Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Horni-Vah-a-nova-pratelska-MVE.aspx?ID_clanku=2002 edit=2

Horní Váh a nová přátelská MVE

Diskuse nad článkem
Re: Propust se semaforem, Eki, 13.05.2019 9:32:24
Ahoj, jel sem tu popisovanou propust na Váhu v Podtureni ve středu 8.5.2019, eště funguje a je dobrá. Vody tam na splutí nateklo dost. Pocitově člověk hupsá po dlouhých schodech, připomnělo mi (kratší) propust horního jezu v Lokti, kde to ale není ofiko povolené sjíždět. Jez je spíš menší betonová přehrada.
Mimochodem jsem jel v teď dubnu i tu propust před Budějicema a ten semafor tam nějak nefungoval - měch se nechtěl upustit Smajlík .

Odpovědět

Re: Propust se semaforem, Večerníček, 09.09.2018 20:22:06
Njn, sbírám/e zážitky nehledě na vzdálenost. Světelná propust v ČB je notoricky známá. Nesrovnatelná světelná propust v Podtureni je nová, ani ne rok v provozu, neokoukaná.
Diskuse na sociálních sítích jsou zavádějící. Diskuse face to face jsou smysluplnější, více k pochopení se. Raději bych zašel na to pivo.

Odpovědět

Re: Propust se semaforem, Eki, 09.09.2018 17:59:09
Ahoj, dneska jsem proplul taky jednu propust se semaforem, je to na Vltavě první jez pod Boršovam jménem Planá a kupodivu stále funguje na máchnutí pádlem. Interval mezi máchnutím pádlem u čidla a možností splutí je cca 6 minut. Takže kdo chce nemusí se pro zážitek stěhovat na Slovensko. Přeju všem příjemné pohrání Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Večerníček, 06.06.2018 22:14:37
???

Odpovědět

Re: Eště já..., Chobotnice, 01.06.2018 22:29:33
Vtipná je šlajsna na Sázavě v Sázavě. Kartáčovka a vtok do ní je o pár mm vejš než koruna jezu. Čili ikdyž přes jez voda jde do šlajsny skoro ne.

Odpovědět

Re: informace o MVE, Ivan, 01.06.2018 11:20:22
Na to ti může odpovědět pouze Jakub Helus .S námi vodáky se nechtěl o tom bavit Stavěla se při výstavbě nového jezu. Dokonce se pokusili o desku po které se mělo skákat dolu do válečku.. Ale o tom ti mohou vyprávět plzeňští vodáci kteří to skákali.Já jsem se k tomu nedostal,neboť tam bylo na desce málo vody a nebyl by to žádný požitek . Je tam také krásný rybí přechod,ale dole udělali zábrany ,aby nějaký nezodpovědný vodák ,tam nechtěl jezdit. Možná to mysleli se šupnou dobře,ale nevěděli co Berounka za velké vody dokáže. Jez byl zvýšen oproti bývalému o 35 cm.

Odpovědět

Re: informace o MVE, Kouďa, 01.06.2018 7:53:26
Ahoj. Jeden technickej, kdo stavěl v Berouně tu šupnu? Město, nebo to byl akce místních vodáků?

Odpovědět

Re: Jo, Karel ..., Kouďa, 01.06.2018 7:51:59
Ha, už i blbě čtu.. No jo, Marjánka. Tý nic jiného, než si nasadit koule, nezbývalo... neměla to lehký, ale kousla to.
jo jo, Karlíka v Německu vnímají jako velkého císaře Římsko-německé říše, u nás je to otec vlasti a velebený král. Co se mu nedá upřít, že byl liška podšitá a po něm svým způsobem i Zikmund. Smajlík

Odpovědět

Re: Jo, Karel ..., Klasik, 01.06.2018 2:43:57
Ne Kadlík, ale Marjánka měla koule na velká rozhodnutí.

PS: Ten Kadlík je třeba v Německu vzpomínán ve zcela jiném světle než u nás.

Odpovědět

Re: informace o MVE, Ivan, 31.05.2018 19:31:22
Jsem jeden z těch postižených co jezdili ve /mlejně/ Na Příkopě. U tohoto jezu jsem zažil první průrvu po pravé straně ,rozpad šlajsny ,která byla zatarasena larzeny, namotaný vodáky na koze, strávili jsme tam s kamarády hezkých pár chvil. Na hlavním jezu jsme trénovali skoky přes šlajsnu .V současné době je zahražená až nahoru ,tak když je trochu větší voda, tak to jde přes betonek. Bylo nám jasný, když stavěli šupnu, že jí velká voda odnese. Stalo se a ležela tam několik let. Moji kamarádi přestali jezdit na vodu, neboť jsou zavřené branky co vedou do náhonu . Naši malý vodáci , když chtějí trénovat , musí vzít lodě a odnést na hlavní řeku.Nový jez prospěl pouze veslařům neboť řeka nad jezem byla zanesená po povodni.. Naši radní plánují , že to rameno pod brankami splavní , postaví molo ,pro vodáky. Ale opomněli,že jsou tam dva jezy u kterých se odvádí voda do MVE. Třeba tam postaví i tu šupnu pro vodáky. Přeji vodákům v Plzni ,aby se jim kanál podařil i když tam mají lidi kteří se na tomto stavu v Berouně podíleli. Kolem vody a na vodě se pohybuji 60 let celoročně , několikrát do týdne. Snad nám ještě nezastaví Litavku MVE ,aby se dalo ještě někde jezdit.

Odpovědět

Re: Jo, Karel ..., Kouďa, 31.05.2018 17:43:05
No, zase si ho tolik neidealizuj. Ono bylo Karlika taky dost ;)
Hlavně to nestavěli kvůli vodakum ale na plaveni dreva. Aby kseft a dane frcely. Nicméně pro nás tam kde to dnes zustalo jen dobre.

Odpovědět

Re: informace o MVE, Škarohlíd, 31.05.2018 16:45:28
Jen lehce k těm aktivitám citovaného a trochu o tom jak to jde :
- Už je v Berouně opravena padlá šupna, co tam nejméně 10 let chybí?
- Playspot v Berouně Na Příkopě, navždy zavřen.
- Kolik hodin denně a za kolik teče Roudnice a kolik hodin a za kolik tekla před stavbou? Méďa Béďa mi chybí.
- Zvýšení hladiny vakem s plechem na jezu v Doudlevcích (móda posledních let nejen zde), které zvedlo hladinu až k posledním brankám slalomce pod Borskou. Ten jez býval k použití na blbnutí a byl použitelný i po opravě. Dnes téměř suchý.
- Trvale nesjízdný úsek kolem dlouhého náhonu pod jezem Hradiště na Úhlavě.
... prostě národ sobě. Děkuji, víc už nechci.

Odpovědět

Re: Jo, Karel ..., Klasik, 31.05.2018 16:20:44
To je slovo chlapa. Ta ženská měla fakt koule. Nejen v tomhle.

Odpovědět

Re: funčkní, Monte, 31.05.2018 11:40:09
Z diskuse vnímám, že to zase odnesli nevinní a nezúčastnění... Smajlík ( nemám rád nálepkování... Smajlík )

Odpovědět

Re: Eště já..., Vladimír, 31.05.2018 9:40:28
Vyjasnily se mi oči a na tváři roztáhl úsměv při představě, že EU všechny ty milý jardy dává místo do úřednických tlam do vodácky a ekologicky přívětivých projektů na řekách. No a fungovat by to mělo minimálně po dobu stanovené udržitelnosti projektu...nebo ne?

Odpovědět

Re: Eště já..., Tibor, 31.05.2018 7:34:10
Ale no tak, na Jizeře je přeci taky pěkná šlajsna se semaforem a samoobslužným provozem. Sice nefunguje .... ale to je i budoucnost té na Váhu Smajlík

Odpovědět

informace o MVE, Ivan, 31.05.2018 7:09:13
Myslím ,že nejlépe by mohl informovat o MVE vodák z Plzně Jakub Helus /Kubánec/ Reno Energie/,proč to někde jde udělat a někde ne .Roudnice nad Labem a nebo jez v Berouně kterých se firma .Teď se snaží ,aby se postavila slalomová trať na Kalikováku v Plzni. Podpořte ho, ať je alespoň další divoká voda. Petici má na hlavní straně v pravo.

Odpovědět

Re: Eště já..., Jizera zjara, třeba, 30.05.2018 22:18:20
Co naděláme... Podporujme Suché jezy, ať nějaká voda zůstává....Mně by se taková šlajsna líbila, lepší, než žádná. Otázka zní, kolik ta ptákovina stála Evropu miliónů a jakou bude mít životnost (znám projekty, které ji měly pár sezón, právě tak dlouho, aby zdůvodnily náklady). A další - to tam opravdu jezdí tolik vodáků, že byl důvod toto stavět? Nicméně - všechno lepší, než kartáčovny na Sázavě či jinde, nebo nesjízdná monstra, která navěky zgurvila třeba střední tok výše zmíněné Jizery.

Odpovědět

Re: funčkní, Večerníček, 30.05.2018 17:27:14
Pavle, už před lety jsem Tě lákal pojď na pivo. Odmítl jsi. Tak víš co, pojď na pivo, domluvíme nějakou společnou vodu.

Odpovědět

Re: funčkní, Kouďa, 30.05.2018 14:56:02
Proti slajsne nemám nic, nebyl jsem tam s nimi, jen o tom slysel. Už jsem to ohodnotil v první reakci. Bohužel Vah neznám, nevím jak to vypadalo normálně, ani po nasypani kamene (Meloun), ale současný stav hodnotím kladně. Smajlík
Druhou reakci myslim všeobecné. Před 15 roky jsem dělal ve Švýcarsku. Měli tam stavební boom a já si říkal kruci kam všude chtějí ty baráky a silnice ještě narvat. Všude byly auta a mraky lidi. Tady byl božské klid.
A už je to i tady. Pokrok se zastavit nedá to vím, ale nelíbí se my vysledky. Zvlášť když v případě ty slajsny je vidět že když se chce tak to líp jde. Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Eki, 30.05.2018 13:42:45
Ahoj Aleši,
óó, nikoli, byl jsem asi špatně pochopen. Nicméně děkuju za přání a přeju obdobně vše dobré.
Samotný článek mě potěšil a fotky řeky navnadily. Dík.

Odpovědět

Re: funčkní, Aleš N., 30.05.2018 13:05:51
Ahoj Eki, mrzí mě, pokud nemáš dostatek důvodů k radosti ze života, ale budeš-li chtít, zlepší se to Smajlík .

Odpovědět

Jo, Karel ..., Milan, 30.05.2018 10:25:58
Jo, vzpomínám, že sice Karel dal myslím r.1366 nařízení, že šířka propustí na řekách býti má alespoň 20 loktů (a jak bychom dnes za to mnohde byli rádi) ale poté, r.1776 císařovna Marie Terezie nařizuje všechny jezy na středním toku Vltavy protrhat za účelem plavby volnou řekou...

Odpovědět

Eště já..., Vladimír, 30.05.2018 10:22:20
Rozvoji (nepíšu pokroku) se neubráníš a jak to vidím já, rozhodovalo se ne o tom, zda tam bude přírodní řeka anebo vodní dílo, ale jaké vodní dílo to bude a jak bude vyhovovat (nejen) vodákům. A za mne palec nahoru.
Taky mi vadí, že sportovní přírodní řeku abys u nás pohledal, nota bene bez odpadků zachytaných na větvích a hord splouvačů, když něco náhodou pustí. Ale co naděláš? Naštěstí jsou i u nás kousky řek (bohužel spíš kousky), kde vodácká duše i ta melancholická pookřeje... Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Eki, 30.05.2018 9:01:24
Ahoj, myslím, že už jsem článek i reakce zúčastněných pochopil: Parta vodáků vyrazí na Slovensko. Hory, jarní příroda, tekoucí řeka, svoboda. Nebe bez mráčku. Náhle se po krátkém voleji objeví jez. A není obyčejný. Lze ho ovládat pomocí čudlíků, jako dveře v MHD. V dětinském nadšení parta zkouší, co jez dovede. Poslouchá je. Schůdky propustě radostně splují, je to zábavné. Krásný zážitek, vodácký rauš. Na zpáteční cestě do ČR vyvanou i poslední nepříjemné vzpomínky a vše se slije v ideál, který je v Česku také třeba zavést Smajlík .
Zúčastnění tak přehlédnou takové detaily, jako že byla stavbou nového jezu zničena další část těžce zkoušené řeky Váh, že v propusti bylo málo vody, že propust je funkční jen od dubna do října a při první poruše přestane fungovat Smajlík .
V obraně svého zážitku jsou někteří účastníci v následné diskuzi schopni prohlásit WW2 za volej, či stavbu jezů pro malé vodní elektrárny za naprosto nezbytnou Smajlík .
Zajímavá psychosonda. Tak zas někdy na vodě Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Večerníček, 29.05.2018 23:29:45
Z diskuse vnímám, že přátelská MVE spíše neexistuje. Chybí už jen příspěvek Střelce a wolejoffky.

Odpovědět

Re: funčkní, kavol, 29.05.2018 23:02:43
ale no tak, nech si ty řečnický otázky, který provokujou, aby nebyly brány jako řečnický :-)

staré jezy jednak nebývají tak vysoké, že by zadržovaly vodu nekolik kilometrů, a náhony se obvykle vrací hned pod nimi, takže nezpůsobují sucho na další stovky metrů

vpodstatě by se skoro dalo říci, že mnohde jsou i prospěšné, neboť řeku dělají splavnou celoročně v místech, kde by to jinak šlo jen pár dní jarního tání, aniž by tam bylo cokoli sportovně zajímavějšího než ten volej nad jezem (úsek do WW I- nebýt jezu)

druhak mívají sjízdné vorové propusti (pokud jsou opravdu staré, tak nějakým dekretem Karla IV. byla povinnost propusti stavět); i zahrazená se často aspoň dá skočit bokem

třeťak bývají šikmé bez většího vývařiště, takže když ne šlajsnou, buď se dají po tělese bez rizika zapíchnutí do smrtelného válce, anebo za sucha aspoň jednoduše skoníčkovat

čtvrťak, i když to nejde vzít přímo přes jez, nebývají obestavěny vysokou neschůdnou navigací a zkrášleny lomovým kamenem, takže přenášení je krátké a i laminát lze jednoduše vytáhnout/sešoupnout po trávě či bahýnku, bez rizika proděravění o ostrý šutr anebo nutnosti loď mezi těmi šutry nést a riskovat, že při špatném kroku člověk proděraví sebe

páťak, u starých jezů si nikdo nepamatuje, jak to vypadalo před stavbou jezu (fotky jsou až někdy od počátku minulého století), takže nemá kdo čeho litovat

a určitě by se ještě našlo ...

Odpovědět

Re: Propust, kavol, 29.05.2018 22:43:27
v Dobřichovicích je třeba správná dýlka a vyvážení lodi

Vydra od Noe na knop, s Orlicí jsme do toho nešli

- rozhodně bych to s tímto nesrovnával

a dle fotek na Seznamích mapách je tam jen žlutá tabulka "Zákaz vstupu na jez"

Odpovědět

Re: funčkní, kavol, 29.05.2018 22:36:07
za prvý, o tý elektrice je to s prominutím hloupost - i kdyby to tedy bylo několikanásobně (i když průmysl dost poklesl ...), tak proč se nedostavěl Temelín místo nesmyslů s MVE?

za druhý, souhlasím s Klasikem a částečně Večerníčkem ...

tohle je fakt potřeba rozdělit na dvě věci:

1) ať se navěky smaží v pekle, kdo chtěl a dopustil zničení dalšího pěknýho kusu řeky

2) chvalme věčnou chválou projektanta a všechny, kdo se aktivně podíleli na tom, že se to pro vodáky nez[Gallus]vilo úplně (nebo ne věčnou, ale dokud to vydrží v provozu)

Odpovědět

Re: funčkní, Večerníček, 29.05.2018 22:21:03
V ČR jsou jen samé voleje, některé jsou i rychlejší či s vlnkami (těch velice málo trojek a ještě méně čtyřek teče vesměs jen při upouštění či nikdy). Na divokou vodu musíš nejblíže do Alp.
A staré jezy vás vodáky neomezují?

Odpovědět

Re: funčkní, Eki, 29.05.2018 21:45:57
Já nechápu, proč ty zbraně? To lidi, co nejezdí MHD (já teda denně), nemůžou chtít splouvat něco jiného než voleje? Samozřejmě je lepší jez s propustí než bez, ale nové jezy (příkladem je Bílina) nás vodáky prostě omezují.
Spotřeba elektřiny byla v roce 1975 asi 4 tisíce kWh na obyvatele a dneska je asi 6 tisíc, což není několikanásobně. Elektřiny se v malých vodních elektrárnách vyrobí zanedbatelný zlomek procenta Smajlík .

Odpovědět

Re: Propust, Eki, 29.05.2018 21:18:49
V Dobřichovicích zákaz byl minimálně v kilometráži, asi se to časem nějak promlčelo. V Lokti jsem měl na mysli horní jez bez regulérní propusti.

Odpovědět

Re: funčkní, rkoudy, 29.05.2018 20:54:19
Není to tak dávno asi 30 let. V každé domácnosti max televize , chladnička. Mamča chodila a peskovala nás za to že jsme nezhasli. V 10 nebo 11 večer se venku zhaslo veřejné osvětlení, ve fabrikách se o svačinách a obědech také vypínala světla. Dnes je spotřeba elektřiny několikanásobná. Chtěj zde zmiňovaní zpět řeky do koryt ? Já taky ale v tom případě měli Slováci postavit spalovnu na Tatranské dřevo a vyrábět elektřinu takto. Kolik z vás co chcete řeky ve starém jezdíte do práce sockou nebo na koni jako to bylo dříve a kolik z vás jezdí na vodu vlakem po té co odtáhnete keňu na vlakáč jako dříve. Ráno jezdíme do práce auty každej solo a pak si na internetu plácáme játra jak by to mněli jiní dělat aby ta příroda byla pořád stejná. Byl jsem s Alešem a Zdendou na Slovači a musím jim dát jen za 1. Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

Re: Propust, Večerníček, 29.05.2018 20:45:22
V Dobřichovicích je jen jedna propust a ceduli se zákazem si nevybavuji. V Lokti mám na mysli druhý jez nově přebudovaný.

Odpovědět

Re: Propust, Eki, 29.05.2018 20:22:00
Ahoj, no jo, ale pokud myslíme stejné propusti v Dobřichovicích a Lokti, tak ty je oficiálně splouvat zakázáno, slouží jen jako rybí přechody Smajlík . Co nějaká spolupráce s budovateli rybích přechodů, aby bylo možné je splouvat?

Odpovědět

Re: funčkní, Klasik, 29.05.2018 11:52:57
Občas sním o drobné akci ... možná by se nějací opálení nechali ukecat a pár toků vrátili do původního rázu. Při vhodném pořadí by nezůstal ani na hladině mrtvej dobytek.

Takže zpět ze sna do reality. Všichni jsou pojištění a do roka to vše stojí zpět. :(

Takže tohle jsme prohráli na vstupu... Dobrovolně jsme si vlastním rozhádáním vodácké veřejnosti a kecama o svobodě vytáhli kratší sirku z krabičky. Z toho pohledu je moje původní reakce a nakonec si investora v tomto případě musím vážit, protože se na na to mohl nejspíš vykašlat a mohli jsme jen přenášet.

Odpovědět

Re: funčkní, Kouďa, 29.05.2018 7:21:17
Zdendo přikláním se k Písovi. Poslední dobou mě také dostává melancholie. Nevím jestli to nazvat stářím, ale uvádí mě do stavu nepříčetnosti, jakým tempem u nás mizí lesy, louky a pole. Před deseti roky frčely soláry, teď se všude staví haly a zasíťovává pro RD, přestože už tu nejsou lidi na práci a demograficky jdeme dolů. Prosperita je hezká věc, ale za takovouhle cenu... ? Když pak čtu články, jaký má toto vliv na sucho v krajině a vidím ty vyschlé řeky, je mi do pláče. Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, KIWI, 28.05.2018 23:58:26
Já teda rovněž souhlasím s názorem, že lepší kus normálního pěkně tekoucího přírodního toku, nežli tato "přívětivá" MVE.Rozhodně teda není bratrům Slovákům co závidět, to ani náhodou.

Odpovědět

u mě dobrý, Monte, 28.05.2018 23:54:40
Lepší než suchá kartáčovna pod zámkem v Českém Krumlově... Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Večerníček, 28.05.2018 21:28:50
Milý Píso, že by Ti brnkala na strunu melancholie stáří? Plul jsem Váhem u Borové Sihotě mj. i vloni čtyři dni po Tobě a uchoval jsem si obdobné vzpomínky jako Ty. Nicméně srdce mi to nerve. Z názoru Melounka a tvého souhlasu si Slováci dělají leda tak prd. Na Slovesku se mocně staví, silnice, dálnice, tunely, mosty, nadjezdy, podjezdy, jezy, hráze. Život plyne a čmoudi se vesele množí.
Stavební díla jsou všude kolem nás, na řekách obzvlášť. Tak proč ta zbytečná střelba prázdnými a mračení?

Odpovědět

Re: funčkní, Písa, 28.05.2018 17:09:15
Souhlasím s Melounem, je to přesně tak! Smajlík
Když jsme loni na začátku května splouvali Váh za parádního zvýšeného stavu, museli jsme cca 100 m pod Borovou Síhotí urychleně opustit koryto, protože v řečišti "řádily" bagry a nákladní Tatry.
To, jak rychle a pro vodáky "přívětivě" byl jez dokončen, je už jiná věc - prostě zase zmizel kus pěkně tekoucí řeky! Smajlík

Odpovědět

Re: funčkní, Meloun, 28.05.2018 15:25:31
Funkční sice ano, ale skrylo to původně krásný úsek Váhu, který vodohospodáři tak rozvrtali, že se stal před asi pěti lety potenciálně velmi nebezpečný. Vybagrované koryto na terasovité podloží, které tvořilo v pravé části krátký válec. Za ním nasypaný ostrý lomový kámen, který zastaví lodě na hranici tohoto válce a pak už se posádky do krve řežou o kameny (asi příprava pro stavbu?). Skoro by se chtělo děkovat, že s tím něco udělali a postavili zde bezpečný jez s šlajsnou a semaforem. Ale já nějak poděkovat nedokážu. Ani za jez s (možná?) vyčištěným korytem pod jezem, ani za vzdutí, které způsobuje podmáčení břehů, které se v Sihoti sesouvají, ani za (nejen)vydry, kterým zde zase ubyl životní prostor. To vše na hranici NAPANTu. Neděkuji těm, kteří TOTO dovolili.Tím ovšem nechci shazovat práci projektantů, kteří do projektu plavební těleso zapracovali. Těm všechna čest
Meloun

Odpovědět

Re: Propust, Večerníček, 28.05.2018 15:00:52
Sjel jsem to na pevné kánoi a rozhodně jsem nijak neškrtal. Je to jako sjet mokré schody. Bylo to zábavné. Vršky betonových stupňů (stěn, retardérů) jsou obloženy tlustými dřevěnými trámy (kotvení dřev. obložení je schované pod dřev. špunty). U nás jsou takto stupně obdobně zpracovány na propusti v Dobřichovicích a v Lokti. Celkově je stavebně dílo velice pečlivě zpracované, opatřené asi třemi bočními odpočinkovými bazény. Bez pochybností.

Odpovědět

funčkní, Klasik, 28.05.2018 14:00:34
Co chcete, nemá to být žádný slalomový kanál, ale bezpečné a bezbolestné překonání překážky. Palec nahoru.

Co je smutné, že to jde nejen v Německu, ale i na Slovensku. Jen my jsme v pr... U nás je jez, kterej má po připomínce Povodí územní rozhodnutí se sportovní propustí, stavební povolení se sportovní propustí, postavenou sportovní propust a zabedněnou bytelnými a pečlivě zamčenými fošnami. Výklad se kterým to úřad kolaudoval snad je, že lze tudy lodě přetáhnout Smajlík a tak jsou požadavky splněny. Asi odjeli na zlatém praseti.
Za vrchol považuji, že ten nenažraný majitel je schopen přidávat fošny při každém zvýšení hladiny, aby náhodou nepřišel a pár drobných. Takže víme, kde zase jsme. Smajlík

(Samozřejmě Kaceřov a štika ... co čekat s tímto jménem Smajlík )

Odpovědět

Re: Propust, Aleš N., 28.05.2018 11:42:03
Ta poslední fotka vyústění zpět do řeky je focená hned, co jsme spluli a vyskočili z lodí fotit, takže prakticky plný stav. Na předposlední fotce už začal stav klesat. Jeli jsme na vzducholodích a o každý schod se konec lodi otřel, ale nijak významně. Schody jsou betonové, obložené poctivými dubovými trámy se zaoblenými hranami a zapuštěným kotvením, takže nějaký čas by vydržet měly. Je otázka, co s tím udělají velké vody a jak poctivě se po nich bude šlajsna udržovat/opravovat. I když většinu velkých vod nejspíš proteče přes velké klapkové propusti jezu a šlajsna by moc trpět nemusela.

Odpovědět

Propust, KIWI, 28.05.2018 11:32:06
Zajímavé netradiční řešení. Pro obveselení plavby dobrý, lepší než lodě nosit. Pokud je to foceno napuštěné, tak teda žádná slavnst.

Odpovědět

Propust, Standa, 28.05.2018 11:19:57
Ty fotky propustě jsou při plném zatopení? Té vody se mi tam nezdá moc, nebudou pevné lodě na každém stupínku škrtat?

Odpovědět

Když jste to popisovali ústně, Kouďa, 28.05.2018 11:00:47
bylo to zajímavé, ale když to vidím na fotkách, je to ještě hezčí. Musím uznat, že i vzhledově to neruší. Jde to i bez tun betonu a Stonehenge v rybím přechodu, jen sypanej šutr kterej časem obroste. Smajlík Smajlík
Máme bratrům Slovákům co závidět.

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour