Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Mlyn.aspx?ID_P=6426 ID_prispevku=1357
Půjčovna lodí Otava tour

Diskusní fórum Re: Kavol


Diskuse nad tématem
Re: Kavol, Vla, 08.02.2010 9:59
" jestliže revoluce byla 17. 11. 1989, a 1. blok byl spuštěn 12. 2. 1985, to je podle mě zhruba 4 a půl roku, kde se vzalo těch 7 let? "


Odpovím Kavolovi i na toto:

Spouštění reaktorového bloku, zejména pak jeho příprava ke spouštění,
(rovněž naše náplň práce)
je běh na pár let
a pokud není příprava dokonale provedená
a testy tisíců obvodů
a tisíců tras nejsou
dokonale ověřeny, pak ti nikdo nedá povolení k zavezení
jaderného paliva do reaktoru.

Jako spouštěči jsme běhali po blocích dukovan, někteří i několik let před zavážkou
a označit zahájením spouštění stav, kdy je blok už na MKV,
to byl tvůj vysoce úsměvný omyl,
který zde PO NOCÍCH zveřejňuješ:-)
- ono totiž kopec lidí po úspěšném dosažení MKV už z Dukovan odjelo
a začali připravovat FYZIKALNI spouštění Mochovců a Temelínu...,
nás mladých tam v EDU na testy následujícícho ENERGETICKEHO spouštěni zůstalo už o poznání méně,
ale zvládli jsem to i bez těch "starých psů", nám bylo "20afous! , jim 40i 50...

Od léta 82, přes ten neslavný SILVESTR 1982 s nezavezenou kazetou:-))
až po revoluci, kdy jsem asi prozradill ,že jsem po ní z čezu odešel, to je více než 7 let,
protože živn. oprávnění nemám KAVOLE od 17.11.1989
jak se stupidně po půlnocích domníváš,
ale o pár chvilek pozděj.

Ono spouštění bloku je jak to PRVNI, tak ta opakovaná, tedy ta po výměnách paliva, a palivo se mění u V312- každý rok (cca 1/3 paliva)
a když máš 4 bloky v jedne elektrarně,
pak máš práci skoro non stop,
ono totiž odstavit a dochladit blok, odtlakovat, otevřít, palivo přeskupit a 1/3 nového zavést, tlakovky udělat, nahřát, natklakovat a znovu opakovaně na MKV a na plný výkon blok vyvést,
to není KAVOLE na týden nebo dva,
a pár cyklů výměn paliva jsem tehdy ještě stihl po pádu komanče projít,
až pak mi KB úvěr do podnikání poskytla a raději jsem z tama odešel
a nelituji, není čeho,
pracuji na daleko zajímavějších věcech než je boj za protahování projektové životnosti tlakové nádoby reaktoru
( viz. předprovozní a provozní bezpečnostní zprávy atd..)

Hlavně zkus jednou mozek zapojit a nad tím příměrem o výtahu pro 3 anebo 5 osob na jednom pořád stejném laně se zamysli, nikdo tlakovou nadobu totiž neposílil, to totiž nejde, jen se "asi" hřeší na předimenzování koeficientu bezpečnosti, pokud víš oč jde, ale jistě víš a taky si řekneš, že pokud je něco x krát předimenzované, pak se to muže pro ještě větší zisky ždímat...

Ten koef. bezpečnosti u některých součástí bývá nejen 1.1 ale i 12, pročti si věcičky kolem upevnění křídel letadel nebo klikového hřídele v lokomotivě atd...

O tlakové nádoby VVER-213 se skoro 20 let už nestarám, to přenechávám tobě, Kavole. Jinak Petr Spilka ti pustí flek mluvčího EDU, pokud už ho ovšem nepustil, pár let jsem už Petra neviděl, taky začínal jako kontrolní fyzik ( tuším v roce 81) , on už tam přede mnou byl, FJFI měl i s dalšími nutnými státnicemi, (vyjímkou jich není 13 i více), ale to bys asi sotva pochopil, co to byla CSKAE a co je MAAE, a jaká byla naše příprava pro vědecké vedení spouštění reaktorů v CSSR..

Mám práci, tak otravuj zas prosím až v noci:-) Smajlík

Zasílat/zrušit všechny odpovědi z této diskuse na můj email:  

Odpovědět na reakci

Prosím o zápis jen takových diskusních příspěvků a reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nezadávejte ani komerční nabídky, inzeráty nebo jiné skryté nabídky či komerční odkazy. K tomu slouží buď již existující aplikace Bazar věcí, Volná místa v lodi, Ztráty a nálezy, Pracovní nabídky nebo použijte tiskové zprávy.

Také hodnocení tábořišť a recenze na ně zadávejte přímo k tábořišti u jednotlivých řek!

Příspěvky porušující výše uvedené podmínky budou odstraněny.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Název:
Jméno:
Email:
Text:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi je automaticky zasílán zakladateli diskuse a těm, na jejichž reakci někdo odpovídá.)
   
 
 

 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
29.07.2025 14:14 Byla upravena kilometráž Dráwy v Polsku, kdy kromě jiných změn není možné projíždět vojenským pásmem, kde řeka je uprostřed střelnice.
21.07.2025 11:42 Měření vodního stavu na Lužické Nise v Hrádku nad Nisou je ovlivněno stavebními pracemi v korytě. Limit sjízdnosti neodpovídá, sledování vodočtu dočasně přerušíme.
18.07.2025 13:33 Trnávka se začíná rekonstruovat. Po téměř 40 letech provozu je nutné opravit dno, sanovat výztuže a upravit kritická místa. Vše by mělo být hotovo do září, kdy mají proběhnout volné tréninky.
11.07.2025 12:03 Na řece Otavě v bývalém kempu v Žichovicích na ř.km 83 byl nově otevřen stánek s občerstvením s možností večer posedět u táboráku.
03.07.2025 15:41 Dopady zelené energie v praxi. Dva dny se vědělo, že na Dyji chybí v řece kyslík. Přesto MVE fungovala do poslední chvíle a až začaly plavat leklé ryby, byla odstavena. V jezových zdržích totiž dochází k výraznému oteplování, zahnívání sedimentů a šíření sinic, a pak jen stačí, aby voda protekla bez okysličení elektrárnou a výsledek je katastrofální. Nefunguje samočistící funkce řeky, nedojde k žádnému prosycení kyslíkem.
01.07.2025 7:48 ČIŽP provedla opakovanou kontrolu na jezu Rábí na Otavě, kdy i přes jedno vedené správní řízení pro nedodržování minimálního průtoku neteklo 11 cm vody na koruně jezu. Až opakované kontroly zajistily dodržování manipulačního řádu a pod jezem se tak dá již bez obtíží plout.
18.08. Bazar koupím: samba 2

13.08. Bazar prodám: Kajak Pyranha Stretch asi L/XL. Pro jezdce 75-120kg. Ve velmi dobrém stavu, s plnou výbavou - pě

12.08. Bazar prodám: Neopren vel 48

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Prodám plovací vestu HIKO, model EXTREM GUIDE. Velikost XL = pro osobu o hmotnosti 80+kg. Výtlak 14

12.08. Bazar prodám: prodám kajak Jackson Super Star,200 cm,s předním dofukovacím vakem a dofukovací sedačkou.Nesvařovaný

12.08. Bazar prodám: Prodám nový nepoužitý neopren Long John vel.50, neo.kraťasy Hiko vel.M-L,starou neopr.soupravu, 2x v

11.08. Ztráta: Nabízíme naše služby při hledání ztracených věcí při vašich cestách po Vltavě. Pro více info návštiv

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
02.07. Berounka: POZOR na jezu Liblínský mlýn_100,5 km!!! Došlo k podemletí železných desek v rozpadajícím se jezu
27.05. Jizera: Pozor na rekonstrukci mostu v Přepeřích (ř. km 76,3 hned pod jezem)! 24. V. 2025 stojí pouze pilíře
09.05. Morava: 3.5.2025 dva padlé stromy v úseku Hanušovice-Klášterec, GPS: 50.0338578N, 16.9074819E a 49.9953611N
05.05. Divoká Orlice: Na Divoké Orlici, ř.km cca 28 kousek po podjetí silničního mostu Potštejn - Sopotnice se řeka rozděl
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.