Re: Vozíček na kajak, Klasik, 02.09.2020 12:26 Také jsem kolejdu řešil, proto předám několik poznámek a zkušeností.
Podstatný je účel použití, já to řešil na seakajak a to je trochu jiné, než kolejda na chodníček ke kanálu. Proto jsem zvolil "Rolls-Royce" Kholàya německé produkce
der-bootswagen.de/. Ke kanálu považuji za totální špičku Žralokova pevná "špičková kolečka", která by šla jistě dopracovat k dokonalosti snadným odnímáním pohyblivé části.
Zpět ke zkušenostem ze kterých vznikly následující požadavky - axiomy :
1) Všechno musí být neustále komplet pohromadě bez rizika ztráty jednotlivých dílů. Tento je snad nejdůležitější požadavek, který vyloučil mimo zmíněného Kholàya většinu u nás prodávaných konstrukcí, které se po ztrátě jednoho nesmyslu typu distanční podložky změní v nechtěné další zavazadlo místo funkční pomůcky.
2) Kolečka nesmí být nafukovací. Opět, píchnuté či ušlé kolečko zařízení mění v další nechtěné zavazadlo. Určitě nikdo nechce vozit na vodu lepicí soupravu na kolečka a pumpičku.
3) Doba skládání nesmí trvat déle, než cca 1/10 času transportu. To by u kanálu Kholàya asi nesplnila.
4) Zařízení musí vydržet celý transport. Přípustné je pouze jedno rychlé upravování upevnění lodě na jednu cestu.
5) Složené zařízení musí zmizet v lodi.
Ze seznamu požadavků a nabídky je jasné, že většina komerčních výrobců nikdy na vodě nebyla. Když jsem poprvé viděl Žraloka, jak jen otočí loď a uhání pryč, byl jsem unešen. Umím si představit podobně připevněnou desku, do které by se na bajonet zarazila minimalizovaná kolečka, která snadno strčíš za sedačku.
Ta kolečková deska ... v jednoduchosti je také krása.