Re: demokracie, Honza Hrubeš, 06.05.2009 12:15 Nesouhlasím. Jak už bylo zmíněno výš, loď nejsou lyže. Zpravidla klient ví, kam a na co se chystá. Zeptat se a posoudit vhodnost výbavy na známý úsek, který je hnedle za zadkem, není pro půjčovnu žádná obtíž. Musím předem počítat s variantou, že klient může být nováček, který si sám neporadí. I kdybych měl na paměti jen svůj vlastní materiál, tak budu chtít vědět, jestli ho mám šanci dostat v pořádku nazpět. Píšeš, že "..hlavní chyba je podle mě na straně lidí, kteří nemají schopnost ani chuť na to, aby si předem zjistili, kam jedou". Ale pro mnoho lidí toto právě představuje dotaz v půjčovně. Z pohledu laika: Půjčovna je (velmi často) u řeky, na kterou se chystám, měli by tam být zkušení a měli by mít nejlepší informace. Nakupujte u odborníků. Že to vždycky nemusí být ti praví odborníci, to laik nepozná. I kvůli případné náhradě škody bych (být majitelem půjčovny) chtěl po klientovi, aby mi podepsal, že byl seznámen s tím, na jakou obtížnost je vhodný zapůjčený materiál, případně na který úsek řeky byl zapůjčen. Když je klient řádně poučen a dohodu nedodrží, je zodpovědnost neoddiskutovatelně na jeho straně. Pak ano, je to jeho problém. Pak ať si nabije hubu a ještě uhradí škodu. V takovém případě by byla hloupost, aby náhrada šla z pojistky půjčovny.
|