Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Skrz-Prahu.aspx?ID_prispevku=1218
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Diskusní fórum Skrz Prahu!


Diskuse nad tématem
Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Ouldik, 30.07.2009 14:51
Zdravim pratele,

rad bych se zeptal, zda je vubec mozne sjet Vltavu skrz Prahu. Jezdime vsude mozne na vodu a jedna nam tu tece primo pod nosem:)

Diky za postrehy

Ouldik

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Mára, 30.07.2009 15:15
No to je genialni napad, ze me to nikdy nenapadlo...
A nehrozi prevalcovani parnikem?

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Kapitán Lupínek, 30.07.2009 15:22
Milý Ouldik, naaše posádka jednou Prahou projížděla a dááááá se to.

Hodně záleží na stavu vody, protože všechno bývá zavřené, tak pozor.

Dokonce i v Troji do kanálu nás pustili. Když se všude slušně zeptáte, tak dobří lidé dovolí víceméně cokoliv.

Doporučuji prostudovat vodáckého průvodce http://www.padlo.cz/vltava/kil...

Obecně si na Vltavě dejte pozor na propust na 239.6km (mrkněte) a pak dále nastudujte Prahu od 59,9km.

Tak ahóóóóój Vodácí

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, kavol, 30.07.2009 20:12
taky jsme to jeli ... Modřanská retardérka je pěkná, jinak je to standardně na průjezd plavebkama (je vhodné se přidržet žebříku, pokud se tam nacpe nějaká větší loď ...)

čas od času se pořádá nějakej rádobyzávod, kdy účastníci smějí jet jezy šlajsnama, který se dokonce kvůli tomu nechaj otevřít ...

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, šangve, 30.07.2009 22:54
289. bude skautská akce přes 3 jezy. Některé šlajsny budou otevřené, jednou za rok. Dobrá šance tu Prahu projet.

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Hvězdář, 31.07.2009 10:20
Ano, 28. 9. 2009 se bude konat akce Napříč Prahou - přes tři jezy, ( http://3jezy.skauting.cz/ ). Otevřené budou šlajsny Šítkovského, Staroměstského a Helmovského jezu. Takže k regulernímu projetí celé Vltavy v Praze, mimo trasu závodu, chybí jen Modřanská retardéra (otevřená celoročně) a Trojský kanál...

Vedle tradičních závodů pramic je letos vyhlášen i závod kanoí a raftů. Komu by se nechtělo závodit, může se přihlásit do volného splutí (přihlášení mají slevu na startovném a lodě bez startovních čísel přiležitostně nahání policie).

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, kavol, 31.07.2009 14:08
proč se můžu hlásit na startu až v devět, když tou dobou bych byl rád na cestě do Modřan?

a můžu vědět, proč je na kanoi povinná helma, a na pramici a nafukovadlech není? - a jedna na plavidlo stačí? :)

proč si mám na loď přidělávat extra oka (a kolik jich má být?), abych splnil požadavek "z materiálu tloušťky cca 10 mm"?

na co "vylévačka" u zavřenek?

... nevím, jestli bych raději neriskoval to nahánění policií (za co mně můžou?) ;-)

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Hvězdář, 31.07.2009 15:58
Aby se stihla registrace ve startu do 10h, znamená to projet modřanskou retardéru nejpozději v 8:30. To je fakt dost brzo. Dobrá poznámka - to by chtělo doladit... (třeba doregistrací na první šlajsně :-) Ale až tak moc to nepomůže, protože letos je prý v plánu zavřít propusti hned po dojetí poslední vlny. To aby šlajsny o prodlouženém víkendu nežraly výletníky na lodičkách.

Pramice a nafukovačky se potápí jen výjimečně, zatímco z kanoí se udělá většinou tak třetina. Nadto sehnat dvě helmy do kanoe je pro dva dospělé snazší než pro vedoucího 15 helem do oddílu. Výhledově se dá očekávat, že helmy budou muset být povinné pro každého.

Lodě, které se udělají v propusti Staroměstského jezu, jsou snášeny proudem do plavební dráhy, kde jezdí parníky. Proto by každé plavidlo mělo mít oka, za které bude možno loď rychle odtáhnout, i když bude plná vody. Většina lodí taková oka či chyty od přírody má a pokud chybí, vřele bych doporučil jedno přidat na příď a druhé na záď.

To, že není zdůrazněno, že zavřenky nemusí mít vylévačku, napravíme. Ptá se na to víc lidí :-)

Plavba přes jezy je v Praze je obecně zakázána ŘPB (čl. 9.21). K udělení výjimky, aby šlajsny otevřely pro účastníky akce, se ale nabaluje několik stránek podmínek, ze kterých vyplývá jak výše uvedená buzerace, tak i viditelné označování účastníků. Tři další pořadatelé měli letos při svých akcích v plánu staroměstský jez, ale nakonec to všichni vzdali a přenášel se :-( Při veřejných akcích na řece se neomezuje provoz velkých lodí, a tak jsou většinu v blízkém okolí všechny lodě Plavební správy i říční policie, takže nemá z pohledu pořadatele smysl požadavky na bezpečnost nějak šulit.

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, kavol, 04.08.2009 12:37
> Aby se stihla registrace ve startu
> do 10h, znamená to projet modřanskou
> retardéru nejpozději v 8:30.

myslel jsem to naopak - prvně se registrovat, a pak si v klidu vyjet nahoru, a než se to odvykládá a odstartuje, tak v pohodě doplout na oficiální start (kde právě tou dobou už nepoběží registrace ...)

> Pramice a nafukovačky se potápí jen
> výjimečně, zatímco z kanoí se udělá
> většinou tak třetina.

no a zase tady máme ten oblíbený kec o tom, jak jsou nafukovadla bezpečná ...

tak naokraj, letos mám za sebou zhruba stejně kilometrů na nafukovadlech jako na pevných deblovkách, a hádej na čem jsme se cvakli, zatím jednou za sezónu? - ano, správně, na Pálavě

pokud jde o potopení, zalití vlnama, tak tam snad helma fakt není nutná - i kdyby plaváčci kdovíjak blbnuli, tak pod žádným z těch jezů není zrovna mělko a nebezpečí omlácení o šutry ...

a pokud jde o otočení, dle mého skromného pozorování mají lidi tendenci padat po hlavě právě spíš z nafukovadel (ano, otočenou pramici jsem ještě neviděl)

> Nadto sehnat dvě helmy do kanoe je
> pro dva dospělé snazší než pro
> vedoucího 15 helem do oddílu.

uff, a toto je co za argument?

když už, tak shánět 15 helem do 7 deblovek a 1 singlovky, ne? - nebo na každé 2 dospělé s helmou se jich bude pouštět 13 bez helmy?

krom toho, že převedeme-li si situaci vedoucího na stejný případ, tj. že si to svěřenci mohou shánět sami, tak principiálně nevidím rozdíl mezi sháněním helmy jedné nebo více, prostě se zavolá do půjčovny a rezervuje - myslímže v daném termínu bude v Praze vybavení dostatek, je to po sezóně ... dokonce si myslím, že by se to při troše šikovnosti mohlo dát ukecat i jako sponzorství

> Většina lodí taková oka či chyty od
> přírody má a pokud chybí, vřele bych
> doporučil jedno přidat na příď
> a druhé na záď.

proboha a na co bych si měl na loď přidělávat *další* úchyty?

mám na Orlici (neříkám, že to je zrovna loď, se kterou bych to chtěl jet) klasická srdíčka s malými očky, do toho mám na zádi chycenou karabinu s koňadrou, v případě potřeby si chytám lano ještě vpředu ... a rozhodně není "od přírody", aby splňovaly tloušťku 10 mm, dělá se to tak pořád, viz http://www.kayakcentrum.com/lo...

> Plavba přes jezy je v Praze je
> obecně zakázána ŘPB (čl. 9.21).

ale tak to byl jen blbej pokus o vtip ;-)

... nicméně dík za konkrétní odkaz, osvěžil jsem si paměť a znova si přečet, jak to definujou, hm, ale podle toho se nesmí jezdit ani Modřany???

- ale když už se v tom rejpu, tak teda kladu vážný dotaz, ne "za co mě můžou" ale "co mě můžou" - nějak nevidím návaznost na další předpisy, sankce za porušení?

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Hvězdář, 04.08.2009 15:20
Pokud napíšeš pořadatelům e-mail, že si na 8h potřebuješ vyzvednout číslo, abys stihl odjet do Modřan, tak na Tebe téměř jistě bude čekat.

To že je nafukovačka bezpečnější než kánoe nepadlo, ale to že pod Karlovým postem bude plavat víc kanoí než Pálav bych opravdu očekával. Letos je poprvé co se o helmách mluví, a to protože se málem stali jednou z podmínek povolení akce. Proto jsme je přidali k té nejchoulostivější kategorii. Myslím, že v budoucnu se o helmách nebude diskutovat vůbec. Když jsme to na podzim řešili, půjčovny nás také napadli. Jenže nejde o nějakou stovku, ale jen pro závodníky na kánoích by jich bylo potřeba cca 500. Helmy jsme diskutovali i s půjčovnami, protože si budeš moci přes web závodu zarezervovat loď s pádlem i vestou, aby Tě čekala přímo na startu. Podle aktuálního stavu helmu asi budeš muset mít vlastní.

Pro právě 15 helem v oddíle se dá najít mnoho způsobů využití. Já měl na mysli, 3x 5 tj. tři posádky pramic.

Přesně, tak jsem se durdil loni, když jsem zjistil, že naše pramice má sice v čelech oka masivní, ale přece z jen 8 mm armovací oceli. A protože jsem rejpal, tak jsem se na to byl dokonce zeptat. Jenže historie prý dokládá, že jsou kamarádi, kteří z nedostatku času na přípravu vypočítají 2x4mm je 8mm a to už je i na dvakrát provlečená stará šňůra na prádlo. Pak se do těch 500kg vody v lodi opře motor, ono to lupne, tažné lano skončí ve šroubu a je co dělat další hodinu… Té krásné Orlici bych pro klidné srdce doporučil při registraci požádat o výjimku ;-) Při přejímce lodí šlo především o to, aby na vodě vše proběhlo bez problémů, nikoliv o vypruzení kuli zbytečnostem.

Žádný přímý odkaz v ŘPB na sankce při jeho poručení jsem také nenašel. Stálo by za to to dohledat, ale bojím se, že by mě mrzelo, i kdyby se mou chtěl někdo jenom sepsat protokol, o tom jak jsem právě sjel bez čísla bez chybně šlajsnu a chystám se na druhou ještě zajímavější.

U Modřanské retardéry z obou stran by měla být značka “E.19 - Plavba plavidel, které nejsou plachetnicemi ani nemají vlastní pohon, povolena“. Je to modrá cedule s veslařem na pramičce. Fyzicky si jí tam nepamatuji, ale kdyby se někdo puntičkařil, tak je zanesena v plavební mapě. Stejně by to mělo být před Trojským kanálem, ten je původně také vorovou propustí podobnou té u Štvanice.

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, kavol, 05.08.2009 10:29
> ale to že pod Karlovým postem bude
> plavat víc kanoí než Pálav bych
> opravdu očekával.

na tom se shodnem, leč že by při tom plavání byla nějak užitečná helma, to se mi věřit nechce ...

> Podle aktuálního stavu helmu asi
> budeš muset mít vlastní.

mě je to vcelku jedno, helmu mám, dle uvážení používám, a pokud si to budu v rámci akce chtít sjet a bude v podmínkách, že ji mám mít vyzdobenou pavím brkem, tak i ten si seženu ;-)

jenom se mi prostě nelíbí jednak naprosto přehnaná bezpečnostní opatření (to je pro mě pravděpodobnost stejná jako kdybych si coby chodec bral na výlet po městě stavební helmu, protože občas se někde něco opravuje a musím projít pod lešením, a z lešení občas něco padá ...), a hlavně se mi nelíbí takováto diskriminace, která navíc přímo podporuje rozšířenou pověru, že na nafukovadle se člověku nemůže nic stát

> Pak se do těch 500kg vody v lodi opře
> motor, ono to lupne ...

jedna moje koňadra má nosnost tuším 1800 kg, druhá 2,5 t, to se dřív vytrhnou ty srdíčka - a myslím si, že u takové klasické Vydry by při stejné zátěži povolil laminát, ve kterém bývají oka protažená, nebo to oko (u starších často napůl předřené) ... holt ten člun nesmí prasit a musí brát v úvahu, co táhne (btw, Vydra plná vody bude mít určitě přes tunu)

> Té krásné Orlici bych pro klidné
> srdce doporučil při registraci
> požádat o výjimku ;-)

no tak já věřím, že dohodnout se dá ledacos, jenom mě to přijde dost nešikovně napsaný, tak se ozývám (nevšim jsem si, že by se dalo diskutovat někde na stránce s propozicema?)

... třeba ta 8 mm armovací ocel, která podmínku nesplňuje, je asi jiný kafčo, než nějakej hadrovej popruh, kterej podmínku splňuje, že?

takže abych byl konstruktivní, navrhoval bych to spíše definovat nosností a případně průměrem potřebným k zachycení, pokud se do toho bude chytat nějakej hák apod. - pokud ne, a lodě se budou chytat za to pětimetrový "vyvazovací lano", tak bych tuhle podmínku úplně vynechal (a u toho lana bych opět požadoval především nosnost a ne průměr)

> Fyzicky si jí tam nepamatuji,

taky ne ...

> ale kdyby se někdo puntičkařil, tak
> je zanesena v plavební mapě.

a ta se dá někde sehnat?
... hm, tak odpovím si sám, že dá, Google ví, to je super, asi jdu tisknout :-)

Odpovědět

|_Re: Skrz Prahu!, řeka: Vltava, Hvězdář, 11.08.2009 14:18
Ahoj,

dohodli jsme se, že jako alternativu k 8mm okům dovolíme i nosnost 1000 kg, tak by mohli být všichni spokojeni.

Diskuze na stránkách závodu http://3jezy.skauting.cz/ je možná prostřednictvím Návštěvní knihy v pravém horním rohu.

Co se týče postihů nestačí hledat v Řádu plavební bezpečnosti. ŘPB je definován v zákoně 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě v §28(4) (větou "Podrobná pravidla provozu na vodní
cestě stanoví prováděcí předpis."). Takže sjížděním jezu v Praze se člověk dopustí porušení §43(2)b (...nedodrží příkaz v místě označeném příslušným plavebním znakem.), což může být pokutováno částkou do 50 000 Kč dle §43(7)d, nebo blokově do 5 000 Kč dle §43(7)f. Ale i pokud by to bylo součástí povolené sportovní akce ŘPB (čl. 9.21) s definovanými bezpečnostními podmínkami a došlo k jejich porušení (igelitový vlnolam na místo pevného, nedostatečný vztlak v lodi atd.), tak naplní podmínky dalšího přestupku §43(4)b ("...neučiní opatření potřebná k odvrácení ohrožení lidského života a škody na majetku...") a je z toho pokuta za do 100 000 Kč dle §43(7)c. Stejnou sazbou je honorována i jízda pod vlivem alkoholu §43(3)b, a nebo odmítnutí dechové zkoušky §43(3)c. Takže alkohol se na vodě blokově neřeší - §43(7)c. A ještě naposledy např. za křižování parníku v menší vzdálenosti než 200 m (ŘPB Čl.9.02 odstavec 4) což je hodnoceno jako "ohrozí bezpečnost nebo plynulost plavebního provozu" v §43(7)f je také bloková pokuta do 5 000 Kč dle §43(7)f.

Odpovědět

|_přes 3 jezy, řeka: Vltava, kmochacek, 03.08.2009 7:21
Předloni ( průtok 150kb) se jedna otevřenka uprostřed vln pod jezem regurelně utopila, loď odtáhnul motorák ke břehu, ale posádka musela doplavat :-)
Jinak pro představu:
http://kmochacek.rajce.idnes.c...
nebo všeříkající video:
http://www.vimeo.com/1857252

Odpovědět


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
06.05.2025 10:17 Jez Mrskoš na Otavě bude možné v tomto roce překonávat po již hotovém chodníku u levého břehu, který bude opatřen zábradlím a info cedulemi. Celá stavba včetně propusti bude dokončena až v roce následujícím.
17.04.2025 17:44 Zemřel Jaromír Štětina, který v minulém století podnikal přímo neskutečné vodácké výpravy za neobjevenými řekami po celém světě. Mezi jeho největší úspěchy patří splutí Indu na matyldě.
17.04.2025 8:25 Do článku o závodech na Labi byl přidán časový plán závodů a volného splutí.
09.04.2025 9:09 Na Smědé v Bílém Potoce se plánuje stavba příčných prahů, které by měly zpomalit rychlost proudu v navigaci. Jedná se o snahu na zmírnění povodňových škod, kdy minulá povodeň podemlela základy domu.
07.04.2025 11:24 Povodí Labe s.p. plánuje na základě podnětu od AVTS přestavět nebezpečný Viktorčin splav na řece Úpě. Jez byl stržen povodní, a proto je snaha o jeho přebudování na vodácky i migračně prostupný objekt. Jez neměl ani historickou hodnotu, protože původní jez z dob B. Němcové byl zcela jiný.
02.04.2025 8:09 Odemykání Doubravy bude vzhledem k nepříznivé hydrologické situaci na VD Pařížov omezeno pouze na sobotu od 10.00 hodin do ????? dle vodního stavu.
01.04.2025 17:44 První závod Českého poháru vodáků na řece Otavě plánovaný na 5.4. byl pro nevyhovující stav vody zrušen.
31.03.2025 12:45 Na Dívčím Kameni se opět intenzivně pracuje. Jsou zde bagry a další těžká technika. Tentokráte se jedná o povolenou stavbu, která má za cíl vytvořit soustavu rybníčků s biotopy. Stavba MVE povolení zatím nemá, i když investor plánuje udělat v projektu změny: pohyblivý jez a související úpravy nebudou realizovány, bude pouze vodohospodářská úprava z kamenné rovnaniny, odvádět se bude menší množství vody, než v původním záměru (pouze jedna turbína s hltností max. 9m3/s). Více na fb AVTS.
25.03.2025 7:46 AVTS se podařilo úspěšně napadnout stanoviska v rámci kladného vodoprávního rozhodnutí pro stavbu MVE Dubina na Ohři. Ministerstvo životního prostředí zrušilo první dvě a konstatovalo, že ani na podruhé Krajský úřad Karlovarského kraje nedokázal napsat takové stanovisko, které by bylo přezkoumatelné. Minulé zrušil pro zcela stejný důvod. Více na fb.
07.05. Bazar prodám: Rabí

07.05. Bazar prodám: Rabí

05.05. Bazar prodám: Přenechám rezervaci dvou lodí na splutí horní Vltavy ze Soumarského mostu 8.5. v 11h.

05.05. Ztráta: Ahoj, 3.5.2025 jsem ztratil vestu od "pujcovnavzducholodi". Kdyby jste vestu nalezli, prosím o infom

04.05. Bazar prodám: Dagger GTX vč. špricky a pádla Dobře ovladatelný riverrunner, používaný, bez oprav. Hmotnost jezdc

29.04. Bazar prodám: Prodám kajak Dagger Mamba MX 8.5,včetně nafukovacích vaků a spricky. Dobrý stav. Neopravovany.

29.04. Bazar prodám: Necky Zip Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici, c

29.04. Bazar prodám: Necky Witch Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici

23.04. Bazar koupím: Palava děravou, potřebuji jen jeden plovak.

22.04. Ztráta: O víkendu jsem na závodech ve Špindlu ztratila sjezdové pádlo (Kick the waves, mělo by mít kování a

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad
03.12. Vltava: Při návštěvě adventních trhů 3x pozor na pražské Vltavě!! 1) Dvorecký most (ř.km 57,2): u nově stav
03.12. Sázava: 6x pozor na Sázavě!! 1) žel. most Vlastějovice (ř.km 113,9): tč. v opravě, lešení podjetelné, na LB
06.10. Morávka: Račí mor - Morávka, od srpna 2024 do odvolání. https://beskydy.nature.cz/-/raci-mor-beskydy
26.09. Úpa: Pozor, Viktorčin splav v Ratibořicích je po povodních v září 2024 poničen. Beton, který tvořil parab

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.