Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/Clanek-Oprava-jezu-a-vodaci-maji-opet-smulu.aspx?ID_clanku=1243 ID_P=6

Oprava jezu a vodáci mají opět smůlu

Diskuse nad článkem
Zákon praxe, Klasik, klasik~machr.cz, 24.05.2011 9:18
Jestli je sportovní propust u sání na MVE, tak to řešení je zjevná bezpečnostní závada, u které by měl úřad (RŽP - vodoprávní úřad) vyžadovat nápravu (viz třeba Steyer 54km tam tu nebezpečně umístěnou šupnu taky asi neposunul provozovatel sám od sebe). Náhradu ať si vyřeší mezi sebou projektant se stavební firmou a dalšími, kteří mají ve výsledném řešení prsty. Osazením propusti je zjevný požadavek na zachování plavební cesty pro sportovní lodě ... chtělo by to dohledat v požadavcích (nejspíše vyjádření povodí k DUR nebo DSP). Bude to asi balík peněz, ale ...

Požadovaných 4,28 m3/s (během letních prázdnin 5,0 m3/s) je docela hezké rozhodnutí. Zkuste se někdo místní dožádat, jak je to kontrolováno (a kontrolovatelné ... značka hladiny, paprsek na vtoku do propusti ...). Domnívám se, že zde by mohlo stačit kontrolovat a vyžadovat dodržování rozhodnutí. Opět nedodržování řeší RŽP - vodoprávní úřad. Zkušenost je jasná, úředník hledá cestu nejmenšího odporu a tak než by změnil rozhodnutí (není to jednoduché i když to po něm určitě provozovatel bude chtít), tak raději bude po "opakované masáži stížností" vyžadovat dodržování rozhodnutí a to i případnou technickou úpravou na jezu. Je to tedy na nás a rybářích, ostatním je to jedno.

Zákon je postaven tak, že vodoprávním rozhodnutím nejen povoluje, ale zároveň zajišťuje vodní právo, takže jakmile je rozhodnuto ve prospěch MVE, máme prakticky navždy hotovo. Díky lobistům je rozhodnutí (vždy s omezenou platností) v případech MVE automaticky obnovováno ze zákona a je prakticky nezrušitelné.

Nejsme bohužel národ vodáků, ale národ lobistů a podplacených úředníků na všech stupních státní správy. Navíc to bohužel není jen u nás (viz. třeba petice na kayak.at). Naše naděje pomalu mizí v dáli. Jedinou nadějí je dostat do zákona vodní právo na plavbu, ale co my za to můžeme nabídnout do kapsy lobisty a státního úředníka? Jediná naděje jsou potom cestovky a zase vyháníme čerta ďáblem.

Před pár lety jsem četl, že v Kanadě uvažují a zrušení automatického prodlužování rozhodnutí pro vodní díla, což by mělo za následek třeba požadavek na odstranění některých jezů a přehrad (neplní funkci, nedodržuje rozhodnutí ...). Jak to dopadlo nevím, ale o aplikaci jsem nikdy neslyšel.

Slyšel jste někdy někdo o odstranění vodního díla typu jez, přehrada, MVE ?
 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Odpovědět na reakci

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Jméno:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour