech jednu podkovu opět někdo ukradl. Má kliku, že poblíž nebyl nikdo z vodáků, protože asi jediným přijatelným trestem by bylo rozbít mu držku a pro umytí ho hodit pod jez a hledat ukradenou podkovu.
K té genezi NJ.
Opět se chystém k článku ohledně jezů - výsledek za rok 2012.
Ale v krátkosti:
1/soustředíme se na změnu legislativy. Za tím účelem na 14.5. svoláváme setkání s novináři, kde chceme celý projekt jim představit a seznámit je s výsledky a s nezájmem státních orgánů ohledně financování opatření.
2/letos významnou akci rojíždí o.p.s. Posázaví ohledně značení Sázavy. V rámci tohot projektu by mohl být zabezpečen jez v Sázavě. kromě jiných informací chtějí na každý jez dát fotgrafie následujícího jezu z vody a taky za nebezpečného stavu vody. Měly by tam viset také cedule o slušném chování na vodě a naše desatero.
K této o.p.s se přidaly další organizace, takže by takto jednotně byla upravena celá Sázava, a začít chtějí i na Rakovnicku.
Ahoj Ešus

Odpovědět

Re: video z Ohře, Honza, 02.05.2013 9:39:34
Já se je neodvážuju soudit. Znali základní záběr, udrželi bez problémů loď rovně, uměli docela dobře plavat, měli vesty, ve válci o život nebojovali, nevypadali opilí. Nenapadlo je jet v singlu, nejeli zrovna optimálně, netahali loď z válce z rovna optimálně, měli problém ji vůbec zachránit. Tolik fakta. Jestli by to jeli nebo nejeli i za dvojnásobného průtoku, z toho vyvodit opravdu neumím. Poučné to video je (je dobré vědět, že může být nepříjemné tahat loď i z válečku, ve kterém se dá normálně koupat), ale podle mě tohle už patří k jinému tématu.

Odpovědět

Re: Cedule, Petr, 02.05.2013 9:31:13
To je těžký. Tuzemec zná vodu většinou z koupališť a bazénů. Logická reakce na hrozbu cvaknutí je "no tak holt zaplavu". Plavat přece umíme všichni, že. Vždyť jsme se to učili na základce.

U nás nikdo nemá zkušenosti s tím, že někde prostě plavat nejde. O tom, že válec nepustí, vědí jen zkušenější vodáci. (Jasně, každý si dokáže představit, že extrémně velký válec, do kterého padá s hukotem "vodopád" z jezu, je problém. Ale u menších válců to nikdo neví.) O spodních proudech na větších řekách nikdo asi neslyšel a proto jsme vždycky překvapení, když čteme, že někoho takový proud utopil. U moří se naštěstí plácáme jen na oficiálních plážích a historky o lidech, které nějaký proud vsál pod hladinu a nepustil, známe jen jako scénáristickou berličku z Ptáků v trní.

Jediné, co by myslím pomohlo, by bylo ukázat (zdůrazňuju, ukázat, říct nestačí!), že existuje voda, která netrénovanému oku nebezpečná nepřipadá, ale plavat v ní prostě nejde.

Odpovědět

Re: Viktorka dnes, Honza, 02.05.2013 9:06:57
Ona už voda trochu opadla, ne? Ale je fakt, že jet např. při 10 kubíkách jez, který při 15 zabíjí, není dobrý nápad. Jde o život, tak by člověk měl mít v tomhle rozumnou rezervu a počítat s tím, že to taky nemusí odhadnout úplně přesně. A samozřejmě jezy prohlížet. (Ale obecně nemám problém jet jez vyzdobený křížky, počet smrťáků s aktuální sjízdností souvisí jen velmi volně.)

Odpovědět

Re: Viktorka dnes, Jirka, 02.05.2013 8:46:26
No jo, hlupak si proste poradit neda. Nejlepsi je asi vlastni zkusenost. Kdyz jsem vloni behem CPV na Teple najel na prni stupen na kolonade ve Varech ve svem 4Funovi, tak jsem byl prekvapenej jak rychle si me valecek dokazal natahnout nazpet, otocit hlavou dolu a pote nastesti vyplivnout. Vyeskymovat se mi podarilo driv nez ke me priskocil zachranar, kteri tam vzdycky byvaji. Valecek ani nebyl moc velky, ale od te doby vim, co i takovej mrnous dokaze s lodi (zvlast tak kratkou) udelat. Jenze spousta lidi nema ani tuseni co to s nimi muze udelat a tak se k tomu stavi uplne jinak. Nekdy to bohuzel znamena, ze jejich prvni zkusenost s valcem je ta posledni.

Odpovědět

Re: Viktorka dnes, Petr, 01.05.2013 22:26:15
Povodím jsme navrhovali jiné cedule, ale šli cestou svých vlastních. Též se mi to nejeví jako dostačující, ale těžko proti tomu něco dělat.
A jestli "rafťáci" věděli o nehodě? Někteří určitě ano. Půjčil jsem 2 rafty a klientům říkám: "Jezy nejezděte. Buď jsou v nich železa, nebo jsou nebezpečné," a vyprávěl jsem jim o poslední nehodě. Odpověď byla: "Já to chápu, ale ostatní to budou chtět jet, tak jim řeknu, že jsou tam všude železa a rafty by se mohly poničit a bude to." Při vracení raftů zpět mi bylo sděleno: "Tak jsme to nakonec jeli a bylo to v pohodě. Když víte, jak to najet, tak to jde."

Odpovědět

Re: sobota, Twarůžek, 01.05.2013 20:54:50
Možná, že jsem jediný a naivní, ale pokud bych zamachroval a jez sjel a pak bojoval o přežití, napsal bych to o sobě. Aby podobných blbců nebylo víc. Chybami se člověk učí - i chybami druhých, kteří se o "zážitek" jsou ochotni podělit... Smajlík

Odpovědět

Viktorka dnes, Jirka J., 01.05.2013 20:41:03
Dnes jsme jeli Úpu. Na řece vládly jednoznačně vzducholodě, převážně rafty. A vesměs valili přes jezy, sice někdy po prohlížení, ale válec, neválec. Několik gumáků v krátké době, co jsme Viktorku přenášeli ji jelo. Bohužel jsem se nestihl zeptat, jestli vědí o smrťáku z minulého týdne.
Mimochodem, před jezem je cedule "Pozor jez, přistát vpravo". O nějakém nebezpečí ani slovo. Stejná nic neříkající cedule je i před dalším jezem u přivaděče do Rozkoše. Stejně si ale myslím, že by ani cedule nepomohla.

Odpovědět

Re: sobota, HH, 01.05.2013 19:15:47
Nápad vypadá sice na první pohled zajímavě, ALE když se trochu víc zamyslíš: Kdo je podle Tebe potenciálním přispěvatelem? Ten, kdo před splutím vyhledání těchto informací hodil za hlavu, nebo informace měl a za hlavu je hodil stejně a jez sjížděl. Rozumný člověk to neudělá. Co Tě vede k přesvědčení, že zrovna takové vemeno, co je schopné jet jez smrťák na oči a málem se při tom utopit, si pak posype hlavu popelem a napíše o tom do aktualit na NJ? Já jsem skeptik.

Odpovědět

Re: sobota, Twarůžek, 01.05.2013 12:24:44
Jsem stejného názoru. Možná ještě přidat HOTLINE Z JEZŮ (stejně jako Hotline z řek), kde by zejména ti, kteří měli problémy se sjížděním uvedli řeku,říční km jezu datum, stav (průtok) a popsali, co se stalo. Případně varovali ostatní... Anebo rozšířit rubriku HOTLINE na řeku a jezy...

Odpovědět

Re: sobota, Kmochacek, 01.05.2013 11:32:56
Co s nimi? Nechat je "žít". Resp. snažit se jen omezit negativní vliv jejich jednání na ostatní.

Též začínám mít pocit, že je na čase se v určitém okamžiku dění zastavit a dále už vše nechat na svobodné vůli každého jedince. Poskytnout maximum informací (o jezech) pro co nejlepší rozhodnutí (na jezu). Přemýšlivý a zodpovědný člověk nebezpečí uváží, pro ty ostatní platí něco o prasátkách a bižuterii...

Rozhodně nechci jít až do krajnosti v podobě úředních nařízení, zákazů, spíš formou SVOBODY a ODPOVĚDNOSTI.

Tedy např. nějakým způsobem v předpisech lépe konkretizovat úlohu a pozici VŮDCE malého plavidla. Když se nic nestane dělejte si co chcete. Pokud ale vznikne malér, bude vůdce popotahován za to, koho si vzal do plavidla, zda měli řádné vybavení, zda věděl co je na řece čeká, zda uměla posádka přiměřeně ovládat plavidlo, zda byli pod vlivem atd. A třeba taky při půjčení lodě/raftu v půjčovně uvádět konkrétní osobu, která tím vůdcem bude + seznámení s jejími právy a povinnostmi (ona by pak musela dokazovat, že v reálu tomu bylo jinak).

Ještě pár věcí k zamyšlení kolem NJ:
1. na wenu NJ mi dost chybí AKTUALITY - časově uspořádané info jak se historicky vyvíjelo dění kolem NJ (původní impuls, založení webu,...), co je na webu nového ( nové jezy, videa,...), co se právě řeší a projednává a následně s jakými výsledky, očekávané a plánované události. Myslím, že nejen pro mne zajímavé informace, že web žije a vyvíjí se.

2. též jsem nikde nenašel pojednání, co je cílem webu NJ - aby si jednotlivec/úřad přečetl voconámde. Zabezpečení NJ? Zamezení sjíždění NJ? Přestavbu NJ? Zamezení stavby nových NJ?

3. Ideál je asi postupná (a určitě velmi dlouhodobá) přestavba frekventovaných NJ na bezpečně sjízdné, nikoliv pouze snaha usnadnit jejich přenášení. První vlašťovka je už delší dobu v provozu - Tuhnice. Takže bych navrhoval tento projekt přestavby dosti podrobně zmapovat (zdroje financování, přístup a role kompetentních institucí,...) a v nějaké formě ho též zveřejnit na NJ, pro inspiraci a poučení ostatních.

HOWGH! Smajlík

Odpovědět

Re: sobota, HH, 01.05.2013 9:15:27
Skoro si říkám, že by u takového jezu mohla být filiálka pohřebního ústavu - "stateční" "vodáci" by si mohli společně s prohlídkou jezu prohlédnout a vybrat vystavené rakve. Ti drsnější z nich by pak mohli jez už přímo v rakvi i sjíždět. Holt když pánbůh naděloval rozum, na všechny se nedostalo.
Už nevím, jak dál. Mám pocit, že prostě někteří lidé zcela ignorují stejně tak riziko smrti jako všechny informace, které je před tímto rizikem varují. Informace nikdy nebyly tak rychle a snadno dostupné jako dnes. Jenomže se vždycky najdou jedinci, kteří nad nimi mávnou rukou a pošlou vás do ..., i kdybyste jim je přinesli na zlatém podnosu. Vezmou si do raftu basu piv a nějakého frťana a patří jim svět. Když se nezabijí na jezu, zabijí se na silnici, protože jim chybí pud sebezáchovy. Co s nimi?

Odpovědět

Re: Cedule, Twarůžek, 30.04.2013 21:15:44
No jo, ale jiné etnikum na vodu nejezdí... Smajlík Smajlík

Odpovědět

Re: Cedule, Vladimír, 30.04.2013 21:04:40
Holt přirozený výběr. Smajlík

Odpovědět

Re: Cedule, Twarůžek, 30.04.2013 20:59:13
Pak nezbývá nic jiného, než označit nebezpečné stavy (průtok) čárou (značkou) na bocích (navigacích) nebo na kozách jezu...Samozřejmě toho, který pojede bez předchozí prohlídky, nikdo nezastaví... Mnozí z nás totiž nemají zkušenosti, kdy už začíná být jez nebezpečným Smajlík

Odpovědět

Cedule, Olďák, 30.04.2013 17:42:54
Problém cedulí je ještě v jednom bodě, kde typickým příkladem je právě Viktorka.
Za nízký vody je to sjízdej jez.
Stačí ale pár centimetrů navrh a stává se z ní vraždící bestie.
Úpu jsem jel pár hodin před nimi a netrouf jsem si na ní ani na Coloradu.
Přesto posádka protestovala, že takových cedulí už viděli a stejně se jelo.
Vztah ke stavu a hlavně průtoku, už tak nějak nechtěli vzít v potaz.
Ta proměnlivost jezů v závislosti na průtoku je vážný problém pro sváteční vodáky.
Ti si to neuvědomují

Odpovědět

video z Ohře, Ešus , 30.04.2013 14:54:39
Video jsem nenašel (pokud bylo v článku, tak se mi nezobrazilo). Nicméně jsem ho viděl a podle mne přesně ukazuje to, proč se klienti topí. Tady stačilo o pár cm vody víc, což podle mne není tento typ klientů schopen ani rozeznat, a válec jezu je nepustil. Sice nakonec šlo "jen" o záchranu materiálu, ale ti lidé evidentně nevěděli, do čeho najíždí. Reakce majitele půjčovny na tohle video byla nepublikovatelná, jez jeli přes zákaz od půjčovny.
Jako ilustrativní video je to naopak velmi poučné.
Zřejmě kvůli tomu samému - neznalosti a podcenění - se staly i tyto dvě nehody.
Ešus

Odpovědět

Honza, machři z Ohře, 30.04.2013 14:33:20
Video těch machrů z Ohře jsem už někde viděl, asi tady na raft.cz. Proč to sem pořád dáváte? Článek je o malérech v silném válci, při nichž šlo o život. To video je o záchraně materiálu ze slabého válce, kdy šlo o loď.

Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Twarůžek, 30.04.2013 13:26:01
Trošku tuto diskuzi odlehčím: za sebe se přimlouvám pro umístění výstražných tabulí u nebezpečných jezů (u těch mimořádně topících pak i podkovy). Při splouvání vedu nikdy nekončící "diskuzi" se svou háčicí o tom, zda musíme doopravdy před jezem vystoupit, zda musíme jez prohlédnou a proč ho nesjedeme rovnou (zejména,když to někdo před námi sjel...). Nedokáži argumentovat na připomínku:"ten jez je zakázané sjíždět, kde to je napsané...?" A neustále lhát, že tam byla cedule, mne také nebaví... Smajlík Topící se vodáci a křížky u jezů fungují jen krátkodobě. Smajlík

Odpovědět

Re: sobota, Ivana, 30.04.2013 13:15:31
Upřesňuji čas - raft byl ve válci necelých 9 minut. A házečky podala posádka vodákům na břehu, posádka měla házečky s sebou.

Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Lubor, 30.04.2013 12:42:43
Cedule se nedávají někam skrytě na břeh. Například v Brně jsme domluvili s Povodím pověšení na šňůry přes řeku a navíc i připevnění zboku na lávku nad jezem. Cedule a jakákoliv další osvěta se nemíjí účinkem, viz články Petra - statistiky a další.


Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Kmochacek, 30.04.2013 11:34:21
v tomto případě o jezu nejspíš ani nevěděli, a když ho uviděli, bylo už pozdě. Tam musí být reakce velmi rychlá+sehraná posadka.

Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Fajtik, 30.04.2013 10:54:18
Jak o tom tak přemýšlím, tak docházím k závěru, že v tomto a mnohých podobných případech samotná cedule nic nezmůže. Vždyť oni si ten jez stejně neprohlédli a "nevěděli co je čeká", takže jakákoli cedule na břehu se v těchto případech míjí účinkem. A obávám se, že takových posádek, které z fleku jakýkoli jez sjedou, nebude málo.

Odpovědět

Re: jak zvýšit povědomí o NJ?, Ešus , 30.04.2013 10:51:55
Ahoj Kmocháčku
celý problém cedulí u jezů je ten, že skoro každé povodí kromě Povodí Horní Morava a Dyje se bojí dát před jezy lebku se zkříženými hnáty,a protože jezy a pozemky okolo nich jsou většinou povodí, tak neodsouhlasí ceduli, která se jim nelíbí.Nakonec to dopadlo to tak, že v rámci Povodí si udělal každý závod svoje cedule. Navíc některá povodí se rozhodla dát cedule před každý jez, a tím jejich význam totálně devalvovalo.
To, jek třeba vypadá značení jezů na Horní Moravě a na Svitavě v Brně je vidět tady: http://www.uschovna.cz/zasilka... . Nafotil jsem stavy jezů při výměně vandaly zničených podkov v Brně.
Jinak již v roce 2011 jsem poslal prosbu o umístění linku na nebezpečné jezy na cca 100 půjčoven a cestovek. Většina z nich odpověděla, že t vítají a umístí na své stránky. Někde jsem to skutečně našel. Teď na 14.5. chystáme setkání s novináři na toto téma.
Ahoj Ešus

Odpovědět

Re: jak zvýšit povědomí o NJ?, Ešus , 30.04.2013 10:51:36
Ahoj Kmocháčku
celý problém cedulí u jezů je ten, že skoro každé povodí kromě Povodí Horní Morava a Dyje se bojí dát před jezy lebku se zkříženými hnáty,a protože jezy a pozemky okolo nich jsou většinou povodí, tak neodsouhlasí ceduli, která se jim nelíbí.Nakonec to dopadlo to tak, že v rámci Povodí si udělal každý závod svoje cedule. Navíc některá povodí se rozhodla dát cedule před každý jez, a tím jejich význam totálně devalvovalo.
To, jek třeba vypadá značení jezů na Horní Moravě a na Svitavě v Brně je vidět tady: http://www.uschovna.cz/zasilka... . Nafotil jsem stavy jezů při výměně vandaly zničených podkov v Brně.
Jinak již v roce 2011 jsem poslal prosbu o umístění linku na nebezpečné jezy na cca 100 půjčoven a cestovek. Většina z nich odpověděla, že t vítají a umístí na své stránky. Někde jsem to skutečně našel. Teď na 14.5. chystáme setkání s novináři na toto téma.
Ahoj Ešus

Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Petr, 30.04.2013 8:02:06
Jo, určitě ten jez patří do db. Za opatření má opravdu smysl jen cedule upozorňující na jez a na bezpečný výstup. Kdo má čas, zkuste to tam zadat, já k tomu doplním pak foto.

Odpovědět

Re: jak zvýšit povědomí o NJ?, Lubor, 29.04.2013 23:55:29
Máš pravdu. Já se snažím o mediální podporu u jedné důůůůůležité organizace, opakovaně, a nic.
Povodí - některá spolupracují, tady v Brně ti lidi jsou opravdu fajn, ale obecně z nás mají spíš strach, že je to vlastně na ně, že ty jezy tak blbě postavili a teď to musí řešit. Ale ten, kdo jde sjíždět jez, se nedívá na stránky Povodí.

Nejvíc by to měly řešit půjčovny. Letos rozdávají myslím 15000 Hydrospeciálů, tam jsem dal článeček, výtah z přehledu jezů, logo a linky, to by asi mělo být nejúčinnější, protože se to dostane do ruky správným lidem ve správnou chvíli.

Ještě tě něco napadá, Kmocháčku?

Dík

L.

Odpovědět

jak zvýšit povědomí o NJ?, Kmochacek, 29.04.2013 23:21:57
1. přidat na ceduli u jezu nějakou výmluvnou fotku převrhnuté lodě ve válci s titulkem NEPŘENESEŠ, ZAPLAVEŠ! (ZAHYNEŠ)

2. snažit se protlačit link na NJ na úřední weby. Ani jedno Povodí nemá ve svých "zajímavých odkazech" Nebezpečné jezy. Stejně tak u půjčoven, kempů,...

Odpovědět

Re: na Labi obdobně, Lubor, 29.04.2013 23:04:21
Jo, ten jez je nebezpečný svou konstrukcí, ale sjízdná voda a vodáci se tam vyskytují podle místních statistik průměrně 1x za rok. Je tedy nesmysl tam dávat nějaké podkovy, ale cedule by se hodila. No, já osobně bych ho do databáze dal, s tím, že návrh na zabezpečení bude jen ta cedule. Petr se jistě vyjádří, on to tam zná. L

Odpovědět

na Labi obdobně, Kmochacek, 29.04.2013 22:27:14
jez na r.km 239,7 Hořejší Vrchlabí zmíněný tu:
http://www.raft.cz/Clanek-Jak-...

Jez jsme přenesli a kousek popojeli. Pak k nám zezhora připlulo pádlo. Vracím se s ním zpět k jezu, pod ním je u břehu raft a 6 lidí se postupně naloďuje. Mávám na ně jejich pádlem, s obtížemi u mě zastavují, moc jim to nejde.

Vy jste ten jez jeli?
Jo, nevěděli jsme co nás čeká...

Přímo nad jezem bylo letos (nebo je pokaždé?) extrémně špatné zastavování, je za zatáčkou a silný proud žene přímo k němu, absolutně žádný volej. Tak pozor!

IMHO další adept do databáze NJ. Ale nechám na zvážení místních znalců.

Odpovědět

Re: Sakra..., Milan, 29.04.2013 17:40:48
Tak bohužel Smajlík http://www.zkracovatko.cz/yJXj...

Odpovědět

Sakra..., Twarůžek, 29.04.2013 14:27:46
http://hradec.idnes.cz/viktorc...

Odpovědět

Sobota 27.4., Mont, 29.04.2013 9:44:44
Ahoj. Na Úpě jsem byl v sobotu 27.4. Viděli jsme raft, který jel bez prohlížení jez u elektrárny v Havlovicích (28.6 ř.km). O pár set metrů jsme viděli jak se vyklopili na jezu u pily (28 ř.km). Někomu se něco stalo, protože po pár minutách přijela záchranka. Vesty tedy měli, ale asi si mysleli že když mají raft, nic se nemůže stát.
Armatura jezu v Úpici byla obnažená protože bylo sníženo hlavní těleso jezu a voda jde hlavně tam, nikoliv na šlajsna. S plasťáka to sjet šlo Smajlík

Odpovědět

Hmhm, Aleš K., 29.04.2013 8:34:42
Starej jsem dost, ale nektery veci asi nikdy nepochopim.

Odpovědět

sobota, Petr D., 28.04.2013 23:22:59
Byl jsem svědkem sobotního maléru. Přijel jsem k jezu, když už se ve válci motala samotná pálava. Přetáhl jsem svou loď a viděl, že 6 vodáků na raftu se vydalo znovu nad jez, aby ho sjeli v místech pálavy a vystřelili ji z podjezí. To se jim sice podařilo, ale raft zůstal ve válci bokem a ani 6 lidí v něm proti válci nic nezmohlo. To se celé odehrávalo těsně u levého břehu, takže z pravého břehu se tam házečkou nedalo dohodit. Pak 2 vodáci přejeli nad jezem na levý břeh, podali posádce jednu nebo dvě házečky a snažili se je vytáhnout po proudu, ale bylo to nad jejich síly. Skočil jsem do lodě, abych přejel pod jezem na druhou stranu a pomohl jim, ale než jsem přistál, přebrodili řeku jiní dva vodáci a pomohli tahat, ve čtyřech se raft podařilo vytáhnout. Kdyby tam spadnul někdo z toho raftu, mohlo to dopadnout hůř.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi