Raft.cz

Tisk z adresy https://www.raft.cz/forum-Index-VR6.aspx?ID_prispevku=2781
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Diskusní fórum Index VR6


Diskuse nad tématem
Index VR6, Chobotnice, 12.03.2013 20:39
Přátelé, kamarádi... Jak tak brázdím ty naše nejmenší toky a teď tu vyšel pěknej článek o Zákolany river(u), nebo nějaké té Václavově stoce kdesi v Polabí, čím dál více cítím, že by bylo dobré pro tento druh toků vypracovat přídavný systém hodnocení obtížnosti jízdy. Systém ZW/WW nám napoví dost o náročnosti vody, ovšem jízda na mikrokvakách není jen o vodě. Pokud třeba na Orlici je obtížnost vody ZWC a vrbičky přečuhují na každé straně dva metry nad vodu, zvládne to každý začátečník s prstem v nose. Pokud je ovšem obtížnost vody opět pěkně tekoucí ZWC, vrbičky přečuhují na každé straně dva metry nad vodu a šířka koryta je přitom tři metry, začíná mnohdy boj o holý život. Myšlenka tedy je seriózně (jinak to ani neumim) stanovit standard obtížnosti břehových faktorů, jako jsou břehové porosty, lávky a pod. Říkejme tomu pracovně třeba index VR. Například onehdá jsme jeli Kotenčický potok, obtížnost ZWC a VR1 - VR2, když tu ejhle, obtížnost ze zvýšila na VR3 a nakonec se z nadějného průjezdu vyklubal úsek VR6. A za ním další. To znamená úsek, kde v rámci koryta nelze lodě žádným způsobem prostrkat dále bez použití pily (nejlépe motorové). Po soutoku s Kocábou se obtížnost zlepšila na VR2 s pár trojkovými místy. A toto je právě faktor, proč mnohdy býváme svědky těžkých zápasů o stabilitu, lovení zavazadel, ba i posádek. A to na vodě triviální obtížnosti. Ještě postřeh z pozorování Petrovo videí z Vavřince: tak, jako se obtížnost WW zvyšuje úměrně s průtokem vody, zvyšuje se i obtížnost VR. Ale ještě více se obtížnost VR zvyšuje zvýšenou kumulací plavidel, zejména nafukovacích. Smajlík Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, sommi, 12.03.2013 20:55
Nápad chválím, mám jenom zvídavý dotaz - co znamenají písmena VR? Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 12.03.2013 21:21
VRbička.

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Brašule, 12.03.2013 22:42
hmm ...
snad se to chytne
jen pro zajímavost jak je to rozděleno ?
VR-1 / nikde ani větvička ...
VR-2 / větvičky do 1/3 toku ...
atd. ? ...

Odpovědět

|_Re: Raději ŠW, Lubor, 12.03.2013 22:50
Hmm, Chobotničáku, to by se muselo trochu dopracovat. Už jen to, že WW je zkratka mezinárodní. A taky problém těch vašich veletoků nejsou jen vrbičky. Horší jsou klády a stromy, v neděli jsem byl na Bobravě a tam nástup pod spadlým stromem je většinou níž, než je bezpečný výstup před dalším padlým stromem, takže vodák jde po břehu a kleje a už nemá kde by pádloval.

Rozmanitost problémů na řekách a potocích i mezinárodnost klasifikace lze jednoduše vyřešit zavedením jednotky pro počet nadávek a to je jeden Šit, na obtžížnějších tocích kilošit (kŠ) a na extrémech megašit (MŠ). Podle počtu kŠ/km (tisíců nadávek na 1km řeky) jsou řeky klasifikovány jako ŠW1, ŠW2, ale vzhledem k stále šílenějším nápadům Vladimíra, Vojty a dalších existují i toky ŠW100, omezení shora není. Německy mluvící vodáci používaji tu stejnou stupnici, ale místo ŠitUótr tomu říkají ŠajseVasr. Zkratka je stejná, ŠW.

Odpovědět

|_Re: Raději ŠW, Vojta, 13.03.2013 7:05
... před lety jsme používali zkratku PW... v podstatě hodnocení překážek vyjádřených číslem bylo obdobné. Co znamená ve zkratce písmen "P" si můžete odvodit z vtipu, jenž mi zaslal kamarád a zdá se mi velmi příjemný, řekl bych...:
Pepíček se ptá maminky: "Mami a kdybych se narodil z té tvé druhé dírky, tak bych se jmenoval Peprdýlek?"

pa V.

Odpovědět

|_Re: Raději ŠW, Chobotnice, 13.03.2013 7:42
Jak jsem již byl psal v úvodním textu - hodnocení VR by nebylo jen o VRbičkách, ale o překážkách v toku obecně tedy i padlý stromy, lávky, chcíplej dobytek http://zpravy.idnes.cz/reku-v-... a podobně. Ale jek teď jezdim ty opravdu nejmenší toky, vidim, že v úzkym korytě dokážou potrápit i břehový porosty jako takový. Třeba veselá VRbička přes celou šířku Brziny na úrovni obvyklýho začátku vzdutí přehrady. BTW: začínám dumat vo letní prořezávce Kocáby od Čtvrtýho hamru, nebo od Pouští po Knín. Ten úsek je pěknej.

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Had, 13.03.2013 0:37
Chobotnice ty letos bud ,padlujes nebo nemas co delat:-)bych tu tvoji sestavu doplnil Vr6-zatacka-strom-KJ(coz znamena krysa jista):-)

Odpovědět

|_Re: Index VR6, zenhas, 13.03.2013 7:26
Ještě oklasifikovat poloměr zatáček a už to začíná vypadat jako itinerář RZ jako na rally. Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 13.03.2013 7:33
Ano, jistě, to je meandrový index.

Odpovědět

|_Re: Index VR6, HH, 13.03.2013 9:35
Ještě bych doplnil klasifikaci o VR-K, K-VR a K-VR-K.
VR-K jsou vrbičky a na břehu kopřivy. K-VR a K-VR-K nechám bez komentáře, nechť si každý (sprosťák) domyslí.

Odpovědět

|_Re: Index VR6, JK, 13.03.2013 11:26
To Vám pánové nestačí klasická stupnice:
de to - de to blbě - nende to?

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Had, 13.03.2013 11:49
a ted mi rekni kde to vrkace sezenu:-)hacek ti vetsi rekne bacha sutr az kdyz je pozde,to teda bude kdyz delat porad VR Vr bud si budes myslet ze mas motor,bo se ti zblaznik hak bo je to vyvrcenej z VR6 tak ho tam radsi nacpec do ty vrbicky ze spatne vrci je to bude pak u piva veselo az si to budem vypravet ze bylo napred VR3-4az VR6a mistama VR6Ka K:-):-):-)toz Chobotnice to natrenujem :-)jen mam pocit ze az nas bude nekdo poslouchat tak uz fakt vola Chocholouska a urgent:-):-):-)

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 13.03.2013 13:20
To né, to je spíš abys věděl, kam se chystáš. Třeba Křetínská Blatnice byla taková těžší VR3 - už jsem se musel větvema prolámat. Naopak Líšnickej potok byl VR1 - stačilo se sehnout a všechny větve jsem podjel bez zpomalení. Mimochodem mile překvapila ta Brzina, že to tam nebylo skoro zapadný, na to jak je to malý. A zrovna i prořezávali břehový porosty.

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Václav, 13.03.2013 13:35
Von je, Chobotnice, problém, že na takových skvělých potocích, co jsi jim propadnul (a nejen ty, jak hezky napsal Jirka Hodic na Hydru - "splouvání neznámých potoků je návykové") se situace mění každou zimou, takže se ze PS (padlej strom)0 může rázem vyhoupnout na PS nekonečno.. Smajlík A jinak mě trochu iritují hanlivé výrazy ve vztahu vůči různým potočním překážkám, protože právě kvůli nim tam my, co to "máme rádi trochu tvrdší" jezdíme, ne? To je jako kdyby masochista nadával na své milované bičíky! Smajlík Smajlík Nicméně už mám taky v plánu udělat prořezávku na Výrovce tam u nás, abych tam bez obav mohl tahat děti. A ještě - jak zmiňuješ chcíplou krávu - onehdá na Vavřinci jsme zaparkovali před takovou kládičkou a na Boříka jako posledního v řadě vybylo místečko u pěkně nafouklé srny....

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 13.03.2013 13:50
Von je taky rozdíl ve vnímání VR obtížnosti danej typem použitýho plavidla. Kajakáři podjedou nižší lávku, než OCčkáři. OCčkářum nevadí vyskočit z lodě jak z koloběžky a přetáhnout padlej strom, zas nakočit a jet dál a na strom zapomenout dív, než se kolegové kajakáři zašprajdujou. Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 13.03.2013 13:55
Kopřivy se psát nemusej. Kopřivy se v určitejch ročních obdobích rozuměj samo sebou. Pokud je teda nevytlačila Křídlatka, která sice nežahá, ale zase se hůř prostupuje. Kopřivy nepřicházej v úvahu leda u vrbičkovýho ekvivalentu ZWA - tedy široká písečná pláž, na který nejsou ani naplavený řasy. Ale takový stupně VR obtížnosti je skoro zbytečný identifikovat. Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, žralok, 13.03.2013 14:00
mám pocit , že hodnocení nezahrnuje jen velikost peřejí , ale zahrnuje i další obtížnostní faktory . Stejně , ale vždycky je fajn kouknout třeba tady na raftu na popis toku a případné články a diskuse . Pak je taky fajn znát někoho spolehlivého , kdo to už jel a dokáže to popsat s ohledem na mě . V těch zkratkách bychom se ztratili . Mě před časem jako splouvače ww3 dost překvapilo , když jsem jel řeku , kde byla ww3 skoro pořád a tak už si u popisu dávám pozor jak dlouhé ty peřeje vlastně jsou jestli jen menší kaskády , nebo souvislejší divočina .

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Milan, 13.03.2013 16:02
Jojo, proč ne... Mně se to zdá jako docela dobrej nápad Smajlík Taky jsem byl na dá se říct nenáročné vodě a najednou jsem víc přetahoval loď přes vrbičky, než pádloval... Ale stejně mě to tam láká zase Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Milan, 13.03.2013 16:05
Jo pánové a taky pozor na pasti po rybářích. Ne, že by nám to dělali naschvál, ale teď v neděli si tak klidně plujeme a najednou háček hlásí: Pozor, něco visí z vrbiček.... Pak vidím jak si lehá na záda a ..... Už nás to drží... Pořádnej trojhák se jí zachytil za jezdec zipu na vestě a nepustil nás dál... Kdyby se nezahákl do dírky na zdrhovadle, tak se asi zahákl do dírky nosní Smajlík a nebo do mého ksichtu.... To by byl potom jinej mazec... Takhle máme na památku docela pěknou třpytku Smajlík Smajlík Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Brašule, 13.03.2013 16:27
no jo rybžářské návazce sou kategorie sama pro sebe a nebezpečná i pro vzducholodě ...

jinak Milane právě sem chtěl provětrat a propláchnout tu mou slalomku a to sněžení mě nějak odradilo ...
tak snad se na tom naučím do Jihlavky ... (už je pouštění doplněno) Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Milan, 13.03.2013 16:46
Já myslím, že to určitě zmákneš Smajlík Jojo, díval jsem se a je dobře, že je dost pouštění v neděli. Každou druhou sobotu totiž dělám Smajlík No a doufám, že Letkovickej jez nebude trhat lodě.... Bývá tam na přenášení dost dlouhá ftonta a ten jez se dá docela dobře jet, když tam teda není nějaká trhací past Smajlík Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Velryba, 13.03.2013 21:10
My máme překážky pojmenovaný kambodža, laos a saigon, ale teď si nevzpomenu, který název znamená strom přes řeku, který obtížně, ale průjezdný vrbičky a který neprorazitelný houští Smajlík
To je zajímavý, že ten Kotenčický potok a Kocába tak zarostly. Předloni mi to připadalo celkem normální. Tedy až na to, že se na tom potoce muselo občas odrážet pádlama od břehu, protože se nevešly vedle lodě Smajlík

Odpovědět

|_Re: Index VR6, Chobotnice, 13.03.2013 21:14
Kocába byla spíš zapadaná. Od Kotenčickýho p. zhruba pod Čtvrtej hamr. Kotenčický p. - záleží, jestli jste jeli origo ramenem od přepadu rybníka, teda levym, nebo náhonem. My jeli levym a bylo to nad soutokem s náhonem 2x zarostlý durch.

Odpovědět


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
17.04.2025 17:44 Zemřel Jaromír Štětina, který v minulém století podnikal přímo neskutečné vodácké výpravy za neobjevenými řekami po celém světě. Mezi jeho největší úspěchy patří splutí Indu na matyldě.
17.04.2025 8:25 Do článku o závodech na Labi byl přidán časový plán závodů a volného splutí.
09.04.2025 9:09 Na Smědé v Bílém Potoce se plánuje stavba příčných prahů, které by měly zpomalit rychlost proudu v navigaci. Jedná se o snahu na zmírnění povodňových škod, kdy minulá povodeň podemlela základy domu.
07.04.2025 11:24 Povodí Labe s.p. plánuje na základě podnětu od AVTS přestavět nebezpečný Viktorčin splav na řece Úpě. Jez byl stržen povodní, a proto je snaha o jeho přebudování na vodácky i migračně prostupný objekt. Jez neměl ani historickou hodnotu, protože původní jez z dob B. Němcové byl zcela jiný.
02.04.2025 8:09 Odemykání Doubravy bude vzhledem k nepříznivé hydrologické situaci na VD Pařížov omezeno pouze na sobotu od 10.00 hodin do ????? dle vodního stavu.
01.04.2025 17:44 První závod Českého poháru vodáků na řece Otavě plánovaný na 5.4. byl pro nevyhovující stav vody zrušen.
31.03.2025 12:45 Na Dívčím Kameni se opět intenzivně pracuje. Jsou zde bagry a další těžká technika. Tentokráte se jedná o povolenou stavbu, která má za cíl vytvořit soustavu rybníčků s biotopy. Stavba MVE povolení zatím nemá, i když investor plánuje udělat v projektu změny: pohyblivý jez a související úpravy nebudou realizovány, bude pouze vodohospodářská úprava z kamenné rovnaniny, odvádět se bude menší množství vody, než v původním záměru (pouze jedna turbína s hltností max. 9m3/s). Více na fb AVTS.
25.03.2025 7:46 AVTS se podařilo úspěšně napadnout stanoviska v rámci kladného vodoprávního rozhodnutí pro stavbu MVE Dubina na Ohři. Ministerstvo životního prostředí zrušilo první dvě a konstatovalo, že ani na podruhé Krajský úřad Karlovarského kraje nedokázal napsat takové stanovisko, které by bylo přezkoumatelné. Minulé zrušil pro zcela stejný důvod. Více na fb.
04.05. Bazar prodám: Dagger GTX vč. špricky a pádla Dobře ovladatelný riverrunner, používaný, bez oprav. Hmotnost jezdc

03.05. Ztráta: Pádlo Profiplast skládací, černý list uprostřed přelepené bílou izolačkou, viz fotka.

29.04. Bazar prodám: Prodám kajak Dagger Mamba MX 8.5,včetně nafukovacích vaků a spricky. Dobrý stav. Neopravovany.

29.04. Bazar prodám: Necky Zip Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici, c

29.04. Bazar prodám: Necky Witch Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici

23.04. Bazar koupím: Palava děravou, potřebuji jen jeden plovak.

22.04. Ztráta: O víkendu jsem na závodech ve Špindlu ztratila sjezdové pádlo (Kick the waves, mělo by mít kování a

19.04. Bazar prodám: Prodám starší Kanoe RIO

18.04. Bazar prodám: Liquidlogic Stomper 90 - ježděný 5 let, opotřebení obvyklé, nevařený, fotky a odpovědi na případné d

18.04. Bazar prodám: Suchý oblek Kokatat Goretex XXL - v perfektním stavu, gumy pravidelně silikonované, ježděný běžně as

Reklama Půjčovna lodí Metuje na polských řekách
Vtip Karla Macase
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad
03.12. Vltava: Při návštěvě adventních trhů 3x pozor na pražské Vltavě!! 1) Dvorecký most (ř.km 57,2): u nově stav
03.12. Sázava: 6x pozor na Sázavě!! 1) žel. most Vlastějovice (ř.km 113,9): tč. v opravě, lešení podjetelné, na LB
06.10. Morávka: Račí mor - Morávka, od srpna 2024 do odvolání. https://beskydy.nature.cz/-/raci-mor-beskydy
26.09. Úpa: Pozor, Viktorčin splav v Ratibořicích je po povodních v září 2024 poničen. Beton, který tvořil parab

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.