Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Prihody-z-Ploucnice.aspx?ID_clanku=62 edit=3

Příhody z Ploučnice

Pěkný článek,, sedlonka, d.sedlackova~sh.cvut.cz, 03.01.2001 0:00
Pěkný článek, velice jsem se pobavila. Mé zážitky jsou podobné. Každý rok v červnu se účastním závodu Mimoňské pádlo, jehož jednou disciplínou je závod na kánoích z Mimoně do Hradčan. Tuto řeku už jsem jela mnohokrát a až letos se nám poprvé podařilo na řece zabloudit, čili netrefit hlavní koryto. Koryto se zdálo býti širší než to hlavní, ale postupně se zůžilo na tolik, že se ztratilo v kopřivách, padlých stromech a vrbičkách.Nám nezbývalo nic, než se vydat na pěší túru s kanoí místní přírodou. Naštěstí to netrvalo moc dlouho a my se octli opět v hlavním korytě. Proto až uvidíte rozdvojení toku, kde přes levou odbočku je padlý strom, nesnažte se ho překonat a jeďte VPRAVO!

|_Re: Pěkný článek,, mrk, mhavlena~seznam.cz, 23.09.2002 11:46
Na www.reky.cz jsem narazil díky svému příteli Mácovi. Jsme Mostecké sdružení vodáků " VODÁK" a chystáme se na jaře na Ploučnici. Musím sdělit, že je příjemné si přečíst " dopředu " pár informací o řece Ploučnici, odkud - kam, co čekat atd. Mám sice rozporuplné pocity, ale jelikož se řídím zásadou " VŠUDE DOBŘE, TAK CO DOMA", tak to asi zkusíme. Když je dobrá parta, tak je i při menších potížích prča a snese se to v pohodě. My si navzájem pomůžeme, sjedeme co sjet dá, oprášíme pádla od prachu, očistíme od trav a jedeme dál. Pak Vám napíšeme, jaké to bylo. Pokud má někdo doporučení, kdy v KVĚTNU 2003 vyrazit, dejte vědět. Jedeme víkend s tím, že vyrazíme v pátek po o a v neděli zpět.

Ahoj všem vodákům

mrk

Ploučnice je super, Michal Havelka, Michalhavelka~post.cz, 19.01.2001 0:00
Ploučnice je super řeka, pravda trochu zarostlá, ale určitě méně než Stará řeka na Lužnici. Každoročně se zúčastňuji akce Mimoňské pádlo a tato řeka stojí za to, občas si jí sjedeme i jindy. Vřele doporučuji, je to trochu jiné díky meandrům, než většina jiných řek ale proto to stojí za to
Michal

, jegoric, jan.gregora~atlas.cz, 26.01.2001 0:00
Ahooooj!
Doporučuju vyplout od hostince "Kaja" v Zákupech-Božíkově po Svitávce a u Brenné se vlít do Ploučnice. Ta hospoda za to stojí. Svitávka=Zelené peklo se vším všudy, ale zaro si vychutnáte následnou plavbu po Ploučnici via Žizníkov a Česká Lípa. Nejlepším obdobím je patrně podzim (jeli jsme na sv. Václava), kdy vegetace nejvíce bují. Otevřené lodě se zpravidla vylévají, my jsme vysypávali (listí, větve, háčky apod.)
Dobrou vodu! Jegorič

Tento článek ve mne, blikblik, blik.blik~worldonline.cz, 07.03.2001 0:00
Tento článek ve mne vyvoval tuto reakci:
hurá na Ploučnici.A ještě letos.Myslím to vážně. Dík za báječný popis řeky.

Jsem ráda, že jsem, Lucik, 18.07.2001 0:00
Jsem ráda, že jsem si mohla všechny Vaše zážitky přečíst. Můj kamarád by jel rád Ploučnici na podzim tento rok ( jenom o víkendu ). Ještě nevím, jak do této akce bude zapálený zbytek naší party.Jak to tak čtu, tak si místo oblečení vezmu do krosny motorovou pilu. Až přijedeme, napíšu naše zážitky.

|_Re: Jsem ráda, že jsem, Ropak, Ropaak~email.cz, 06.05.2002 12:50
Na Ploucnici se chystam prave zitra, tak doufam ze prispeju nejakym zazitkem.

Super, Pachcus, husekt~fel.cvut.cz, 06.12.2001 12:15
Na Ploucnici se jiz chystam delsi dobu a co me nejvice tesi je to,ze ji nenabizi zadna CK!

Ploučnice je super, Radek Smejkal, wolfrcik~quick.cz, 23.06.2003 9:35
Ploučnice je perfektní říčka, která sice není nijak rychlá či divoká, ale je pořád dost svižná, aby to nenudilo. A kdo by se dokázal nudit, když co 10m je zatáčka. Je to perfektní cvičiště pro háčky i kormidelníky. Po chvíli zjistíte, že pokud se Váš háček nenaučí správně přitahovat, tak vezmete každej druhej břeh (nebo spíš padlej strom u břehu). Taky kotrčník se brzo naučí, že si musí dát pozor jak najíždí k podjetí stromu a hlavně se musí naučit věřit háčkovi...jinak to bolí...a škrábe...a je to FUJ. Na Ploučnici je totiž nebývale velká koncentrace dost velkejch a hnusnejch pavouků (sice po mém průjezdu dost prořídla ... k smrti je nenávidím...jejich smrti!)

Jeli jsme ji od Stráže pod Ralskem, kde je nebývale drahej kemp (2 auta, stan vždy pro 2 osoby, 8 lidí --> vyšlo to na 70/osobu)

Pak jsme přenocovali kousek od Mimoně (z Mimoně jsme jeli na Doksy a tábořiště je u mostu). Setkali jsme se tam s domorodcem, který nás upozornil, že tam stále působí antivodácká mafie. Stačí nechat tam na okamžik cokoli nehlídaného a je to pryč. Jinak táboření je zdarma. Je to neoficiální místo. Kdyžtak v Mimoni je večerka.
Druhý den jsme dojeli k Brenný, kde opět u mostu je možný výlez i táboření.
Na celém tomto úseku je minimálně 31 potopených pneumatik, stovky padlých stromů (některé opavučinované housenkama ... fakt hnus), kolem stovky zatáček a 2 jezy. Jeden na konci skalního tunelu (hezkej skok. Jet to rovně a pořádně zaklonit) a druhej tam kde jsme skončili. Uprostřed je kamínek. Jet trochu vpravo. Ale začátečníci klid. Je to pohodička.

nadherna Ploucnice, Honza, cadcam~quick.cz, 07.08.2003 20:52
Ahoj ve spolek. :o)

Byl jsem poprve v zivote na vode a jsem moc
rad,ze to byla prave Ploucnice.
Je opravdu nadherna i se vsemi jiz popisovanymi prekazkami. Jeli jsme na zacatku
srpna po dlouhotrvajicim suchu,takze jsme v
klidu podjeli vsechny lavky a zaroven jsme jen jednou prenaseli. Trasa zacinala v Novinach pod Ralskem projetim prurvy a koncila v Ziznikove. Prvni dojmy byly vselijake(nic-moc cistota vody + nejruznejsi
harampadi v rece-pneumatiky,lednicka,kbeliky,
mraky plastovych lahvi a dalsich neidentifikovatelnych predmetu),ale jak jsme
pokracovali dal,tak to bylo stale lepsi(cim
vic jsme se vzdalovali Mimoni). Vyjimku tvorila uz jen kafilerka,ktera ale nezapachala ani zdaleka tak hrozne,nez jake jsme o ni meli reference. Ovsem pri vjezdu do
docasne chraneneho pasma uz to byla pohadka.
Bahno se zmenilo v pisek,voda byla krasne cista a taky tepla,nedherna okolni priroda,
nadherne pocasi,.....
Prespavali jsme mezi Mimoni a kafilerkou a
druhy den v Brenne. "Jez" v Brenne je naprosto v pohode-staci do nej najet lehce
zprava a voda uz vas krasne provede,je
taky vybornej na koupani.
Vrbickove useky jsou misty opravdu huste a uzke (akorat na kanoi) a pod vodou ciha hodne
vetvi a vselijakych nastrah. Na par odbocek
jsme narazili,ale nastesti jsme volili vzdy spravne i diky smerovym sipkam.
Ploucnice byla opravdu velkym zazitkem a urcite se na ni vydame znovu-je nadherna.
Mejte se fajn a preji mnoho krasnych zazitku
pri zdolavani Ploucnice. H :o)

Ploučnice v květnu, PetrK, kasik.petr~seznam.cz, 24.05.2004 10:18
Ahoj vsichni,
gratuluju, ze si ctete reference o Ploucnici nez na ni vyrazite, protoze jinak byste mohli byt hodne prekvapeni. My jeli usek Hradcany (most) - Brenna (most za jezem). Reka pod mostem v Hradcanech mate, protoze je siroka a rovna. Ale odhaduju, ze tohle je nejdelsi rovny usek a taky jedno z nejsirsich mist.
Kdyz jsme jeli, bylo tady na strankach na vodoctu pro horni tok misto 25 cm jen 21 (prutok 33m3/s) a svitila cervena, ale podle me bylo vody tak akorat. Na Ploucnici je totiz lepsi min vody nez vic, protoze je tak vetsi sance vejit se do krovi a pod stromy a lavky, ktere cihaji za kazdou zatackou. I pri tomto stavu jsme ale dve klady prenaseli a na mrak dalsich lehali na dno lodi, pripadne jeden po druhem z lodi prelezali.
Pocitam, ze pri vyssim stavu vody se nelze necvaknout, protoze stihat se vyhnout vsem nastraham je v proudu holy nesmysl.
Nejvetsi zazitek: v meandrech na siroke louce (styl od lesa k lesu a zase zpatky) jsme tak trochu zavodili. Druhou posadku jsme snadno predhonili, kdyz jsme s Bohousem vylezli na breh a zkratili si cestu 30 m po brehu, cimz jsme si usetrili asi 300 m. meandru. Petr s Honzou neverili:-)
Jezik v Brenne chce opravdu jet napravo, ne stredem, jak mi radila z brehu Misa (pozdeji priznala, ze to predtim nevidela). Uprostred jsou na konci dva sutry presne tak daleko od sebe, aby se mezi ne nevesla lod.
Jinak vsechna ostatni kriticka mista jsou kupodivu presne na lod siroka.
Jeste je zajimavy jeden vyvrat, kde se svalil do reky strom i s kusem brehu a objizdi se to za korenama. Taky misto siroky presne na lod, ale kdyz hacek neodlomi, zapichne se lod naproti do brehu (jsou tam slusny diry).
Na Ploucnici se pri rozumnym stavu vody neni ceho bat, ani kormorani a ovadi tam nebyli.
Jediny co muze nastat, je demoralizace nekterych clenu, protoze jak rikal kluk z pujcovny, reka nikoho nenecha chladnym, bud se desne libi, nebo desne nevyhovuje. Toho jsme byli castecne svedky u party, se kterou jsme se vzajemne predjizdeli (na vybranych, dostatecne sirokych mistech). U nas prevladlo nadseni.
Ahoj!

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)

Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi