Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Ach-ty-jezy.aspx?ID_clanku=221 edit=2

Ach ty jezy!

Diskuse nad článkem
Re: WWP reakce na jozku, jozka, 09.04.2002 21:37:14
v klidu, to by se ti stejne nepovedlo :-)

a s tim smichem to myslim obrazne, dneska jsem byl po peti letech v troji a taky jsem nezaril :-(

Odpovědět

Re: WWP reakce na jozku, besmak, 09.04.2002 18:38:27
to mas urcite pravdu akorat nesouhlasim s tim ze budu pro smich pokud za neco ty lidi stoji tak mi spis poradi. Ale mam pocit ze mame oba stejnej nazor jen si chcem pokecat a to je u piva lepsi nez za komplem :o)))
proboha ted sem si to precet a zni to skoro jako kdyz te chci zbalit no fuj :o)))

Odpovědět

Re: WWP reakce na jozku, jozka, 09.04.2002 13:18:40
No jo, to mas tezky :-)

Ale ono jde spis o neco jineho. Totiz o to, ze lidi nejsou schopni uvedomit si sve schopnosti a dost se precenuji. Z toho potom vznikaji ty prussvihy, ktere semo tamo proletnou novinama. A jak uz tu nekdo poznamenal, zkus potom jit orodovat za pripusteni vody kdyz vis, ze ti tam prijede tisic lidi, trista z nich se ozere ("protoze vodaci musej chlastat") a sto z nich jede cokoliv a kdykoliv. V tomhle ty kluky turisticky lituju, slalomari to maji v tomhle lehci.

Uz se to tu zminovalo u clanku o Bianco Noce, ta potreba zleho muze, ktery nekoho vyhodi z vody. Ja proste tohle nechapu. Dejme tomu, ze zacnu zkouset lezt po skalach. Lidem co lezou cely zivot budu pro smich, opravnene, ale budu vytrvaly, bude me to bavit. A pak s nima nekam vyrazim. Kdyz prijdem pod nejakou skalu, tak se rozhodne nebudu sapat nahoru abych vsem a sobe ukazal jakej sem king. Normalne se zeptam tech, co vedi jak lezu (ci nelezu) jestli na to podle nich mam. Kdz reknou, ze ne, tak holt ne, znam prijemnejsi zpusoby sebevrazdy. Jenze u spousty lidi co dneska "jezdi vodu" tahle pokora chybi. Receno s Mac-Mahonem "zde stojim a zde zustanu", vsechno uz umim a vsichni mi .... pomozte az tam budu...

Odpovědět

Re: WWP reakce na jozku, besmak, 09.04.2002 11:37:53
no v podstatě je to fér :o)) ale nemůžu být pořád spokojený ta trať u papírny je určitě super :o))) nevím o čem mluvím nikdy jsem tam nebyl mám to blíž spíš do krkonoš na kamenici a jizeru a tak a tam závody nejsou, a čerťáky jsou na mne zatím těžký takže mi zatím slalomáři nadávaj jen na kanále (neříkám že to není oprávňené - občas je ta mrcha dost nezvladatelná a jede si kam chce) :o))) zatím čau

Odpovědět

Re: WWP reakce na jozku, jozka, 09.04.2002 7:33:05
Muzes bejt klidnej, az si v zari ti hnusni slalomari zaridi vodu na Moravici, tak na ni muzes. Vyhanet te nebudem. Jediny Tvuj ukol bude neprojizdet trat u papirny. To je fer, ne?

:-)

Odpovědět

Re: Pleteš si pojmy s průjmy, hošík, 08.04.2002 15:25:27
...né né Matůšu, ani průjmy ani pojmy! Normálně mě taky krapet dopalujou neladně se čvachtajíci chladničky na bíry, ale nejak mi tahle rozprávka neseděla. Tolik chytrech názorů sem prostě nestrávilA.

Odpovědět

Re: WWP reakce na jozku, besmak, 08.04.2002 14:37:52
sice nejsem slalomar a asi taky nejsem top zkušenej jezdec, ale snažím se jezdit co nejlíp a nejbezpečněji, ale k tomu řešení, zvýšit průtok to je super nápad jen se trochu bojím že potom by nás slalomáři na řeku už vůbec nepustili :o)) to byl jen takovej fórek, ale občas je problém se se závodníkama dohodnout protože si myslej že ta řeka je jejich a nikdo jinej na ní nepatří.

Odpovědět

Pleteš si pojmy s průjmy, Matouš, 08.04.2002 0:51:31
Hochu,
jestli schvaluješ když po řekách jezdí lidé, kteří se neudrží na nohou, natož v lodi, a tito se pak pouštějí do podobných věcí jako je jez v Podhradí, tak ti přeju velmi mnoho štěstí. Budeš ho k přežití potřebovat. Každý máme v něčem černé svědomí, ale jde o to najít určitou míru, popřípadě se poučit z cizích chyb nebo aspoň z vlastních.
Přeju ti dlouhá léta. Ahoj.

Odpovědět

male upresneni, kavol, 07.04.2002 11:35:27
Ten dotaz do konference, po kterem se rozpoutala diskuse pokracujici Moravici a Ohri, jsem posilal ja a neptal jsem se na Tuhnice, ale na Cejnov (Luznice 67,1). Rovnez jsem to neformuloval "proc (je to smrtelne) kdyz my v pohode", i kdyz mnohym to tak bohuzel asi vyznelo... Zajimalo me proc se tam lide topi, kdyz je tam obsahly pomnicek a jez o vysce 2,2 m jiz sam o sobe pusobi dosti smrtacky. Jestli jsem nahodou sebe a posleze i jednoho z hacku pri sjezdu slajsnou nevystavil nejakemu nebezpeci, ktere mi uniklo? Rovnez me zajimalo, jestli nahodou nekdo nezna historii onech 17 jmen; nechtelo se mi verit, ze by nekdo podcenoval tak zjevny smrtak... no, jak vyplynulo z dalsiho, takovych blbcu je mezi nami dost a dost :-(

Odpovědět

Re: moravice-jez, Honza, 06.04.2002 11:37:08
Tedy: Šlo by o přestupek a ten se řeší podle přestupkového zákona. Majitel vodního díla není kompetentní ani vybírat pokuty, ani zjišťovat totožnost "narušitelů". Pokud vodák odmítne pokutu na místě zaplatit (nebere si sebou do lodi tolik peněz) a odmítne se prokázat (nebere sebou ani doklady - a i kdyby ano, nebude se prokazovat kdejakému kašparovi), pak není s kým toto řízení vést. A policajti by to mohli ohrát, aby šaškovali celý den u jezu a hlídali vodáky a zjišťovali jejich totožnost. A navrhuješ-li, aby majitel vodního díla nebo správce toku vymáhal pokuty po vodácích, kteří se pokouší něco sjíždět, víš, kam by to vedlo? Jednotlivá povodí by jednoduše šmahem zakázala sjíždět všechny úseky nad obtížnost WW II a všechny jezy bez výjimky, aby měla pokoj od možných zranění a tonutí. Promiň, ale tudy podle mě cesta opravdu nevede...

Odpovědět

to je malickost, heml, 05.04.2002 17:17:33
Spousta lidi si misli ze sjizdet divocinu je malickost,ale musi neco znat a dbat zakazy,take se prizpusobit vodni teplote. Dulezite je taky vodacka vybava.

Odpovědět

Tuhnice, Radek, 05.04.2002 14:01:36
Ahoj vodáci, jenom k těm tuhnicím. Ta propust, která je vpravo u tý vyšší betonový stěny jsem loni jel, a byla to jenom taková vošplouchávačka - vody bylo tak akorát a žádnej bordel tam neplaval. Dá se k tomu dostat a prohlídnout si to, když vylezete přes to křoví nahoru na silnici, vobejdete tam jeden barák a jste u toho. Měl jsem z toho respekt, ale když jsem si to důkladně prohlíd, tak jsem si to dal. Jinak plně souhlasím s tím, že hrozně záleží na tom, kolik je vody - nikdy nic nejedu, aniž bych se na to podíval.

Odpovědět

Re: WWP a turisti, jozka, 05.04.2002 13:08:08
Vim a vzpominam se slzou v oku na dobu, kdy jsme byli v Rakousich a Jugosce se slalomkama a nikdo se nad nicim nepodivoval (nam deckam bylo 13-17). A nepamatuju jedinej prusvih. Jenze jsem zjistil, ze uz nic nema cenu podnikat (vsechna cest Petrovi za raft.cz). Proti tobe totiz stoji tupy dav, ktery te uslape. Vsechno vi, vsechno zna, vsude byl dvakrat. Nic se mu stat nemuze, protoze uz trrinactkrat sjel Vltavu, dvakrat Sazavu a jednou Otavu z Rejstejna. Prispevek Mr.Dokonalyho mluvi sam za sebe. Stal jsem se flegmatikem a cynikem. Priznam se, ze prvni co mne napadlo, kdyz jsem se docetl o Ohri bylo jedine slovo. Svoloc...

Smutne...

Odpovědět

moravice-jez, kaca, 05.04.2002 13:02:18
Ahoj, ja jsem taky zrovna prijizdel k jezu v Podhradi, kdyz startoval vrtulnik ... Chtel bych ale zareagovat na to, ze jez neni oznaceny jako nesjizdny. Neni to pravda. Na jezu vlevo u elektrarny je znacka "zakazu vjezdu", takze tam nema nikdo co delat. Statni plavebni zprava muze kazdeho pokutovat tak, jako klasicti policajti toho, kdo vjede do zakazu vjezdu. Kdo tam vjede, porusuje zakon. Neznalost vyznamu znacky neomlouva. Bohuzel vsak asi neni umistnena na dobre viditelnem miste. Kaca

Odpovědět

Zákazy ?, Jirka, 05.04.2002 12:20:58
Dle mého názoru zákazy nic nevyřeší. Zase by se objevil tlak z druhé strany, proč zkušený jezdič s příslušným zabezpečením nesmí sjet nebezpečné (ale třeba atraktivní) místo. Rovněž požadavek, aby označení nebezpečí bylo na maliteli nebo provozovateli překážky je sice logický, ale pak by jistě alibisticky označili všechno, což by postrádalo smysl. Nejúčinější by by asi bylo prosazení stavu, kdy překážka musí buď umožnit bezpečné sjetí nebo pohodlné přenesení. Zbývá tedy pouze osvěta, pokud možno už na startech splutí nebo běžných odpočinkových místech.

Odpovědět

Re: WWP a turisti, Fojťas, 05.04.2002 11:49:46
No vono pak když někap přijdeš orodovat o vodu atd. Tak pod dojmem "reklamy" z výše jmenovaných řek ti raději nic nepustí nic nedovolí atd..... takže na ty průsery nakonec doplatíme všichni!!! Viz nemožnost jezdit volně v Rakousku atd...

Odpovědět

Re: Řešení?, Fojťas, 05.04.2002 11:47:22
Těžko se dá moc mudrovat ČSK sekce VT a R Zpracovala již před drahnou dobou systém značení řek tedy něco jako turistické značky na řece možná někteří z Vás viděli byly označeny všechny základní prázdninové řeky včetně jezů, přistávacích míst míst pro přenášení atd. leč většina značek nepřežila sezonu a po třech sezonach se do toho přestalo investovat a hlavně již nebyl nikdo kdo by byl ochotný to brigádnicky ve svém volném čase dělat navíc spousta právních problémů kolem toho kde se to smí dát a kde ne na čí pozemek atd. Takže to v tuto chvíli usnulo navíc si nedělám iluze, že by sváteční vodáci význam těchto značek znali... Co takhle právní odpovědnos na majitele překážky v toku a povinnost ji řádně označit??? Nemluvím už vůbec o takové věci jako je kilometráž (ty jsou u nás na výborné úrovni) kde u těchto a jiných jezů bývá značka X možná by tom měl být pomníček....

Odpovědět

ach ti odporní turisté, Mr. Dokonalý, 05.04.2002 11:19:13
Vy odporní vodní turisté, do plynu s váma!!! To já jsem nikdy, ale opravdu nikdy, trochu nezariskoval . Všechny, byť jen trochu nebezpečná místa jsem koníčkoval, nebo obnášel. Nikdy jsem se alkoholem před jízdou (ani večer před jízdou) neposilnil. Nikdy jsem nejel na vodu sám. Vždycky jsem stoprocentně vybaven( i lékarničku vždy vozím!).....Jsem proste dokonalý! :-)

Odpovědět

Re: re:ach ty jezy, zdenek, 05.04.2002 11:17:23
já nevím co se dělo když tam spadli mě kryla výhled propust, ale háček vyplaval sám, o to ale vůbec nešlo.Chtěl sem jen další z mnoha případů jak lidi hazardují se svým životem. Mimichodem napsat jméno není na škodu. zdenek

Odpovědět

Re: re:ach ty jezy, :o))), 05.04.2002 10:51:03
To si nedovedu moc dobře představit: loď sjíždí pozadu z jezu, ale háček dopadne až za vývar a zadák tam zůstane??? Asi si při obhlídce vyměnili místa. To se na českých řekách běžně stává :))

Odpovědět

Re: WWP a turisti, Honza, 05.04.2002 10:47:15
Sorry, ale když někdo dle tvých slov neznalý přijede k jezu kde je výslovně napsáno, že se nemá jezdit a navíc jsou na břehu tři pomníčky a přesto se na něj pustí, pak je to blb jak vrata od stodoly...

Odpovědět

Re: WWP a turisti, Ondrík, 05.04.2002 10:40:24
Nezlob se na mě, ale já bych nikoho blbem nenazýval. Ona je totiž převážná část lidí spíše situace neznalá a jen malá část neukázněná.

Odpovědět

re:ach ty jezy, zdenek, 05.04.2002 9:44:14
Při čtení článku sem si vzpomněl na otvírání
Sázavy (pořádal Bisport),ke kterému sme se souhrou okolnosti připojili.Netřeba pripominat že spousta "vodaku" dávala přednost vnitřnímu ohřevu.Když nás dojeli u jezu Kaňov nekolik lodi se vydalo na obhlídku z hora, pak už to šlo rychle,viděl sem uz jen špicku lodi jak padá pozadu do jezu na vzdálenější straně (u náhonu).Vzali sme náš raft, přejeli sme na zeď propusti a kluka vytáhli na házečce (byli sem jediní kdo ji měl),loď sme vytáhli po chvíli až ji vývar pustil.Zachráněný vodák byl dost posilněn alkoholem, neměl neopren a naštěsti měl vestu, jeho hacek při pádu lodi naštěstí dopadl až za vývar a doplaval ke břehu.Nevím jesti si někdo z nich uvědomil co vše se mohlo stát.Doufám že se aspoň část lidí poučí po tom co případ z Ohře vysílala TV.Zdeněk

Odpovědět

Jak zabranit spluti jezu, David Slavata, 05.04.2002 9:33:29
Minuly rok jsem byl na splouvani Ostravice. Protoze jsem ji plul poprve tak jsem byl dost opatrny a asi nejvetsi vitr jsem mel z pereju (WWIV). Velmi jsem ocenil, kdyz tehdy organizatori te akce natahli asi 50 metru pred jejich zacatkem pres celou reku lano s cervenymi praporky. Nebyl jsem tentokrat na Moravici, a nevim jestli podobna vymozenost byla tam, ale pokud ne tak to berte jako mozny zlepsovak pro dalsi sezonu. Myslim, ze by tam klidne slo natahnout lan hned nekolik a tak aby se pres ne lode dostaly jen stezi. A pro vystrahu bych tam jeste napsal tucnym cernym pismem jemna lidi, kteri se tam utopili. David

Odpovědět

Re: WWP a turisti, Honza, 05.04.2002 9:17:34
100% souhlas. Moc nechápu co se tu řeší... Ať si každý jezdí jak chce, ať se každý utopí, když chce... (nebo je blbej). Od otevreni pujcoven s plastama a raftama roste počet blbů na českých řekách téměř exponenciálně... Možná už začíná fungovat samoregulace...

Odpovědět

Re: WWP a turisti, jozka, 05.04.2002 8:57:13
jako slalomar se timto prispevkem uprimne bavim. Alespon vis co zazivame na Lipne my. Pro dukaz si zajdi na diskusi pod Chrudosovym clankem o Lipne.

A co se tyce jinde zminovanych podrousenych "vodaku", tak mne po tech par letech, co se voda stala modou pro siroke zastupy lidi napada jedine reseni. Dosti cynicke, ale ciste prirodni. Zvysit prutoky a zlevnit alkohol, prirozeny vyber uz vykona zbytek...

Odpovědět

Řešení?, Betmen, 05.04.2002 8:25:11
K doplnění Petra Z. Na zmíněný jez na Moravici jsme přijeli právě, když startoval vrtulník. Když jsme se dole převlékali, letěl vrtulník pro další "várku" a příjížděly dvě sanity. Běhal mi mráz po zádech z toho, že i přes 1 mrtvolu a 2 přitopené to jeli další tupouni. Nevím co se dál odehrálo, odjeli jsme. Ale jenom křičet ze břehu na potenciální sebevrahy nemá moc velký smysl (řev vody, snížené vnímání a zvýšené sebevědomí vnitřně zahřívaných jedinců). Nechci aby toto vyznělo jako kritika, vím jak je složité "jenom" zajistit potřebný průtok, ale jak předejít podobným událostem? Mám tím na mysli zamezení nájezdu na podobného zabijáka, kdy již z nejrůznějších příčin nefunguje sebekontrola. Pořadatelé? (pozor na omezování osobní svobody); policie - zároveň sbírat delikventy a udělat kšeft záchytce? Nevím není mezi námi vodáky právník, který by dokázal poradit rozumné řešení? Co na to ČSK, SVOČR atd.? Asi plácám nesmysly, za což se omlouvám, ale uplynulý víkend mě přesvědčil o tom, že stačí málo, aby se staly věci, které se již neodestanou a potom je na všechno pozdě...

Odpovědět

k velikonočnímu víkendu, M.Pešťák, 05.04.2002 6:08:37
1) k Moravici - tisková zpráva na síti obvinila z průseru organizátory akce. Chtěl bych ty zblblé novináře vidět, jak berou lidem flašky s chlastem a brání jim jet.
2) byl jsem na otvírání Lužnice. Pořád je ještě dost lidí přesvědčených o tom, že dítě potřebuje na jarní vodu holínky a ne plovací vestu. Situace se ale výrazně zlepšuje, minimálně polovina lidí už brala jarní vodu vážně.
3) jez v Tuhnicích je sjízdný při troše šikovnosti za opravdu malé vody. Popisované místo vlevo bylo kdysi "zpestřeno" ještě jakousi trubkou. Šlajsna vpravo bývá většinou zanesená všelijakým neřádstvem a o její sjízdnosti lze dost pochybovat.
Střelec

Odpovědět

Re: WWP a turisti, Michal Ř., 05.04.2002 0:06:43
Něco na tom bude. Já sváteční vodák se na raft.cz pravidelně dívám, ovšem většina příspěvků je psána "sportovci" a pro sportovce. Nicméně snahu o zajímavé informace a osvětu oceňuji.

Naivní dotaz: Ohři jsem jel zatím jen jednou a Tuhnice jsem podle průvodce ukázněně přenesl vlevo. Ale viděli jsme, že někdo to jezdí vpravo propustí (nepřístupný břeh, nelze se tam podívat). Nakolik platí příspěvky a varování o tomto jezu i pro tuto jeho propust ?

Odpovědět

na stenu hrach, Petr Z., 04.04.2002 23:36:48
Take jsme v sobotu 30.3. byli na Moravici a videli jsme. Kdyz pominu tu vyrovnavacku, tak i cely prubeh spluti bude stat za podrobnejsi popis. Kratce receno - statni rozpocet si na teto akci pekne namastil kapsu na dani za spotrebovany alkohol. Spousta lidskych trosek "pohazenych" bezvladne po brezich - spicich, zvracejicich ci jen se potacejicich, raft nami prekrteny na "lihovar" - jeden clen notne podrousene posadky predtim jeste hrajici na kytaru se o kus nize plazil z raftu po ctyrech vodou a kytaru vlekl za krk za sebou ..... Ti malem utonuli byla jen spicka ledovce, potencionalne mrtvych bylo mnohonasobne vice.
Budu se asi opakovat, ale mam pocit, ze jakmile uvidim lod (raft/palavu/kanoi..) z pujcovny, na nem postavy oc silneji chlazene z vnejsku, o to intenzivneji zahrivane zevnitr, tak je nutne je povazovat za polovicni sebevrahy a je treba je poucit. Ale podari se to nekdy alespon u male casti teto skupiny??????
A taky bude potreba presvedcit novinare, ze by meli byt ke prospechu ctenaru. Nejen klesat na uroven bulvaru a vyhledavat senzace, ale bylo by zapotrebi v maximalni mozne mire podavat rady a informace. Taky mozna utopie .....
Jsem zvedav na Chrudimku - sobota 6.4. Budu asi mnohem pecliveji sledovat chovani vodaku i "vodaku".

Odpovědět

jez na Moravici, Samuel, 04.04.2002 23:06:38
jen pro pořádek,ti kdo rozdýchavali toho kluka na vítkovském jezu byli Rostislav Kolář
(Vydra)a Jaromír Kutálek (Kutloch) ze sportovního klubu
Cvičení a pobyt v přírodě - Frýdek-Místek
www.sport-klub.f-m.cz .Prvý je záchranářem
na šachtě a druhý dobrovolný zdravotník.
Myslím že jednali velmi duchapřítomně a patří
jim poděkování za záchranu jedné vodácké duše,stejně jako těm, kteří jej z válce vytáhli.Bohužel,jejich jména neznám.
Sam

Odpovědět

Re: WWP a turisti, XXX, 04.04.2002 20:21:10
Trošku odbočím, leč téma zůstává. Jde oto jak jsou jezy zrádné. Tento divoký víkend jsme putovali po od Kamenice zpět na Moravu a v pondělí skončili na Moravě Horní tok byl zak tak na sjetí a nechtělo se nám brousit mokré kamení tak jsme dali oddechový úsek Bartoňov Postřelmov. V Bartoňově je jez který jsem jel snad stokrát a znám ho. Bohužel stačilo a trošku víc vody, jedna neviditelná kláda pod vodou, ležérní špatné najetí, neb jsem si v tomhle jezu na tom samém válečku loni hrál a lopoval a problém byl na světě po třetím eskymu a nemožnosti dostat se přes kládu ven jsem vykrisil a začal rotovat. Zachránila mě loď které jsem se chytnul a společně nás to vyplivlo náhodou. Nikdo mě nerozdýchával, ale měl jsem toho po krk. Všichni kolem z toho byli paf, neb tady něco takového neočekávali. Přežil jsem a tak to byl dobrý kopanec do budoucna, pro výstrahu.

Odpovědět

WWP a turisti, Vranik, 04.04.2002 16:08:25
Jen bych rad upozornil na to, ze pro vetsinu svatecnich vodaku jsme mi "internetovi vodaci" jen odporni sportovci a vime prd co je romantika. Pochybuji, ze nekdo z tech nestastniku vedel neco o www.raft.cz.

Chtelo by to asi vetsi agitaci (delam co se da).

Vranik

Odpovědět

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Nová reakce na článek

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Jméno:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Záchrana na tekoucí vodě s krizovými situacemi