Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Zkusil-jsem-Rush1-od-Gumotexu.aspx?ID_prispevku=4521

Diskusní fórum Zkusil jsem Rush1 od Gumotexu


Diskuse nad tématem
Zkusil jsem Rush1 od Gumotexu, Robert, 30.10.2019 19:42
Dnes jsem si v HG-sportu půjčil Rush1 a trochu si ho vyzkoušel a porovnával se Solarem. Ta loď není špatná, k držení směru nepotřebuje ani ploutvičku, ale pro mńe nejpodstatnější - na stejné trati délky cca 3 km: Solar 26 min 30 sec, Rush1 27 min 15 sec.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Chobotnice, 30.10.2019 22:40
Počkám si na verzi Gold Rush... Smajlík

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, , 31.10.2019 11:41
No já bych řekl, že tam nějaká podvědomá síla trochu víc tlačila na pádlo u toho Soláru Smajlík

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Guma, 31.10.2019 12:10
Hmm, každopádně je to rozdíl menší než 3%, což je zanedbatelné, pokud teda nejde o sekundy na pásce...

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Robert, 31.10.2019 12:28
Mým záměrem bylo nahradit svůj Solar něčím rychlejším, zejména na oleji. Rush1 úkol nesplnil, navíc je podstatně dražší. Není to špatná loď, ale nedovedu si představit terén, kde bych si lépe nevystačil s něčím, co už mám doma - Solar, Safari.

Značně prodloužená a lehce zúžená verze by už mohla být o něčem jiném. Ale nedovedu posoudit, jak se na rychlosti projevuje placaté dno.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Guma, 31.10.2019 14:53
Chápu, při těch Tvých nájezdech se i malé zrychlení hodí :)
Někde na netu jsem viděl (ale už nevím kde), že si chlap nasadil na přední část nafukovačky takovou šprcku z plechu, která se tvarově měla blížit předku rychlé kánoe, a měl to stažené popruhem nahoře.
Ovšem nejsem klempíř, takže jsem dále nepátral. Ale třeba by to šlo vytisknout na 3D tiskárně :)
Pokud nemáš už dokonalou techniku profesionála, tak údajně se dá vždy drobně zlepšit tak, aby to zvýšilo rychlost.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Medák, 01.11.2019 9:51
Tak já to pochopil tak, že přemýšlel čím NAHRADIT loď, kterou už má. Přitom celkem přirozeně chce loď lepší. A zjistil, že Rush1 pro jeho potřeby o nic lepší není, navíc stojí o dost víc, takže usoudil, že za něj vyměnit stávající loď pro něj nemá smysl. Hrát si na kutila a zlepšovat si techniku pádlování může totiž už s tím co má.

Mně to přijde jako maximálně rozumný způsob uvažování.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Guma, 01.11.2019 11:06
Ahoj já jsem to pochopil stejne. Taky bych si nekoupil něco nového ale horšího a dražšího a pak to kutilsky vylepšoval.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Lumajr, 01.11.2019 19:54
Ahoj, díky za info o rychlosti RUSHe, přesně to mě taky zajímalo :) Když už jsi to takto testoval, neporovnával jsi někdy i Solar a Framuru? Jestli je ten rozdíl nějak markantní a vyváží údajně menší stabilitu, jak se o ní u Framury všichni zmiňují. Dík!

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Robert, 01.11.2019 21:12
Ahoj,
ve Framuře jsem nikdy neseděl, ale měl ji Tibor Sedláček a jednou jsme v té době spolu jeli dolní Jizeru, přičemž já jel na Safari. Na stojaté vodě byl o něco rychlejší, ale pokud jsem jel v ďolíku za nim, tak jsem mu stačil. Odhadoval bych to asi tak na rychlost Solaru. Na WW1 mi ujížděl a tam je Solar stejně rychlý jako Safari, ale má tu výhodu, že nenabírá vodu. Stejné to asi bude s Rushem1, na dolní Sázavě Solaru ujede, ale běda, jestli nebude mít kryt paluby.

Mimochodem, o zkušenosti jsem se podělil i s Gumotexem. Napsali, že by byli rádi, kdybych jim zhodnotil Rush2, ale nevím, jak přesně to mysleli, HG-sport ten model k testování nemá.

Jinak do Framury bych nešel, obecně do žádné kryté nafukovačky. Delší dobu jsme s manželkou měli Travellery. První nevýhoda bylo balení, ne vždy se mi kvůli límcům na první dobrou podařilo zabalit obě lodě do jediného batohu. Pak se špatně odstraňovalo bahno a písek z lodi, Solar se jenom propláchne. Taky mi bylo nepříjemné, že tam člověk pořád musel mít nohy ve stejné poloze. Asi největší rozdíl je v pohodlnosti přenášení jezů, zejména když má člověk bagáž. Takže za mne Čeňkárna + kanál Troja + Litavka + Kocába + Botič = Safari, Vltava + Střela + Sázava + Berounka + Lužnice = Solar (snad mne nikdo nechytí za slovo a do Vltavy nezapočte Čerťáky).

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, , 01.11.2019 22:54
Já jsem přesedlal na Framuru z Twistu 2, což je vlastně o půl metru kratší Solar (stejný design spodku) a rychlost bych odhadl min. o 30% vyšší, možná i víc. Mohu být konkrétní: po Moravě od soutoku s Bečvou pod most v Kroměříži je to 18 km, jel jsem to 2 hod. po odečtení půlhodiny přenášení Strže a trhání jablek u jezu... tj. 9 km/hod po oleji, který asi teče možná 3 km/hod. S Twistem když jsem udělal 25 km za celý den, tak jsem si říkal, že su borec. Jinak já Framuru taky nedoporučuji, uprostřed má tlustý válec na kterém se kolíbá ze strany na stranu, je to hrozně citlivé hlavně při kolizi třeba s šutrem, stromem... letíš do vody jak nic. S Twistem jsem se nikdy necvaknul, ten byl jak ledoborec, s Framurou už několikrát a to i na oleji při vylézání na břeh. Kdybych o tomhle věděl, šel bych do Solaru. Bůhví jakou rychlost nepotřebuješ, nejdeš závodit.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, , 02.11.2019 16:55
Tak to mají konečně na webu, zprvu jsem byl hodně kritický, ale vypadá to pro mě nadějně. Délka 355 cm u Rush1 oproti Swingu, který má 316, a hmotnost 11 kg. S tím by se už dalo jezdit vícedenní touring i bez vozíčku. Rush2 je velký a těžký jak Framura a pokud bude k dispozici i jednosic jako u Seawave, pak je to v podstatě následovník Framury.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Tibor, 02.11.2019 20:28
Mimochodem na Paddleexpu za to dostali cenu produkt roku v kategorii rekreace. V kategorii inflatable Star Viper od NRS.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Miloš H., 08.11.2019 21:52
Ahoj, jezdím na Swingu ale jelikož je z nějakého light NITRILON® musel jsem ho nechat "opancéřovat" aby vydržel to na co ho potřebuji. Teď jsem ho šel zvážit a má i se šprajdou 14,5 kg, ale v pohodě s ním jezdím vlakem, busem a někdy i na kole.
Vyhovuje mi totiž uzavřená loď, protože jsem většinou v suchu a teple i v zimě.

Ten Rusch1 mi přijde na divokou vodu už dost dlouhý (o 39 cm delší než Swing), ale musel bych si to vyzkoušet?
Cena lodě + kokpit + šprajda je 29000 což už je fakt hodně. Navíc si myslím, že suché zipy nebudou úplně vodotěsné.

To bych si asi raději koupil Safari a sucháč.

Na stojatou vodu mám, jak mi kdysi Robert poradil, ještě ten původní levnější Solar.

Miloš

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Robert, 10.11.2019 17:34
Ahoj Miloši,

mně toho Solara doporučil zase Střelec.

Tenkrát navíc vychvaloval rychlost Swingu. Na porovnání Swingu se Solarem budeš nejpovolanější Ty.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Střelec, 10.11.2019 19:57
Ze současný nabídky mi jako nejlepší pořád vylejzá Solar 410 (Boatpark je na bazaru vyprodával lehce jetý za něco málo přes desítku). Měl jsem možnost zkusit Framuru - rychlost stejná jako u Solaru, vratká a ne moc pohodlná díky objemnému kýlovému buřtu mezi nohama, komplikovaná nakládka, větší náchylnost kýlového buřtu k poškození. Pokud budu shánět něco na mírně tekoucí přírodní toky, až starej Solar zdechne, asi to bude zase Solar. S jedním sicem a pádlem kolem 15 kg, hafo místa na bagáž i oček na její přivázání, relativně malej balík (roura) po srolování, do který se dá tak akorát zarolovat třídílný skládací pádlo a případně i pumpa. Docela se mi k tomu osvědčilo ruční čerpadýlko pro mořskej kajak, náramně se šikne, když není chuť nebo příležitost zastavit kvůli vylejvání.
Ty nový dropstiče sice o dost líp jezdí a váhově nemusí bejt špatný, ale hodně špatně se balí a jsou to i po stažení popruhama velký hroudy, na který se vyplatí koupit menší skládací rudlík a ušít extra vak speciálně pro daný rudlík - pak se to chová jako plastovej kufr s kolečkama a poskládanej (malej) rudl se na pohodu vejde dovnitř. Flair se mi osvědčil výhradně jako jezerní kajak, i když je dost nízkej. Ještě by šlo uvažovat o origami skládačkách typu Oru Kayak - hrouda, tedy tady spíš bedýnka je to stejná jako u srolovanýho dropstiče, váha taky, jízdní vlastnosti pevný lodě, ale cena je někde jinde a případná nakládka bagáže opět znamená komplikace.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Guma, 10.11.2019 21:38
Ahoj,
na Safari existuje sucháč?
Na dně jsou dírky, kterými odtéká, ale taky natéká voda.
Staci, když se trochu nakloním a sedím ve vodě. (Mám 95 kg.)
Hlavně proto, že spojnice mezi sedátkem a opěrkou je nesmyslně na úrovni dna.
Teď v zimě by se sedět v suchu hodilo, ale nevím, jestli ten sucháč něco vyřeší vzhledem k těm dirkám.
Zdar
Guma

Jinak, za 27 tis bych si koupil packraft. Sice jeho "Bullet proof" dno nevydrží to, co Nitrilon, ale na expedice kolo + kajak případně pěší přechod + kajak po vodnatých řekách je vzhledem ke své váze 3 kg bezkonkurenční.
A na šoupačku po českých šutrech bych si nechal Safari.

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Střelec, 11.11.2019 6:11
Někdo občas přelepí díry a došije si šprycku. Sucháč se dolepí, případně došije na původní rantl nebo kousek pod něj na buřt tak, aby byl nad čárou ponoru. Šprycka se pak došije ze šusťáku, plastexu nebo jiného vhodného materiálu (v nouzi s poplastované ubrusoviny).

Odpovědět

|_Re: Zkusil jsem Rush1 od Gumot, Jura, 11.11.2019 8:12
Já jsem si koupil Swing už z klasického Nitrilonu, právě abych nemusel spodek loďe opancéřovat. Ten light byl dost háklivý. Na Jihlavce letos to dva kamarádi píchli, jeden před Templákem a druhý pod Hrubšicemi, a to to měl taky docela dost podlepený.

Odpovědět


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
Reklama
02.04.2024 9:16 Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
27.03.2024 16:05 Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
26.03.2024 15:23 Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
25.03.2024 10:02 Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
15.02.2024 13:19 CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
29.01.2024 9:03 Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
15.01.2024 11:31 Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
18.04. Bazar prodám: Prodám 1ks sedačky do kanoe PÁLAVA či BARAKA od GUMOTEXu. Materiál: odolná a voděvzdorná překližka

18.04. Bazar prodám: Vodácká vesta výrobce HIKO, model: JOKER HARNESS (tento model je dnes nahrazen modelem CINCH HARNESS

18.04. Bazar prodám: Slalomka Galasport Caipi, karbon, r.v. 2018, cena za loď, obal za 2000,-

18.04. Bazar prodám: Plastová slalomka Delsyk - upečeno na kopytu pravé závodní lodě, plasťák co nerozbijete, perfektní s

18.04. Bazar prodám: Na prodej bundošprajda ideálně na mořský, jezerní kajak nebo tréningově na klidnou vodu do špatného

18.04. Bazar prodám: Prodám pěknou šprajdu špricdeku na kajak s dvojitým komínem zn. HIKO Velikost: M/L...pro obvod pas

18.04. Bazar prodám: Prodám HIKO C-FLEX závodní špricdeka ve verzi pro kanoisty! s velikostí komínu M (obvod pasu 72cm).

18.04. Bazar prodám: HIKO FLASH velikost S/M vodácká vesta - 3x použitá Prodám vestu na vodu HIKO FLASH, velikost: S/M,

16.04. Bazar prodám: Kajakarske padlo Carbon Aker, dvoudílné, 210-220 cm, možnost nastavení délky a libovolného uhlu, kar

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour