Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/pramen.aspx?ID_reky=247
Home ČR - Čechy Pramenský potok Mapa

Potok Pramenský potok

84% Oblíbenost řeky


  • Pramen: Kladské rašeliny
  • Délka toku (sjízdné) v km: 6.5
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    celýMnichov - ústí6.5 - 0.0WW I-II

  • Podmínky: úzký nepřehledný potok s velkým spádem. Protéká CHKO Slavkovský les, kde nelze tábořit.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně POh Aktuální sjízdnost
    celýpouze krátce z jara nebo po vydatných deštích minimum: 100 cm
    úsek: z Mnichova
    vodočet: Mnichov
    měřeno: 30.05. 00:00
      
    Mapa sjízdnosti
    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Mnichova
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2018410000000000
    Rok 2017131000000011
    Rok 2015000000000012
    Průměr210000000011



  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    celýúzké, kamenitépěkné lesnaté údolíuzavřené, kajak, Pálavaznalé1 h.

  • Nejhezčí úsek: celý
  • Nebezpečný úsek: napadané stromy
  • Obvyklý začátek a konec: Mnichov 6.4
  • Plavbu spojit s řekou: Teplá
  • Přístup k řece: silnice velmi dobře, ČD jen na konci
  • Tábořiště: ne (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (11)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

stupar
6 WW II, WW III 17.3.19 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Od mnichovského potoka Teplá 100cm 16kubíků

Aleš N.
4 křiž. silnice č. 230 WW I, WW II 3.3.19 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Teplá, Teplička 77 cm, 8.3 m3/s Popis: S Iggym každý v singlu na plastovce. Při tomto stavu maličko kamenité, ale při troše pozornosti to v pohodě šlo. Potok se hezky zařezává do údolí a pěkně sviští k Teplé. Moc pěkný. Hvězda dolů jen za lehký podstav.

Herčus
4 jez na ř. km 4,5 - ústí do Teplé WW I, WW II 3.3.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Mnichov: cca 100 cm, cca 3 m3/s Popis: vodočet stále není k dohledání na internetu, takže stav jsem musel posoudit na vlastní oči. Na vodu dáváme u jezu v lese pod Národní přírodní rezervací Pluhův Bor. Vody máme znatelně víc, než při posledním splutí. Celou cestu se jedná o kontinuální WW1 s několika místy max WW2. Dnem nedřeme, přesto je někdy třeba vychytat si čistou stopu mezi šutry. Pouze dva padlý stromy, co se dali ještě těsně přejet a dva, co se dali objet. Horní hranu malýho jezu asi kilometr nad ústím rád přenesu, protože nechci další půlmetrovou díru v lodi o zabudovaný roxory, takže mám konečně možnost si Prameňák dojet s funkční lodí až do konce.

stupar
3 3,5 km od soutoku s teplou u kaple na křižovatce na novou ves WW II, WW III 2.3.19 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: pokračování po teplé až do VODNÉ

Herčus
6 most silnice č. 210 - ústí do Teplé WW I, WW II 6.1.18 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Mnichov: cca 95 cm, cca 2 m3/s Popis: Vyrážíme směr Karlovarsko, teče skoro všechno. Máme zálusk na Pramenský potok, ale pro jistotu to ještě v Bečově střihnem do Podstrání, jestli náhodou nemá vodu Lobezský potok, ale neměl, tak to berem horem na Prameny a už od Pramenů teče meandrujícím korýtkem s pěkným spádem dostatek vody, ale asi bychom museli mít ohebnou loď do některých ostrých meandrů. Příroda nádherná a skoro bych řekl, že nějací blázni si to někdy sjedou i od Pramenů, možná nás to někdy taky čeká. Od Pramenů po soutok s Mnichovským potokem (odkud je známá kilometráž) se jedná o kroutící se potok šířky cca 2 metry s pěkným spádem, návaly na břeh, padlými stromy a stromky a kousek nad soutokem s Mnichovským potokem s vrbičkovou amazonskou džunglí. U Silničního mostu na obvyklém startu vyhazuju kluky a věci, převlíkám se do vodáckýho a jedu hodit naše jediné auto dolů do Bečova nad Teplou. Tam ho nechávám u nádraží, protože se mi nechce platit na parkovišti u vody. Vlak mi jede až za dlouho, abych si pomohl zastávku vlakem a tak jdu pěšky proti proudu Teplé a chytám stop. To se mi daří až po 4 kilometrech chůze a vezu se na křižovatku u kapličky, kde silnice Z Bečova na Mnichov opustí údolí. Dál mi zbývá už necelé 3 km pěšky podél vody. Cestou kontroluji vodočet a jelikož lať začíná až v metru, tak musím těch 3-5 chybějících centimetrů odhadnout. Po chvili zjišťuji, že vodácká obuv není zcela vhodná na pěší výlety po asfaltu a tak se s tvořícími se puchýři na obou patách uchýlím k běhu, nebo chůzi mechatou krajnicí. Když konečně docházím na místo startu, odkud jsem před víc jak hodinou a půl odjížděl, zjišťuji, že kluci neztráceli čas čekáním a vytáhli si loď asi kilometr proti proudu Mnichovského potoka a právě dojeli do ústí. Hlásím jim, že jsem cestou neviděl žádné překážky ve vodě a startujeme. Po padesáti metrech stromek, tak z vody, po dalších 200 metrech trojstrom, přetáhnout, po dalších 100 metrech další malej, ale dal se přejet. Pak ještě asi po půl kiláku jeden, ale pak dlouho čisto. Příroda a počasí parádní, vodní stav i když trochu pod limitem je dostačující, obtížnost za této vody WW1, spád 6-10 promile. Dojíždíme k jezu, pod kterým musíme pro nedostatek vody asi 30 metrů přenést podél rybího přechodu. Dál potok nabírá na spádu na nějakých 10-13 promile, dojíždíme k vodočtu, kde odhaduji stav na 95cm a dojíždíme k mostu silnice 230 a až po sem bylo vody podle mě dostatek, dál potok začne zase nabírat na spádu, kde až k ústi do Teplé dosáhne na 13-16,5 promile, obtížnost za této vody maximálně WW1+, přibudou kameny a koryto se častěji rozšíří. Zde se ještě projet dá, ale už je to kličkovaná a kontaktu s kamenem na dně se vyhnout nedá, ovšem bez vystupování z lodi to jde. Potkáváme ještě jeden přenášecí kmen. Necelý kilometr před ústím je malý jez viditelný od silnice s náhonem nalevo a vypadá v pohodě jetelně, druhá loď před náma projela bez problémů, ale mě se stává osudným, tedy především pro moje dno nafukovací kánoe. Železný roxor párá víc jak půletrovou dírou. Na tohle lepení nemám a tak zoufale dojíždím do ústí s téměř neřiditelnou lodí, těsně podjíždím poslední strom a po Teplé pokračuju ještě půl kilometru k železničnímu mostu u jezu, kam se dá zajet autem a končím. Klukům dávám klíče od auta, ať mě tu naberou a oni pokračujou dál. Já mezitím si lámu hlavu, jak dostat ze dna nateklou vodu dírou, která se dostala i mezi ostatní články dna. Trvá mi to dobrou hodinu, než jí vypreparuju... poučení pro příště, že s nezalepitelnou lodí radši dones než dojeď. Kluci přijíždí akorát a mažeme zpátky domů, aby jeden z nás ještě stihl ples, což se jentaktak daří. K Prameňáku bych ještě dodal, že splutá vzdálenost je necelých 6,6km, ale píšu 6, abych mohl u půlkiláku po Teplé napsat místo nuly jedničku. Cestou jsme neviděli žádnou lávku, což mě překvapilo a taky, že až bude opravená loď a lepší vodní stav, ideálně 105-140 na Mnichovskym vodočtu (bohužel není online a nevim, kde ho najít, jen zde na raftu s jednodenním intervalem) tak chci s tímhle skvostem odvetu.

Miloš H.
7 kousek pod vesnicí Mnichov ,sil. most 6,4 - ustí do Teplé 0,0 WW I, WW II 4.12.15 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Ivis
7 kousek pod vesnicí Mnichov ,sil. most 6,4 - ustí do Teplé 0,0 WW I, WW II 4.12.15 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 83 Popis: uzký potok ,plno krátkých zatáček ,celých 6,51 km (přesně podle navigace) akční potok ,který neustále vyžaduje pozornost ,super ! , i když je limit 100 cm ,tak i za tohoto stavu jsme vše krásně projeli , 83 cm, 0,99m3/s, pouze občas mírné zadrhnutí na nějakém kameni

Dodo
6 soutok s Mnichovským potokem - soutok s Teplou WW I, WW II 10.1.15 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Zobrazit další podrobnosti o této řece ze zápisníku
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:    

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.