Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Re--Oprava-kanoe.aspx?ID_prispevku=3531

Diskusní fórum Oprava kanoe


Diskuse nad tématem
Oprava kanoe, Barel K., 31.03.2015 17:22
Zdravím vodáci,

tento víkend jsem si pořídil laminátovou kánoe, není v nejlepším stavu a já bych ji chtěl kompletně opravit (zalaminovat a natřít)

Jsem úplný amatér v tomto oboru takže bych vás tímto chtěl poprosit o pár rad při opravě. S laminováním si myslím nebudu mít problém. Ale dělá mi starost nátěr.

1. Jak moc je potřeba odstranit starý, místy popraskaný nátěr z lodi ? Je nutné odstranit vše nebo stačí jen narušit bruskou povrch laku a novou vrstvu nanést na starý lak ?

2. Jak postupovat v případě že minulý majitel laminoval na neobroušenou plochu a část záplaty se odlupuje (viz. foto)?

3. Jaký nástroj doporučujete pro odstranění laku ? Už jsem kousek zkoušel Flexou se skládaným brusným kotoučem ale zdá se mi že je až moc agresivní a při hlubším broušení bere i kousek laminátu (výsledek jde vidět na fotce kde je kanoe skrz děravá). Mám v plánu použít excentrickou brusku.

Zde přikládám fotografie pro představu: http://kebabta.rajce.idnes.cz/...

Budu moc vděčný za každou radu Smajlík doufám že mě neukamenujete že tu zakládám takovéto téma Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 31.03.2015 19:59
Excentrická bruska je dobrá. Hodně udělá i použití kvalitního šmirglu. Běžně dostupnej vod Spokaru neni nejhorší, ale třeba Smirdex je lepší. Hanebný záplaty sundej celý. Starou barvu sundej co půjde bez použití dynamitu.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Vojta, 01.04.2015 6:45
No čeká tě dost práce... problém je v tom, že se nejedná o barvu, ale předgél - je to továrně vyrobená loď, kde se jako první dával do kopyta tzv gelcoat, který je tvrdý a má chránit vlastní sklovýztuž. Ten stářím popraská, protože má jiné mechanické vlastnosti než vlastní laminát. Ideální by bylo sundat vše co je na lodi barevné, tedy bílé na dně a červené na palubě. Ale to bude dost sysifovská práce. Pak by to ovšem chtělo dát lodi nikoliv nátěr, ale obdobnou ochranu povrchu, tedy směs pryskyřice s plnivem. Tyto lodě byly převážně stavěny z polyesterových pryskyřic, tedy použít obdobu, nikoliv epoxid, ten by na tom dobře nedržel.
Barvit můžeš pak vlastní gél nebo až pak povrch, to je na delší povídání. Zkus někde sehnat knihu (v antikvách asi bude) vod Rajmana myslím - Co a jak s polyesterovými lamináty nebo od Pavla Mika - Stavba kanoí a kajaků...
Teně tak to chce zkontrolovat vnitřek - kýl, pokud je někde utržený, zlomený, tak vyměnit. V podstatě lepení je funkční, když je to obroušený až na sklo a lezou z něj chloupky.
V.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 01.04.2015 7:48
Jde o to, jestli má vůbec cenu dělat tak rozsáhlej zásah, laminátová loď neni veterán auto. Ten laminát stejně bude vyšeptalej a novej z toho neudělá. Bych spravil ty záplaty, aby do toho neteklo, zatáhl to zvenku zředěnou syntetickou barvou, aby se to nejdřív jako naimpregnovalo, zatmelit PE tmelem vypadaný kousky pregelu na palubě, zlehka brousnout a přetřít syntetikou navrch a může to spokojeně jezdit ředu let. Sám tu mám něco podobnýho v podobnym stavu a nemůžu se odhodlat to někomu vnutit za flašku rumu, nebo s tim něco dělat. Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 01.04.2015 7:54
Ty máš se syntetikou na lodi dobráý zkušenosti ? Mě po pul roce křídovala , že jsem měl modrou ruku při pádlování a po roce se začala loupat .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 01.04.2015 7:59
Lenka má nakropenej vertexí kajak na červenou S. barvou vod tebe už asi 3 roky a krom toho, kde se to odřelo o šutry nebo o zahrádku, tak dobrý a lesklý.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 01.04.2015 10:23
> Jde o to, jestli má vůbec cenu dělat tak rozsáhlej zásah ...

souhlas, Vojta tu vpodstatě mluví o stavbě nový lodi :-)

jinak já bych ani nestrhával ty odfláknutý záplaty - pokud střed drží, lepší nechat než řešit, že se to začne rozpadat ještě víc, riskovat, že se ti nová nechytne úplně dobře atd. ... jen seříznout okraje a zabrousit do ztracena

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 22.07.2016 10:42
Ahoj, poradíte někdo jestli se vůbec dá spravit dno o šutry sedřené na sklo? Skončila u mě moc příjemná stará oddílová (samodomo) zavřenka, ale je už zespoda dost chlupatá a nevím kudy přesně prosakuje - jestli nějakou špatně udělanou záplatou nebo už táhne vodu to dno. Rád bych z ní ještě pár výletů vytřískal, ten tvar dna mě vážně baví. Přebrousit a naštětkovat to epolexem asi není ideální řešení, co?

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 22.07.2016 14:09
tak Vojta napsal, co se s tím má dělat ...

mně přijde dost vražda se do něčeho takovýho pouštět, já bych se snažil zjistit, kde konkrétně je problém, a spravoval bych jen to špatný místo ... asi není "chlupatý" úplně celý dno, ne? - jestli jo, tak bych řekl, že to bude na potažení další vrstvou tkaniny, nějakou střední hrubost

samozřejmě natřít to ve finále celý není špatnej nápad, ale spíš pro oko, a aby líp klouzala po vodě, než že bych od toho čekal nějakej velkej opravnej efekt

jinak jestli jde o polyester, nečekej, že by na tom epoxidová barva kdovíjak držela, navíc má tendenci na sluníčku nepěkně stárnout (nevím, co konkrétně myslíš, pod značkou Epolex toho BaL dělá víc, mám zkušenosti jen s tou klasickou barvou "na vany")

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 23.07.2016 18:47
Měl jsem na mysli obyčejný S1300 na dřevo, viděl jsem že se s tím natírají stará dřevěná pádla. Vojta Jančar sice píše že nový gelcoat, ale jednak netuším jak to udělat podomácku (ani nemám pistoli) a jednak za to ta loď asi nestojí. Nebo se to dá spáchat nějak vyloženě garážově?

Doškrábaná je dost, celkem rovnoměrně, podobně jako umírají plasťáky. Samozřejmě o něco víc při hranách než při kýlu, boky kupodivu v pořádku. Nevím jestli by z ní další i tenká vrstva skla neudělala tank, už takhle váží dost. Možná by dost zhubla kdybych ji přeřezal na otevřenku, má strašně předimenzovanou palubu, ale to je asi moc práce.

Hlavně nevím jestli je z polyesteru nebo epoxy, mám ji z třetí ruky a podle všeho je dělaná v oddíle. Ani nemá barvy, kromě límců je v barvě materiálu (zažloutlá pryskyřice) a skrz to prosvítají značky a fórky pomocníků napsané na tkanině. Je nějaký zaručený způsob jak poznat z čeho je?

Jak to tak průběžně zkoumám, víc a víc se začínám přichylovat k nejnuznější variantě - to dno fakt naštětkovat epoxy lakem (nebo ještě hůř pryskyřicí), aby na tom skle něco bylo, a navrch syntetiku, aby se ta přestárlá pryskyřice vydrolila o něco později...

Jinak jsem ještě študý chudent a ta loď je asi pekelně stará, takže by pro mě bylo nejlepší kdyby to šlo udělat zadarmo a na kolejní chodbě, ale vím že tak to nefunguje Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 25.07.2016 8:56
> Měl jsem na mysli obyčejný S1300 na dřevo

z http://www.bal.cz/zbozi/1dp-ep... -

"Lak není vhodný pro nátěry vystavené vlivům povětrnosti, které poměrně brzy ztrácejí lesk a mohou sprašovat."

- no, to bude to samý, jak s tou barvou na vany, nešel bych do toho

nejsu chemik, neporadim, ani ohledně toho rozpoznávání materiálů, když se nechytne nikdo tady, zkus hodit dotaz do tý jejich poradny

> dno fakt naštětkovat epoxy lakem (nebo ještě hůř pryskyřicí)

pokud "pryskyřici" myslíš polyester, a loď je polyesterová, tak to není "hůř" ale naopak líp, a běžně se to dělá (ostatně i já když záplatuju, tak nadbytek namíchanýho nevyhazuju, ale roztírám právě do takovejch podrbanejch míst)

jenže zase jsme u toho, že má-li to skutečně být k něčemu, je potřeba mít řádně připravenej podklad - jak někde výše padlo, vpodstatě pořádně to chytá jen na chlupy, a podrbat si celou loď je práce jak na kostele, a v tomto případě dle tvého popisu výsledek nejistý ...

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 24.07.2016 7:06
Jednoznačně výrazně neinvestovat . Když vím , že po sezoně dokážu sehnat moc pěknou loď s cca 10 pěkně udělanejma záplatičkama do 20 cm za 2000 kč tak si nedovedu představit za ty peníze se do něčeho takového pouštět . Odhaduju , že jen materiál na opravu vyjde v krámě na stejný prachy a to nemluvím o tý dřině a ve výsledku stejně vraku . Náročně se renovují starožitnosti s vysokou cenou a ne krámy co se vyhazujou do sběrnýho dvora . Mimochodem tam mít někoho známýho tak určitě zanedlouho seženeš lepší loď .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 25.07.2016 9:03
zásadní problém je, že za ty 2000 bude nějaká Vertexka, v nejlepším případě Vydra, sehnat "příjemnou zavřenku" bude dost těžký ... takže klidně bych k tomu jako ke starožitnosti přistupoval

> Mimochodem tam mít někoho známýho tak určitě zanedlouho
> seženeš lepší loď.

chm, nějakej kontakt bych možná měl, mám se poptat? :-)

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 25.07.2016 9:11
Máš pravdu myslel jsem Vydru . Zavřenky se většinou pohybujou ještě mnohem níže cenově páč je málokdo dneska chce .Poslední 2 co jsem prodával byly za 500 a 300 kč a nemohl jsem se jich dost dlouho zbavit a to byly rozhodně v lepším stavu než je popisovaná . Mnohdy se kuli nízké ceně lidi samodomo otevírají . Sám jsem to dělal mnohokrát . Bez citového vztahu k lodi bych do renovace nešel .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 25.07.2016 9:55
ok ok, s loděma nepřekupničím, tak nevím, vycházel jsem z toho, že když jsem kdysi pokukoval, že bych zkusil pořídit Metuji, tak byla prakticky nesehnatelná ... pokud se dneska válí u každý popelnice, je to jiná

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 25.07.2016 10:08
Můžeš si udělat představu třeba sledováním aukra http://aukro.cz/listing/listin...

Sice tam občas v afektu někteří kupují dráž použité věci než by dali za nové , ale naopak něco se tam válí za hubičku

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 25.07.2016 10:47
hm, teď je tam zánovní za tři litry ... jak bych to tehdy bral, dneska to, kde šplouchá, jezdim na Barace, do zavřený bych neměl kam dát porcelán, a stejně jsem se zatím ani neobtěžoval pořídit na nový auto zahrádku, laminátka se mi do paneláku nevejde, a když už si jí jedu k máti vyzvednout, tak si rovnou vyměníme auta ... ach jo

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 26.07.2016 0:16
Což o to, paluba by mi nechyběla, spíš naopak (mám neklečící slečnu, a klečícího kamaráda nemám po ruce často), spíš jde o tvar dna. Ty slalomky bývají přece jen živější. Asi bych nepohrdnul ani vertexkou, kdyby někde kolem Prahy nebo kolem Roudnice n. L. nějaká potřebovala zachránit, ale třeba tučňáky neberu ani zadara.

Nakonec jsem to vyřešil úplně jinak, náhodným příhozem na Aukru - http://aukro.cz/show_item.php?... . Určitě vydrží daleko víc. Pokud bude dobrá, tu starou si nechám na pilování techniky na rybníku a prostě ji tam utopím u česel, aby ji nikdo nešlohnul (otevřenku bych v křoví přicvaknul cyklozámkem, zavřenou loď není moc jak). Pokud bude citelně horší (což je dost možné, ta stará mi fakt sedla), zkusím na té staré dle vašich rad přidat na dno jednu tenkou vrstvu (nějaké tenké sklo mi zbylo z modelářských let), vyříznu palubu, podle hadice spáchám límec a udělám si z ní nejlépe jezdící a nejhůř vypadající otevřenku v republice Smajlík Beztak jsem došel k názoru že si netroufnu ji moc otloukat o kameny, paluba má smysl jenom u lodi co se v peřeji nerozpadne na prach.

Jak se vlastně správně přidělává příčka? Určitě bych chtěl dřevěnou, kvůli přenášení. Zalaminovaná napevno mi přijde jako zvěrstvo, přilaminované packy s otvory na šrouby jako moc měkký spoj, kapsy jako moc práce s něčím co nemusí vůbec fungovat. Jaké triky na to používáte vy?

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 26.07.2016 6:50
Pěknej nákup , jen nechápu , co máš tedy za tu původní loď , že ti tak vyhovuje ? Já mám zkušenosti jen s Vydrou a jejími krytými verzemi .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 26.07.2016 7:29
Ještě k tomu zbytku otázek . Nechápu proč chceš tu loď někde zatápět . Udělat tam něco za co se zamkne nebo šprajc přeci není problém . Tenkou vrstvou přidanou na dně a výrobou límce získáš pro provoz na rybníce co ? Teda krom mraky práce a peněz a o hodně těžší lodi . Šprajc jsem vyráběl mnohokrát , pokud do límce tak úplně stejně jako je to originál akorát v železe páč hliník svařovat nedokážu . Věřím , že se dá sehnat i origoš úchyt v nerezu , jen si nedokážu zase představit tu investici do tvýho vraku . Nejjednodušší způsob by byl dřevěný lajsny a pár šroubů a všechno to tím vyřešit . Nevím co si představuješ na přenášení , ale tvar a měkost paluby po otevření moc zátěže neumožňuje .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 26.07.2016 8:39
> Tenkou vrstvou přidanou na dně ... a o hodně těžší lodi

no, podle popisu bych řekl, že se akorát tak dostane na původní váhu, jen vrátí odbroušenej matroš :-)

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 26.07.2016 15:12
Je to prostě nějaká stará slalomka, profil dna klasika slalom konec 60. let, tzn. nízké klenutí. Když to mám přirovnat k turistické lodi, je to něco mezi vydrou a vertexkou, ale má to aspoň trochu hrany (i když oblé). Nevím ale, jestli mě to dno bude tolik bavit i po přelaminování, protože se tím asi zvýší tuhost = na vodě bude o trochu kulatější a nebudou tolik brát hrany. Rozhodně už totiž nemá stejný tvar na vodě a na suchu, ale nedokážu změřit ani odhadnout o kolik se prohne.

Tím přidáním vrstvy a přeřezáním na otevřenku bych získal loď na normální ježdění, srovnatelnou s vertexkou, ale svoji. Tím bych se jednak zbavil frfňání mé drahé háčice, že nechce klečet, a jednak bych se na tom dost naučil. To je právě jedna z věcí co mě přitáhly k laminátu (i když hlavní důvod je chudoba), že se to dá všemožně upravovat a bastlit doma.

Ta paluba je snad tužší než dno, mám podezření že je ta loď těžká i proto že má v palubě o vrstvu víc (tzn. třída pancéřování těžký křižník). Mám představu, že kdybych to uřízl skrz podélný prolis (podobně jako třeba Metuje je to vyztužené 4 prolisy) a navázal na to pořádný límec podle hadice, mohla by ta loď pořád zůstat dost tuhá. V místě příčky bych ještě zevnitř přidal jednu vrstvu. To už by tu loď mohlo dnem vzhůru unést, ne? Myslím takovou příčku co mají oldtownky aby se daly nosit na ramenou, apoň pro mě je to nejpohodlnější způsob.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 26.07.2016 20:12
Co nějaké fotky bych ten zázrak rád viděl . Jestli se však chceš něco naučit nebylo by lepší nedělat to na deblovce v singlu , ale něčem vostřejším . Taková slalomka C1 je jinej mazec .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 26.07.2016 21:27
Vím, slalomku mám čtyřmetrovou ze začátku osmdesátých, myslel jsem si že jsem to koupil levně. Jenže mi nedošlo že se tehdy jezdilo dost šíleným stylem a ty lodě podle toho vypadaly, takže má ještě větší objem vzadu než vepředu a nemá ještě křídla, ale už má hrany jako žiletky a dno co jde snadno do kluzu, a je vepředu strašně nízká. Jezdí se na tom úžasně - prvních pět minut. Pak začne strašně bolet. Možná jí jednou vyřežu do paluby dva zářezy a udělám si místo na stehna, a pak bude dobrá.

Já jsem v jádru vodní turista, akorát mám rád rychlé a obratné lodě a rád si skočím do vracáku na cigárko na jeden záběr. Moje ideální vysněná loď by byla lehká klasická žebrovka s tvarem dna jako slalomka Smajlík

Fotky té hrůzy pošlu hned jak přijdu na to, jak to vlastně provést, a hned jak nějaké budu mít. Zatím aspoň
http://img13.allegroimg.pl/pho...
http://img13.allegroimg.pl/pho..._1
http://img13.allegroimg.pl/pho..._3
http://img13.allegroimg.pl/pho..._2
Nejspíš je to totéž co http://www.padler.cz/bazar/269...
To nejdůležitější, to orvané dno, jsem čertužel ještě nevyfotil.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 27.07.2016 22:48
Fotky jsou tady: https://drive.google.com/open?id=0Byd8CgibN9p2T1dVR1BQMXhTajg
Jak jsem psal, je to skoro v celé ploše sedřené do tkaniny. Známý co jezdíval slalom říkal že jediná šance na další život je obrousit to do tkaniny až po slepy a udělat tomu vrstvu navíc, což by zhruba odpovídalo tomu, co psal Kavol, jen víc zugrunt (mně se pochopitelně myšlenka broušení výš než po hrany nelíbí). Co na to zkušení říční vlci?

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 26.07.2016 8:36
> nepohrdnul ani vertexkou ... tučňáky neberu ani zadara.

nechápu ... Tučňák je tvarem dna víceméně shodnej s Vertexkou a má vyšší palubu, takže se o něco míň zalejvá - v čem jako má bejt jeho zásadní nevýhoda oproti Vertexce?

> zavřenou loď není moc jak

řetěz přes celou palubu :-)

mimochodem nejsem si jist, jak "načatému" sklolaminátu svědčí konstantní máčení ... na druhou stranu potopení je ochrana proti UV záření, které tomu taky nesvědčí ... no, další zajímavá otázka na nějakého experta na materiály

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 26.07.2016 8:40
Jakmile voda pronikne do laminátu , tak se šíří po vláknech a už po zimě je poškozené místo mnohem větší než při včasné opravě . Viděl jsem lodě , co se do nich daly dělat díry prstem .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 26.07.2016 15:32
A není to prostě tím, že je mokré potrhal mráz? Laminát táhne vodu i bez poškození, ty pryskyřice jsou nasákavé samy o sobě. Nedokážu si představit jak by tomu měla voda vadit, pokud nezmrzne - třeba rybářské pramice jsem zatím viděl vždycky v lepším stavu pokud je rybáři nechávali v řece než když je vytahovali na břeh. Jenom vypadaly hnusně, protože na nich rostlo všechno možné.

>Tučňák...v čem jako má bejt jeho zásadní nevýhoda oproti Vertexce?
Bachratost a objem ve špicích. Radši budu z lodi kýblovat hektolitry ešusem i kloboukem než aby mi každá mrňavá vlnka kecala do řízení. Navíc zatím každý tučňák co jsem viděl měl dvě příčky, a pro mě je u otevřenky možnost jet sám dost důležitá.

Odpovědět

|_zralok@email.cz, žralok, 26.07.2016 20:06
Mráz samozřejmě problém , ale mě to přišlo vždycky jako shnilý . Je to sice dost dlouho co u mě proběhla doba laminátová . Dvě příčky jsem taky nesnášel kuli dlouhým nohám , ale zase se za ně loď pěkně zvedala při nakládání na střechu .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 26.07.2016 13:05
Taky už jsem viděl loď přivázanou řetězem protaženym skrz díru ve dně... Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Ten Jirka, 27.07.2016 22:37
Trochu OT chlubná plíce: Ta loď je parádní exemplář Střely, originál artiska, skoro jako nová, nechybí ani hliníkový štítek s logem Sport. Vůbec mi neva že to nakonec není slalomka. Kdyby někdo dával dohromady historii čsl. lodí, jsem ochoten přispět fotkou, měřením, možná i zapůjčením.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 28.07.2016 0:03
Střela je podle mého dno Vydry stejně jako Metuje jen límce jsou menší .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 01.04.2015 7:41
To co píše Vojta o původním nátěru je pravda a pokud ho odstraníš už nikdy níčím nenahradíš . Já bych ho nechal a jen odpreskaný kusy zatmelil tekutým kovem a pak to po domaštění a zdrsnění přetřel . Já používal Epoxydové barvy . Záplaty na barvě odstranit dlátem a kladivem načnout a pak sloupnout kombinančkama . Laminování viz Vojta . Hlavně bacha na ty kýly u Vertexky bejvaj našrot a než je měnit a opravovat další co píšeš , to bych to radši hodil do kontejneru a koupil něco v lepším stavu třeba nejnovější inzerát zde v bazaru . Excentrická bruska je moc měká na takovýdle opravy to chce pořádnej a radši větší rozbrus s nehrubším skládaným šmirgrem , jen je třeba sundat kryt a brousit opatrně naplocho . Pokud se jí bojíš , tak alespoň pásovou brusku .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, kavol, 01.04.2015 10:37
> Pokud se jí bojíš , tak alespoň pásovou brusku.

já na tyto práce s úspěchem používám vrtačku za tři stovky z Kauflandu (= cokoliv, kde člověku nevadí, že jdou do háje ložiska) se šmirglem na měkkým gumovým kotouči, kterej má oproti klasickýmu pevnýmu se suchým zipem výhodu, že se s ním dají kopírovat různý vnitřní oblouky, to s pásovou bruskou těžko uděláš

jo a při broušení bacha na teplotu

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Monte, 01.04.2015 11:14
V terénu - bez elektriky , při "akčním" lepení používáme pro zdrsnění povrchu před lepením "plátek pilky na železo" ( ne jako dlahu , ale jako nástroj , který povrch dobře zdrsní - právě pro lepší "kotvení" PE zátěru a záplaty ....
Polyesterová lepící sada vč.tkaniny se dneska koupí v každé lepší drogerii nebo ve velkém obchoďáku typu Bauhaus apod. , který je případně otevřený i v Neděli !§:-)

P.S. Toto není apríl, ale bohužel vlastní zkušenost laminátníka-improvizátora Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 01.04.2015 11:47
Na zdrsnění dobrý , dokonce jsem kdysi vlastnil i rašpli vyrobenou z několika klikatících se plátků , ale už se asi sehnat nedá . Na drobnosti když se mi nechce vyndavat rozbrus , tak používám podkovářskou rašpli . Každopádně záplata musí bejt na skle aby držela a to se provizorně moc nedělá . Já jsem akčně nikdy nelepil vždycky to vyřešila tesa , žvejkačka , svíčka včelího vosku či chleba se sejrem . Ke konci jsem vozil , ale nikdy nepoužil dvojsložkovej tmel co se hnětením spojil , mohl používat i pod vodou a do 10 min ztvrdnul .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 01.04.2015 13:13
Chleba se sejrem? to mně zajímá, co na to řikaly vodní krysy? Já kdysi na Vltavě provizorně opravil proraženou špici na vertexce tim, že jsem na ni navlíknul gumovou ochranu z náklaďákový duše nalezený na břehu.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, žralok, 01.04.2015 13:39
Krysy nic páč ho zblajzly kachny , ale až večer v kempu , kam úspěšně dojel uvnitř proražené špice .

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, vojta, 01.04.2015 17:03
Jo náhradní řešení jsou geniální. Chleba ze sejrem jsem taky jednou použil. Jednou jsem zlomil loď na Kamenici a praskly slepy celý špice, tak jsem posbíral rozvěšný povodňový punčocháče po větvích a svázal to co to šlo, no vylejval jsem každej 500 m ale dojel jsem. Asfalt je v létě taky dobrej, ale pak je to docela prasárna to opravovat načisto. Taky se používalo tavný lepidlo, plechovku najdeš dycky, jens musel mít suchý sirky a kobercovku. No a všechno pak nahradila Tesa...
V.

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Chobotnice, 01.04.2015 17:32
Tesa je dobrá, občas nedrží v mokru a zimě. Zrovna balim na vodu a po dnešnim čtení radši zabalim kus chleba se sejrem... Smajlík

Odpovědět

|_Re: Oprava kanoe, Vladimír, 29.07.2016 23:22
Na cedivé dno je dobré vymazat je polyesterovou pryskyřicí naředěnou 50:50 styrénem. Všude zateče, vsákne se a udělá celkem spolehlivou vrstvu. Dostaneš v každé lepší laminovně (já kupuji v Koralu v Tišnově, za pár šupů). Smajlík

Odpovědět


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
Reklama
02.04.2024 9:16 Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
27.03.2024 16:05 Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
26.03.2024 15:23 Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
25.03.2024 10:02 Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
15.02.2024 13:19 CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
29.01.2024 9:03 Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
15.01.2024 11:31 Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
16.04. Bazar prodám: Kajakarske padlo Carbon Aker, dvoudílné, 210-220 cm, možnost nastavení délky a libovolného uhlu, kar

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

14.04. Bazar prodám: Pyranha Machno Stout2 L 2021

12.04. Bazar prodám: Remix69

04.04. Bazar prodám: Prodám laminátovou kánoi, drobné oděrky, nalepená (5000 Kč), barel cca 50 l (300 Kč), 2 pádla (400 k

03.04. Bazar prodám: Prodám nafukovací raft ONTARIO 420 (s uzavřenou zádí) v dobrém stavu, pouze s poškozením na dně, kte

03.04. Bazar prodám: Kajak Islander Jive Skvělý turistický kajak na klidnou a mírně tekoucí vodu, velký úložný prostor,

28.03. Bazar koupím: Vesta Langer XL. Stav nového zboží

23.03. Bazar koupím: Vesta Langer XL. Stav nového zboží

23.03. Bazar prodám: Vesta Langer XL. Starší model,ale neježděná - jako nová vzhledem i funkčně.

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama Půjčovna lodí Otava tour