Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Vltava-roku-1931---28-srpen.aspx?ID_clanku=60

Vltava roku 1931 - 28. srpen

článek ze seriálu: Za starých časů | uveřejněno dne: 13.11.2000

V pátek ráno vstáváme v 7 hod 32 min, spalo se nám dobře, bylo teplo a sucho. Jdeme ven a zjišťujeme, že voda o něco málo klesla. Pak jdu s kolegou Ferym koupiti rohlíky, zatímco Anita vaří kávu a kolega Hlína dělá inventůru v našich věcech. Při nákupu sehnali jsme pohledy a opět píšeme domů. V 10 hod odnášíme lodě a věci k břehu a naloďujeme se, plujeme po proudu a za malou chvíli proplouváme polojez. Plujeme zvolna, slunce začíná svítit, zdá se, že bude hezky. V 10 hod 15 min jsme u dalšího polojezu a proplouváme ho, vzápětí na to proplouváme neznámou nám vesnicí a menší peřejí, o které není nouze. V 10 hod 28 min je zde další polojez, ale my se smějeme, že takových by mohlo býti třeba 1000, ty že nám nevadí. Potom proplouváme mezi skálami a v 10 hod 48 min jedeme další peřej a polojez. V 10 hod 57 min jsme vpluli do velkých Bučilských peřejí, je slunečno, jen slabý vítr.

Peřeje jsou ohromné, velké vlny se proti nám ženou a bičují boky našeho Nautila, ale my plujeme dále bez pohromy. V 11 hod 12 min jsme vypluli z peřejí, které nám tentokráte nahnali trochu strachu do žil. Neb udělat se zde v peřejích, nevíme, jak by to s námi dopadlo, neb zde nebyl nikde břeh, ke kterému by jsme se mohli dostat, neboť skály se strmými srázy sahali až do vody. Prudký, velký proud, velké vlny, raději ani na to nemyslet. Potom ihned na to proplouváme vesnicí Zvíroticemi, je jasno a svítí slunce, je pěkně teplo a je nám dobře. V 11 hod 38 min pádlujeme do dalšího polojezu. Ve 12 hod proplouváme vesnicí Županovice, zde pod vesnicí je ostrov Na svini, chceme zde přistáti, je zde tábořiště turistů, ale zjistili jsme, že je celý potopen, jen vrbičky koukají z vody. Přistáli jsme o něco níže, neb jsme měli hlad. Šli jsme se s chutí do jídla, měli jsme chléb s máslem a sýr.

Když se připravujeme k odplutí, přišli jsme na ostružiny, které ihned sbíráme, neb nám přišli náramně k chuti. V 1 hod 15 min definitivně odrážíme a plujeme dále. Vzápětí jsme u dalšího polojezu, ale proplouváme jej bez nehody. Krajina je pěkná, kopcovitá a je zde mnoho lomů, místy jsou též osamělé stromy. V 1 hod 27 min plujeme kolem nějakého stanu, z něhož nám volají v ústrety Ahoj. Pokračujeme dále v 1 hod 31 min proplouváme vesnicí Cholínem, hned na to plujem na další polojez a zároveň jsme na 130 km. V 1 hod 41 min plujem kolem vesnice Babák, plujeme zvolna, já nepádluji, neb toho není třeba, je zde velký proud, tak ležím na dně lodě a jsme přikryt gumákem. Ve 2 hod 36 min plujem kolem vesnice na Sejcích. O něco níže přistáváme u tábořiště na Sejcích, zde stavíme ihned stany a kolega Hlína tvrdí, že je to tu jak v Kanadě. Je zde velmi vysoká tráva a malý podrost asi tak 70 až 80 cm a stromy jsou zde také divokého rázu. Potom pořizuji snímek stanů, ve 4 hod 15 min, za pošmourna, ten samý snímek pořizuje kolega Fery z druhé strany. Dali jsme se potom do shánění dříví na táborák a kolega Hlína s Ferym ho štípají. Ve 4 hod 28 min počíná pršet a my jsme nuceni se uchýliti do stanů. V 5 hod 32 min rozděláváme vařič a hřejeme si gulášovou konzervu, již poslední, jíme jí s chlebem, ještě jsme si uvařili kávu. Venku stále prší, tak ani táborák jsme nemohli zapálit a pomalu se chystáme ku spaní.