Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/jugo/mreznica.aspx
Home Chor., Bosna, ČH Mrežnica Mapa

Řeka Mrežnica

82% Oblíbenost řeky


  • Pramen: u obce Mrzo Plje nedaleko Slunje
  • Délka toku (sjízdné) v km: 52
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    hornímost na Primišlje - Generalski Stol52,5 - 25,5ZW a pod stupni občas WW I-II

  • Podmínky: krasová řeka se stupni, mezi nimiž je ZW, a s četnými mlýny. Některé stupně jsou velmi vysoké a je lépe si je prohlédnout předem. Nejvyšší je třetí (mlýn vlevo i vpravo) - jet v pravé polovině. Za poměrně vysokým stupněm s mlýnem vlevo asi v polovině úseku jet vpravo, vlevo ústí přítok Tounjčica (není patrné, kam vlastně řeka teče). Úsek je to velmi dlouhý s množstvím olejů, a tak je nutné počítat s několika hodinovou plavbou. Na řece se můžete setkat s poplatky za použití nástupních míst na loukách u mlýnů. Zároveň na řece platí ZÁKAZ plastových lodí, které mohou odírat travertinové stupně. Používat se mohou jen nafukovacá lodě!
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně mvodostaji.voda.hr Aktuální sjízdnost
    střednívětšinou celoročněpod limitem nemusí být stupně sjízdné
    odhad
    minimum: 50 cm
    úsek: od Primišlje
    vodočet: Juzbašići
    měřeno: 28.01. 04:00
    67 cm
    10,57 m3/s

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Primišlje
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202227
    Rok 2021312831303111001253031
    Rok 2020311431271616097313031
    Rok 20194283130262331121212531
    Průměr2323312924131477192831

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    dolní8 - 15mromantická pěkná příroda, údolí, lesykajak, raft, samovylévací loďznalé7 h.

  • Nejhezčí úsek:
  • Nebezpečný úsek: stupně za VV
  • Obvyklý začátek a konec: most Primišlje - Tržic Tounjski, konec u mostu Generalskeho Stolu
  • Plavbu spojit s řekou: Korana
  • Přístup k řece: velmi špatný, jen z mostů
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (31)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
3 Rebar, most - Mostanje, most ZW, WW I 15.11.21 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Jelikož mě stupně se stojatou vodou na klasickém useku této řeky moc nelakaly tak jsem zkusil úsek až kousek pred soutokem jelikož až sem byly stále stupně. Začátek na moste kousek za vodopadem ( viděl jsem jen na mapě bohužel) byl super , velice hezke Akcni na 5 hvězdiček. Pak ale po par stech metrech začala téměř stojata voda a byla bohužel až do cíle . Průměr 5,9 Km/h byl nakonec o 0,3 Km/h dokonce lepší než na blízké řece Dobra, ale celkové byla Dobra lepší , mimo hezkého začátku zde. Šířka cca 30m kromě začátku. A plusem byla i průzračná voda i presto, ze zde to vlastně byl průjezd pres částečně průmyslovou čast Karlovace. Nicméně z vody to poznat nebylo. Navíc pak i podél břehu Hezka oddychova místa. Ta čistota dost kontrastovala s jinými částmi Jugoslávie. Je vidět, ze kde je spis hodne muslimské obyvatelstvo , ze to vypadá trosku jinak kolem břehu.

Krtek
20 ZW 21.8.19- 22.8.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Eki
10 Zvečaj most - Duga Resa most ZW, WW I, WW II 3.8.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 6 m3/s Popis: Krásná krasová říčka, čistá voda, střídání volejů a travertinových kaskádek, u kterých jsou nezřídka staré mlýny. Můj háček jí překřtil na "Mraženici". Sjízdnost i za tohoto nižšího stavu dobrá. Slunečno a teplo, takže koupání. Nižší vodní stav. Volavka, kachny, užovky, želvy na kládě, rybky, četné vodní rostliny. Romantické ostrůvky. Postup plavby pomalý. Pro překonávání stupňů se baraka velmi osvědčila - spluli jsme všech cca 10 na trase bez ztráty květinky. Stanovali jsme u mostu Generalski Stol vpravo, ale pendl vlakem, tak byl zvolen dolnější úsek řeky. V okolí chaty a na březích četné pevné kánoe pro rybáře, ale na vodě potkány jen dvě pevné kánoe mezi stupni.

Krtek
20 WW II 19.7.19- 20.7.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Vladimír
24 Primišlje - Generalski Stol WW I 1.7.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Skoky na pokračování, čochtan mojí vinou - špatný nájezd (podcenění) do vysokého skoku. Miny už nejsou značeny.

Sjůzn
6 Primišlje - most Juzbašiči ZW, WW I, WW II 29.6.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Lasička
22 most silniční Juzbašici - most silniční Generalski Stol ZW, WW I 7.6.19- 8.6.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Dvoudenní Mrežnica se spaním u Ratka. K Ratkovi se nedalo zajet 20místným Mercedesem Sprinter a museli jsme poslední 1,5 km ťapkat po svých polňačkou. Námi sjížděný úsek byl krajinově půvabný, ale vodacky ne tak zábavný jako Korana pod Slunjí. Za tohoto stavu jsme nikde nedrhli, přes všechny stupně šlo dost vody. 4 vodopády jsme přenášeli. Poslední stupeň před mostem na Generalsky Stol skočili jen nejodvážnější (Honza, Katka, Vašek a já), tento stupeň má zcela jistě 3 m. Za mostem 300 m na levé straně je pěkné místo na vysedání (betonové schody).

Krtek
20 WW II 21.7.18- 22.7.18 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Průvodce kilometráží:

Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:    

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

20.05.13 Mrežnica: Poplatky na tábořištích na Mrežnici jsou následující: - tábořiště u mlýna na soutoku Mrežnice a Tou ... více

Přidat Hotline
Reklama
Spolujízda (pendl aut)

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama