Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/cechy/libunka.aspx
Home ČR - Čechy Libuňka Mapa

Potok Libuňka

40% Oblíbenost řeky


  • Pramen: pod vrchem Ředice (648 m) nedaleko obce Košov
  • Délka toku (sjízdné) v km: 14
  • Obtížnost:
      Úsek Říční km Obtížnost
    horníHrdoňovice - Borek14.0 - 9.0WW I (II)
    dolníBorek - ústí do Jizery9.0 - 0ZW

  • Podmínky: Na prvních cca 6,5 km až k stupni pod Borkem se střídají klidnější místa s těmi o něco náročnějšími a sem tam drobně peřejnatými (mimo „kaskádu“ v Ktové). Zbytek toku už je relaxační ZW. Na říčce je pouze jeden jez a jeden vyšší stupeň. V hořejší části je Libuňka sjízdná jen po deštích nebo tání sněhu.
  • Sjízdná na čem, kdy, pro koho:
    Limity sjízdnosti jsou definovány pro plastové kánoe se středně zkušenou posádkou, která si dokáže i za nižších stavů najít proudnici s dostatkem vody. Pro majitele kajaků, zkušené vodáky nebo pro vodáky, kterým nevadí občasné přetahování, může být limit nižší. Naopak pro rafty, laminátky nebo začínající vodáky je obvykle nutné vody více.
    ÚsekkdyVodočetAktuálně CHMU Aktuální sjízdnost
    hornípouze krátce z jara nebo po vydatných deštíchminimum: 100 cm
    úsek: od Hrdoňovic
    vodočet: Pelešany
    měřeno: 24.11. 06:00
    53 cm (0,5 m3/s)
    teplota: 8oC
    Mapa sjízdnosti
    Statistika sjízdných dnů v měsíci - úsek od Hrdoňovic
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202004501700000
    Rok 2019545000000000
    Rok 20181301000000000
    Rok 2017064200000469
    Rok 2016475000000000
    Rok 2015501400000023
    Průměr444101000112

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti o tomto úseku?

  • Charakter řeky:
    Úsekšířka, typ korytaokolítyp lodědoporučeno prorychlost plavby
    horníúzké 2 - 4 mloukykajakznalé4 hodiny
    dolní3 - 5 mkajak, Pálavazačátečníky

  • Nejhezčí úsek:
  • : kaskáda v Ktové (WW II) a zatarasená místa.
  • Obvyklý začátek a konec:
  • Plavbu spojit s řekou: Jizera
  • Přístup k řece: silnice občas z mostů
  • Tábořiště: (Přidání nového odkazu )


Řeku už jeli: (2)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
9 přítok Veselka - Pelešany, most ZW, WW I 12.5.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: 91 cm , 1,54 m3/s Popis: na konci Ktové designová kaskáda - 6 středních stupnů za sebou v jednom kuse, pak ale hodně zapadané, i když hezké meandry a svižně to teče, průměr v tomto useku do Borku jsem měl díky tomu 2,2 km/h.. To bylo tak max na 2 hvězdičky... pak se to kus za Borkem (cca 500 m) zlepšilo trochu. Dle mapy to dál vypadá uplně rovné, nicméně občas byly nějaké zatáčky a díky tomu překážky v toku i zde. Nakonec celkový průměr 3,3 km/h, na to jak to hezky teklo hrozné... Vody bylo dostatek i když bylo 10 cm podstav dle limitu zde. I na kaskádě. Tam možná i moc ještě...-)). No a vlastně možná byl podstav i víc, protože vodočet je až v mém cíli v Pelešanech, kde už nebylo 91 cm, ale 84 cm i při doplutí.. A je fakt, že při obhlídnutí cíle autem byla voda u vodočtu o 2 schody výš než po mém doplutí! A pro zajímavost ráno bylo dokonce 140 cm zde po velkém dešti . Takže pokles vody o 60 cm na vodočtu za pár hodin !

Miloš H.
3 Hrdoňovice - Ktová WW I, WW II 20.3.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: vodočet Pelešany, stav: 123 cm, 2.2 m3/s Popis: S Ivisem na Pálavě. Úzké a dost zatarasené. 2x i uhynulé zvířata v zátarasech. A pak železo L těsně pod hladinou hned za mostem v Ktové.

Ivis
3 14 Hrdonovice ,most - 10,8 Ktová ,most WW I, WW II 20.3.17 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 119 Popis: uzký potok ,sice hezké meandry ,ale na hodně místech nprůjezdné ,zátarasy z větví ,spadených stromů ,atd ,bohužel docela často (rychlost jsme měli 2,5 km/h ), a ještě ke všemu jsem poprvé v životě protrhl Palavu o železo,co nebylo vidět v potoce (ještě ,že aspon skoro přímo u mostu/cca 50 metru za mostem/ a silnice..-)) . Aspon ,že jsme sjeli kaskadu v Ktové ,celkem malá při této vodě ,ale dobrá. Jinak holt koupě nové Palavy před rokem i když je mnohem designovější (krásně červená -i když nevím jestli to není nevýhoda při setkání s býky např. /v Belgii a Anglii jsem docela zblízka tváří v tvář s obavy díval ,jak to je u nich s reakcí na určitou barvu ve skutečnosti, jak to mají/ navíc ještě hezký tmavě šedý vnitřek Pálavy ,ale..)nebylo asi rozumné. Materiál slabší než stará , jsou víc cítit případné kameny ,navíc jak se zdá i choulostivější , problemy s ventilem novým -strašně citlivý na nečistoty ,i o něco nižší válce(boky) -takže je víc do rekreačna navíc ..-prostě pomlouvaní komunisti to uměli lépe a kvalitněji bohužel, neřešili asi tolik výsledný co největší zisk bohužel.. Jo jinak malé plus na Libunce - libový výhled po celou plavbu na zříceninu Trosky . Vzhledem k tomu ,že jsme jeli k večeru ,tak pak i krásně nasvícenou s rychle přicházející tmou.

Zobrazit další podrobnosti o této řece ze zápisníku


Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.