Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Sokujici-zmena-Ceskych-drah.aspx?ID_clanku=534 edit=3
Půjčování lodí na řece Bóbr

Šokující změna Českých drah

Diskuse nad článkem
Vozova zasilka, Posejdon, 16.05.2005 9:37
Vzhledem k vyse cen, ktere si drahy uctovaly za prepravu lodi jako spesniny se od 200km a 7 lodi vyplati vozova zasilka. Pocet stanic, kde se da nalozit i slozit je daleko vyssi nez stanic, ktere prijimaji lode, je to bohuzel vsak o neco slozitjsi z logisticke stranky.
Objednavka vagonu 3 predem, nikdo vam nerekne, kdy to tam bude, jedine, o co se muzete oprit je narizeni vlady ze dne 22. listopadu 1999 o prepravnim radu pro verejnou drazni nakladni dopravu, kde se hovori u vozove zasilky o vypravni lhute 12 hodin a o prepravni lhute 24 hodin na zapocatych 200 km.
Je tu popsana i sankce za prekroceni prepravni lhuty, nicmene sankce neni nikterak motivujici, aby ji clovek vymahal.
Dalsi vec je, ze od doby, kdy byl vagon dopraven do pozadovane stanice, bezi lhuta 24 hodin na to, aby byl vylozen, jinak si drahy uctuji za kazdou dalsi hodinu cca 120 Kc bez dane...

PS: Do Vyssiho Brodu vam vagon jen tak neposlou, nejblizsi stanice jsou bud Lipno nebo Horni Dvoriste. V okoli Sazavi je tech moznosti daleko vic...

Odpovědět

CD a jejich zavazadlove sluzby, mowla, mowla~centrum.cz, 16.05.2005 10:08
Je to par let, kdy jsme se vraceli z letni "Vltavy" a chteli se jeste stavit v Praze na nejake vystave. Protoze jsme meli Palavu, zdalo se nam vcelku logicke, ze lod a batoh s jiz nepotrebnymi vecmi posleme z Ceskych Budejovic domu a jen s nejnutnejsimi potrebami v malem batuzku navstivime metropoli...
1. poslani dvou batohu nam trvalo cca 2 hodiny
2. bez moznosti pojisteni (bylo mi receno, ze zavazadla CD nepojistuje, ze se mam obratit na jakoukoli pobocku pojistovny - v sobotu odpoledne vynikajici rada)
No nic - Praha stala za to - jsme si rikali v nedeli vecer cestou domu.
Po prijezdu si jdeme pro zavazadla - a ona nikde...
Jak mi bylo hodnou pani v zavazadlove pokladne receno, maji podle Prepravniho radu na prepravu spesniny 72 hodin - ale - za kazdy "dopravni uzel" na trase +24 hodin dalsich...
A napocitala mi na trase C.Budejovice - Jihlava - Brno - Prerov - Hranice - Valasske Mezirici - 4 x 24 hodin, o ktere se doba muze prodlouzit - !!!podle!!! Prepravniho radu...
Navic mi nebyla schopna zjistit, kde zavazadla aktualne jsou a ani zajistit avizo po jejich doruceni (resp. avizo ano, ale postou a za dalsi poplatek - mnou nabizena alternativa, ze ji necham telefonni cislo a zaplatim hovor byla proste neprijatelna...).
Shrnu - zavazadla jsme posilali v sobotu v cca 15:00, batoh prisel ve stredu a lod ve ctvrtek - a to vramci Prepravniho radu (ktery jsem ovsem nedostal ani k nahlednuti).
O tom, v jakem stavu byly mokre veci v batohu se radeji sirit nebudu...
Proste - od te doby jakychkoli sluzeb CD vyuzivam pouze v pripade krajni nouze - a z dani - jak podotknul Petr, je "rad" platim dal a vic a vic...
:-(

Odpovědět

???, Martin, 16.05.2005 10:33
Netušil jsem, že v dnešní době tuto službu ještě někdo využíval. V každé vodácké půjčovně půjčují i vleky nebo nabízí dopravu lodí až k řece, nehledě na počet různých soukromých dopravců, kteří k řece dovezou nejen lodě, ale i lidi a za týden si pro ně zas přijedou...

Odpovědět

|_Re: využití služby, Čenda, racek1~seznam.cz, 16.05.2005 11:11
no, využíval - pár zoufalců se určitě našlo, ale celá přeprava malých zásilek (cestovní zavazadla a spěšniny, do kterých patřily i lodě) byla využívaná tak málo (nebo nárazově), že jsem se divil, že to ČD ještě udržují. To by každý normální podnik zrušil už dávno, u ČD to prvděpodobně držely jako teplá místa pro zasloužilé odboráře.
Jinak podle výkladu některých zaměstnanců ČD je možné poslat loď prostřednictvím "úschovy během přepravy" - ale podle některých to možné není*. V předpise je to definováno jako "jízdní kola a ostatní snadno přenosné předměty," což bohužel nechává příliš volnosti na průvodčím, jestli uzná loď za snadno přenosnou. A taky záleží na tom, jestli je tam místo. Může tam být plno kol nebo vagón s malým zavazadlovým prostorem.
* v jednom vyjádření se dokonce pravilo, že "lodě není možné u ČD přepravovat žádným způsobem," což by teoreticky vylučovalo možnost vozit nafukovačku složenou v batohu. Evidentně to psal někdo, kdo nevěděl, která bije.

Odpovědět

není lehké říci ..., Čenda, racek1~seznam.cz, 16.05.2005 11:22
... jak to vlastně je. Silnější povahy si mohou přečíst na adrese http://www.cdrail.cz/scripts/f... celou debatu a dozvědí se, že lodě se vlakem přepravovat dají i nedají, a záleží pravděpodobně zejména na náladě příslušného konduktéra.

Odpovědět

světlá vyjímka, Pavel, green.tadpole~seznam.cz, 16.05.2005 11:36
Přestože mi slavné čské dráhy lezou krkem, a zkušenosti mám s nimi víceméně negativní, je jedno železniční spojení, kde doprava lodí funguje bezvadně : Stvořidla - Smrčná na Sázavě. Kdykoliv vám loď vezmou ( tedy, samozřejmě to, co si vlastnoručně narvete do malého motoráčku )Jak jistá milá paní průvodčí poznamenala "nebejt vodáků, tak tady nikdo nejezdí ". Ještě ten slavnej socanskej ansámbl na ředitelství drah napadne párkrát něco podobnýho, a vlakem budou jezdit jen železničáři. Podle hesla - vyhni se klientovi stůj co stůj

Odpovědět

jen s kraťasem, Fikus, 16.05.2005 14:19
taky sem netušil že dneska eště někdo posílá lodě vlakem, když neni vlastní auto tak se dá bezproblémů domluvit převoz prakticky v každé půjčovně, vlak je dobrej tak akorát když se chce někdo vyvézt rychle nahoru např. na Čerťákách, nebo na Stvořidlech či z Pikovic do Krhanic Posázavskym pacifikem - je však třeba vzít rodeovku pod paží jak aktovku a usadit se nenápadně v kupé :), s kánoí to asi nepude

Odpovědět

|_Re: jen s kraťasem, mowla, mowla~centrum.cz, 16.05.2005 14:36
Uprimne receno - taky pro prepravu lodi pouzivam spise auta (a mam pro to logicke a negativnimi zkusenostmi s CD podeprene duvody) - ale predstav si treba skolni vylet, partu "cundraku" (odsud-tam, civilizaci pokud mozno nevidno) - jak ti to maji delat???
BTW - kazdy, kdo v tomto state produkuje nejaky zisk (vcetne zamestnancu), doplaci (krome vyuziteho jizdneho) cca 1200-1500 ze "svych" dani na provoz CD - bez jakekoli verejne prospesne protihodnoty...
Rad budu prispivat na skolni vylety i vylety cundraku - ale hazet prachy do "cerne diry CD" - v podstate pouze pro uspokojeni draznich odboru??? - veeeelmi nerad.... - ale musim, mam "statni prislusnost" CR...

Odpovědět

|_Re: jen s kraťasem, Honza, 16.05.2005 15:14
Presne tak. A nejhorsi je kdyz se najde nekdo kdo by mel snahu system zmenit, tak odborari vsechno zazdej :(

a jak psal Cenda : " pár zoufalců se určitě našlo, ale celá přeprava malých zásilek (cestovní zavazadla a spěšniny, do kterých patřily i lodě) byla využívaná tak málo (nebo nárazově), že jsem se divil, že to ČD ještě udržují."

Naopak si myslim ze by se preprava malych zasilek mela zachovat a navic by se mela zmenit aby byla funkcni a pouzitelna.

Odpovědět

|_Re: jen s kraťasem, kavol, 20.05.2005 17:16
"Naopak si myslim ze by se preprava malych zasilek mela zachovat a navic by se mela zmenit aby byla funkcni a pouzitelna."

- přesně tak; problém není v tom, že by to mělo zájem používat jenom "pár zoufalců", ale že to (ne)fungovalo takovým způsobem, že si člověk raději našel jinou alternativu, mnohdy složitější, ale spolehlivější

kdysi zamlada při návratu z Berounky jsme měli problém poslat lodě zpět z Berouna kvůli váhovému limitu - si představte, dojedete řeku a dráhy vám najednou řeknou, že vám jednu z lodí domů nedovezou, tož to pro ní máte poslat extra auto a ještě navíc otravovat s tím rodiče (nikdo z party tehdy ještě neměl řidičák) nebo co??? (naštěstí paní u váhy přimhouřila oči - a to ještě chudák nevěděla, že se nám podařilo váhu o trochu nadlehčovat ;-)

nebo když jsme jeli Otavu - svoji loď jsem si vezl autem, druhá se posílala dráhou z Liberce; když tam ani druhý den nebyla, musel jsem pro ni dojet do Plzně (neboť z Plzně do Sušice se prý odesílalo jen jednou týdně) - ale reklamovat to, že překročili limit na dobu dopravy, jsme nemohli, protože to bychom museli počkat v Sušici, až loď dorazí, a pak teprve žádat penále za příslušný počet dní zpoždění ... snad nenutno říkat, že toto byl poslední pokus dopravovat lodě po železnici ...

musím říci, že ochota obyčejných železničářů byla (zmíněná paní u váhy v Berouně, v Sušici nám po chvíli snažení zjistili, kde ta loď vázne ...), ale z hlediska organisačního je to úplně v háji :-(

když mi na trati, co bych normálně použil, zruší rychlíky a ponechají EC/IC s příplatkem vyšším, než kolik vyjde už tak nekonkurenceschopné jízdné, tak je jasné, že zvolím bus nebo vlastní auto, a stejně tak je to i s těma loděma - lidé by to používali, kdyby ČD nedělaly vše pro to, aby tu službu znepoužitelnily ... pak je jasné, že zákazníků ubývá, služba se přestane vyplácet, zdraží se, tím odpadnou poslední vytrvalci a služba se může vesele zrušit ...

jenže management nemá zájem dělat z ČD dlouhodobě fungující podnik, jde jim o maximalizaci okamžitého zisku, který vhodným tunelem přelijou do vlastní kapsy, a po nich potopa ... viz třeba kauza nádraží v Brně - jakýkoliv odborník na dopravní problematiku řekne, že přesun je blbost; taktéž že referendum mezi obyvateli Brna bez přihlédnutí k dojíždějícím nemá žádnou vypovídací hodnotu (nehledě na to, že výsledek čtyři pětiny účastníků proti označit za "občané jsou pro" jenom proto, že se jich dostavilo méně, než aby bylo referendum závazné, je donebevolající lumpárna)

ufff, to jsem se zas vykecal - sorry :-)

Odpovědět

Zatim jsem nemel problem, Orlik, martin~vscht.cz, 16.05.2005 17:22
Tahl jsem ssebou kajak z Prahy do Ostravy a zpatky, zadny drobecek, poctivych 2.50m, proste jsem s tim nadrzo prisel k vlaku, zabouchal na pruvodci ve vagonu uschova behem prepravy, ta vykulila bulvy, zinkasovala 20 kacek a prevezla lod. Totez i zpatky.
Vyhoda byla, ze jsem jel prakticky z konecne na konecnou, takze bylo vzdy volno. Jestli bych se tam s tim nacpal treba i nekde v Pardubicich, to netusim.
Rovnez jsem nemel problemy prevazet tu stvuru v tramvaji, tam jsem se s tim choval jak s kocarkem, dokonce ani v metru. Tam je problem, ze to je delsi, nez je metro sirsi, takze jsem zabral celou plosinku. Cili to chce jezdit vyrazne mimo jakekoli dopravni spicky, coz se stejne vetsinou stava, sobota rano je v metru jak vymeteno. Cili da se i bez auta, je s tim vetsi sranda, ale obcas trosku obavy, zda me nevyhodi z prepravy.

Martin

Odpovědět

Oficialni odpoved CD, mowla, mowla~centrum.cz, 23.05.2005 9:29
Tak - toto mi odpovedel tiskovy mluvci CD - prvni veta (jen pro info) je reakci na to, ze jsem mail posilal 2x, podruhe s "rypnutim", ze nemam odpoved...


Vážený pane,
Váš dotazu si pamatuji a odpovídal jsem na něj. České dráhy již několik
měsíců sportovní plavidla jako spěšninu nepřepravují. Tato služba byla
zrušena v uplynulém roce pro malý zájem zákazníků. Speciální loďovlak
z Českých Budějovic do Vyššího Brodu byl pro nezájem zákazníků zrušen již o
rok dříve. Pokud chcete přepravovat lodě, pak se musíte obrátit na ČD cargo
a přepravit je jako obvyklou zakázku v nákladní dopravě:
http://www.cdcargo.cz/cdcargo/...
S pozdravem
Petr Šťáhlavský
tisk. odd. ČD, a.s.

Odpovědět

|_Re: Oficialni odpoved CD, Michal, 02.06.2005 23:50
Není pravda, že je třeba se obrátit na ČD Cargo. Jak již bylo napsáno, lodě lze přepravovat ve vlacích osobní dopravy formou úschovy během přepravy, tj. ve služebním voze nebo služebním oddíle. Problémem je nedostatečná velikost některých služebních oddílů (motoráčky) a zatím nemožnost rezervace. Např. rychlík z Prahy do jižních Čech v létě v atraktivním čase obvykle zaplní cyklisté a s lodí máte smůlu. Občas i někteří cyklisté s kolem. ČD teď zavádí pro vybrané vlaky možnost rezervace místa na kolo, při vhodném tlaku ze strany vodáků by se totéž mohlo časem podařit i u lodí.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.