Re: obtížnost, kavol, 04.01.2023 14:08 mně tedy stupně u ZW přijdou jako dobrá informace, třeba když někam jedu se vzducholodí, tak mi to říká, jestli na ZW C dosáhnu nějakou normální cestovní rychlost s minimem námahy, nebo na ZW A pojedu s vyplazeným jazykem bídné 4 km/h a když zafouká proti tak nedojedu nikam ...
ohledně plusů a mínusů, tam nejde o to, že by platila nějaká kriteria navíc, nýbrž že v rámci škály, kterou ta kriteria pokrývají, je to na jednom či druhém konci, lehčí nebo těžší
třeba dle zdejší tabulky se válce vyskytují od WW III ... tak předpokládám, že co pár set metrů mohu na nějaký narazit; když tam budou jen vyjímečně, dva na pěti kilometrech, tak WW III-, když tam bude jeden za druhým, tak WW III+
na vodu WW II- si klidně vezmu otevřenku a nezkušeného háčka, na vodu WW II+ pojedu jen s někým komu můžu důvěřovat nebo si radši vezmu vzducholoď - obtížnost jednotlivých míst se nemusí lišit a bude splňovat kriteria dle tabulky, ale rozdíl může být, že u II- si nejspíš v klidu někde zastavím, když nás to začne zalívat, kdežto II+ může být kontinuální peřej několik set metrů kde se jen těžko dostanu ke břehu a nebudu mít kde vylít ... nebo vlny sice nebudou nepravidelné, to už by spadalo spíše pod WW III, ale na WW II- budou 40 cm a na WW II+ budou 60 cm ... nebo na něco- budu většinou mít možnost protáhnout se někde bokem, ušidit největší cákání, kdežto na něco+ to jinak než přes tu největší divočinu nepůjde
teď je akorát problém odbourat tu subjektivitu - asi nikdo nebude brodit v peřeji s metrem, aby změřil výšku vlny, ale třeba to, jestli to "standardizovaná loď" projede bez zalití myslím lze odhadnout (či prakticky zjistit :-)) docela slušně; to, co píše Vojta o tom Svenovi, je řekl bych docela na přesústa ...
|