Práce , díky a poplatky, Ešus, psalek~jagacz.com, 19.10.2006 16:18Díky za pěknou akci a za dobrou trať.
Vaší práci si dovedu představit. Na Hameráku nás čekalo něco obdobného.
Co se týká lidí bez čísel , to je opravdu problém . jeho řešení je ale pouze ve slušnosti a ohleduplnosti lidí k sobě . Pokud se povede to že většina lidí v době závodu jede s čísly , tak potoky , jako je třeba Vavřinec , nejsou tak zacpané , jako když se tam nekontrolovatelně řítí dav lidí a mezi nimi se proplétají lidi , pro které je vlastně závod postaven . Jenže uzavřít trať , to je problém .
Za prvé to neuhlídáš, za druhé nevím , jak to jde z hlediska práva .
Takže asi jediná cesta je to , aby si víc lidí zakoupilo čísla , aby lidi bez čísel měli dostatek času jet mimo termín závodu , přesvědčit lidi , že se mají k sobě chovat tak, když už jedou bez čísel , jako by právě oni číslo měli. Prostě pokud se vydám na trať v době závodu , tak musím respektovat , že člověk s číslem má absolutní přednost.
Člověk bez čísla musí umět zastavit na dané trati a dát lidem s čísly přednost . Pokud to neumí , tak by měl jet mimo závod .
Před Hamerákem jsme tohle rozesílali i v propozicích a slušně jsme požádali dopisem cca 70 cestovek a půjčoven , aby svým klientům vysvětlili , proč to chceme a kdy se mohou svést mimo .
Většina z Vás , co tu reagujete , jste vodáci , kteří , pokud jedou bez čísla , mnou výše popsaná pravidla chování se mezi lidmi s čísly respektují a v podstatě nevadí.
Vadí tam lidi bez patřičných znalostí , kteří si myslí , že voda je jen pro ně . Většinou to jsou v současné době klienti cestovek a půjčoven , kteří nejsou v žádných oddílech , a to , že někomu zkazí závod , je jim jedno . Těmhle lidem je potřeba nabídnout možnost jet v jinou dobu a bez buzerace . Ty , co to nejsou ochotni respektovat a pochopit, je potřeba snažit se z vody v době závodu vytlačit ( Ty , co tam překáží!) , a ty co se nenechají přesvědčit asi vzít pádlem po helmě .
Třeba na Střele jsem se setkal s názorem , že vlastně za srážku banánu s lodí našich dětí , co jeli závod , že za to vlastně mohou děti , protože přeci tu branku mohli projet až za chvíli , poté co banánisti projedou , neboť oni si zaplatili za půjčení lodě a mohou jet , jak se jim zlíbí. Tím odpovídám i na diskuzi ohledně členství v oddílech , v ČSK VT atd . Jsem pro členství v oddílech , protože tam má šanci nováček , že se na vodě naučí jezdit a chovat , dávat záchranu a vážit si práce , spojené s organizací akce . Co se týká členství v ČSK VT - kritici z řad nečlenů , uvědomte si prosím , že valná většina akcí se dělá díky zastřešení a i díky dotacím od ČSK VT . Svaz tyhle peníze získává mimo jiné z příspěvků a z dotace od Sazky a z případných grantů .
Dotaci vám nikdo nedá bez členské základny .Troufám si říct , že bez organizace a bez dotací ze strany ČSK by těchto akcí bylo hodně málo.
Takže to je i moje troška do mlýna diskuze kolem členství a nečlenství. Čím míň bude mít svaz členů , tím míň bude peněz pro pořadatele akcí. Pak si dost oddílů rozmyslí , jestli věnovat čas a peníze s rizikem , že jim to nevrátí na dotacích, a v důsledku drahého polatku za splutí na vybraných penězích .
A nazývat se kvůli jiným názorům "soudruhu " , to mě zavání nedostatkem argumentů . To snad nemáme zapotřebí ( kromě opravdových "soudruhů").
Ahoj zase někdy na vodě
Ešus