Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Mlyn.aspx?ID_P=6425 ID_prispevku=1357
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Diskusní fórum Re: Kavol


Diskuse nad tématem
Re: Kavol, Vla, 08.02.2010 9:11
Milý Kavole
jsem moc rád, že ti dodaný odkaz ČEZu osvětlil fakta, ktera vyvrátila tvoje doměnky o tom, že Dukovany byly spuštěny minulý týden, ale je mi líto, že z toho nemůžeš spát
a že
kolem půl třetí ráno v neděli

se vrtáš v mé nastíněné fyzikální minulosti spuštěče reaktorů,
kde jsem ti asi neřekl,
že FYZIKALNI SPOUSTENI bloku
začíná
ZAVEZENIM PALIVA do reaktoru
a proto jsi opět malinko mimo mísu,
když v zaslaném odkaze po nocích lovíš datum
o 42 dnů pozdějším,
tedy vyvedení bloku již na MKV ( minimální kontrolovaný výkon - řízená štěpná reakce) .

Na toto MKV (a postupně pak i na tehdejší plný výkon 440MW)
jsem s kolegy vyvedl nejen tento blok,

ale postupně pak i zbylé bloky.
Moji starší kolegové byli tam na Dukovanech někteří už od 1 bloku EBO,
kde jsem tehdy, na těch V1+V2 (atomky Bohunice), také stážoval a dubloval ( s právem manipulace ).

Přechod na V3, tedy na Dukovany byl v naší operátorské skupině postupný, někdo šel spouštět V3 již
v roce 1981 - příprava na zavážku paliva a někdo až v roce 1982, tedy až na zavážku samotnou, jako např ja, kde ti prozdadím,
jak bolševíci na reaktorovém sále před kamerami tleskali, ale neměli čemu :-)

Sjeli se tam tajemníci na slavnostní zavezení paliva, tedy první uranové tyče do prvního dukovanského reaktoru, 31.12.1982,
ale vše bylo tak uspěchané a komunistama vyšturmovné, že paliváři a TTČ - transportně technolopgická část, neměla dostatek času
na pořádnou přípravu zavážecího stroje a proto, když jela kazeta dolů, tak díky krátkému lanu na tom zavážecím stroji,
nedorazila až na dno a nedošlo tedy k odlehčení a nešlo odstykovat bajonetový závěs a tyč stále jen visela pár cm před dnem

Ja myslel, že nás všechny vystřelej na Sibiř. Proto jsem těm plácalům v kravatách na reaktorovém sále vyhlásil
( tehdy jako kontrolní fyzik při zavážce paliva )
že 1. palivová kazeta byla právě zavezena
(a nelhal jsem - byla zavezena ale nebyla odstykována ).

Bolševící plácali, objímali se, kamery snímaly, blesky blýskaly a pak komanči vypadli na vodečku k ředitelovi.

My zatím takto slavnostně "zavezenou tyč " zase neslavnostně a tiše vyvezli a lano TTČáci na stroji prodloužili.

Takže, pokud slečna Věra vyhledala něco o ČEZ historii,
pak i dnes čteš jen to, co číst můžeš, protože takové maléry se nezveřejňují ani dnes, natož za totáče,
ale přesto ti zopakuji,
že pokud mám na zápočtovém listě 7 let započtených za práci pro FMPE,
tedy kdysi existující federální
ministerstvi paliv a energetiky,
pak nic nezměníš na tom, že 42 dnů od Silvestra, kdy jsme vyvedli 1. blok blok na MKV, že bych tam byl
o chvíli méně.

Spíš naopak, když zavzpomínám nad svým živnostenským oprávněním ( živ. listy tehdy totiž ještě nebyly, ty se vyměňovaly za živ.oprávnění až v roce 1992 )
pak můj pobyt na velínech spouštěných bloků, včetně jejich přípravy na spouštění, činil více než 7 let, ale nikomu, vyjma tebe to nevadí, ty noční a pak dny prospané vadily jen mé ženě a dětem jistě také

Oč ti jde, že za demen.y a za bl.ečky zde lidi označuješ a místo spánku kydáš dokola jak posedlý svůj hnůj? Ty jsi nezaměstnaný?
Ty nespíš? Nemusíš?

My ano, mám práci, tak už prosím neopruzuj a zamysli se nad tím, proč právě čez po odtržení od Velkého bratra,
(jehož jsou dodávky primární části EBO a EDU), hodlá udělat vše, aby životnost 30 let vytahoval na 40 let a už píše několik chvil i o jejím prodloužení
o 10 až 20 let? Myslíš, že rusácký projektantni neměli zájem své reaktory V-213 prodávat jako dokonalé a plného výkonu práce schopné jen 30 nebo raději i více let?

Toto by si žaden projektant nedovolil. Pokud máš výtah pro 3osoby a pokud lana neposílíš, tak jako čez na reaktorech taky nic nezesílil, pak je změna údajů
"jen pro 3 osoby " nahrazený údajem
"jen pro 5 osob" jistěže jen o vytěžení dalšího výkonu, zde na EDU tedy watíků,
proto se těch 440MW vytáhlo čezem postupně až na 500, k radosti akcionářů, no osobně bych se již k takto našponovanému dílu moc nehrnul,

Slyšel jsi slova radiační creep? Koukni se na katedru materiálového inženýrství a strojírenské metalurgie (KMM), tam se o krípu dočteš a rizika si sám oceň,
Mám totiž práci, piš mi tedy raději na muj mail a jiné lidi neotravuj :-)
Smajlík

Zasílat/zrušit všechny odpovědi z této diskuse na můj email:  

Odpovědět na reakci

Prosím o zápis jen takových diskusních příspěvků a reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nezadávejte ani komerční nabídky, inzeráty nebo jiné skryté nabídky či komerční odkazy. K tomu slouží buď již existující aplikace Bazar věcí, Volná místa v lodi, Ztráty a nálezy, Pracovní nabídky nebo použijte tiskové zprávy.

Také hodnocení tábořišť a recenze na ně zadávejte přímo k tábořišti u jednotlivých řek!

Příspěvky porušující výše uvedené podmínky budou odstraněny.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Název:
Jméno:
Email:
Text:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi je automaticky zasílán zakladateli diskuse a těm, na jejichž reakci někdo odpovídá.)
   
 
 

 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
06.05.2025 10:17 Jez Mrskoš na Otavě bude možné v tomto roce překonávat po již hotovém chodníku u levého břehu, který bude opatřen zábradlím a info cedulemi. Celá stavba včetně propusti bude dokončena až v roce následujícím.
17.04.2025 17:44 Zemřel Jaromír Štětina, který v minulém století podnikal přímo neskutečné vodácké výpravy za neobjevenými řekami po celém světě. Mezi jeho největší úspěchy patří splutí Indu na matyldě.
17.04.2025 8:25 Do článku o závodech na Labi byl přidán časový plán závodů a volného splutí.
09.04.2025 9:09 Na Smědé v Bílém Potoce se plánuje stavba příčných prahů, které by měly zpomalit rychlost proudu v navigaci. Jedná se o snahu na zmírnění povodňových škod, kdy minulá povodeň podemlela základy domu.
07.04.2025 11:24 Povodí Labe s.p. plánuje na základě podnětu od AVTS přestavět nebezpečný Viktorčin splav na řece Úpě. Jez byl stržen povodní, a proto je snaha o jeho přebudování na vodácky i migračně prostupný objekt. Jez neměl ani historickou hodnotu, protože původní jez z dob B. Němcové byl zcela jiný.
02.04.2025 8:09 Odemykání Doubravy bude vzhledem k nepříznivé hydrologické situaci na VD Pařížov omezeno pouze na sobotu od 10.00 hodin do ????? dle vodního stavu.
01.04.2025 17:44 První závod Českého poháru vodáků na řece Otavě plánovaný na 5.4. byl pro nevyhovující stav vody zrušen.
31.03.2025 12:45 Na Dívčím Kameni se opět intenzivně pracuje. Jsou zde bagry a další těžká technika. Tentokráte se jedná o povolenou stavbu, která má za cíl vytvořit soustavu rybníčků s biotopy. Stavba MVE povolení zatím nemá, i když investor plánuje udělat v projektu změny: pohyblivý jez a související úpravy nebudou realizovány, bude pouze vodohospodářská úprava z kamenné rovnaniny, odvádět se bude menší množství vody, než v původním záměru (pouze jedna turbína s hltností max. 9m3/s). Více na fb AVTS.
25.03.2025 7:46 AVTS se podařilo úspěšně napadnout stanoviska v rámci kladného vodoprávního rozhodnutí pro stavbu MVE Dubina na Ohři. Ministerstvo životního prostředí zrušilo první dvě a konstatovalo, že ani na podruhé Krajský úřad Karlovarského kraje nedokázal napsat takové stanovisko, které by bylo přezkoumatelné. Minulé zrušil pro zcela stejný důvod. Více na fb.
05.05. Bazar prodám: Přenechám rezervaci dvou lodí na splutí horní Vltavy ze Soumarského mostu 8.5. v 11h.

05.05. Ztráta: Ahoj, 3.5.2025 jsem ztratil vestu od "pujcovnavzducholodi". Kdyby jste vestu nalezli, prosím o infom

04.05. Bazar prodám: Dagger GTX vč. špricky a pádla Dobře ovladatelný riverrunner, používaný, bez oprav. Hmotnost jezdc

29.04. Bazar prodám: Prodám kajak Dagger Mamba MX 8.5,včetně nafukovacích vaků a spricky. Dobrý stav. Neopravovany.

29.04. Bazar prodám: Necky Zip Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici, c

29.04. Bazar prodám: Necky Witch Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici

23.04. Bazar koupím: Palava děravou, potřebuji jen jeden plovak.

22.04. Ztráta: O víkendu jsem na závodech ve Špindlu ztratila sjezdové pádlo (Kick the waves, mělo by mít kování a

19.04. Bazar prodám: Prodám starší Kanoe RIO

18.04. Bazar prodám: Liquidlogic Stomper 90 - ježděný 5 let, opotřebení obvyklé, nevařený, fotky a odpovědi na případné d

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad
03.12. Vltava: Při návštěvě adventních trhů 3x pozor na pražské Vltavě!! 1) Dvorecký most (ř.km 57,2): u nově stav
03.12. Sázava: 6x pozor na Sázavě!! 1) žel. most Vlastějovice (ř.km 113,9): tč. v opravě, lešení podjetelné, na LB
06.10. Morávka: Račí mor - Morávka, od srpna 2024 do odvolání. https://beskydy.nature.cz/-/raci-mor-beskydy
26.09. Úpa: Pozor, Viktorčin splav v Ratibořicích je po povodních v září 2024 poničen. Beton, který tvořil parab

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.