Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/morava/velicka.aspx?ID_reky=256 kilo=kilom
Home Česká republika Velička Mapa

Potok Velička - kilometráž

76% Oblíbenost řeky


Průvodce kilometráží:

12,5 Potštát louka pod fotbalovým hřištěm. Prvních cca 500m WW I–II pozor na lávky a ploty přes potok – nízký profil nutno přenášet. Foto na rkm 12,5 Prujezd Potstatem Následuje za 0,5 km
12,0 mostjez most silniční jez sjízdné Odbočka na Padesát lánů: malý a bezproblémový jezík za mostem (pro ty, komu nevadí start téměř v centru obce, doporučuji coby počátek plavby), odtud cca WW II Pozor na nízký profil lávek v celém úseku obce Potštát! My jsme většinu buďto podjeli nebo přejeli vrchem. V tomto úseku se vyskytuje také větší množství větví zasahujících do koryta, čímž trochu znepříjemňují plavbu a zvyšují obtíže. Následuje za 1,5 km
10,5 jez jez nesjízdné, !! Nebezpečný jez - „soukromé sádky“!!: v úseku pod lyžařskou sjezdovkou stojí dům, jehož příjezd je po betonovém mostě. Těsně před mostem je jez s velkým vývařištěm a maskovací sítí!! Krajně nebezpečné!! Při slušném jednání lze od majitele přilehlé nemovitosti získat souhlas k vyzdvižení sítě na příjezdový most. Zde doporučuji zajistit si záchranu ze břehu! Případnou záchranu komplikuje fakt, že vývařiště je přímo pod mostem, který je cca 6 m široký. Možnosti zastavení těsně před tímto jezem jsou ztížené! (Při našem průtoku vody a s našim zabezpečením byl průjezd tímto místem OK.) Foto na rkm 10,5 Jez Soukromé sádkyNásleduje za 0,3 km
10,2 most most pěší nebo lávka Peřej Sašova lávka: cca 250m pod jezem „soukromé sádky“ je další dům, za nimž je kratičká, ale krásna peřejka WW III-. Sašovi v těchto místech zvyšovala obtížnost ještě dřevěná lávka. Ostatním už ne (;-). Následuje za 0,2 km
10,0 Peřej pod bílým domem. Při výjezdu z Potštátu je za ostrou zatáčkou pod bílým domem krátká pěkná peřej WW III-. Odtud až ke skalnímu městu cca WW I-II. Následuje za 0,5 km
9,5 Skalní město - průjezd kolem skalního města je asi za WW II bez záludností. Následuje za 0,3 km
9,2 mostmost most silniční most pěší nebo lávka Podmostní peřej!!: Krátká podmostní peřej u dolních skal (Nové skály). WW II a následuje za vás upozorní na to, že hned po výjezdu z pod mostu je !!dřevěná lávka!!, která slouží coby přístupová stezka k Dolním skalám (Nové skály). Z tohoto důvodů je vhodné zaparkovat hned v prvním vracáku za mostem a nebo jako mi nadzvednout jeden konec lávky pomocí kladky a tažného zařízení na autě. Následuje za 0,2 km
9,0 Jiříkova prádelna: Cca 50m pod lávkou začíná peřej Jiříkova prádelna WW III. Jeden z nejhezčích úseků plavby (za vyššího stavu vody lze očekávat i vyšší obtížnost). Od tohoto místa již říčka (potok) nepřekoná obtížnost WW II a následuje za . Foto na rkm 9 Najezd do pradelny Následuje za 0,5 km
8,5 most most silniční Brigádnický most!! Cca 300m pod Jiříkovou prádelnou je most se sníženou průjezdovou světlostí. Zde jsme s Dokym ve dvou v srpnu 2008 prohloubili koryto o cca 30cm, což při našem stavu vody již umožňovalo průjezd. Těsně před mostem jsme pro jistotu vybudovali dvě hrázky, které tak vytváří vracáky, v nichž je možno vystoupit na břeh. Následuje za 1,5 km
7,0 restaurace Restaurace U tlustého Jana: WW I-II první most pod restaurací „U tlustého Jana“ má malinko snížený profil, druhý je již bez problémů. Doporučuji předem prohlédnout. Následuje za 0,5 km
6,5 Odbočka na Boňkov: Poslední přístupné místo ze silnice před obcí Lhotka, vhodné též pro ukončení plavby. Následuje za 0,5 km
6,0 Pila!! Říčka zde začíná měnit charakter toku a začíná silně meandrovat !! Pozor na padlé stromy !! WW II (WW II a následuje za ) Následuje za 1,5 km
4,5 most most silniční Lhotka!! Pozor v obci je most se sníženým profilem podobně jako „Brigádnický most“. Lze předpokládat, že jsou-li podmínky na podplutí Brigádnického mostu, pak zřejmě půjde podjet i tento. (My jsme podjížděli oba dva.) Za obcí Lhotka opět říčka silně meandruje!! Pozor na padlé stromy!! WW II (WW II a následuje za ) Následuje za 1,5 km
3,0 most most silniční Dálnice: Průjezd pod dálnicí začíná „sypaným jezem“ a je naprosto bezproblémový. Následuje za 0,5 km
2,5 most most silniční Velká - těsně před mostem v obci Velká je příhodné místo pro ukončení plavby. Dále jsou již jen samé umělé překážky v podobě jezů. Z toho hned ten první jez působí dosti nebezpečným dojmem!! Ostatní jezy nevypadají tak zle. (My jsme zde ukončili plavbu.) Následuje za 2,0 km
0,5 vodočet v Hranicích 8.3.2009 vysoký (m) 10:30h: 85cm což by mohlo odpovídat průtoku 5m3/s (Týden na to se pokusili naši známí sjet úsek Potštát-Boňkov při vodočtu v Hranicích 60cm a konstatovali, že to bylo na hranici sjízdnosti a moc si to neužili. Osobně bych odhadoval optimální podmínky pro sjezd horní části mezi 80-100 cm na vodočtu v Hranicích )
Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:    

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

17.06.10 Velička: Červen 2010 po povodních - pod Kyžlířovským mlýnem v peřeji s balvanem uprostřed vlevo v techničtějš ... více
29.05.10 Velička: Květen 2010 čistá, hladce průjezdná. Měli jsme něco přes 6 m3/s, ale sneslo by to o kyblík víc. Za i ... více
27.02.10 Velička: 27.2.2010 skvělý stav. Třeba si to ještě někdo stihne přečíst a využít než opadne. Místo zvané "souk ... více

Přidat Hotline
Reklama
Spolujízda (pendl aut)
Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour