Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/morava/olsava.aspx
Home ČR - Morava Olšava Mapa

Potok Olšava

68% Oblíbenost řeky


  • Pramen: v Bílých Karpatech u Slovenských hranic
  • Délka toku (sjízdné) v km: 36
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    celýBojkovice - ústí do Moravy36 - 0ZW

  • Podmínky: za VV je možné jet již z Bojkovic. Vodu může pomoci zvýšit vypouštění vodní nádrže Bojkovice, nebo voda z Luhačovické nádrže, která ústí před Uherským Brodem. Většina toku je regulována, místy je však zachováno přirozené meandrující koryto, které je mezi Podolím a Míkovicemi chráněné jako přírodní rezervace Olšava. Usek dlouhy asi 2 km je z prirodniho hlediska velmi atraktivni. V horní části se vyskytují kolmé stupně do 1 m, které je možné sjíždět jen za větší vody. Pak se za nimi ale může tvořit vývařiště. Přes Uherský Brod je tok zregulován a nezajímavý. Pod Uherským Brodem je několik nesjízdných jezů s nebezpečným vývařištěm.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně Povodí Moravy Aktuální sjízdnost
    hornípouze krátce z jara nebo po vydatných deštíchminimum: 190 cm
    úsek: z Bojkovic
    vodočet: Uher. Brod
    měřeno: 24.01. 11:22
    změna vodočtu nebo limitu: 11.12.2018
    184 cm (13,6 m3/s)
    dolníza mírně zvýšených stavůminimum: 100 cm
    úsek: z Uher. Brodu
    vodočet: Uher. Brod
    měřeno: 24.01. 11:22
    184 cm (13,6 m3/s)
    Mapa sjízdnosti
    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Bojkovic
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 20212
    Rok 2020030003000712
    Rok 2019030020000000
    Rok 2018400000000000
    Rok 2017030320000112
    Rok 2016063000000000
    Průměr131111000201

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek z Uher. Brodu
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202124
    Rok 202001317032272422289
    Rok 20199272621611112326
    Rok 201831283011103012101
    Rok 2017019351300016162431
    Rok 2016423191160220000
    Průměr11221961072158119

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    celý4 - 7motevřené údolí, polekajak, Pálavaznalé 

  • Nejhezčí úsek: Bojkovice - Šumice, Veletiny - Míkovice
  • Nebezpečný úsek: množství stupňů po celém toku
  • Obvyklý začátek a konec: Bojkovice, Újezdec u Luhačovic, Uherský Brod, konec Vésky, Kunovice nebo lze pokračovat dále po řece Moravě
  • Plavbu spojit s řekou: Vlára, přítok Korečnice Nivnice - Uh. Brod.
  • Přístup k řece: ČD i silnice velmi dobře, i když silnice jde občas bokem a výše nad tokem
  • Tábořiště: Bojkovice, Kunovicice (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (9)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
19 Havřice, motorest Pepčín, most - soutok s Moravou ZW, WW I 28.10.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 110 cm, 2,25 m3/s Popis: nebylo to špatné celé, snad jen poslední 2 km skoro stojatá voda. Fakt lepší skončit na konci Kunovic u parkoviště Letu. Jinak stojatá voda byla párkrát i během trasy, ale jen krátké useky. Díky tomu ani useky před 3 jezy nebyly výrazně horší, resp. delší. Velké plus, že na celé trase nebyla žádná překážka! přitom šířka toku je jen 6-8m. Jen 1x spadený strom, který šel podjet. A hezké i přes Kunovice, kde snad 10 x kamenný zához (mini kaskáda), který oživoval plavbu. Průměr 6 km/h. Dal bych 3,5 hvězdičky vodácky, za design 4 hvězdičky, i když trošku to narušovaly odpadky po velké vodě zachycené po stromech.

Jura
19 Pepčín - soutok s Moravou ZW, WW I 28.10.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: 2,25 m3 Popis: Pěkná tekoucí říčka s mnoha kamennými stupni. Za zmínku stojí přírodní památka Olšava, kde se říčka zařezává do čtvrtohorní sprašové návěje. Stěna vysoká až 12 m a říčka s peřejkami tvoří velice romantické místo.

OndraZ
19 Uher. Brod (Motel Pepčín) - Kostelany n. M. ZW 20.6.20 kajak Hodnoceni
Vodočet: Uher. Brod, stav: 163, 9.66 m3/s Popis: Po dešti, příjemný vodočet cca 10m3/s, zajímavá tekoucí říčka, pěkné peřejky. Dcera poprvé delší úsek na kajaku, její první krysa, na březích vysoká tráva, takže všude do vody sešupem z břehu. 3 jezy, všechny lépe přetahnout vlevo, ideální skončit na konci zástavby v Kunovicích, za poslední peřejkou. Krom jezů žádné místo, kde by bylo potřeba přetahovat (zátarasy, kmeny přes celé řečiště), co by se nedalo objet. Jediným negativem zápach chemie z ČOV, ale to je po deštích všude běžné.

Pepa
16 Bojkovice - Uherský Brod ZW, WW I 29.4.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 175 Popis: Z Bojkovic množství stupňů, za daného stavu převážně nesjízdné. Místy jsme trochu drhli, takže spíš hraniční stav než hodně nad limit. Od Šumic příjemné peřejky nebo sjízdné stupně a jen málo přetahování. Za tohoto stavu celý Uh.Brod bez problému průjezdný.

Zip
16 Bojkovice - Uherský Brod ZW, WW I 29.4.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Uher. Brod, stav: 191 cm, 14.3 m3/s Popis: Nasedání na vodu cca v 11hod v Bojkovicách v centru, vodočet Uh. Brod cca 190cm. Do konce Bojkovice spousta jezů, většinou nesjízdných, za Bojkovicema se to trochu zlepšilo, ale stále dost jezů, občas nějaká pěřej, občas nesjízdná, stav v Bojkovicích byl tak na limitu sjízdnosti. Hodně se zlepšilo za Nezdenicema (začátek Šumic), jezy už téměř žádné, spíše peřejky. Před Újezdcem u Luhačovic delší olej a následně výsoký jezd. Za jezem cca do poloviny Uh. Brodu už potom krásně teklo, peřejky, bez jezů. Pokud bych měl jet znovu, tak na vodu nasedám nejdříve na konci Bojkovic a při vzšším stavu vody, aby se dali sjet všechny peřeje.

Rendy
13 Uherský Brod - Vésky ZW 16.4.16 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Uher. Brod, stav: 104 cm, 2.2 m3/s Popis: limitní stav vody pro splutí

Ivis
8 Bojkovice 36 - Zahorovice33 a Veletiny15- Mikovice 10 ZW 3.3.13 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 140 Popis: Bojkovice - slabší ( jedna hvezdicka..) plno stupňů , sjízdnost jinak jakstaks 140.., ale úsek uz od Veletiny super !! , uz dost vody , krasne okolí, vysoké skály, neskutečně držící velké stromy pouze koreny v zemi a jinak cele nad vodou !! Úžasné , i hezke meandry a občas perejky

Sláma
10 Havřice-Vésky WW I 1.3.13 kajak Hodnoceni
Vodočet: Uherský Brod 164cm 10m/3 Popis: Za tohoto stavu pěkně sjízné-sem tam se tvoří menší peřeje.Ideální stav na splouvání.Pozor na všechny jezy (3x) za každou cenu přenášet!!První dva v levo třetí ve Véskách v pravo.

Zobrazit další podrobnosti o této řece ze zápisníku

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

03.06.19 Olšava: 2. 6. Po šesti letech stejná trasa: Veletiny - koupaliště Kunovice. Tentokrát bez stromů a docela či ... více
19.04.16 Olšava: Olšava (16.04.2016 o.l.) Splut úsek z Uh. Brodu po jez u obce Vésky. Stav vodočtu LG Uh. Brod: 104 c ... více
09.05.13 Olšava: Dne 8.5.2013 odpoledne jsme jeli úsek Veletiny - Kunovice koupaliště (2,5h) za hraničního stavu 99cm ... více
07.04.10 Olšava: Ahoj:-) Olšavu sme sjížděli někdy v půlce července roku 2008. Bylo po dešti tak bylo trochu víc vod ... více
28.03.06 Olšava: http://www.manarikala.info/view.php?cisloclanku=2006032701 ... více
17.05.05 Olšava: Z Uh. brodu do Kunovic (cca 20 km), Safari, ZWC, občas WWI na malých prahoch a perejkách, inak rieka ... více
29.11.03 Olšava: Kousek pod Újezdcem (soutok se Šťávnicí od Luhačovic) začíná děsně dlouhý olej, táhne se přes celý T ... více

Přidat Hotline
Spolujízda (pendl aut)

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.