Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Jak-priplout-do-Ceska.aspx?ID_clanku=2120 edit=3

Jak připlout do Česka

Diskuse nad článkem
Wondren a Lainsitz, Kuba Turek, 12.08.2019 11:05
Wondreb se běžně jezdí v Německu, ale je poněkud nepříjemné se dostat do Čech (tedy spíš do Egerlandu než do Čech), protože tam je řeka mělká, meandrovitá, zarostlá a nejsou tam jezy, které by ji nadržely. www.horydoly.cz/vodaci/bavorsk...

Lainsitz je jeden z mých nejsilnějších vodáckých zážitků. Dá se projet za střední vody od Alt Weitra (Staré Vitorazi) do Krabonoše, ale musíš se připravit na zarostlost velmi vysokého stupně. Místy nebudeš vědět, kudy vlastně pluješ. www.horydoly.cz/vodaci/vodacke...

A propos: Jak vážně berou Němci zákaz plavby na Egeru v rezervaci? Dá se to, nebo opravdu ne?

Odpovědět

Eger a Laisnitz, Eki, 12.08.2019 11:33
Ahoj a dík za upřesnění. Eger jsem jel loni v květnu a nasedali jsme až u Koenigsmuehle (odkud je i ta fotka), tzn. pár km pod rezervací, vejš nebylo dost vody. Dá se asi cokoli, ale pokud to jde, mám snahu ty zákazy dodržovat, viz ta smutná Studená Vltava.

Odpovědět

Eger, Kuba Turek, 12.08.2019 11:55
Díky.

Odpovědět

|_Re: Eger, Eki, 12.08.2019 17:02
Eště jsem vyhrabal německou vodáckou mapu Wassersport-Wanderkarte č.4 z roku 2008 a tam se uvádí, že úsek Ohře Hendhammer - Koenigsmuehle se nesmí jezdit od 1.2 do 30.6. Takže mimo tohle období by to mohlo jít splout, pokud toto pořád platí. Uznávám, že chytit dost vody bude náročný.

Odpovědět

..., HH, 12.08.2019 13:37
Nevím, jestli opravdu někomu stálo v minulosti za to vyřizovat si povolení na splutí Piotrówky, jak popisovaly kilometráže ze 70.let. Jistou pochybnost o tom mám, protože je sjízdná jen nárazově a než by někdo stihnul v té době získat patřičný ferman, byla by nejspíš voda pryč. Ale nelze to vyloučit. Po vstupu do Schengenu, kdy se již nebylo třeba něčím takovým vůbec zdržovat, jsme ji jako první sjeli ve dvou s někdejší nadšenou přispěvatelkou tohoto serveru Katie. Myslím, že o tom tady byl její článek, teď jem ho ale u popisu Petrůvky nenašel. Na polské straně jsme nejeli úsek dlouhý, ale nebylo ani čeho litovat. Koryto bylo zcela napřímené a břehy holé, porostlé jen křídlatkou a podobným neřádem. Nuda a šeď.
Na české straně potom nekonečné meandry, ale aspoň to bylo pestřejší a ne taková nuda jak u bratrů Poláků. Jediné dva jezy byly taky na jejich straně (první v Zebrzydowicích na startu byl rozbitý a průjezdný vpravo, je to ale pěkných pár let zpět, druhý níž pod Zebrzydowicemi byl kolmý stupeň s hodně nepříjemným vývarem). Shodou okolností jsem byl u Petrůvky před necelými čtrnácti dny, vypadalo to v tom místě, že koryto není o nic víc zanesené a zapadané, než když jsme to jeli. Kdo chce zářez na pažbě, může ho mít - ale z mého pohledu to není tok, na který bych se toužil vracet.
Doplnil bych Tvůj výčet o Olzu-Olši, která k nám přitéká z Polska, kde má slušně velké povodí, aby nabrala trochu síly. Léta jsem se tam chystal, ale nikdy na to nedošlo. Mám holt okolo řadu jiných atraktivních cílů, kterým pokaždé dám přednost. Ta polská část vypadala trošku fádně - neviděli jsme s kamarádem při prohlídce za sucha ze břehu všechno, ale hodnotili jsme ji jako WW I, max.I-II. Když to bude sjízdné, bude pravděpodobně sjízdná i Lomňanka (její první významný přítok na našem území) - a to je přece jen jinačí kafe.
Vlastně k nám teče od každého z našich sousedů aspoň něco, jen od bratrů Slováků prd.

Odpovědět

Z Polska do Čech, Guma, 12.08.2019 13:37
Ahoj Eki,
díky za článek. Je to krásná představa připlout do Čech.:)
Ty polské řeky bych si rád dal taky. Tak třeba je splujeme někdy spolu.
Měj se
Guma

Odpovědět

|_Re: Z Polska do Čech, Eki, 12.08.2019 14:24
Bezva Smajlík

Odpovědět

|_Re: Z Rakous do Čech, Vojta, 12.08.2019 17:19
No jeli jsme Dračici z Rakous (myslím Gopprechts) do Klikova, docela dobrý, občas zapadaný. V podstatě se dá vplout i po Malši, jen tam na tom vršku chytit vodu. Ono by se toho pár ještě našlo....
V.

Odpovědět

|_Re: do Česka, Eki, 12.08.2019 17:46
Ahoj Vojto, dík za doplnění. Já se přiznám, že jsem schválně neuvedl všechny možnosti, aby článek nebyl moc suchopárný Smajlík . Taky třeba mám v plánu připlout do ČR po říčce Prudník/Prudnik, jel jsi to?

Odpovědět

|_Re: do Česka, Vojta, 13.08.2019 7:39
Nejel, no ono těch možností, kdyby byla voda a člověk ji stíhal by se asi našlo...na tý Dračici by to chtělo, aby ty stromy v peřejích za hranicí někdo prořezal (třeba se to už stalo, jeli jsme to někdy před 10 lety). Ta Malše v Rakousích není zas tak vrbičkárna, ale ten vršek docela pěknej prásk - viz : www.ktv-gars.at/kajak/2011.htm
Když si člověk najde web Evropské vodní cesty - tak jde leccos napříč světadílem (viz Štětina o řekách).
V.

Odpovědět

|_Re: Z Rakous do Čech, HH, 12.08.2019 19:03
Jel jsem ji kdysi zná naší straně z Františkova a stačilo mi to nejspíš na zbytek života. To byla vrbičkárna neskutečná, Vietkong hadra. Horní úsek z Rakous bych někdy zkusil.

Odpovědět

|_Re: Z Rakous do Čech, jozka, 13.08.2019 18:52
Ta Malse mne napadla taky, dvakrat jsem to zkusil z Dvoriste, dvakrat dosel do Rychnova pesky.

Odpovědět

Jižní Čechy, Písa, 12.08.2019 17:06
Ahoj, do Jižních Čech by šlo připlout i po Dračici a (speciálně pro vrbičkáře) po Malši. Smajlík

Odpovědět

Labe, Chobotnice, 12.08.2019 18:02
Já vim že je dosti toho mýho pruzení že se že člověk nemusí jen nechat unášet proudem, ale třeba tenhle člobrda završil svoji pouť doplutim z Hambůrku do Prahe. Smajlík www.kayakaroundeurope.com/

Odpovědět

|_Re: Labe, Vaclav, 12.08.2019 22:32
Chobotnice, to je krása bezstarostného mladi, které se opájí spoustou času a orlími křídly..

Odpovědět

Teplá a Studená Vltava, Mil, 13.08.2019 0:32
Kdysi asi v roce 65 jsme tábořili na soutoku Vltav a ty teploty byli docela znát a také tam tenkrát byl pro film postavený hrad.Mil

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HoP, 13.08.2019 0:49
Zavřít vás můžou, pustit vás musí... Smajlík Kdo četl někdy paměti ňákého Marcinka, zakladatele Seals 6, nechá doma nejen foťák a grafomanské sklony vše vykecat a prostě koná. Chce to jen slušnej team... Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HH, 13.08.2019 9:14
No a tohle teda opravdu nemám rád. Nejsem žádné zelené dítě Země, ale kdyby si každý jezdil na lodi, chodil pěšky, jezdil na kole, motorce nebo čtyřkolce kam ho napadne bez ohledu na přírodní ochranu území, tak by to všude za chvíli vypadalo jako v Karviné na haldě. Můžeme brblat, že někdy nám té regulace připadá nesmyslně moc, a že na ni doplácí spolu s mastňáky i ti slušní, ale probůh nedělejme z toho žádnou vodáckou Antifu.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Aleš N., 13.08.2019 20:26
Ani já to nemám rád, vnímám to jako obyčejné sobectví ve smyslu "já si ukrojím, kolik budu chtít, a vy ostatní jste mi ukradení..."

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Vaclav, 13.08.2019 23:18
Letos jsem sobecký vklouznul na Velkou Jizerskou louku, nemůžu za to, že je z polské strany normálně přístupná a u nás zapovězená. Mimochodem - Jizera z ní od Ruských křížů už byla též spluta, jen je diskutabilní, jestli ilegálně v české půli řeky nebo legálně v polské...

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Vaclav, 13.08.2019 23:24
Takže to je vlastně další možnost jak připlout do Čech, konkrétně do české půlky řeky..
Která je tam neskutečně nádherná a za velké vody parádně divoká. Článek je na Parlerovi.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Václav , 13.08.2019 23:36
Nicméně za mě jsou zákazy dobré, protože se do uvedených míst vypráví jen fajnšmekri, kteří o takové výpravě budou léta snít, dlouho a pečlivě ji plánovat a nakonec si tiše a pokorně vychutnávat tu nádheru stranou od konformniho davu. Přírodě neublíží, je jich tuze málo..zákazy pravověrným dobrodruhům a ochranářum umožňují mít divočinu chvíli jen pro sebe..

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, , 14.08.2019 0:07
Máš recht. Teď jsem byl na Moravě a na Hynkově jsem jel na drzo doleva místo do Mlýnského potoku. První strom asi 80 cm silný, 10 cm nad hladinou jsem ještě obešel, 1,5 m vysoký břeh, metr vysoké kopřivy, ale dostalo mě toto mapy.cz/turisticka?vlastni-bod...ý%20bod&uc=9nt5ExV3hi&ud=17°10%2750.655"E%2049°40%2725.407"N

Na takové výpravy je lepší jezdit na lehko. Někdy to dám.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Chobotnice, 14.08.2019 8:37
Tam si to ti kluci dost odpracovali vynáškou lodí. Nicméně můj bratr, který pracuje ve správě nejmenovaného národního parku na dotyčný video opáčil že to je "Slušnej zvedač ze židlí". No jak tu zaznělo, pokud někam takto, tak nebýt viděn. Je zajímavý, jak třeba na Šumavě, kde je zcela nekontrolovatelný množství turistů, který vstupujou mimo vyznačený stezky kde se nemá a kdovíco tam ještě tropěj stojí za to nemalýmu počtu ochranářů kontrolovat zda se někdo nechystá neslyšně vznášet po vodách jistý řeky, ledva naprší dosti. Čim víc lidí pochytaj, tim to podle mně bude stejný, ba možná i lepší. Šance že by to najednou z náhlýho nápadu otevřeli je prakticky nulová. Pokud bude vidět zájem - a to nemusí bejt jen dostavením se k příslušnýmu mostu s lodí a hydrem, ale i třeba korespondenčně, je ta šance na zlepšení lepší. Je to blbý, ale je to podle mně tak.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HoP, jan.pokorny~post.cz, 14.08.2019 0:30
Kucí kucí, modré okénko bobříka čestnosti pro včerejšek za pobouřenou reakci na můj plk máte už zaškrtnuté, takže teď věcně...
Používáte elektřinu a třídíte stopro všechen odpad, který vyprodukujete? A až máte doma vytříděno, jezdíte po světě a učíte třídit v Číně, Indii a jiných zemích, kde mají nějakou vodu nebo moře a odpad všeho druhu, který tam sunou, na háku totálně, což dopadne časem i na nás? Platíte do haléře podle zákona vše, co máte? Jezdíte autem? atd. atd.
Projděte si někdy nějaké vyjeté cesty od těžebních strojů lesáků v chráněnkách např. a koukejte na olejové skvrny na loužích v nich třeba...
Běžte se upřímně vycpat, když nemáte nadhled a reálný pohled na to, jakou škodu udělá z hlediska komplexního vodák (v počtu max pár ks) s vodou v genech a s úctou k přírodě, který si střihne jednou za život něco, co bylo cca deset tisíc let na pohodu sjízdné a jen v posledních letech se díky masovosti a nerespektu nejen k přírodě prostě zakázalo...
Protestujete proti zrůdnému grůpáči na Vltavě nebo Jizeře v posledních letech? Neslyšel jsem o Vás...
No tak... Smajlík
Zvlášť zarputilým se rád pověnuji mimo tuto diskuzi ať osobně nebo po mejlu, který je snadno dohledatelný...
Honza Pokorný


Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Václav, 14.08.2019 8:50
Zajímavé, jak některá témata aktivizují staré bardy tohoto webu - HoPa, HH, ještě tu chybí zmíněná Katie, Kmocháček, kde je jim konec.... Člověk už si příjde jak pamětník po několika generačních výměnách, co tu zažil. Jen Chobotnice zdá se být pevnou stálicí... Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Diskuze s podobným obsahem i pobouřením třeba HH už jsem tu též zažil ....Přřírodě je to naštěstí dost fuk a ochranáři mají jiné starosti, než chytat pár tichých bláznů (kromě tech vyhlášených šumavských) Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Klasik, 18.08.2019 21:50
"ochranáři mají jiné starosti, než chytat pár tichých bláznů" ... bohužel v tomto nemáš pravdu.

Jinak s tebou na 100% souhlasím.

Bohužel nepřítel neustále naslouchá (jistě i zde) a tak je lepší některá témata neotvírat, nebo hlavně řešení nenaznačovat jinak než konspiračně (F2F).

V současné době považuji za hodně důležité nechat si vlastní zdravou hlavu ohledně svého ovlivnění životního prostředí a konrolovat to vlastním svědomím. Trvalé studium je na místě. Ta úřední hlava již dávno zdravá není její studium je spíše ztráta času. Nepřipomíná vám to něco, co zde již bylo? Smajlík

Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Eki, 21.08.2019 11:42
Jo máte bohužel pravdu. Ochranáři tahají za delší konec. V tom smyslu mě napadá, že poslední roky se management chráněnejch území dost mění - nechrání se už les, ale naopak se provádějí disturbance (kácení, pastva), aby tam ten les či křoví nebylo a mohly růst jiné rostlinky a drobotina. Jako optimista doufám, že podobný kladný význam pro ochranu přírody nabyde časem i disturbance vodácká, což by následně umožnilo ty Studené Vltavy, Křemelné, Řasnice, Hřenské Kamenice ap. splouvat. Zatím utopie Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HH, 21.08.2019 14:03
Disturbance je jev - jako taková nastává jako důsledek něčeho, ale neprovádí se. To jen jako drobná poznámka k těm odborným termitům.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Eki, 21.08.2019 14:43
OK, uznávám, nejsem na to odborník. Ovšem výsledek managementu a disturbance může být obdobný... Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 14.08.2019 9:20
Souhlasím s Hopem. Samotář dobrodruh ohleduplný k přírodě ji nezničí, ikdyž se bude plavit kdoví kde. (Ale chápu, že zákaz je tam kvůli masovému turismu, který by to místo zlikvidovat dokázal.) Takže zákaz nechť platí a dobrodruzi nechť zanechávají jen digitální stopy :)
Guma

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HH, 14.08.2019 12:23
Drahý jmenovče, když si třeba i sjedeš Křemelnou, určitě Tě nepoběžím napráskat. Ale když budeš na internet psát, že je to OK, těžko mi můžeš upřít právo s Tebou nesouhlasit. I proto, že neexistuje žádná definice samotáře dobrodruha ani kvalifikační zkoušky. Ve své hlavě si jako dobrodruh může připadat i nejeden mamlas, co dvakrát sjel Vltavu z Vyšáku. Nepiš mu na internet, prosím, že dobrodruzi mohou - ve vlastním zájmu.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, , 14.08.2019 15:55
Tak dobrodruzi taky nemohou - to tu snad ani nepadlo, ale kdo se chce podělat z kdejakého zákazu tak určitě může. Úředník, který ho vymyslel není jakýsi nadčlověk s absolutní pravdou - jeden si vymyslí zákaz, jiného na jeho pozici by to ani nenapadlo. Některé motivuje k nejrůznějším zákazům možná jen dobrý pocit moci, nebo ekonomický zájem. Poučila mě veřejná debata o vytvoření CHKO v bývalém vojenském prostoru v Brdech - nikdy nevíš, že ti co prosadí nějaký zákaz měli skutečně pravdu. Prachy tečou všude.

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HoP, 14.08.2019 22:56
Ahoj Honzo,
upřesňuji - nepsal jsem, že je to OK. Václav to uhladil hezky a diplomaticky, trochu mne už zná a podle mne umí číst i mezi řádky.
Tebe si vážím díky Tvým vyváženým a obohacujícím článkům a je znát, že používáš i hlavu, což není rozhodně masová záležitost nejen mezi vodáky.
Mamlase neřeším, nehodlám je varovat ani chránit, dřív jsem to zkoušel, ale bez odezvy, tak jsem to škrtnul.
Také jsem nepsal ani o dobrodruzích...
Psal jsem o Seals 6. Což je podobný rozdíl jako mezi masovým vodákem a klientem půjčovny a třeba...třeba... Václavem! Smajlík Samozřejmě pouze ve výcviku, nikoliv v praxi, žijeme v období míru...
Závěrem k dobrodruhům - ať se tak chápe kdokoliv, už jen to, že by někoho po dvojím sjetí Vltavy z Vyšáku dolů napadlo vyrazit třeba na Křemelnou, Tebou zmiňovanou, není o dobrodruhovi, ale o vysazení psychofarmak nebo o potřebě jejich akutního nasazení... Smajlík
Užívej nejen vody, rád jsem Tě po letech zase četl Smajlík

Odpovědět

|_Re: Teplá a Studená Vltava, HH, 15.08.2019 0:38
Mír s Tebou, bratře. Howgh! Smajlík

Odpovědět

Teplá a Studená Vltava, Mil, augustova~raz-dva.cz, 15.08.2019 20:21
Když jsem četl vaše bouřlivá slova,tak jste si asi nevšimli že to bylo v roce 1965 to se na žádné zákazy ještě ani nepomyslelo.Mil

Odpovědět

Lužnice z Rakouska, Zbyněk, moravec.zbynek~volny.cz, 22.08.2019 13:07
Na velikonoce roku 1990 jsme projeli Lužnici z Rakouska do Čech, startovali jsme v obci Brühl a končili v Nové Vsi. Obnášelo to tenkrát horu úřadování a povolení, s podporou rakouského ambasadora to vyšlo. Byla to tehdy ohromná recese udělat prvosjezd na Lužnici. Máme zdokumentováno, jak v Gmündu podáváme z kánoí pasy a rakouský úředník nám je razítkuje.
Eger, o kterém se kolega také zmiňuje, nám nebyl povolen, kvůli tomu, že tam byl v Bavorsku režim přírodní rezervace a nesmělo se tam nic.

Odpovědět

|_Re: Lužnice z Rakouska, HH, 22.08.2019 18:36
To by byl hezký námět na článek, proč jsi o tom ještě nenapsal?

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour