Tisk z adresy https://www.raft.cz/vodacky-zapisnik.aspx?ID_reky=246
Zapsat si své spluté úseky?

Vodácký zápisník sjetých řek

Při zadání dvou a více písmen bude automaticky hledán název řeky. Případně ponechte pole prázdné a po stiknutí tlačítka Hledat se zobrazí seznam všech řek.

Název řeky:

(kliknutím na vybranou řeku se níže zobrazí podrobnosti)

Třídit dle: poslední datum splutí
  název země a řeky

Kdo Země Řeka Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Miloš H.
Česká republika Bystřice 13 Hroznětín pěší lávka u mateřské školky 12,7řkm - soutok s Ohří WW I, WW II 19.3.23 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Ostrov, stav: 59 cm, 4.52 m3/s Popis: Asi limitní stav. Hezký peřejnatý potok. Oproti předchozím rokům přibylo přenášení tří stromů. Se Standou na kajacích a Eva s Radkem a Dana s Mirkem na Barakách.

Lachtan
Česká republika Bystřice 13 Hroznětín lávka u mš. WW I, WW II 19.3.23 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Ostrov 59cm/4,52 m3 Popis:

Rypáčci
Česká republika Bystřice 13 Hroznětín od MŠ - ústí do Ohře WW I 19.3.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Ostrov, stav: 4.52 m3/s Popis: Pořád to teče, úsek pod Ostrovem má spád a jsou tam pěkné peřeje. Jezů max 6, ale ten poslední cca 1km od ústí do Ohře bere většinu vody, takže stav pod jezem byl opravdu limitní. Pozor na dva stupně v navigaci v Hroznětíně. za tohoto nízkého stavu (max 1,5 m2) ta byl vývar 2-3m. Lépe zašít u MŠ, kde se dá i parkovat. Celá řeka je ve vesnici v navigaci, nelze vylézt. Byla provedena změna na vodočtu v Ostrově, na mostě jsou nyní dvě míry, levá odpovídá vodočtu na internetu. Pokud je nyní na vodočtu 60cm, odpovídá to cca 48cm původního vodočtu do roku cca 2021. Ty 4m3 odpovídají, ale pod posledním jezem u Ohře je to pak opravdu na limitu. Dále by bylo dobré zmínit, že vodočet je až pod soutokem s Jáchymovským potokem, takže sjízdnost Bystřice z Hroznetina záleží na tom, kolik vody přiteče z Jachymovskeho potoka a kolik z Bystřice. Nám se stalo, že to bylo 50/50 a tak to bylo asi reálné minimum pro sjetí

Miloš H.
Česká republika Bystřice 12 Hroznětín (chalupa Slunovrat) 12řkm - soutok s Ohří WW I, WW II 28.2.21 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav 47cm, 4,81m3/s Popis: Krásná peřejnatá říčka. Za tohoto stavu to pod Hroznětínem a pod jezy docela drhlo. Ale jinak paráda. 2 jezy pod Ostrovem jsme přenášeli. Slunce. Já a Standa na kajacích, Eva s Radkem na Barace.

Lachtan
Česká republika Bystřice 12 Hroznětín penzion Slunovrat - soutok s Ohří WW I 28.2.21 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Ostrov 47cm,4,81m3 Popis:

Miloš H.
Česká republika Bystřice 14 Hroznětín most silniční (ul. Sídliště) mezi jezem a stupni 13,6řkm - soutok s Ohří WW I, WW II 15.3.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav: 60cm, 6,95 m3/s, úsek: z Hroznětína Popis: S Evou a Radkem. Super splutí, nejhezčí od Ostrova do soutoku - krásné peřeje, ale i nahoře krásné.

gambrmen
Česká republika Bystřice 15 Merklín jez - soutok s Ohří WW I, WW II 14.3.20 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: cca 8 m3/s Popis: Stupně v Hroznětíně za této vody po prohlédnutí jetelné. Nesjízdný jez v Liticově, přenášení vlevo, zastavit včas, předchází mu produktovod+lávka. Jinak supr plavba, řeku jsme zbavili jednoho padlého stromu, jinak aktuálně bez překážek. Na konci toku, kilometrážně někde mezi oběma železničními mosty (hlavní trať a vlečka kyselka) je rozestavěná MVE, zřejmě vakový jez. Stavba je ale zdá se zakonzervována, je totiž již na leteckých mapách květen/2016. Více na webu.

Goofy
Česká republika Bystřice 15 Merklín jez - soutok s Ohří WW II 14.3.20 kajak Hodnoceni
Vodočet: 8,9m3 Popis:

Herčus
Česká republika Bystřice 5 Liticov (sil. most u ČOV) - ústí do Ohře WW I, WW II 14.3.20 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav: 67cm, 8,4 m3/s Popis: Po Rolavě se ještě přesouváme na spodek Bystřice. Nenáročná, ale za to parádní plavba. Nekoukaj téměř žádný kameny, jenom se vezeme, nebo se necháváme houpat. Nejdřív si hrajem s vracákama, potom se k tomu přidává i kochání v jedničkových až dvojkových kontinuálních peřejích s parádním spádem, co je na chvíli zastaví až jez, který uzme asi třetinu vody, ale na plavbě pod jezem se to skoro neprojeví. Jez je nic moc, tak ho zase jedu rybochodem. Pod jezem je ještě jedna poslední hezká peřej a už jsme v Ohři. Cestou dva stromy - první tenčí za zatáčkou v proudu a šel přejet (možná ho squadra jedoucí po nás odstranila) a po chvíli druhý, co je v pohodě podjetelný. Za mě TOP vodní stav. Jinak nízký břehy, kochačka z lodi, zábava, sluníčko, pohoda.

Kouďa
Česká republika Bystřice 8 Jáchymovský potok - ústí do Ohře ZW, WW I, WW II 10.3.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav: 0.0 m3/s Popis: Pokračování splutí Jáchymovského potoka. Širší koryto, kde už bylo možno otáčet loď a stavět. Svižná voda v tempu WWI, místy i WWII. Ideální stav vody, krásná plavba, až na lehce industriálnější ráz pod Ostrovem. Více na webu.

Večerníček
Česká republika Bystřice 8 ústí Jáchymovského potoka - ústí do Ohře WW I, WW II 10.3.19 singl Hodnoceni
Vodočet: Popis: Cestou z Horního Žďáru do Vojkovic. Zataženo, přeháňky, +5°C, vítr 25 až 30 m/s.

Aleš N.
Česká republika Bystřice 8 Ostrov, soutok s Jáchym. p. - soutok s Ohří WW I, WW II 10.3.19 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: Ostrov - 61 cm, 7,3 m3/s Popis: Z Jáchymovského p. rozveseleni pokračujeme po Bystřici. Najednou je všude hrozně místa, člověk se může s lodí otáčet dle libosti, dá se kochat, blbnout... Prakticky pořád to pěkně teče, většinově ww1 s kratšími úseky k ww2, vše přehledné, bez překážek, až na jeden ohradník: Ten byl kus pod ústím Boreckého potoka, někde kolem ř. km 3, natažen pevně přes celou řeku s nejvyšším viditelným a dvěma "neviditelnými" dráty pod ním, takže nepodjetelný - nemilosrdně jsem ho zlikvidoval i s nejbližším kolíkem. Jinak jsme měli kliku na vodu po dešti, při menším průtoku by to pod 3-mi jezy už byla trochu otloukaná, hlavně pod tím posledním cca 1 km před soutokem s Ohří. Velmi pěkné.

Krtek Pepin Kouba
Česká republika Bystřice 13 Hroznětín - soutok Ohře WW I, WW II 9.3.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 52 cm; 5,661 m3/s Popis: Pěkně tekoucí říčka. Nejhezčí úsek z Ostrova na soutok.

Eki
Česká republika Bystřice 5 Ostrov poslední most - ústí do Ohře WW I, WW II 13.1.18 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: cca 4,1 m3/s v Ostrově Popis: Hravá stále tekoucí říčka, pěkné peřejky a jen jeden nejetelný jez. Pozor - cca na km 3,0 je za zatáčkou padlý kmen olše přes celé koryto a proud pod ní táhne. Průtok v pohodě stačil, jen jez bral hodně vody, pod ním kus kodrcání. Počasí nepříjemné - zataženo a kolem 0°C, kdyby bylo lepší dal bych i 4 hvězdy. Společnost člověku dělají jen skorci a dobytek. Pěkné vplutí do veletoku Ohře s 50 m3/s. Spluto v singlu na pálavě.

Herčus
Česká republika Bystřice 2 Merklín (ústí Eliášova potoka) - Hroznětín (první lávka - pro pěší u sídliště) WW II 24.2.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav: 68 cm, 7,8m3/s Popis: Přejíždíme z Černé a ještě nám zbývá trocha času. Váháme mezi Rolavou a Bystřicí. Nakonec v Perninku jedem rovně, že obhlídnem Bystřici. Na WW4, co je nad Merklínem se mi už od počátku nechce, ale kvůli spolujezdcům bez zábran musím zastavovat na prohlížení už od začátku Pstruží a vysvětlovat jim, že to nejedu, že je to stejně kajakářská voda nepřiliš vhodná na naše nafukovadla, šutrovačka co by asi bez požitku zkodrcat šla, ale i tak málo vody. Hází na mě neustále pohledy jako bych tomu vodáctví nerozuměl, ale nakonec mi dávají za pravdu, že je vody málo a za častého přibržďování až stavení u toku jedeme autem níž. Na začátku Merklína sice vody trošku přibylo, ale i tak by jí to chtělo ještě trochu, avšak pod Merklínem už je stav od pohledu nad limitem, řekněme nižší střední voda. Dojíždíme k žel. mostu nad Merklínem se podívat,jak vypadá v kilometráži uváděná nesjízdná kaskáda na 14,3 řkm, ale pod mostem nevidíme nic krom dvojkový vody, max s pluskem. Je nám to divný a tak přejíždíme ještě níž podívat se z druhý strany z louky, ale ani tam nic nevidíme. Utíká nám čas, tak volíme variantu až tudy pojedem, vždy zastavíme a prohlídnem dopředu, abychom do toho nevlítli. Vracíme se do Merklína a hledáme místo odkud je vody nad limit. Tím je přítok Eliášův potok. Nástupní místo na řeku nakonec vybíráme u nádraží, kde parkujem a na vodu dáváme na Eliášův potok 100m nad jeho ústím. Po vplutí do Bystřice nás čeká za 150 metrů u ČOV HNUSNEJ jez, co se musí přenést. Odpovídá +- 15,3 řkm, co píše kilometráž. Dřevěný stavidlo přes celej tok, voda teče spodem, takže umělej sifon, nadjezí je proudný cca 40 metrů v navigaci, vejš jsou peřeje. Zastavit se blbě dá nalevo u schůdků v končící peřeji a přenést po cyklostezce. Zprava je plot, přenést jez tudy nejde. DOPORUČUJI případně ZAČÍT POD JEZEM. Dál je kontinuální hezká WW2 s pěkným spádem bez větších záludností, ale ani moc vracáků zde není. Další jez po prohlédnutí z levého břehu je za našeho stavu sjízdný a nevelký válec se zde tvoří s cca 2m rozhraním. Jez je na úrovni zastávky autobusu Hroznětín, Sušárna. Pak řeka pokračuje kolem pily stále svým stylem až k železničnímu mostu a tak i pod ním. Po důkladném prohlížení a hledání nesjízdné kaskády se dostáváme na začátek Hroznětína... z toho plyne: ŽÁDNÁ NESJÍZDNÁ KASKÁDA ZDE NENÍ. Celý úsek 2,3km byl beze stromů, které by zasahovali víc jak do třetiny šířky toku. Na začátku Hroznětína parkujem před pěší lávkou u sídliště a jdem obhlédnout jez. Vypadal po prohlédnutí s opatrností sjízdně, ale pod ním se řeka pomalu zavírá do navigace v níž jsou za levotočivou zatáčkou dva stupně po sobě a nekončící navigace na dohled nám říká ukončit plavbu u pěší lávky. Balíme, posel jde pěšky pro auto. Není to daleko. Spád je solidních 20 promile.

Česká republika Bystřice 8 Ostrov (ústí Jáchymovského potoka) - ústí do Ohře WW I, WW II 13.2.16 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov, stav 50 cm, 4,8m3/s Popis: Od soutoku s Jáchymovským potokem poklidně teče Ostrovem s občasnými peřejkami. První záludnost nastává v zámeckém parku, kde je železná trubka přes celé koryto a v nejnižším místě je navařenej nějakej železnej hranatej plíšek, takže na nafukovačku nic moc, přenášíme zprava a po chvíli se dostáváme k jezu. Sdrncat by asi šel, ale šetříme materiál lodi a přenášíme vlevo. Pod jezem začne úsek, který se mi líbí víc, více peřejek. Neznámej černej pták letící nad náma si chtěl asi zahrát lodě a seslal na nás bombu, která jen částečně zasáhla bort. další jez s náhonem vpravo a rybím přechodem vlevo přenášíme pro nedostatek vody zleva. Dál řeka hezky teče a příroda je koukatelná, jenom továrna v Liticově na chvíli všechny dojmy pokazí, ale po chvíli jsme mimo a začíná nejhezčí úsek bez civilizace, kde řeku doprovází akorát trať. Z občasných peřejek se stávají peřejky kontinuální, kde jsou i nenáročná dvojková místa. Cestu nám přeruší až poslední jez s náhonem napravo, kde se staví. Jedeme ho rybím přechodem zleva a pak ještě hezký dojezd do ústí. V námi sjížděném úseku spád necelých 8 promile a v nejlepších pasážích pod Ostrovem necelých 9 promile. Byla nám dost kosa. Vodní stav byl úplně v pohodě dostačující, ale klidně by se sneslo víc. Rád se sem vrátím. Více na webu.

Robert
Česká republika Bystřice 6 Ostrov - usti do Ohre WW I, WW II 6.2.16 kajak Hodnoceni
Vodočet: Ostrov 4.77 kubiku Popis: Paradni svezeni. Dole stavi elektrarnu. Az bude hotova, znehodnoti posledni kilometr.

Tibor
Česká republika Bystřice 6 Liticov-ústí do Ohře WW I 6.2.16 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Kůča
Česká republika Bystřice 3 nad obcí Pstruží (Bíla Bystřice) - pod papírnou Merklín WW III 3.2.16 kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ostrov nad Ohří, stav: 72cm, 8,566 m3/s Popis: Nasedali jsme nad obcí Pstruží, parkoviště pro lyžařský areál. Nasedáme na Bílou Bystřici - výš už to není sjízdné, po 50m sjízný jez, následuje skákání po kamenech a jsme na soutoku s Bystřicí. Potok má velký spád, velmi úzký a kamenitý. Nepřehlednost, skákání po kamenech, větve a jezy jsou největším nebezpečím. Míst pro zastavení není mnoho. Jezy prohlížíme a všechny jedeme, až na jeden cca v půlce, ten přenášíme. Vody je dost, ale i tak na dost místech dřeme, sneslo by to ještě trochu, ale už by to byl velký mazec a vracáků by ubylo. Končíme pod Papírnou v Merklíně. Tady pozor. Vjedete do navigace, areálu papírny a není skoro cesty zpět. Papírna přes řeku tvoří tunel cca 50m, kde je velká tma, uprostřed řeky jsou sloupy. Za našeho stavu šlo včas zastavit a podel zdi prohlédnout. Bystřička se fakt povedla. Samotné peřeje nejsou až tak těžké, ale obtížnost zvyšuje navigace, velký spád, rychlost proudu, možnost zaseknutí se mezi kameny, neznalost terénu - nebezpečí stromu nebo jezu za každým meandem a ty sloupy v tunelu pod papírnou. Další plavba je možná, mi už neměli světlo, končili jsme za tmy. Start 740 m.n.n, konec 565 m.n.m. celkem 195m dolů. Více na webu.

Ivis
Česká republika Bystřice 13 13,1 most Hroznětin - usti do Ohře 0,0 WW I, WW II 3.12.15 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 53 Popis: svižný užší potok , jeli jsme 8-9km /h , po celé délce hezké peřejky ,škoda že první část je trošku narovnané koryto

Miloš H.
Vodočet: Vodočet: 53cm Popis: S Ivisem na Pálavě. Svižný užší potok, jeli jsme 8-9km /h, po celé délce hezké peřejky.

Eki
Česká republika Bystřice 5 Ostrov - ústí do Ohře WW I 21.4.13 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Drobná jarní svižně proudící říčka. Spluto na scoutu s kamarádem a jedním porcelánem.

Libor
Česká republika Bystřice 9 Ostrov - ústí do Ohře WW I, WW II 3.4.88 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

24.04.2024 9:31 Má někdo zájem o kopyta na stavbu slalomových lodí z 80. let? Jsou zdarma na kontaktu 731428488. Jedná se o C2 Gemina (dvě kopyta), PH3 (pajcovanej Hartung), poslední loď s dírami od sebe vynikajících vlastností, rodeo kajak, slalomový kajak, singlkánoe. Celkem 8 kopyt. Dočasné uskladnění pro zájemce možné. Spěchá - za týden budou zlikvidována. Lokace Brno.
02.04.2024 9:16 Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
27.03.2024 16:05 Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
26.03.2024 15:23 Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
25.03.2024 10:02 Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
15.02.2024 13:19 CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
29.01.2024 9:03 Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
15.01.2024 11:31 Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
22.04. Bazar prodám: NOVÝ střešní držák / nosič lodí na auto. Prodám střešní nosič na kajak / kanoe / padleboard / SUP /

19.04. Bazar prodám: Lettmann Manta. Nevařený, běžně opotřebený.

18.04. Bazar prodám: Prodám 1ks sedačky do kanoe PÁLAVA či BARAKA od GUMOTEXu. Materiál: odolná a voděvzdorná překližka

18.04. Bazar prodám: Slalomka Galasport Caipi, karbon, r.v. 2018, cena za loď, obal za 2000,-

18.04. Bazar prodám: Plastová slalomka Delsyk - upečeno na kopytu pravé závodní lodě, plasťák co nerozbijete, perfektní s

18.04. Bazar prodám: Na prodej bundošprajda ideálně na mořský, jezerní kajak nebo tréningově na klidnou vodu do špatného

18.04. Bazar prodám: Prodám pěknou šprajdu špricdeku na kajak s dvojitým komínem zn. HIKO Velikost: M/L...pro obvod pas

18.04. Bazar prodám: Prodám HIKO C-FLEX závodní špricdeka ve verzi pro kanoisty! s velikostí komínu M (obvod pasu 72cm).

18.04. Bazar prodám: HIKO FLASH velikost S/M vodácká vesta - 3x použitá Prodám vestu na vodu HIKO FLASH, velikost: S/M,

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so