není se co divit, Ivan, 09.05.2006 9:35 Pouze několik technických poznámek k jinak jistě tragické události, jakou je smrt člověka vždy. Byl jsem účastník kursu jedné odborné školy, který se konal na Vltavě (Vyšší Brod - Boršov) od 2.5. do 8.5. 2006. 1. podle ústního podání místních odborníků (INGE), odpouštělo Lipno II 80, v noci 90 m3, nikoliv 70, jak uvedeno v úvodním článku, to však není podstatné. 2. jez v Rožmberku je zcela i za takovéto vody bezproblémový, pokud je sjížděn na odpovídající lodi, s odovídajícím vybavením, zajištěním podle úrovně aktérů a hlavně PROPUSTÍ!!!! Voda odtéká a i při zvrhnutí, či zalití nehrozí zásadní nebezpečí. 3. dle ÚSTNÍHO PODÁNÍ místních lidí byla tragická posádka nevybavena, na pevné otevřené lodi a hlavně "blbli pod jezem" (nezaručuji správnost tohoto výroku). Jestli se však dostali do válce pod spádnici jezu, tak neměli šanci. (Jak se tam však dostali???, pokud jeli propustí?) 4. Tyto skutečnosti však již nikdo, medii počínaje, nezdůrazňuje, neuvažuje, přestože jsou pro danou událost ZÁSADNÍ. Denně na silnicích umírají lidé, přesto však nikdo nenazývá řidiče "blázny, že tam lezou". Opilého řidiče, který veze v autě další čtyři lidi normální veřejnost odsuzuje. Opilý guid raftu, který je plně osazen a zatížen patřičným množstvím alkoholu v různé formě a nevybavenou posádkou - "to je ten správný ADRENALIN" (několik jsem jich viděl na vlastní oči nasedat 5.5. ve V.Brodu do 80 m3). Co s tím dělat - to však nevím. Na závěr: kurs se povedl naprosto bezvadně, nevznikl sebemenší problém, jeho účastníci získali mnoho zkušeností s chováním na vodě i za nestandardních podmínek. Dokládám tím fakt, že odpovědným, profesionálním přístupem lze zvládat bezpečně také mezní situace. Ivan
|