Diskuse nad tématem |
Vodácké auto, žralok, 04.02.2016 12:20 Příčníky jsme už probrali a tak pojďme podebatovat nad vodáckým autem . Mám takovej pocit , že v dnešní době vyrábějí auta jako módní doplněk a jde víc o vzhled než o praktičnost . Je toho hodně co mi na současných autech vadí , ale zde bych se chtěl věnovat jen věcem spojeným s vodou . Pro mě vodácký auto musí mít Hagusy a to nejlépe ty staré s škvírou pod abych se nemusel bát o bezpečnost systému uchycení příčníků a mohl při vázání provléknout popruh pod hagusem . Kombík s sklopnými zadními sedačkami do roviny a bez rantlu na kufru aby se dalo pohodlně sedět při převlékání a spát bych také považoval za nutnost . Hagusy se taky neustále snižují a zkracují . Samostatnou kapitolou jsou zadní dveře aby se dali solidně otevřít i po přivázané kanoi na střeše . V tomto případě jsem pohořel a hluboko zapuštěné zadní dveře do střechy podcenil . Příště si do autobazaru přivezu loď a vyzkouším . To budou čumět , už takhle ze mě byli nešťastný . Osobně se vyhýbám vysokým autům kuli nakládání a uvazování . Dodávky s možností řešit vše uvnitř bych taky nezmiňoval , přeci jen řídí i manželka na nákupy . Hodně stará auta bych taky neprobíral , ty byly ještě praktická , ale už by nemusela vodáka dovézt někam dál . Tak a teď poraďte , nebo si budu muset zase něco přeříznout a svařit sám ? Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 04.02.2016 13:21 Voyager? je to tedy trošku vyšší, ale nějakou babu jsem s tím tuhle u Globusu viděl :-) Odpovědět
|
|
|_Re: Vodácké auto, Chobotnice, 04.02.2016 16:16 Jo, Logan je snad poslední ohromnej pojízdnej skleník ze starý školy. Já mám jako malý auto pro manželku 806ku, to už je dost starý, ale zabudovaná zahrádka a vejška akorát že když mám velkou loď klasicky šprajcem za krkem tak ji tam jen přešoupnu. K tomu zbytku - některý manželky uměj jezdit na nákup i dodávkou. A když jsem si pořídil zahrádku na transita, další nutná koupě byly hlinikový schůdky. Jináč teď mám zas transita a i Cedrofka mi tam naknap vyjde: http://scontent-frt3-1.xx.fbcd... Vono teda ač jsi řikal že toto tě nezajmá, tak 6timístná dodávka je IMHO ideální auto pro partu s malejma loděma. Jakože creekovky a menší. Jednou jsme jeli trandálem 10 lidí a lodí, všechno vevnitř. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 04.02.2016 17:42 > 806ku, to už je dost starý tak 807 (C8, Ulysse II, Phedra) je skoro to samý ale nemá to hagusy, nedáš sedačky do roviny ... i když bez třetí řady je prostoru v kufru hafo, třeba by stačilo jen jak jdou přiklopit Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Chobotnice, 04.02.2016 21:07 To je z principu náklaďák, buď mám 7 sedaček a ještě kufr jak ve fábce, nebo vyházim všechny a mám přes dva metry rovinu dokonalou. Případně jdou ta druhá řada sklopit srolovat dopředu. No, je to už stará prašivka, ale mínim s tim jezdit, dokud to bude jezdit. Jo a někaterý 806 jsou bez zahrádky, takže by tam hágusy šly nechat namontovat. Jak ty novější modely nevim. Ale to je podle mne slušný malý vodácký auto. Světlá vejška zadních dveří metr, tam už se něco vleze. A menší kajaky vozim vevnitř v pohodě. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 04.02.2016 23:16 novější modely mají všecky na zahrádku drážky, takže hagusy leda samodomo ... a myslel jsem, že starý to maj taky tak, jen je ta drážka jinak tvarovaná, takže to nepasuje ad "kufr jak ve fábce" - ještě navrch je tam místo mezi sedačkama jinak já mám vyzkoušeno 8 barak s veškerým příslušenstvím (pádla, vesty, helmy, neopreny ...) a čtyři lidi s věcma plus batohy dvou dalších navrch ... pravda, dva vzadu si stěžovali, že na ně jde klaustrofobie, když byly věci mezi nima skoro do stropu, ale krom foťáku a svačiny neměl nikdo nic na klíně nebo pod nohama, a kytara taky přežila taky je dobrý, že to ještě nemá ten dodávkovej rozměr, na vnější obrys je to skoro stejně velký jako oktávka, takže se s tím dá ještě rozumně zaparkovat, nepotřebuje to dvě místa (máme Phedru) Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Petr, 05.02.2016 9:45 Řekl bych, že na upevnění lodě na střechu není potřeba ani velké auto, ani příčníky, zahrádky a nevím co ještě všechno. Zcela stačí malé auto bez ničeho http://www.raft.cz/gif/clanky/... a jde to taky Kdybych hledal, asi bych našel fotky, co vše se dá narvat do Octavie klasické (ne kombi). Na střechu 2 rafty, dovnitř další Pálavy a vybavení pro 25 lidí. Dělají si ze mě pak srandu, že zdarma dávám lekce využitelnosti Octavie. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, sommi, 08.02.2016 16:31 My jsme ohnedy vezli 5 nafouknutých Barak na střeše Peugota 307, ale to je jiná kategorie, ten byl firemní... Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Klasik, 04.03.2016 11:43 Voyager ... Měl jsem. Na vodu nebrat. Ty příčníky na střechu se na lodě moc nehodí. Hodně lidí Voyager a vůbec ameriku pomlouvá a argumentuje ... přitom v tom v životě neseděli. Měl jsem ročník 97 cca 4 roky, dodnes zatlačuji slzu, když ho vidím na ulici. Mimo koroze neměl žádný problém. Motor 2,4 l benzin jezdil spolehlivě za 10 l/100km i ve městě. Na četnost poruch zhruba stejné jako alhambra, která přišla potom. Jen ta cena oprav byla na ameriku nesrovnatelně levnější a auto bylo výrazně bytelnější. Alhambra se lépe řídí hagusy vhodnější. Bohužel méně místa uvnitř. Motor 2,0/103 kw v tDI žere v celkovém součtu víc, než Voyager. Mimo město sice jezdí levněji, ale jízda na studený motor (cca prvních 20 km) je vždy zcela mimo výseč a nevypnutelné dotápění motoru dostává spotřebu i přes 14 l/100. Chce to na běžné městké ježdění jiný vůz. Přesto je to pro mě na vodu asi nejvhodnější auto. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 04.03.2016 14:58 > Voyager ... Měl jsem. ... Měl jsem ročník 97 no, dotaz byl na něco novějšího, současná generace vypadá trošku jinak (ovšem co do zkušenosti s příčníky sloužit nemohu, pouze poznamenávám, že zkušenost se třetí generací není úplně relevantní) > nevypnutelné dotápění motoru dostává spotřebu i přes 14 l/100 všechno jde, když se chce :-) ... nicméně tedy nevím, jak Alhambra &., ale u Eurovanů to žere snad třičtvrtě litru na hodinu, tak to snad takovej vliv nemá, když je to za deset minut ohřátý (a naopak teplej motor si vezme míň než studenej) Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Jirka J., 05.02.2016 8:26 Sharan, Alhambra, Galaxy. Komfortní spaní, až 7 sedaček. S kajaky na střeše se zadní dveře otvírají normálně, s dlouhou deblovkou jenom kousek, ale vlézt pro věci se dá. Krátké lodě nebo kola se vejdou dovnitř. Kvůli výšce používám hliníkový dvojschůdek - ten se hodí i jako stolička. S ním v pohodě naložím sám deblkanoe. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 05.02.2016 9:39 oproti výše diskutovaným Eurovanům je to menší o nějakejch 300-400 l v kufru, dle verze, což představuje minimálně pět barelů věcí rozdíl ... navíc po bazarech ještě není nová verze se zadníma dveřma posuvnejma, což je killer feature na druhou stranu, je to "koncern", takže díly za hubičku a spraví to kdejakej garážník co bouchá oktávky, a motory to má lepší, PSA resp. frantíci obecně se maj od VW co učit Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Chobotnice, 05.02.2016 10:38 Proto jsem tu 806 kupoval už s HDI, když už. Ale tedy přijde mi, že střecha u těch novějších se svažuje dozadu dolu, jak je to u osobáků, tam to teda začíná bejt pro vodáky nepraktickej extrém - zepředu nabušený velký auto, zazadu nižoučkej kufr s malejma vratama. Co si budem povidat, pohodlí pasažérů neni tak důležitý jako kolik toho uvezeš... Pokud by to měl bejt osobák, tak v podstatě ideál tvarů je wartburg kombi, nebo ford granada kombi, ale to už tady nikdo nevyrobí. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 05.02.2016 12:41 no nevim, to HDi (JTD) není žádná výhra s tou střechou to se jen zdá, jak je to kulatý, v reálu to není o nic horší než první generace > ideál tvarů je wartburg kombi tak V70, třeba ... https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2007_Volvo_V70_cargo_area.jpg - jenže to je předchozí generace (byla řeč o bazaru ...), s novejma je to horší Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Ondra, ZN, 05.02.2016 9:20 Mám Felicii, ne kombíka, a obrovská spokojenost už mnoho let!! Všude mě dovezla, nikdy nezradila. Převeze lodě všech druhů. Zahrádka překvapivě drží už léta jen na těch PVC gumách na střeše. Rekordy na střeše mám: 5 plastových kajaků nebo 3 rychlostní kajaky nebo 2 vydry. Spaní v autě není sice moc luxus, ale dá se, je to o vůli. Jinak díky za diskusi - určitě se z ní do budoucna poučím. Ondra Odpovědět
|
|
|_Re: Vodácké auto, Chobotnice, 07.02.2016 20:04 Hm, leda nabastlit zadní příčník do vejšky, ale vo hodně. Hlavně že to má klikyhákovatý zadní světla... Mně teda u tý 806 jdou zadní vrata prakticky připlácnout celý na borty deblovky, když ji tam mám. No, aspoň poučení i pro nás co sledovat při výběru vodáckýho auta. No, ještě jenda věc mně napadla, vy co znátě mý auta se budete usmívat, ale z pozorování usuzuju, že čim větší voňavka to auto je, tim horší na takovýto naše tuzemský ježdění, kdy se točí několikrát jeden úsek, nebo přejezdy v hydru, kdy některý outlocitný páníčkové aut by pasažéry nejraději komplet zabalili do igelitu. V mejch "popelnicích" můžu mít max radost, že kamarádi vynosej na mokrym hydru drobky z koláčků, co tam natrousily děti. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Hanz, 09.02.2016 15:16 Na to me napada jedine. Zacit opet zkracovat lode. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 16.02.2016 15:35 takhle to jde otevřít u Phedry: http://uloz.to/xsz9EBrj/img-20...(doufám, že jsem vejšku trámků trefil dobře, odhadoval jsem podle toho, že origo příčníky jsou těsně nad anténkou) Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, žralok, 24.08.2016 21:12 Tak jsem to delším koumání originál držáků od Thule za nekřesťanský peníze vyřešil vožením lodi dnem dolů chráněným samodomo pěnovým rohlíkem . Nyní už do kufru pohodlně vlezu viz foto http://www.zralok.estranky.cz/...a následující . Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, hilly, 08.02.2016 6:13 Žraloku, ten ideál, co popisuješ, je Nissan Primera WP 11. Akorát ho už patnáct let nedělaj . Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, žralok, 08.02.2016 7:49 Jak jsem psal v úvodu , nemá smysl se bavit o starých autech . Těch bych našel spoustu co by vyhovovali požadavkům na prostor a funkčnost . Bohužel vyhovovat STK je taky důležitý a v neposlední řadě je tu manželka , která nesdílí nadšení pro veterány . Zatím staré auto drží jakž takž pohromadě a pak se uvidí . Třeba si manželka přes počáteční odpor platit náklady na druhé auto na ten komfort zvykne a já budu provozovat vodáckou starou plechovku jako druhé auto . Což má nesporné výhody . Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Pepura, 08.02.2016 19:05 obávám se, že kompromis je jen těžko dosažitelný. Vodácké auto bude těžko vhodné na nákupy, nebude dostatečně reprezentativní a v neposlední řadě se s ním bude blbě parkovat. Nabídka velkých levných "popelnic" je v bazarech nezměrná, radost pohledět, dokud si člověk neuvědomí, že v případě poruchy nelítají tisíce, ale min. desetitisíce. Kupuju teď auto, mám málo prachů, rozum radí Felicii, ale teda aspoň kombi :-) Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Hanz, 12.02.2016 22:25 volvo xc 70, kufr velkej,kvalitni hagusy,nezapadnes a je to takovy moderni wartburg. jen ta cena Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, paluba, 02.03.2016 21:13 Domnívám se, že Tvé očekávání ohledně praktičnosti, spolehlivosti, prostoru a poměru cena a užitná hodnota beze zbytku splní VW Passat čtvrté generace s nesmrtelným motorem 1,9 TDi. Předpokládám, že mi nejen pro vodácké expedice bude tento pašák s vychytanýma mouchama z roku 94 ještě dlouho a všestranně dobře sloužit. Ještě jich jezdí hodně, jsou to jednoduché a odolné "držáky" a tudíž se nekazí. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, žralok, 03.03.2016 0:02 Dík za radu , teď už bych jen potřeboval poradit jak přesvědčit manžeku že naše rozpadající se auto z roku 2000 je třeba nahradit o šest let starším Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, paluba, 03.03.2016 16:24 Tak jí třeba řekni, že opravdoví muži jezdí pouze v časem prověřěných vozech... ...za 5 litrů nafty - tohle už moderní káry nezvládají. Všechno závisí na promyšlenosti volby a věř, že nové nebo zánovní ani zdaleka nemusí být lepší. Proč by jinak výrobci aut každý rok vychvalovali zásadní vylepšení předchozích modelů. Ostatně to neplatí jen u aut, ale také u vzducholodí Gumotex. Ahoj Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Kuba Turek, 03.03.2016 0:07 Moc toho nenajezdíme, firma + rodina cca 20 000 km/ročně, takže benzín. Měl jsem sieru, teď už druhé mondeo, vše kombi. Ve dvou lidech se dovnitř vejdou dva kajaky a dvě koloběžky a vybavení na spaní. Ližiny se sice pořád snižují, ale stále ještě OK. Spaní ve dvou uvnitř s komfortem. Takže spokojenost. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Vojta, 03.03.2016 11:29 Nějak visím taky na Fordech--- a Mondeo s jakým motorem, protože prej 2,2 nejsou nejlepší... Vojta Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Kuba Turek, 03.03.2016 12:34 Obě mondea 1,8 hlavně kvůli nižší pojistce. Ve 4 lidech a plným vybavením už je cítit, že by to chtělo něco silnějšího, ale můžeme si zmáčknout režim "sport" a vyzunknout nádrž rychleji. Ve dvou lidech s loděmi uvnitř a věcmi na kempování je to na klidnou jízdu po dálnicích komfort. Jezdím max 180 a moje žena tak do 150-160, takže bez problémů. V minulém mondeu se už rozsypalo všechno včetně spojky i řízení, v bazaru jsme za něj dostali 2500 Kč, ale motor byl stále bez problémů (jednou za těch 15 let bylo potřeba opravit a nastavit nějakou klapku v motoru kvůli výkonu - my to auto měli 7 let a 8 let před námi nějaký Holanďan). Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Kuba Turek, 03.03.2016 12:40 Mimochodem, na minulém mondeu jsme si odvezli 3 mořské kajaky od vás z HG sportu na Rujanu a zpět FOTO: http://www.horydoly.cz/foto/ru... ale nešlo to jet víc než 80 km/h, protože strašně drnčely na střeše. Odpovědět
|
|
|_Re: Vodácké auto, Tomáš, 09.04.2016 23:27 Zdar, zvolil jsem Dacia Dokker, v bazaru to moc neseženeš, za to nové je to fakt levné. Hagusy co píšeš určitě vyhovují, převlékání díky výšce super. Ovšem výška je na nandavání lodí problém. Ale takt to je. Toto auto je opravdu spíše ryze praktické a proto i vyhrálo. Zadní dveře - kufr. Je to sporné. Já miluju výklopné nahoru, např. když prší. Fakt je ten, že velmi často to zase bouchá do lodí. Dokker má výklopné do stran. Což tedy může být asi zrovna co hledáš. Přesto nevýhoda je pokud by se někdo rozhodl vozit třeba kola na kouli. Pak se dostáváme do rébusu že zas nejdou dveře otevírat. No a kapitola spaní je kapitola sama o sobě. Opravdu dnes většina nových aut je zcela na hlavu co se týče praktyčnosti. Sedadla do roviny nejsou, jen překlopit, ale tam se pak človek nevejde.Řešením je jen vytvořit vyvýšenou plošinu. Nevím zda je na trhu výběr aut co mají sklopná sedadla do rovny. To bych se asi nedopátral ideálu. Každopádně hlavní je to, že dokker vyniká v objemu kufru fomózně v porovnání snad se všemi jinými značkami stejných rozměrů. A za tu cenu! Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, Chobotnice, 10.04.2016 20:55 Tak si za deště přes ty otevřený lítačky dej kus překližky a máš verandu jako fík. Já to teda dělal s transitem. Ale zas musíš vozit tu překlišku a textil by asi nebyl ideální. Odpovědět
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 10.04.2016 23:42 > Nevím zda je na trhu výběr aut co mají sklopná sedadla do rovny. výše uvedený Voyager to umí, taky nějaký to Volvo (viz výše odkaz obrázek V70), a jinak jsem to viděl třeba i u Zafiry, ale to nemá dýlku na ležení jinak u diskutovaných 806/807 a odvozenin vznikne rovina vyhozením sedaček druhé a třetí řady a člověk se tam v pohodě vejde, i nějaké místo zbyde (není-li basketbalista s výškou přes 2 m) Odpovědět
|
|
|_Re: Vodácké auto, kavol, 20.05.2016 12:39 no, je to další variace na Jumpy (resp. Peugeot Expert, Fiat Scudo), což jsem měl dojem, že už se Žralokovi zdálo moc velký, že by s tím žena neměla jezdit na nákupy :-) Odpovědět
|